آموزش تولید محتوا

سئو

..آموزش تولید محتوا..
سئو

آموزش تولید محتوا

نگارش و بهینه سازی محتوا

اکنون ذهن شما درباره موضوع باز شده است. ساختار منظم محتوا را ایجاد کرده اید.

در این بخش، ما نکات مهمی را که هنگام نوشتن و بهینه سازی مقاله باید رعایت کنید، به شما آموزش می دهیم.

نکته اول: همه چیز را ساده و قابل فهم توضیح دهید.

برای نوشتن یک مقاله قابل فهم از کلمات و جملات ساده استفاده کنید. مباحث را باز کنید.

اگر لازم بود از یک مفهوم تخصصی در متن استفاده کنید، خیلی کوتاه معنی آن را توضیح دهید. مگر در شرایطی که از آگاهی مخاطب تان مطمئن هستید.

نکته دوم: یک مسیر روان و منطقی برای مخاطب بسازید.

مقاله شما باید نرم و روان حرکت کند و مسیر منطقی داشته باشد. جملات و پاراگراف ها باید ارتباط درست و منطقی با هم داشته باشند. بطوریکه مخاطب مجبور نباشد برای ربط دادن آن ها به هم مکث کند.

نکته سوم: با لحن صمیمانه بنویسید.

لحن صمیمانه باعث می شود مخاطب احساس نزدیکی بیشتری به کسب و کارتان کند و حتی به آن علاقمند شود. بسیاری از کسب و کارهای موفق اینترنتی مانند دیجی کالا و اسنپ فود با چنین لحنی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند.

بعنوان مثال به جای اینکه از خودتان با عنوان “سایت سئو روز” یاد کنید، راحت تر باشید و از ضمیر “ما” و حتی” من” (بخصوص اگر نظرات و تجربه های شخصی تان را در مقاله می گویید) استفاده کنید.

نکته چهارم: راه کارهای عملی پیش روی مخاطب بگذارید.

مقاله خود را به مفاهیم محدود نکنید. پس از آنکه موضوع را جا انداختید، به سراغ راه کارها و تکنیک هایی بروید که به مخاطب فرصت می دهد تا از آنچه یاد گرفته، بطور عملی استفاده کند.

نکته پنجم:از مثال های واقعی در متن استفاده کنید.

اگر موضوع مقاله تان چندان ملموس و قابل فهم نیست، حتما ازمخاطب بخواهید یک موقعیت واقعی را تصور کند.

با اینکار، مخاطب نه تنها موضوع را ساده تر درک می کند، بلکه با نوشته شما راحت تر ارتباط برقرار می کند و آن را بیشتر دوست دارد.

نکته ششم: از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید.

تصاویر به محتوای شما نه تنها شور و نشاط می دهند، بلکه به درک بهتر مخاطب از موضوع کمک می کنند. تصاویر می توانند اشکال مختلفی داشته باشند:

  • عکس های واقعی.
  • تصاویر کارتونی.
  • اینفوگراف.
  • نمودار و جداول.
  • آیکون هایی که در گوشه و کنار محتوای خود استفاده می کنید.

نکات بهینه سازی تصاویر در محتوا

۱- سعی کنید تصاویر هر بخش مقاله، مرتبط و تکمیل کننده مطالبی باشد که خواننده در حال درک ان ها است.

۲- اگر از عکس نوشته خارجی استفاده می کنید، حتما آن را به زبان فارسی برگردانید.

۳- عکس شما باید خوانایی خوبی داشته باشد. رنگ متن به خوبی آن را از پس زمینه جدا کرده باشد.

۴- از کلید واژه اصلی خود در نام فایل تصاویر استفاده کنید. 

۵- بسته به نوع تصویر و نحوه استفاده از آن، فرمت عکس مناسب را انتخاب کنید.

  • فرمت JPEG را برای تصاویر بزرگ انتخاب کنید.
  • فرمتPNG شفافیت پس زمینه را حفظ می کند.
  • فرمت WebP نتایج با کیفیت بالا با اندازه های کوچک تولید می کند.
  • فرمت SVG برای آرم و نمادها استفاده می شود.

۶- حجم تصاویرتان را بهینه سازی کنید. طبق HTTP Archive، تصاویر به طور متوسط ۲۱٪ از حجم کل صفحه وب را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، فشرده سازی تصاویر قبل از اپلود در سایت اهمیت زیادی دارد.

چطور حجم تصاویر خود را بهینه کنیم ؟

  • استفاده از Save For web در فتوشاپ.
  • استفاده از وبسایت TinyPNG.com.
  • استفاده از وبسایت imagecompressor.com.
  • استفاده از افزونه های wp smushit، EWWW Image Optimizer، ShortPixel، tiny compress images در وردپرس.

به طور کلی با فشرده سازی تصاویر می توانید سرعت وب سایت‌تان را تا ۳۳٪ بهبود بخشید.

همچنین، استفاده از ابزار هایی مثل PageSpeed Insights Google و Gtmetrix به شما کمک می‌کند تصاویری که حجم آن ها بهینه نیست، را پیدا کنید.

۷- از تصاویر responsive استفاده کنید. اگر از WordPress استفاده می کنید، این کار از نسخه ۴.۴ به طور خودکار انجام می شود.

۸- alt text یا alt tag را به تصاویر اضافه کنید. alt text بایستی شامل کلید واژه اصلی صفحه مربوطه باشد تا هم موتورهای جستجو و هم افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

۹- داده های ساختار یافته (structure-data) تصویر را اضافه کنید تا تصاویرتان به عنوان نتایج غنی نشان داده شود.

۱۰- کارت های OpenGraph و Twitter را به تگ عکس اضافه کنید.

۱۱- تصاویر خود را به Sitemap اضافه کنید.چرا که گوگل سریع تر تصاویر شما را ایندکس می کند و به نتایج خود اضافه می کند. نقشه سایت تصویری رو بخونید.

نکته هفتم: از محتوای چند رسانه ای استفاده کنید

علاوه بر تصاویر، از محتوای صوتی و ویدئویی هم برای توضیح بهتر موضوع و درگیر کردن بیشتر مخاطب استفاده کنید.

از آنجایی که تولید یا ترجمه محتواهای ویدئویی و صوتی هزینه بر است، بنابراین اگر زمان یا هزینه لازم را دارید، پیشنهاد می شود برای این کار وقت بگذارید.

مطمئن باشید که اگر موضوع شما جذاب باشد، مخاطب قدر زحمات تان را خواهد دانست.

دو نکته هنگام استفاده از محتواهای چند رسانه ای

۱- از آنجاییکه گوگل نمی تواند این نوع محتواها را درک کند، بهتر است نسخه متنی ویدئو یا فایل صوتی خود را در مطلب قرار دهید.

۲- به جای اپلود کردن ویدئو در سایت خود، آن را در رسانه هایی مانند اپارات، تماشا، جعبه و… آپلود کنید.

نکته هشتم: عنوان تاثیرگذار برای محتوای خود بنویسید

عنوان اصلی شما در وبلاگ، همان H1 است. شما باید این تیتر اصلی را طوری بنویسید که علاوه بر مشخص کردن موضوع، برای مخاطب سایت نیز جذاب باشد و او را ترغیب به کلیک کردن بکند.

چند نکته مهم برای نوشتن عنوان جذاب

  • از اعداد استفاده کنید. 
  • با طرح یک سوال در عنوان، خواننده را جذب کنید. 
  • دلیل جذاب برای خواندن ایجاد کنید. 
  • از کلمات قدرت استفاده کنید. 

نکته نهم: تیترهای داخلی محتوا را با دقت انتخاب کنید

تیترهای داخلی یا همان تگ های h2 ،h3 ،h4 از اهمیت کمتری نسبت به تگ H1 برخوردار هستند. 

با این وجود، این تیترها به خواننده کمک می کنند تا مقاله را در ذهن خودش بخش بندی کند و موضوع هر بخش را درک کند.

بنابراین هنگام نوشتن آن ها، مطمئن شوید می توانند به خوبی موضوع بخش خود را بیان کنند.

نکته بعدی استفاده از کلمات کلیدی در این تیترها است. سعی کنید گاهی کلمه کلیدی را در این تیترها بکار ببرید. البته در انجام آن زیاده روی نکنید.

نکته دهم: با مقدمه خود، مخاطب را درگیر کنید

مقدمه بخش مهم یک محتوا است. اگر بتوانید مخاطب را در همان ابتدا درگیر کنید، او تا انتهای مقاله ی شما را می خواند. علاوه بر این، مقدمه نقش کلیدی در رتبه گوگل شما دارد.

به این معنا که اگر جستجو کننده ی گوگل بر روی سایت تان کلیک کند و سپس دوباره به صفحه جستجو بازگردد، برگشتن او به گوگل به آن معنی است که سایت تان نتوانسته نیاز وی را پاسخ دهد.

نکات اساسی در نوشتن مقدمه گیرا و جذاب

  • کلی گویی نکنید. سریع به سراغ اصل مطلب بروید و درباره انچه حرف برنید که مستقیما به مقاله شما ربط دارد.
  • از همان ابتدا مشخص کنید که مقاله شما درباره چیست و قرار است چه چیزهایی در آن گفته شود. درصورت امکان از کلمه کلیدی در پاراگراف اول مقدمه استفاده کنید. این یکی از نکات سئو و بهینه سازی مطلب است.
  • به مخاطب تان بگویید با خواندن مقاله چه چیزهایی بدست می آورد.
  • برای نوشتن مقدمه عجله نکنید. اگر در مورد نحوه نوشتن آن نظری ندارید، می توانید پس از تمام کردن مقاله به سراغ مقدمه بروید. به این ترتیب، درک بهتری از کلیات مقدمه دارید و می توانید ان را راحتتر و بهتر بنویسید.

نکته یازدهم: عنوان سئو و توضیحات متا را عالی بنویسید

بعد از نوشتن متن و مشخص کردن تیترها، وقت آن رسیده به سراغ نحوه نمایش محتوای تان در گوگل بروید.

به عنوان قانون کلی، هر چقدر شما کنترل بیشتری روی نحوه نمایش و جزئیات مقاله خود داشته باشید، موفق تر هستید.

درباره توضیحات متا و تگ عنوان در سئوروز آکادمی بیشتر بخونید.

نکات اساسی برای نوشتن یک اسنیپت تاثیرگذار

۱- موضوع و نیت مقاله تان را به خوبی مشخص کنید: عنوان سئو شما باید موضوع کلی مقاله را مطرح کند. توضیحات متای شما نیز باید درباره محتویات صفحه توضیح دهد.

۲- کلمات کلیدی مختلف را در اسنیپت استفاده کنید: آوردن کلمه کلیدی درعنوان و توضیحات متا به گوگل کمک می کند تا موضوع مقاله تان را به خوبی متوجه شود. همچنین به کاربر اطمینان می دهد که مقاله شما کاملا مرتبط با موضوع است.

توصیه می شود بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن ها استفاده نکنید. همچنین، از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان سئو استفاده کنید.

۳- از عبارات جذاب متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید: عنوان سئو و توضیحات متا باید به نحوی باشد که کاربران را در میان رقبا به سمت سایت شما بکشاند.

به عنوان مثال استفاده از واژه ” ارزانترین” در توضیحات متا مربوط به سایت فروش بک لینک، می تواند شانس انتخاب و کلیک کاربر را افزایش دهد.

۴- طول استاندارد تگ عنوان و توضیحات متا را رعایت کنید: محدودیتی برای تعداد کاراکترهای تگ عنوان یا توضیحات متا وجود ندارد.

اما از آنجاییکه گوگل تنها ۱۵۰ تا ۱۷۰ کاراکتر را در صفحه نتایج خود از نشان می دهد، اگر متن توضیحات متای شما بیش از فضای استاندارد گوگل باشد، تنها ابتدای آن نمایش داده می شود و در ادامه نقطه چین(…) قرار داده می شود.

در مورد طول عنوان سئو نیز، استاندارد گوگل بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر است. گوگل عنوان هایی را که بیش از ۶۰ کاراکتر دارند، به صورت نقطه چین مشاهده می کنید.

۵- برای هر صفحه، یک عنوان و توضیحات متا منحصر بفرد بنویسید: همانطور که محتوا و هدف دو صفحه متفاوت است، عنوان‌ و توضیحات متای آن‌ها هم باید یکتا باشند.

هر مطلب و صفحه‌ای که شما ایجاد می‌کنید، باید یک تگ عنوان و توضیحات متای سئو پسند کاملاً متفاوت با صفحه‌ای دیگر داشته باشد، در غیر این صورت توسط گوگل به خاطر کپی بودن، مورد جریمه قرار می‌گیرید.

۶- نام وب سایت خود را در عنوان بیاورید: آوردن نام وب سایت در عنوان به معرفی بهتر برندتان کمک می کند. 

البته ممکن است سیستم سایت شما، به صورت خودکار نام سایت را به انتهای تمام عنوان‌ها اضافه کند.

نکته دوازدهم: چگالی (درصد تراکم) کلمات کلیدی را رعایت کنید

چگالی یا درصد تراکم کلمات کلیدی، درصدی است که بر اساس تعداد دفعات تکرار یک کلمه یا عبارت، نسبت به تعداد کل کلمات متن بدست می اید.

بعنوان مثال اگر کلمه “سئو” ۱۰ بار در یک محتوای هزار کلمه ای تکرار شود، تراکم این کلمه ۱% خواهد بود.

معمولا توصیه می شود، عبارت اصلی مقاله تان که بیشترین جستجو را دارد، حداقل ۱% و حداکثر ۳% از کل متن را شامل شود. اما گاهی شما یک عبارت ۳ یا ۴ کلمه ای را مورد هدف قرار می دهید.

در این مورد، بهتر است علاوه بر تکرار عبارت های مهم و پرجستجو، کلمات کلیدی عبارت را نیز بصورت جداگانه استفاده کنید.

اما فراموش نکنید که گوگل همیشه به مفاهیم کار دارد نه کلمات! بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی تا اندازه ای ضرورت دارد که قصد دارید به گوگل موضوع مقاله خود را بفهمانید.

معرفی دو ابزار برای چک کردن تراکم کلمات کلیدی

۱- ابزار YOAST در وردپرس

۲- ابزار  SEOQUAKE یک افزونه مرورگر برای مرورگرهای گوگل کروم، موزیلا، فایرفاکس، اپرا و سافاری است.

بعد از نصب این افزونه، صفحه یا مقاله مورد نظر را باز کنید. سپس بر روی آیکون این ابزار در نوار مرورگر کلیک کنید و از بین گزینه های موجود، DENSITY را انتخاب نمایید.

اکنون یک صفحه برای شما باز خواهد شد که آمار دقیق چگالی کلمه کلیدی در صفحه مربوطه را در اختیارتان قرار می دهد.

نکته سیزدهم: به مقالات و صفحات مرتبط سایت تان لینک بدهید

زمانیکه از لینک های داخلی در سایت تان استفاده می کنید، به گوگل کمک می کنید تا صفحات و مقاله های مهم سایت شما را شناسایی و بهتر درک کند.

اما لینک ها فقط برای گوگل نیستند. در واقع، لینک ها برای کاربران است و به ان ها کمک می کند تا صفحات مدنظرشان را پیدا کنند.

منبع : seorooz  |  
46
2021-06-02 17:39:32
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22556
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8150
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6931
27 آذر 1398