آپشن جدید Page Experience Report یا گزارش تجربه صفحه در سرچ کنسول

طراحی سایت

..آپشن جدید Page Experience Report یا گزارش تجربه صفحه در سرچ کنسول..
طراحی سایت

آپشن جدید Page Experience Report یا گزارش تجربه صفحه در سرچ کنسول

page experience report آپشن جدیدی است که گوگل برای کمک به مدیران و طراحان سایت در بهبود آنالیز کارکرد سایت خود و بررسی میزان رضایت کاربران از تجربه ی حضور و گذران وقت در سایت مورد نظر، به سرچ کنسول اضافه کرده است. آغاز به کار این ویژگی از 19 آوریل امسال (2021) و از جمله قابلیت های آن این است که این امکان را به شما می‌دهد تا گزارش های core web vital را با معیارهای دیگری که جزئی از به روزرسانی تجربه صفحه می‌باشند، ادغام کنید. در این مقاله از سری مطالب آموزشی آی وحید، سعی کرده ایم تا در ارتباط با این ویژگی جدید سرچ کنسول و گزارشات ناشی از آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. گزارشاتی که با دادن اطلاعات در مورد page experience صفحات، به شما کمک می‌کند مطابق با زمان بندی مورد نظر در جهت بهبود تجربه کاربری سایت خود پیش بروید. همچنین معیارهایی مانند درصد صفحاتی که URL خوب دارند و نمایش دادن جستجو در طول زمان توسط این آپشن، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که عملکرد سایت را دقیق تر ارزیابی کرده و نهایتا با این آنالیزها و کنکاش صفحات خاص متوجه شوید که چه پیشرفت هایی صورت گرفته و چه پیشرفت هایی باید صورت بگیرد.

فهرست عناوین:

گزارش تجربه صفحه یا page experience report چیست؟

درباره page experience

نمودار page experience report چه چیزی را نمایش می‌دهد؟

معیارهای یک URL برای قرار گرفتن در رتبه بندی خوب کدامند؟

گزارش تجربه صفحه یا Page Experience Report چیست؟

گزارش Page Experience خلاصه ای از تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت شما را ارائه می دهد. Google معیارهای تجربه صفحه را برای URL های جداگانه در سایت شما ارزیابی می کند و از آنها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی، برای یک URL در نتایج جستجوی Google در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کند. همچنین لازم به ذکر است گزارش صفحه تجربه در حال حاضر محدود به URL های تلفن همراه است.

درباره Page Experience

تجربه صفحه در هر URL ارزیابی می شود که در حال حاضر فقط با استفاده از مرورگر تلفن همراه قابل ارزیابی است (یعنی ارزیابی فقط برای کاربران در دستگاه های تلفن همراه در نظر گرفته می شود و فقط جستجوها از دستگاه های تلفن همراه تحت تأثیر قرار می گیرند). Page Experience از فاکتورهای مهمی محسوب می‌شود که گوگل توسط آن صفحاتی را معرفی می‌کند که منجر به تجارب عالی برای کاربر شده اند. گوگل این ارزیابی را به شکل تدریجی انجام می‌دهد، یعنی این که می‌تواند مشکلات غیر منتظره احتمالی را کنترل کند و به کاربر کمک کند تا با Page Experience ، وضعیت وبسایت خود رابهبود دهد. همانطور که گفته شد این ارزیابی و گزارش برای کمک به سایت ها در ایجاد صفحاتی که تجربه کاربری بهتری را برای بازدید کنندگان آن ها فراهم می کند، تهیه شده است. در واقع تجربه صفحه در جستجوی Google با استفاده از معیارهای زیر ارزیابی می شود:

ویژگی های گزارش تجربه صفحه در سرچ کنسول

هسته حیاتی وب یا Core Web Vitals:
Core Web Vital سرعت و ثبات تجربه بارگیری صفحه را برای کاربران آزمایش می کند. گزارش Core Web Vital برای هر صفحه دارای رتبه بندی خوب، نیاز به بهبود یا ضعیف است. یک صفحه باید دارای امتیاز Core Web Vital های خوب باشد تا بتواند از وضعیت تجربه صفحه خوب برخوردار شود. توجه داشته باشید که در وارد کردن داده ها از گزارش Core Web Vital به گزارش Page Experience چند روز تأخیر وجود دارد و بنابراین رتبه بندی برای یک URL در گزارش Page Experience کمی از گزارش URL Core Web Vital عقب تر است.
قابلیت استفاده از موبایل یا Mobile usability:
برای داشتن شرایط خوب در گزارش صفحه ، یک URL نباید دارای خطاهایی در ارتباط با تلفن همراه باشد.
مسائل امنیتی یا Security issues:
هرگونه مشکل امنیتی برای یک سایت ، کلیه URL های سایت را از وضعیت خوب در گزارش تجربه صفحه رد می کند.
استفاده از HTTPSیا HTTPS usage:
یک صفحه باید از طریق HTTPS ارائه شود تا واجد شرایط وضعیت تجربه خوب صفحه باشد. گزارش Page Experience معیارهای HTTPS را هنگام محاسبه وضعیت URL فقط به عنوان یک اخطار در کل سایت در نظر نمی گیرد: اگر سایت شما دارای درصد نسبتاً بالایی از URL های HTTP باشد ، در گزارش تجربه صفحه اخطار عدم موفقیت را مشاهده خواهید کرد.
تجربه تبلیغات یا Ad Experience:
Ad Experience به اینکه آیا سایتی از تکنیک های تبلیغاتی استفاده می کند که باعث حواس پرتی ، قطع ارتباط و غیره باشد که در این صورت تجربه کاربری نامناسب برای آن در نظر گرفته می شود. ارزیابی Ad Experience کل یک سایت را تحت تأثیر قرار می دهد ، نه یک صفحه. اگر سایتی به عنوان تجربه تبلیغات بد پرچم گذاری شود ، تمام صفحات سایت به عنوان تجربه کاربری بد در نظر گرفته می شوند. توجه داشته باشید که بسیاری از سایت ها برای Ad Experience تست نشده اند: اگر سایت شما تست نشده باشد، سایت شما قبولی در آزمون Ad Experience در نظر گرفته می شود.

نمودار page experience report چه چیزی را نمایش می‌دهد؟

  • URL های خوب (Good URLs): درصد URL های تلفن همراه با وضعیت خوب در آخرین تاریخ اندازه گیری شده در نمودار، جایی که Good به این معنی است که یک URL در گزارش Core Web Vital از وضعیت خوبی برخوردار است و در گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه مشکلی برای استفاده از تلفن همراه ندارد. مسائل امنیتی ، HTTPS و Ad Experience در این ارزیابی گنجانده نشده است.
  • تعداد کل URL های خوب ( Total impressions of good URLs): تعداد نمایش های ایجاد شده توسط URL های خوب در طول مدت زمان نشان داده شده توسط نمودار. به دلیل برنامه های مختلف پردازش داده ها، ممکن است جدیدترین داده ها برای تعداد بازدیدها از تعداد مناسب URL روزانه عقب باشد.
  • نمودار مقادیر روزانه (Chart daily values) : درصدی از URL ها در هر روز خوب در نظر گرفته می شود. URL هایی که مناسب هستند از همان معیارهایی که در بالا برای goods URL توصیف شده است پیروی می کنند.
گزارش تجربه صفحه در سرچ کنسول

توجه داشته باشید که :

  • اگر سایت شما دارای مشکلات حیاتی و مشکلات امنیتی، مشکلات مربوط به HTTPS یا Ad Adventures است، در این صورت تعداد URL هایی که به عنوان خوب نشان داده می شوند دقیق نخواهد بود. این به این دلیل است که نمودارهای کلی موارد مهم را در نظر نمی گیرند. در این حالت ، نمودار کم رنگ خواهد شد تا عدم قطعیت در مورد تعداد دقیق URL های خوب یا بد را نشان دهد. با این حال ، URL هایی که به عنوان خوب نشان داده می شوند هنوز هم به طور قابل اعتماد به عنوان داشتن وضعیت خوب در گزارش Core Web Vital شناخته می شوند و طبق گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه هیچ مشکلی در زمینه قابلیت استفاده از تلفن همراه ندارند.
  • در وارد کردن داده ها از طریق گزارش قابلیت استفاده از موبایل و گزارش Core Web Vital در گزارش صفحه تاخیر وجود دارد. بنابراین ، ارزیابی یک URL خاص در Page Experience می تواند از ارزیابی آن URL در سایر گزارش های منبع عقب باشد.

معیارهای یک URL برای قرار گرفتن در رتبه بندی خوب کدامند؟

معیارهای با تاثیر مثبت ( برای قرار گرفتن در رتبه بندی خوب همه موارد لازم است):

  • URL در گزارش Core Web Vital از وضعیت خوبی برخوردار است
  • با توجه به گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه ، URL هیچ مشکلی در استفاده از تلفن همراه ندارد
  • سایت از نظر امنیتی مشکلی ندارد.
  • URL از طریق HTTPS ارائه می شود
  • سایت هیچ مشکلی در Ad Experience ندارد، یا سایت برای Ad Experience ارزیابی نشده است.

معیارهای با تاثیر منفی ( وجود یک مورد برای قرار نگرفتن در رتبه بندی خوب کافی است ) :

  • URL در گزارش Core Web Vital دارای وضعیت ضعیف یا نیاز به بهبود است ، یا به نظر نمی رسد
  • با توجه به گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه ، URL دارای یک یا چند مورد مربوط به قابلیت استفاده از تلفن همراه است ، یا URL در گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه ظاهر نمی شود اما در گزارش صفحه تجربه نشان داده می شود.
  • سایت تحت تأثیر یک یا چند مورد امنیتی قرار دارد.
  • URL با استفاده از HTTP ارائه می شود نه HTTPS.
  • سایت دارای یک یا چند مورد Ad Experience است.

جمع بندی


گوگل با اضافه کردن آپشن page experience report این امکان را برای شما فراهم کرده است تا صفحاتی با تجربه صفحه بالا را با صفحاتی که تجربه ضعیف تری دارند مقایسه کنید و نقاط قوت و نقاط ضعف هر یک را بررسی کنید. این گزارش خلاصه ای از تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت به شما ارائه می دهد. تجربه صفحه با معیارهای مختلف برای URL های جداگانه در سایت شما ارزیابی می‌شود و از آنها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی URL در نتایج جستجوی در موبایل ها استفاده می کند. در واقع این ویژگی به شما کمک می‌کند صفحات با تجربه کاربری بهتر را از صفحاتی که دارای تجربه ضعیف تر و پایین تری هستند تشخیص دهید و از این مقایسه برای بهبود تجربه کاربری سایت خود بهره ببرید. همچنین ارزیابی کنید که با به روزرسانی تجربه صفحه، امتیاز کسب شده چه تغییری خواهد کرد.

164
2021-04-26 02:56:35
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

24257
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10574
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

10027
27 آذر 1398