آموزش سئو ویدیو

سئو

..آموزش سئو ویدیو..
سئو

آموزش سئو ویدیو

در این مقاله از سئو روز قصد دارم به موضوعی مهم و مطرح دنیای مجازی با مضمون اموزش seo ویدئویی و نکات مهم سئو ویدیو بپردازم.

امروزه سایت های مختلفی قصد دارند موضوعاتی که به آن می پردازند در رده های اول موتور های جستجوگر گوگل قرار بگیرد و در جستجو های گوگل به عنوان پیشنهادات اول در اختیار مردم قرار گیرند.

آموزش سئو ویدیوها(مقدمه)

سئو که در اصطلاح انگلیسی به صورت مختصر SEO نوشته می شود، مخفف Search Engine Optimization می باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله سئو چیست؟ را بخونید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو و خدمات سئو و بهینه سازی سایت به صفحه اصلی سئو روز مراجعه کنید.

موتور جستجوگر گوگل پیشنهادات و نتیجه بهتری را برای جستجوگران می آورد و بسیاری از سایت ها در پی آن هستند که جز همین نتایج بهتر و پیشنهادات بهتر گوگل باشند.

سئو ویدئو از مطرح ترین آموزش های اینترنتی است که در این مقاله آن را به صورت رایگان برای شما ارائه خواهیم داد.

بالا بودن سئو سایت، به این معنی است که شانس بیشتری برای بودن آدرس سایت شما در لیست اول گوگل وجود دارد.( مقاله افزایش رتبه سایت در گوگل رو بخونید )

طراحی و چینش درست متن و عکس های داخل سایت شما، همگی فاکتور هایی است که حین آماده سازی محتوا و ظاهر سایت باید به آن بپردازید و توجه ویژه ای به ان کنید.

برای آن که سایت و محتوای شما تولید درآمد و امتیاز برایتان کند نیاز دارید که در قدم اول دیده شوید و سایتتان جذابیت لازم را برای دیده شدن و داشتن امتیاز سئو داشته باشد.

در ابتدا لازم است بدانید که برای یادگیری سئو نیاز است به پیچیدگی ها و ظرافت های سئو مسلط شوید و لازمه یادگیری سئو را یادگیری این ظرافت ها بدانید.

زمانی که در وبلاگ ها پستی می گذارید و یا مطلبی را دریکی از صفحات یک وب سایت قرار می دهید، تمامی محتوا برای موتورهای جستجوگر قابل مشاهده و بررسی است،

اما در ویدیوها تنها تیترها و توضیحات هستند که موتورهای جستجوگر قادرند آنها را بررسی کنند، زیرا کراولرهای گوگل نمیتوانند محتوای ویدیوها را بررسی کرده و آنها را ایندکس گذاری کنند.

پس شما باید در تگ های متا، توضیحات و عناوین ویدیوها تا جایی که می توانید از کلیدواژه های مرتبط و استفاده کنید.

در مقاله قبلی سئو روز درباره بهینه سازی ویدیو مطلبی نوشتم که بعضی از آن نکات را هم در این مقاله جامع تر توضیح میدم.

نحوه انتخاب صحیح عنوان و تگ های ویدیو

عنوان یک ویدیو باید حداقل شامل پنج کلمه باشد، در این صورت شما می توانید کلیدواژه های اصلی خود را در آن بگنجانید بدون آنکه به نظر برسد که عنوان انباشته از کلیدواژه ها است.

استفاده از کلید واژه ها در نام فایل ویدیوها می تواند در سئو ویدیوها برای موتورهای جستجوگر حائز اهمیت باشد.

برای مثال اگر شما می خواهید ویدیوی شما برای عبارت “نکاتی برای تبلیغات در اینستاگرام” رتبه بندی شود، نام فایل ویدیویی خود را به صورت ” mp4.اینستاگرام -تبلیغات- نکات ” انتخاب کنید.

توضیحات ویدیوها (Video Description) 

توضیحات ویدیوهایی که می خواهید در یوتیوب (و هر سایت دیگری که می توان در آن ویدیو به اشتراک گذاشت) قرار دهید نباید بیش از ۲۵۰ کلمه باشد و باید کلیدواژه های اصلی شما را ۳ یا ۴ بار شامل شود.

دقت کنید که اگر تعداد کلیدواژه های شما کم باشد و متن توضیحاتی که می نویسید طولانی باشد، این تعداد محدود از کلمات در بین آن متن طولانی گم می شود.

بهتر است در صورت امکان کلیدواژه ها را در بین ۲۵ کلمه اول توضیحات خود قرار دهید، این کار موجب تاکید بیشتر بر کلیدواژه ها می شود.

ویدیوهای مشابه و مرتبط با موضوع مدنظر خود را مشاهده کنید تا بتوانید از ایده های آنها استفاده کنید

شما باید پیش از آنکه اقدام به تولید یک ویدیو کنید، بهتر است ویدیوهایی که برای کلیدواژه های مورد نظر شما در نتایج جستجوهای گوگل رتبه خوبی کسب کرده اند را مشاهده و بررسی کنید.

برای مثال اگر شما قصد دارید ویدیویی درباره “سلامت محصولات لبنیاتی” در YouTube قرار دهید

بهتر است ابتدا ویدیوهای موجود در این زمینه در YouTube و به خصوص ویدیوهایی که رتبه خوبی دارند را مشاهده کرده و بررسی کنید که طول این ویدیوها به صورت میانگین چقدر است؟

توضیحات این ویدیوها به چه شکل است و چه کلیدواژه هایی را شامل می شود؟ و در عنوان آنها چه مشترکاتی وجود دارد؟ و …

شما می توانید با انجام این بررسی ها کلیدواژه ها و مفاهیمی که به ذهن خودتان نرسیده بود را از این ویدیوها ایده بگیرید و برای ایجاد هشتگ و توضیحات در ویدیوی خود مورد استفاده قرار دهید.

شما همچنین می توانید دلایل قوت این ویدیوها و نقاط ضعف احتمالی آنها را شناسایی نموده و در کار خود لحاظ کنید.

مهم تر از همه آنکه شما باید بررسی کنید که ویدیوهای دارای رتبه بهتر چه ویژگی های بارزی دارند و چه چیزی باعث شده است که آنها بتوانند با کاربران تعامل خوبی برقرار کنند.

افزودن زیرنویس به ویدیوها

افزودن زیرنویس به ویدیوهایی که شما در فیس بوک و اینستاگرام منتشر می کنید می تواند به بهبود سئوی ویدیوهای شما کمک کند.

به دلیل آنکه این ویدیوها در صفحه feed برای کاربران بدون صدا نمایش داده می شود و اگر ویدیو نتواند حس کنجکاوی بازدیدکنندگان بالقوه را برانگیزد و توجه آنها را جلب کند.

ممکن است به سادگی از روی آنها عبور کنند و آن را مشاهده نکنند، در حالیکه افزودن زیرنویس به ویدیوها می توانند در جلب توجه کاربرانی که ویدیو را بدون صدا مشاهده می کنند و همچنین کسانی که در یک محل عمومی هستند و هدفون به همراه ندارند، کمک کند.

برای ویدیوهای خود یک thumbnail جذاب ایجاد کنید

Thumbnail اولین چیزی است که کاربران در زمان مراجعه به یک ویدیو می بینند.

معمولا به صورت یک فایل تصویری است که در نتایج جستجو نیز به عنوان شناسه ای برای ویدیوی شما نمایش داده می شود.

بر اساس پیشنهاد آقای White بهتر است شما وقتی می خواهید ویدیویی را در YouTube آپلود کنید، خودتان برای ویدیوهای خود یک Thumbnail مجزا ایجاد کنید

و از Thumbnail های پیش فرض استفاده نکنید زیرا Thumbnail نقش مهمی در جذب کاربران به ویدیوی شما دارد.

بهتر است در Thumbnail های خود یک متن کوتاه نیز اضافه کنید تا دید مختصری از محتوای ویدیو به کاربران خود بدهید.( مقاله بازاریابی در یوتیوب رو حتما بخونید )

ایجاد رونوشتی از محتوای صوتی ویدیو

موتورهای جستجوگر قادر به کراول کردن محتوای ویدیوها نیستند، لذا بهتر است شما رو نوشتی از آنچه در ویدیو گفته می شود تهیه کنید و در آن جایی که امکان دارد کلیدواژه های بیشتری بگنجانید.

در YouTube امکان Auto-Caption وجود دارد، یعنی برای ویدیو به صورت خودکار یک فایل توضیح نوشتاری ایجاد می شود،

اما در برخی مواقع این نوشته ها کاملا صحیح و دقیق نمی باشند، شما می توانید این فایل توضیحات ایجاد شده در YouTube را دانلود کرده و به صورت دستی اشتباهات موجود در آن را برطرف کنید و سپس دوباره آن را آپلود نمایید.

شما می توانید از پایه توضیحات متنی ایجاد شده توسط خودتان را استفاده نمایید البته اگر بخواهید ویدیوی خود را در وبلاگ یا وب سایت خودتان اشتراک گذاری کنید.

این کار به شما کمک می کند که یک استراتژی منسجم و هماهنگ برای کلیدواژه ها ایجاد کنید که بتواند از لحاظ سئو برای ویدیوی شما بسیار مفید باشد.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید از این استراتژی استفاده کنید در هنگام تولید آن ویدیو به گوینده بگویید که در صحبت هایش دقیقا به همان کلیدواژه هایی که شما مد نظر دارید اشاره نماید.

در این صورت شما می توانید به راحتی آن کلیدواژه ها در فایل توضیح نوشتاری خود استفاده کنید.

اضافه کردن متادیتا به نقشه سایت ویدیوها

شما باید یک نقشه سایت برای ویدیوها در وب سایت خود ایجاد کنید، در این صورت هر زمان که ویدیوی جدیدی را در وب سایت خود منتشر می کنید می توانید برای آن متادیتا نیز ایجاد کنید.

این کار باعث می شود توانایی گوگل برای قرار دادن ویدیوی شما در نتایج جستجوها افزایش یابد.

نقشه سایت باید شامل کدهای HTML که به عنوان ویدیوها اشاره می کنند، توضیحات و سایر تگ ها شود.

از موقعیتی که متادیتاها برای شما فراهم می کنند نهایت استفاده را بکنید.

از لحاظ سئو فرقی نمی کند که یک ویدیو در کدامیک از وب سایت های میزبان ویدیوها (مثل YouTube و Vimeo وAparat و ..) قرار بگیرد.

چیزی که بر روی سئوی ویدیو تاثیر می گذارد آن است که تا حد امکان متادیتاهای مرتبط و کاملا صحیح در ساختار ویدیوها قرار داده شود و این متادیتاها تا حد امکان در معرض دید قرار بگیرند.

پس “فرقی نمی کند که شما برای انتشار ویدیوی خود از کدام سرویس استفاده می کنید، تنها دقت کنید که از حداکثر امکان اضافه کردن متادیتا به پست ویدیویی خود استفاده نمایید”.

البته اگر شما ویدیوی مدنظرتان را در وب سایت خودتان منتشر کنید، بهتر است، زیرا شما کنترل بیشتری بر روی آن خواهید داشت

و می توانید کارهای بیشتری بر روی آن انجام دهید، مثل ایجاد یک فید RSS بسیار تاثیرگذارکه برای کنترل و مدیریت فایل های چندرسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این اگر شما یک ویدیو را در وب سایت خودتان منتشر کنید می توانید با ایجاد یک Play List پیوسته تمامی ویدیو های مرتبط را به صورت زنجیروار در آن قرار دهید تا کاربر بتواند آنها را به صورت پیوسته مشاهده نماید.

اضافه کردن (CTA  یا Call to action) به انتهای ویدیوها

یک اشتباه رایج در میان اکثر کسانی که ویدیوهای آنلاین منتشر می کنند آن است که نکات اولیه و ضروری که باید در هنگام تولید این محتواها رعایت کنند را فراموش می کنند، این نکات شامل:

“ایجاد محتوای ویدیویی جذاب و گیرا و استفاده از عناوینی که کاربر را مجاب کند بر روی آن ویدیو کلیک کند و همچنین استفاده از CTA ها می باشد”.

در حالت کلی CTA ها به منظور مجاب کردن و تقویت انگیزه کاربران برای انجام دادن کاری که شما دلتان می خواهد ایجاد می شوند.

برای مثال اگر شما می خواهید که کاربر پس از مشاهده ویدیو به یک وب سایت مراجعه کند که در آن وب سایت شما محصول یا خدماتی را به آنها معرفی کنید و یا محتوایی در آن وب سایت قرار داده اید که کاربر را به مشتری مبدل می کند و می خواهید کاربر را تشویق کنید که به آن وب سایت مراجعه کند، باید از CTA ها استفاده کنید.

در این مطلب درباره سئو ویدئو به نکات مهم نیز اشاره شد، اصطلاحات سئو رو در سئو روز بخونید تا بیشتر با مفاهیم و اصطلاحات رایج در این زمینه آشنا بشید.

کراول کردن، فرایندی می باشد که طی آن موتور جستجوگر گوگل طی آن صفحه سایت شما را می یابند.

هدف جستجو دیگر اصطلاح است که بر اساس خواسته و نیاز مخاطب که در گوگل جستجو کرده است، صفحاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

منبع : seorooz  |  
20
29 اسفند 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22279
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

7636
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6531
27 آذر 1398