آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 2

طراحی سایت

..آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 2..
طراحی سایت

آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 2

برای اینکه موفقیت را در هر یک از شبکه های اجتماعی به دست آورید باید آموزش های موبوط به آن شبکه را فرا بگیرید و آنها را بکار ببرید این آموزش ها می توانند بسیار متفاوت باشند زیرا این شبکه های اجتماعی نیز با یکدیگر متفادت هستند این شبکه های اجتماعی می توانند بسیار مفید باشند و شما با استفاده از آنها ومحدودیتی را در زمینه کسب و کارتان مشاهده نخواهید کرد و با استفاده صحیح از آنها باعث رونق کسب و کار خود می شوید
اما شما باید در استفاده از آنها دقت بیشتری داشته باشید آن‌ها ممکن است باعث دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما نیز بشوند و راه ورودی را برای افراد دیگر به اطلاعات شما هموار سازند پس قبل از اینکه راه های استفاده از آنها را نشناخته اید و آنها را به خوبی فرا نگرفته اید آنها را بکار نبرید .

فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی – حریم خصوصی

همه‌‌ی شبکه های اجتماعی دارای تنظیمات مربوط به حریم خصوصی هستند، ولی متأسفانه بیشتر کاربران معمولا اطلاعات درست و دقیقی در این مورد ندارند. این تنظیمات می‌تواند به شما کمک کند مرز مشخصی را برای فالوئرهای خود قرار دهید، یعنی می‌توانید مشخص کنید چه کسانی حق دیدن پست‌های شما را دارند. پیشنهاد می‌شود در هنگام عضو شدن در هر یک از شبکه های اجتماعی ‌‌قوانین و مقررات مربوط به حریم خصوصی را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید.

شبکه

البته همیشه باید به این نکته نیز توجه کرد که قرار دادن هر پستی حتی

البته همیشه باید به این نکته نیز توجه کرد که قرار دادن هر پستی حتی به صورت خصوصی ممکن است باز هم به صورت‌های مختلف توسط دوستان‌ و فالوئرهایتان در فضای مجازی پخش شود، مثلا ممکن است از روی پست شما اسکرین‌شات (screenshot) گرفته شود، پس نباید یک امنیت صد در صد برای خود این فضا تصور کنید.

در خصوص انتشار اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محتاط باشید

زندگی شخصی شما مال شماست. اگر موضوعات و مسائلی در زندگی‌تان است که دوست ندارید بقیه از آن باخبر شوند، هیچ‌گاه آنها را بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید. اکثر شبکه های اجتماعی در هنگام ثبت‌نام اطلاعاتی مانند مشخصات فردی، تاریخ تولد و غیره از شما دریافت می‌کنند، اما همان‌طور که قبلا هم گفتیم می‌توانید مشخص کنید که این اطلاعات توسط چه کسانی قابل مشاهده باشد. این کاملا دست خودتان است که اطلاعات شخصی شما تا چه اندازه در فضای مجازی قابل دسترس باشد. اگر به شبکه‌ی اجتماعی خاصی اعتماد ندارید، بهتر است اصلا از آن استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید همه‌ی افراد به راحتی می‌توانند هر نوع اطلاعاتی را که توسط شما به صورت عمومی در فضای مجازی منتشر شده است، ببینند. پس مواظب باشید که چه اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارید چون ممکن است فردی با شما خصومت شخصی داشته باشد و از آن اطلاعات علیه شما استفاده کند.

۴. برای گفت‌وگوهای شخصی از ایمیل یا چت خصوصی استفاده کنید

فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی – استفاده از چت خصوصی

شبکه

اگر قصد دارید با دوست‌تان در مورد مسئله‌ی مهمی صحبت کنید بدون اینکه کسی از آن مطلع شود، بهتر است از سرویس‌های چت خصوصی استفاده کنید. اکثر شبکه های اجتماعی سرویس ارسال پیام خصوصی دارند. همیشه قبل از ارسال و اشتراک‌گذاری هر پیام و مطلبی از تنظیمات مربوط به خصوصی بودن یا عمومی بودن پیام اطمینان حاصل کنید. انتشار هر پیام بدون توجه به همین مسائل کوچک و به ظاهر پیش پا افتاده، می‌تواند زندگی شما را برای همیشه تحت‌تأثیر قرار دهد.

مشخص کنید که دیگران از چه طریق شما را پیدا کنند

اکثر شبکه های اجتماعی گزینه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از طریق آن دیگران بتوانند شما را پیدا کنند. مثل جست‌وجو از طریق آدرس ایمیل یا شماره‌ی تلفن. شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات هر شبکه محدودیتی برای این گزینه بگذارید. اگر دوست ندارید اطلاعات شما در اختیار موتورهای جست‌وجو در اینترنت قرار گیرد، بهتر است با استفاده از همان تنظیمات مربوط به حریم خصوصی این محدودیت را برای خودتان ایجاد کنید. همچنین می‌توانید این تنظیمات را بر روی پروکسی مرورگر یا وی‌پی‌ان (VPN) خود نیز تنظیم کنید تا دسترسی به اطلاعات شخصی شما از این طریق هم محدود شود. به خاطر داشته باشید تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی شما نیز جزو حریم خصوصی محسوب می‌شود که بهتر است در مورد آن هم احتیاط کنید.

امروزه نمی‌توانیم تأثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی افراد را نادیده بگیریم. بنابراین، توجه به حریم خصوصی، آشنایی و در کل داشتن فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد که نباید از آن غفلت کرد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در انتشار پست‌های عمومی که حاوی اطلاعاتی در مورد شما و زندگی خصوصی‌تان است، کمی محتاط‌تر عمل کنید.

قصد و نیت خودتان را بدانید

محققان هفت دلیل روانشناختی را برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند: تصدیق، توجه، تایید، تحسین، ادعا، اطمینان و شمول. قبل از اینکه چیزی در این رسانه‌ها به اشتراک بگذارید از خودتان سوال کنید: آیا به دنبال این هستم که دیده شوم یا تاییدم کند؟ آیا برای برآوردن این نیاز کار سازنده‌تری نیست که بتوانم انجام دهم؟

خودِ واقعی‌تان باشید

شبکه

همه ما شخصیت‌هایی داریم که دوست داریم آن را حفظ کرده یا پیشرفتش دهیم. برای نشان دادن خود واقعی‌تان باید از ته قلبتان حرف بزنید. در رسانه‌های اجتماعی درمورد چیزهایی صحبت کنید که واقعاً برایتان مهم هستند. اگر نیاز به حمایت دارید، تقاضا کنید. وقتی با خودتان صادق باشید، راحت‌تر می‌توانید از زمان حال استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مطلبی به اشتراک بگذارید، همیشه اول از خودتان بپرسید: حرف درستی است؟ لازم است؟ مثبت است؟

گاهی اوقات در رسانه‌های اجتماعی فکرهایی را بدون اینکه توجه کنیم چه تاثیری ممکن است بر مخاطبینمان داشته باشد، به اشتراک می‌گذاریم. به سادگی ممکن است فراموش کنید که چه تعداد دوست مجازی دارید که مطالبتان را می‌خوانند.

ویست نفر را اگر یکجا جمع کنید، جمعیت قابل‌توجهی می‌شود اما در حالت مجازی و آنلاین این عدد به نظرتان بی‌اهمیت می‌رسد. قبل از اینکه مطلبی را در اینترنت به اشتراک بگذارید، از خودتان بپرسید آیا ممکن است کسی از این مطلب آسیب ببیند؟

با محبت در رسانه‌ها پاسخگو باشید

هرازگاهی در صفحه توییترم از دیگران سوال می‌کنم که «امروز برای کمک کردن به شما کاری از دستم برمی‌آید؟» این یک راه ساده برای نشان دادن محبت در رسانه‌های اجتماعی است البته بدون اینکه چیزی در مقابل انتظار داشته باشید. با کمک کردن به یک غریبه، امکان ارتباط نزدیک با دوستان مجازی را پیدا خواهید کرد.

امروز تجربه کنید، بعداً به اشتراک بگذارید

گرفتن یک عکس با تلفن‌همراهتان و آپلود کردن در اینستاگرام یا فرستادن آن برای دوستانتان کار ساده‌ای است. ولی این توجه شما را به آن تجربه در آن زمان محدود می‌کند. همچنین صمیمیت شما را هم کمتر می‌کند زیرا مخاطبین زیادی را در تجربه‌تان شریک می‌کنید.

همانطور که دوست دارید گفتگوهای درونی‌تان را کمتر کنید تا بتوانید از زمان حال بیشتر لذت ببرید، همین کار را هم باید با گفتگوها و به اشتراک‌گذاری‌های اینترنتی‌تان کنید.

فعال باشید نه واکنشی

ممکن است بخاطر همه بروزرسانی‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی‌تان صورت می‌گیرد، ایمیل دریافت کنید یا گوشی همراهتان تمام اینها را به شما گزارش دهد.

شبکه

این مجبورتان می‌کند زمان زیادی در روز را به این فکر کنید که به فلان پست یا نظر جواب بدهید یا نه. رویکرد دیگری که می‌توانید داشته باشید این است که خودتان انتخاب کنید که کی وارد بحثی شوید و از زمانی که آفلاین هستید برای تقویت جنبه‌های دیگر زندگی‌تان استفاده کنید.

با توجه کامل پاسخگو باشید

خیلی‌ها بدون اینکه مطلبی را خودشان بخوانند آن را به اشتراک می‌گذارند یا بعد از یک نگاه گذرا به یک مطلب درمورد آن نظر می‌گذارند. اگر بزرگترین هدیه‌ای که می‌توانیم به کسی بدهیم توجه‌مان است، رسانه‌های اجتماعی به ما این امکان را می‌دهند تا سخاوتی نامحدود در این زمینه داشته باشیم. البته شاید نتوانیم پاسخ همه را بدهیم اما با فکرشده جواب دادن تغییر شگرفی ایجاد خواهیم کرد.

از رسانه‌های اجتماعی در موبایلتان کمتر استفاده کنید

تحقیقی در سال ۲۰۰۹ نشان داده است که ۴۳ درصد از کاربران گوشی‌های همراه چندین بار در روز از اینترنت بر روی تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. محققان این را توجه جزئی مستمر نامیده‌اند: وقتی به طور مداوم برنامه‌ها را اجرا می‌کنید تا مطمئن شوید چیزی از نظرتان دور نمانده است.

اگر تصمیم دارید که دسترسی خود به تلفن همراه را محدود کنید، شاید از خیلی خبرهای مجازی بی‌خبر بمانید ولی از اتفاقاتی که جلو چشمتان می‌افتد دیگر غافل نخواهید شد.

فراموش کردن را تمرین کنید

شاید نادیده گرفتن بعضی بروزرسانی‌ها نامهربانانه باشد، اما بعضی وقت‌ها لازم است برای مهربان بودن با خودمان وقت بگذاریم. به خودتان فرصت دهید که جریانات دیروز را فراموش کنید. با این روش، دیگر لازم نخواهد بود که خودتان را وقف همه بروزرسانی‌هایی کنید که از روی آن گذشته است.

از رسانه‌های اجتماعی لذت ببرید

اینها فقط پیشنهاداتی هستند که کمکتان می‌کنند در زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی هدفمند عمل کنید و به هیچ عنوان اصول قطعی نیستند. غریزه خود را دنبال کنید و از این رسانه‌ها لذت ببرید. اگر وقتی تکنولوژی در دسترستان نیست بتوانید هوشمندانه عمل کنید، وقتی در دسترستان باشد هم همینطور رفتار خواهید کرد.

56
05 مرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19418
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

4961
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4727
27 آذر 1398