آموزش سئو در asp.net

سئو

..آموزش سئو در asp.net..
آموزش سئو در asp.net
سئو

آموزش سئو در asp.net

در این مطلب نکاتی و ترفندهایی برای آموزش در asp.net را مینویسم , هر نکته ای که دوستان عزیز برای تکمیل این مطلب داشتند در کامنتها یادتون نره به اشتراک بزارید .

محتوا

اگر هدفتان کسب رتبه در بلند مدت است، اهمیت کیفیت محتوا را هیچگاه نبایست دست کم بگیرید. اگر کاربران وب سایت متوجه کیفیت محتوا شوند، در وب سایت های خود به آن لینک داده و یا حداقل آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هر چقدر کیفیت محتوا بیشتر باشد، احتمال کسب رتبه بهتر، بیشتر خواهد شد. هیچ مسیر میانبری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد، اما با استفاده از برخی تکنیک ها می توانید زودتر به خواسته خود برسید. به عنوان نکته نهایی، در هنگام تولید محتوا همیشه کاربران را در اولویت فعالیت های خود قرار بدبد.

عنوان و متا تگ ها

هر صفحه ای باید عنوان داشته باشد. این عنوان در المنت <title> و در قسمت <head> صفحه قرار می گیرد. این عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نمایش داده می شود.

عنوان صفحه بایستی دقیق و توصیف کننده محتوای صفحه باشد. همچنین بهتر است از کلمه کلیدی صفحه در عنوان آن استفاده کنید. هیچ قانون دقیقی برای طول عنوان صفحه وجود ندارد، اما بهتر است که آن را زیر ۷۰ کاراکتر نگه دارید. کاراکترهای اضافه در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند، اما احتمالا از آنها در سیستم رتبه بندی استفاده می گردد.

مشخص کردن عنوان – MVC و Web Form

روش های متنوعی برای تعیین عنوان صفحه در وب فرم ها وجود دارد. شما می توانید عنوان صفحه را در HTML صفحه مستر قرار دهید، اما در نتیجه چنین کاری، عنوان قرار داده شده در تمام صفحات یکسان خواهد بود. برای مشخص کردن عنوان مستقل برای هر صفحه، بایستی آن را در سطح صفحه تنظیم کنید. در صورتی که عنوان صفحه ثابت است، می توانید آن را در فایل aspx هر صفحه قرار دهید:

<%@ Page Title=”About my site” Language=”C#” MasterPageFile=”~/Site.Master”

AutoEventWireup=”true” CodeBehind=”About.aspx.cs” Inherits=”WebFormsSEO.About” %>

هرچه که شما در HTML صفحه مستر قرار دهید، همیشه در عنوان صفحه پدیدار می شود. با استفاده از این ویژگی می توانید عنوان برند سایت را  همواره در بخشی از <title> قرار دهید. در حالی که بخش ابتدایی عنوان صفحه به صورت متغییر در می آید:

<title><%: Page.Title %> - Seorooz</title>

قالب MVC نیز شامل مارک آپ هایی برای تعیین عنوان صفحه است:

<title>@ViewBag.Title - Seorooz</title>

شما می توانید مقدار ViewBag.Title را با تنظیم کنترلر تعیین کنید. همچنین می توانید آن را در صفحه محتوا نیز مقداردهی کنید:

@{

ViewBag.Title = “Home Page”;

<}

این دستور هر عنوان دیگری را باطل کرده و خود به جای آن می نشیند. دقت داشته باشید که چون ViewBag یک آبجکت داینامیک است، به جای استفاده از Title به عنوان نام، می توانید به آسانی از PageTitle استفاده کنید.

توضیحات متا

توضیحات متا فرصت شما برای تبلیغ صفحه خود در SERPs هستند. این توضیحات با استفاده از تگ <meta> مشخص می شوند.

<meta name=”description” content=”This is where the description goes” />

حداکثر طول توضیحات متا که  نمایش داده می شود ُ تقریبا ۱۶۰ کاراکتر است. در مواقعی که گوگل احساس کند بخشی از متن، توضیحات متا ی بهتری برای کاربران است، آن را جهت نمایش در نتایج جستجو به کار می برد.

در نسخه ASP.NET 4 کلاس Page برنامه نویسان می توانند توضیحات متا را از طریق کد مقداردهی کنند:

داده های ساختار یافته (Rich Snippets)

Rich Snippets (ریچ اسنیپت) از یک سری کدهایی تشکیل شدن که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه‌گذاری شده وب سایت ها استفاده می‌شود. ریچ اسنیپت ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را راحت‌تر درک کنند. با این وجود، موتورهای جستجو پا را یک قدم فراتر گذاشته و از این اطلاعات برای نمایش بهتر نتایج جستجو استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت‌تر از موتورهای جستجو دریافت کنند.

موتورهای جستجو، چهار نوع محتوای نشانه گذاری شده (داده‌های ساختار یافته یا همان structured data ) را می‌توانند تا به الان تشخیص دهند.منابع بیشتری دارید ؟ ذکر کنید:

RDFa

Microformats

Microdata

JSON-LD

هر ۴ نوع محتوا از زبان HTML پشتیبانی می‌کنند و البته ساختار JSON-LD کمی متفاوت است و به کمک جاوا اسکریپت نشانه‌های لازم را درج می‌کند.استاندارد Microdata پراستفاده‌ترین نوع محتوای استفاده شده در ریچ اسنیپت ها است که در قدیم پیشنهاد گوگل بود ولی جدیدا گوگل استاندارد JSON-LD را پیشنهاد می‌کند و در آینده نزدیک سایت‌ها نیز به این نوع نشانه‌گذاری خواهند رفت. البته تگ‌های Open Graph و کارت‌های Twitter نیز نوعی داده نشانه‌گذاری محسوب می‌شوند، اما نمی‌توان از آنها به جای ریچ اسنیپت ها استفاده کرد. و همچنین برای نوشتن این نوع داده، نیازی به یادگیری زبان HTML ندارید. این کدها بسیار ساده هستند و معمولاً به صورت آماده در اینترنت وجود دارد.

میکرودیتا

میکرودیتا به اطلاعاتی گفته می شود که ریز و تکه تکه شده هستند و به موتور های جستجو داده می شوند تا در اثر دریافت این اطلاعات و داده های ریز و مختلف کل مطلب ما را از نظر کیفی و موضوعی بشناسند و مورد بررسی قرار دهند. پس میکرودیتا نوعی راه ارتباطی بین یک وبسایت و موتور های جستجو تلقی می شود.

ما به کمک میکرودیتاها اطلاعات را در قالب تگ هایی با نام های itemscope، itemtype ،itemprop ، itemid ،itemref در دسترس موتورهای های جستجو قرار میدهیم.

هر یک از این ۵ تگ در بر گیرنده اطلاعاتی خواهند بود تا آن اطلاعات را دسته بندی و نشانه گذاری کرده (با استفاده از زبان های نشانه گذاری) و دست موتور های جستجو بدهند.

itemref و itemid

اطلاعات فردی و خصوصی کد را در بر می گیرد تفاوت این دو این است که itemid در بر گیرنده id اصلی کد (تگ) است و آدرس دقیقی از صفحه کد و جزییاتش در اختیار قرار می دهد اما itemref اساس نامه ای اضافه را در ادامه itemid فراهم میکند و بیشتر نقش توضیحی دارد.

نحوه ی به کارگیری تگ هایitemscope , itemtype , itemprop را با یک مثال بیان می کنیم .در زیر کدهایی را مشاده می کنید که در داخل تگ div یک نام برای عنوان کتاب و در ادامه نام نویسنده و نام موضوع کتاب بیان شده است.

<div>

<span>نویسنده : گابریل گارسیا مارکز</span>

<span>رمان ادبی</span>

</div>

حال میخواهیم در داخل کدهای بالا از تگ های Microdata استفاده کنیم: با استفاده از itemscope itemtype موضوع را مشخص میکنیم از نوع Book  است.

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/Book”>

<h1>صد سال تنهایی</h1>

<span>نویسنده : گابریل گارسیا مارکز</span>

<span>رمان ادبی</span>

</div>

و در ادامه جزئیات را هم دسته بندی موضوعی می کنیم.

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/Book”>

<h1 itemprop=”name”>صد سال تنهایی</h1>

<span>نویسنده: <span itemprop=”author “> گابریل گارسیا مارکز</span></span>

<span itemprop=”roman”>رمان ادبی</span>

</div>

 JSON-LD

JSON-LD مخفف عبارت JavaScript Object Notation است که توسط اسکریپت ها یا یک فایل .js مجزا شناسایی میشوند.

JSON-LD یک فرمت برای داده های لینک شده است که به سادگی قابل پیاده سازی است و توسط گوگل و بینگ پشتیبانی می شود. در این سیستم برنامه نویس می تواند تمامی اسکیما مارک آپ ها را در یک نقطه قرار دهد. به عنوان مثال محتوایی که دارای یک سیستم امتیاز دهی است به شکل زیر می تواند نشانه گذاری شود:

{

  "@context": {

  "name": "http://xmlns.com/foaf/0.1/name",

  "homepage": {

  "@id": "http://xmlns.com/foaf/0.1/workplaceHomepage",

  "@type": "@id"

  },

  "Person": "http://xmlns.com/foaf/0.1/Person"

 },

  "@id": "https://me.example.com",

  "@type": "Person",

  "name": "John Smith",

  "homepage": "https://www.example.com/"

}

تنظیمات URL

URL هر صفحه آدرس آن صفحه است که نحوه بارگذاری آن را معین می کند . برای صفحات وب در اغلب مواقع این پروتکل HTTP یا HTTPS است. یو آر ال بایستی شامل دامین سایت ، کلمات کلیدی موجود در عنوان ، توضیحات متا و محتوای صفحه باشد .مثال زیر یک یو آر ال ایده آل است :

http://www.domain.com/article/290/seo-for-asp-net-web-sites-urls

همانطور که می بینید ، کاربران با دیدن این یوآرال می توانند حدس بزنند که محتوای صفحه درباره چیست .

چگونه یک دامنه سئو پسند (Friendly URL ) داشته باشیم ؟

برای داشتن URLهای بهینه سازی شده توجه به چند نکته ضروری است :

۱-url های کوتاه بسازید یعنی به جای :

www.url.com/Products.aspx

www.url.com/Products.aspx?ProductId=3

بهتر است از urlزیر استفاده کنیم :

www.url.com/Products

www.url.com/Products/3

۲-از یک یا دو کلمه کلیدی در url استفاده کنید

URL هایی که حاوی کلماتی هستند که با محتوا و ساختار سایت شما مرتبط اند، برای بازدید کنندگان سایت شما مفید تر هستند. بازدیدکنندگان بهتر آن را به خاطر می سپارند و ممکن است تمایل بیشتری داشته باشند به آن مراجعه کنند.اما به یاد داشته باشید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید . نهایتا دو کلمه کلیدی کفایت می کند .مثلا به جای :

http://site.com/my-first-keyword-plus-another-onr/hey-why-not-add-a-third-one

 بهتر است از ulrزیر استفاده کنیم :

http://site.com/my-keyword

۳- از آدرس خوانا استفاده کنیم .

هر اندازه آدرس وب سایت قابلیت خوانایی بیشتری برای کاربران داشته باشد، تجربه کاربری بهتری نیز خواهد داشت و در نتیجه رتبه بالاتری برای وب سایت در نتایج گوگل درنظر گرفته خواهد شد. بعنوان مثال، URL زیر نمی تواند از لحاظ خوانایی مناسب باشد:

http://site.com/423465464/p=dafrpyh/cat=2324

اما آدرس زیر تجربه کاربری بهتری خواهد داشت:

http://site.com/category/my-keywords

۴- از آدرس Canonical استفاده کنید .

آدرس Canonical و یا استاندارد چیست؟ Canonicalization به فرایند انتخاب بهترین آدرس از بین چندین آدرس تولید شده و معرفی آن به موتور جستجو به عنوان آدرس درست صفحه مورد نظر است. ممکن است وب سایت داینامیک شما، چندین ادرس از یک صفحه تولید کند و با استفاده از Canonical شما از جریمه شدن توسط موتور جستجو به دلیل Duplicate Content پیشگیری خواهید کرد.

فرض کنید صفحه ای سایت شما دارای دو آدرس زیر است:

http://your-domain.ir/seo-content

http://your-domain.ir/seo/content

فرض کنید که این آدرس به یک محتوای خاص اشاره می کند.

برای استاندارد سازی کافی است یک نسخه از ادرس را به عنوان نسخه اصلی انتخاب کنید.سپس کنونیکال را به نسخه ای که انتخاب نکرده اید اضافه کنید.

 canonical باید به آدرس صفحه انتخاب شده اشاره کند. نحوه پیاده سازی به شکل زیر است:

<link rel=”canonical” href=”http://your-domain.ir/seo-plugin/”>

این کد را باید در بین تگ head صفحه قرار دهید. اینکار، هر دو صفحه را برای گوگل  merge می کند. یک ریدایرکت نرم و بدون انتقال برای کاربر. فقط گوگل این تغییر را می فهمد.

۵-بجای http از https استفاده کنید.

مطلب https چیست را مطالعه کنید .  تا جای ممکن از https برای دامین وب سایت تان استفاده کنید. گوگل اعلام کرده که https را بعنوان یک سیگنال مثبت برای رتبه بندی در نتایج جستجو درنظر می گیرد.

۶- از Subfolder بجای Subdomain استفاده کنید .

ساب دامین (Sub domain) می تواند اعتبار (Authority) دامین اصلی را تقسیم بندی کند و گوگل آن ساب دامین را بعنوان یک دامین جدا بشناسد و این قضیه برای رتبه بندی و سئوی دامین اصلی می تواند مضر باشد. استفاده از زیر-فولدر (Subfolder) همیشه بهترین گزینه می باشد:

به جای :

blog.example.com بهتر است از example.com/blog استفاده کنیم .

۷- از ساب دایرکتوری بیش از حد بپرهیزید .

سعی کنید با یک یا نهایتاً دو ساب دایرکتوری به صفحه مورد نظر برسید.ساب دایرکتوری های بیشتر باعث سخت شدن ایندکس توسط گوگل می شود.

به جای : https://www.example.com/513kas?/page-urlfijv بهتر است از

https://www.example.com/dogfood/page-url استفاده کنیم .

۸-از کاراکترهای استاندارد در url استفاده کنید .

اراکترهای زیر برای استفاده در URL وب سایت معتبر می باشند:

حروف الفبای فارسی (مانند ا ب پ و…) و انگلیسی مانند A B C ,… و کاراکترهای $ ! * ?

کاراکترهای زیر رزرو شده می باشند و بهتر است قبل از استفاده از آنها در URL کدگذاری شوند:

+ , ; @ / :

کاراکتر های زیر نیز غیر مجاز می باشند:

Space “” <> #   %

 Slugها

Slug عبارتی است که اغلب برای توصیف بخش های قابل خواندن توسط انسان URL استفاده می شود. ما در سایت خود، عنوان مقاله را به عنوان Slug به کار می بریم و از این رو عنوان مقاله را بادقت انتخاب می کنیم تا مطمئن شویم که این مقالات شامل کلمات کلیدی مرتبط هستند. همچنین ما از عنوان مقاله در عنوان صفحه و محتوای تیتر h1 نیز استفاده می نماییم تا کلمات کلیدی به طور یکپارچه در سراسر صفحه یافت شود. ASP.NET froums و Stackoverflow از کلمات سوالات پست شده به عنوان slug استفاده می نمایند. اگرچه، آن ها کلمات جداکننده متفاوتی استفاده می کنند: ASP.NET froums از + بین کلمات استفاده می کند در حالی که Stackoverflow علامت – را برای این کار به کار می برد. گوگل استفاده از – را پیشنهاد می کند

 

ریدایرکت نسخه بدون www به نسخه دارای www

با تایپ domain.com یا www.domain.com ما همیشه به یک آدرس مشخص میرسیم. اما همانطور که اشاره شده چنین چیزی از دید گوگل محتوای تکراری شناخته می شود و از نظر سئو صحیح نیست. اگرچه استفاده از یو آر ال کانونیکال می تواند راهکار خوبی باشد، اما ریدایرکت یکی از نسخه ها به دیگری با استفاده از ویژگی URL Rewrite در IIS گزینه بهتریست. برای پیاده سازی این ریدایرکت حتی نیاز به وب سرور نیز نیست. تنها کافیست که کد زیر را در فایل web.config قرار دهید:

<system.webServer>

  <rewrite>

    <rules>

      <rule name=”Redirect non-www traffic to www” stopProcessing=”true”>

        <match url=”.*” ignoreCase=”true” />

        <conditions>

          <add input=”{HTTP_HOST}” pattern=”^seorooz.net$” />

        </conditions>

        <action type=”Redirect” url=”https://www.seorooz.net/{R:0}” redirectType=”Permanent” />

      </rule>

    </rules>

  </rewrite>

</system.webServer>

این قانون rewrite هر URL ای را که با الگوی .* مطابقت د اشته باشد، پوشش می دهد که درواقع همه آدرس ها را شامل می شود. قسمت host آدرس را امتحان می کند و اگر با “www” شروع نشده باشد، سرور پاسخ ۳۰۱ – permanently Moved و یک مکان جدید با www در اول آن برمی گرداند.

شاید این مراحل اولیه باشه ولی هر نکته ای که فکر میکنید نوشته نشده رو در قسمت کامنتها به اشتراک بزارید.

32
25 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14167
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2053
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    2002
    27 آذر 1398