آموزش سئو اینستاگرام ،چند ترفند برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام

سئو

..آموزش سئو اینستاگرام ،چند ترفند برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام..
سئو

آموزش سئو اینستاگرام ،چند ترفند برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام

ترفندهای بهینه سازی اکانت اینستاگرام (instagram) در گوگل (جدید ۲۰۲۰) 

در مقاله قبلی آموزش کسب درآمد از طریق اینترنت را داده بودم که یکی از آن موارد کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی بود. ولی هر شبکه اجتماعی خود را چگونه باید سئو و یا همان بهینه سازی کرد باز هر کدام دنیای متفاوتی دارند که در این مقاله چندین نکته کلیدی را سعی کردم آموزش بدم .راستی قبل خواندن این مطلب پیشنهاد میکنم مقاله نکات سئو رو بخونید .

پس از اهمیت حضور در رسانه های اجتماعی باخبر هستید .جالبه بدانید که نیمی از مشاغل موجود در اینستاگرام حتی وب سایت ندارند ! اما حتی اگر یک وب سایت عالی نیز داشته باشید ، بازهم اینستاگرام ارزش آن را دارد که برایش سرمایه گذاری کنید .

آیا پروفایل اینستاگرام شما پتانسیل تبدیل مخاطب به مشتری را دارد ؟ آیا عکس ، بیوگرافی و لینک پروفایلتان را بهینه سازی کرده اید ؟ از دکمه های عملیاتی ( CTA) و هایلایت استوری به درستی استفاده می کنید ؟

در این مقاله ۱۲ نکته اساسی بهینه سازی اکانت اینستاگرام تان را فرا می گیرید .

نکته ۱: اکانت خود را تجاری کنید .

پروفایل تجاری اینستاگرام دارای امکاناتی از جمله Insights و تبلیغات اینستا است که می توانند برای تحلیل داده ها و تعاملات تان با مخاطب بسیار مفید باشند . علاوه بر این شما می توانید دکمه عملیاتی را به پروفایل تان اضافه کنید و یا ساعت و لوکیشن خاصی را برای نمایش اکانت تجاری خود تنظیم کنید تا مجبور باشید تمام روز اکانت خود را چک کنید .

نکته ۲:از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید .

برای پروفایل تان از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید تا افراد بتوانند آن را به راحتی پیدا کنند .یادتان باشد که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد!

در حالت ایده آل بهتر است نام تجاری خودتان را استفاده کنید .اما ممکن است نام تجاری شما قبلا گرفته شده باشد . دراینصورت می توانید پسوندهایی به آن اضافه کنید .

برای تغییر نام اینستاگرام خود به بخش Edit Profile بروید و فیلد نام را تغییر دهید.

نکته ۳: از تصویری  استفاده کنید که منعکس کننده کسب و کارتان باشد .

تصویر پروفایل شما باید شما را به مخاطبانتان معرفی کند . می توانید از یک نشان تجاری (لوگو) استفاده کنید که فورا قابل تشخیص باشد .اگر یک اینفلونسر ، وبلاگ نویس یا کارآفرین هستید ، یک تصویرباکیفیت از خودتان انتخاب کنید که با فعالیت شما در ارتباط باشد .

 

به عنوان مثال ، سئو روز درباره سئو فعالیت میکند. همانطور که می بینید تصویر پروفایل من ،نشان دهنده موضوع فعالیت من میباشد .بعبارت دیگر ، با دیدن تصویر پروفایل فورا می توان فهمید که پیج اینستاگرام ما در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است.

 

نکته ۴: یک بیو( (Bioخاص و حاوی اطلاعات بنویسید .

بعد از تصویر و نام کاربری ، بیو شما مورد بعدی است که مورد توجه کاربران قرار می گیرد.در قسمت بیو شما فقط ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید پس از آن عاقلانه استفاده کنید !

نکته مهم درباره نوشتن بیو خوب این است که بیو نباید درباره کسب و کارتان باشد . بلکه باید درباره کارهایی که شما برای مشتریانتان انجام می دهید باشد.

نگاهی به پیج instagram.com/seoroozsite بیندازید . بیو آن از سه قسمت تشکیل شده است :

  • خلاصه ای از فعالیتمان :” سئو با سئو روز “
  • مزیت های استفاده از خدمات :” خدمات سئو و بهینه سازی سایت در موضوعات رقابتی . آموزش حرفه ای سئو در ایران “
  • به پایان رساندن بیو با قرار دادن یک دکمه عملیاتی (CTA) : “اپلیکیشن ما را دانلود کنید “(البته نسخه اپلیکیشن سئو روز فعلا برداشته شد !)

 

استفاده از ایموجی در بیو را فراموش نکنید . مخصوصا اگر مخاطب جوان دارید . ایموجی می تواند به کلمات شما روح ببخشد .

نکته ۵: در Bio از یک دکمه عملیاتی (CTA) متقاعد کننده استفاده کنید .

یک دکمه عملیاتی ( CTA ) باید بازدیدکننده را به فعالیتی که مورد نظر شما است ترغیب کرده و او را به یک خریدار تبدیل نماید .

عباراتی مانند ” همین حالا با ما تماس بگیرید” یا ” برای عضویت رایگان اینجا را کلیک کنید” نمونه هایی از این اکشن هستند .اگر مطمئن نیستید که چه چیزی در CTA قرار دهید ،فعالیتی را درنظر بگیرید که کاربر را به خرید یا استفاده از محصولتان نزدیک کند .

اگر محصول گران قیمتی دارید ،احتمالا افراد می خواهند قبل از خرید اطلاعات بیشتری کسب کنند . شما می توانید از آنها بخواهید آدرس ایمیلشان را برایتان ثبت کنند تا شما کاتالوگ رایگان محصول را برایشان بفرستید .بدین ترتیب مخاطبانتان اطلاعات بیشتری بدست می آورند و شما نیز از طریق ایمیل ،بازاریابی کرده اید .

نکته ۶ : لینک CTA خود را بهینه سازی کنید .

اینستاگرام فضای مناسبی برای بازاریابی است اما متاسفانه نمی توانید در پست هایتان پیوندهای قابل کلیک قرار دهید . به همین دلیل پیوند پروفایل تان اهمیت زیادی دارد .

از آنجا که فقط یک پیوند دارید ، ارزشش را دارد که آن را مرتبا تغییر دهید . با این روش می توانید جدیدترین مطالب ،محصول یا کمپین خود را تبلیغ کنید .فقط پیوند و CTA را در بیو به روز کنید و سپس با یک پست جدید (یک عکس یا ویدئو) به مخاطبانتان بگویید آن را چک کنند .

 

نکته ۷ : نوتیفیکیشن خود را همیشه در وضعیت فعال قرار دهید .

در فضای اجتماعی ” اجتماعی بودن ” را فراموش نکنید . اکانت های اینستاگرام زمانی که  شکل یک جامعه را به خود میگیرند برای رشد کردن به تعامل و ایجاد ارتباط  نیاز دارند . علاوه بر این ، کاربرانتان انتظار دارند به سوال هایشان در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهید .بنابراین شما یا تیم تان باید قادر باشید کمتر از ۲۴ساعت به مخاطبانتان در اینستاگرام پاسخ دهید .

نکته ۸ : محتوای باکیفیت و زیبا تولید کنید .

اینستاگرام یک فضای اجتماعی بصری است . تصاویر و استوری های شما باید کاملا نشان دهنده برند کلی تان باشد زیرا این اولین فرصت شما برای جذب مخاطب موردنظرتان است . در انتخاب سبک زیباسازی محتوا به کاربران تان بیندیشید . آنها از چه سبک تصاویری خوششان می آید ؟ چگونه می توان احساسات آنان را برانگیخت ؟  رنگ برند تان چیست ؟ 

نکته ۹ : برای نمایش محتوا و پیشنهادات خود از هایلایت استوری استفاده کنید .

هایلایت استوری به قابلیتی گفته می شود که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا با آن بتوانید استوری های خود را روی پروفایل نگه دارید تا بعد از گذشت ۲۴ ساعت، همچنان روی حساب کاربری تان باقی بماند.

درحقیقت شما از هایلات برای تبلیغ ، آموزش و درگیر کردن کاربرانتان استفاده می کنید (دقیقا مانند صفحات وب سایت تان ) .

نکته ۱۰ : دکمه های عملیاتی بیشتری را به پروفایل تان اضافه کنید .

اینستاگرام دکمه های عملیاتی را در اختیار اکثر اکانت های تجاری قرار داده است . دکمه هایی مانند رزرو کردن ، خرید بلیط  ، سفارش گرفتن و…

دکمه ی عملیاتی که روی حساب کاربری شما ظاهر میشود مستقیما به سایتی که میخواهید عملی در آن انجام دهید متصل میشود. برای مثال اگر شما یک سایت مثل اوپن تیبل ( Opentable.com ) را انتخاب کنید به صورت خودکار دکمه ی رزرو برای شما نشان داده میشود.

چگونه یک دکمه عملیاتی را به پروفایل تان اضافه کنید ؟

برای اضافه کردن یک دکمه عملیاتی ، شما نیاز دارید که یک اکانت در سایتی که میخواهید در آن عملی انجام دهید داشته باشید. برای مثال اگر بخواهید محصولی را بفروشید باید از قبل در آن سایت یک حساب کاربری داشته باشید.

حال برای اضافه کردن دکمه عملیات به قسمت “پروفایل (Profile)”خود بروید و یرایش پروفایل (Edit Profile) را انتخاب کنید. در همین صفحه به پایین بروید وگزینه  Contact Options را انتخاب کنید.

حال سایتی را که میخواهید در آن مشارکت کنید ،انتخاب کنید. در حال حاضر فقط از چند سایتی که اینستاگرام پیش فرض گذاشته است میتوان استفاده کرد.

اکنون باید آدرس سایتی که میخواهید مشتری مستقیما وارد آن شود را وارد کنید. در آخر روی “ارسال (Submit)” کلیک کنید. حال دکمه ی شما در اکانت تان فعال میشود.

وقتی کاربران روی دکمه ای که فعال کرده اید کلیک میکنند ،به سایتی که خودتان وارد کرده بودید هدایت خواهند شد. بقیه ی مراحل خرید کردن یا رزرو کردن داخل همان سایت انجام خواهد شد.

نکته ۱۱: مستقیم به پست های اینستاگرام تان لینک دهید .

با تولید محتوا ی باکیفیت می توانید جایگاه بهتری در اینستاگرام بگیرید .اما با اشتراک گذاشتن آن جایگاه خود را تثبیت کنید . لینک دادن مستقیم به پست های اینستاگرام یکی از مهم ترین کارها در فرایند بهینه سازی برای موتورهای جستجو است . اگر نمیدانید چطوری و از چه لینکی باید استفاده کنید به صفحه خرید بک لینک مراجعه کنید .

اپلیکیشن وب اینستا برپایه جاوا اسکریپت است .بنابراین لینک های پست اینستاگرام برای گوگل مانند یک لینک استاندارد محسوب نمی شوند ، به همین دلیل تقریبا تمام پست های اینستاگرام امکان ایندکس شدن در گوگل را ندارند .

برای بسیاری از مشاغل ،اکانت اینستاگرام بسیار ارزشمندتر از یک وب سایت تمام عیار و کامل است . با داشتن یک وب سایت ، مردم به شما مراجعه می کنند اما با داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام ، شما به سراغ مردم می روید . یادتان باشد اول از همه با بهینه سازی اکانت خود شروع کنید .

نکته ۱۲ : استفاده صحیح از هشتگ ها در اینستاگرام

در این مورد حتما یک مقاله کامل برایتان مینویسم .. البته در کانال آموزش سئو در تلگرام

34
23 مرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18794
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3916
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3723
08 اردیبهشت 1399