آیا برای پیج اینستاگرام فالوور فیک بخریم یا نه؟

سئو

..آیا برای پیج اینستاگرام فالوور فیک بخریم یا نه؟..
سئو

آیا برای پیج اینستاگرام فالوور فیک بخریم یا نه؟

این روزها همه کسب و کارها به دنبال افزایش تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام خود هستند. اما آیا خرید فالوور فیک به رشد پیج اینستاگرام شما کمک خواهد کرد؟

آیا فالوور فیک بخریمامروزه خرید فالوور فیک (Fake Followers) ظاهراً امری طبیعی به نظر می‌رسد. به ویژه افرادی که قصد راه اندازی یک پیج اینستاگرام را دارند که تعداد فالوورهایش صفر است، در ابتدای کار برای اینکه تعداد فالوورها خیلی کم به نظر نرسد، به فکر خرید فالوور فیک می افتند. در آگوست 2019، مجتمع موسیقی معاصر ایالات متحده لیست بلند بالایی از موزیسین‌ها و خواننده‌های معروف منتشر کرد که طی یک بررسی توسط اینستاگرام به دست آمده بود. با این بررسی، مشخص شد که از Ellen گرفته تا تیلور سوییفت و آریانا (Ariana) به ترتیب 49، 46 و 46 درصد فالوور فیک در اکانت شخصی خود داشتند.

به احتمال زیاد، خانم تیلور سوئیفت فالوورهای فیک موجود در اکانت خود را خریداری نکرده است. چراکه ربات‌های زیادی وجود دارند که اکانت افراد معروف را فالوو می‌کنند تا بتوانند دیگر کاربران را نیز جذب کنند و اکانت خود را مشروع تر نشان دهند. همانطور که در ابتدا گفتیم، اگر تعداد فالوورها صفر باشد، اولین چراغ قرمز برای شما در این پلتفرم روشن می‌شود.

معمولاً اینستاگرام به کاربران معمولی نام افراد معروف را برای فالو کردن توصیه می‌کند؛ چرا که اینستاگرام هنوز ترجیحات کاربران جدید را نمی‌داند. اما این شامل برندهای کوچک تر و اینفلوئنسرهای جدیدی که هنوز به اندازه کافی بزرگ نشده‌اند، نمی‌شود. در همین راستا، یکی از اینفلوئنسرهای معروف خارجی به نام Caroline Calloway اخیراً اعتراف کرد که ده‌ها هزار فالوور فیک را در اوایل کار خود که هنوز معروف نشده بود، خریداری کرده است.

دوره بازاریابی و فروش در اینستاگرام

هرآنچه باید برای افزایش چشمگیر فروش خود در اینستاگرام بدانید

این تفکر که برای جدی گرفته‌شدن توسط کاربران اینستاگرام حتماً باید تعداد مشخصی فالوور داشته باشید، مخصوصاً وقتی برندتان آماده برای معرفی و شروع کار است، چند سالی است که رواج دارد. اما گذشته از همه این‌ها، چنین معیارهای پوچ و بیهوده‌ای تنها برای ظواهر کار است. البته بسیاری از افراد که این تفکر را دارند، خود نیز از قضیه خبر دارند.

همه می‌دانیم که به دست آوردن فالوورهای واقعی اینستاگرام چقدر زمان‌بر و سخت است و در این بین، روش‌های میان بر می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. در هر صورت، ما تصمیم گرفتیم این میان‌بر خاص (خریدن فالوور فیک) را خودمان به صورت عملی تست کنیم. در نتیجه، من تعدادی فالوور فیک برای یکی از صفحات خودم خریدم.

خرید فالوور فیک
در چند سال اخیر، اینستاگرام به شدت فالوور فیک و اقدامات تقلبی را سرکوب کرده است

به همین منظور، از دو سرویس مختلف استفاده کردم تا 1000 فالوور فیک بخرم. به طور خلاصه، اگر بخواهم نتیجه این کار را بگویم، ارزش خاصی به صفحه من اضافه نشد. در چند سال اخیر، اینستاگرام به شدت فالوور فیک و اقدامات تقلبی را سرکوب کرده است و آن را نوعی کار شرم آور، پوچ و غیرحرفه‌ای می‌داند.

حال نوبت آن است که کل این تجربه را با یکدیگر مرور کنیم.

چطور می‌توان فالوور فیک اینستاگرام خرید؟

بهترین کار این است که دنبال تأمین کننده معتبر باشید

شاید تعجب کنید، اما در حال حاضر خرید فالور تقلبی اینستاگرام سخت‌تر از قبل شده است. چرا که در سال 2018، اینستاگرام شروع به سخت‌گیری و مقابله با اقداماتی کرد که مخالف با قوانین استفاده از خدمات اینستاگرام بودند. این اقدامات شامل نرم‌افزارهای واسط جعلی، فالوورهای تقلبی و ربات‌ها می‌شود.

مهمتر از آن، طی گزارشی در سال 2019 مشخص شد که اگر برندها از فالوورهای تقلبی در اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنند، حدود 1.3 میلیارد دلار در این سال متضرر خواهند شد. در نتیجه، درحال حاضر برندها با شنیدن این گزارش کمی به خود آمده‌اند و دیگر به همین راحتی‌ها به دنبال فالوور فیک نیستند. آن ها نمی‌خواهند بودجه بازاریابی‌شان را بر روی اکانت‌های تقلبی در اینستاگرام هدف قرار دهند و پول صرف آن‌ها کنند؛ به همین دلیل، این برندها اخیراً متقاضی مسئولیت‌پذیری بیشتر، از سوی اینفلوئنسرها هستند و نتایج بیشتری از کار آن‌ها می‌خواهند.

در نتیجه، ابزارهای واسط آنالیز و بررسی به شدت درحال محبوب شدن هستند. با این وضع موجود، برخی از فروشندگان آنلاینی که برای این تست بررسی کرده‌ایم از قبل ورشکسته شده‌اند.

خرید پیج اینستاگرام:

مزایا و معایب + نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

انتخاب کنید که یا فالوورهای فیک را به صورت حجمی و فله‌ای بخرید و یا اینکه به صورت گزینشی

از آنجایی که برندها از نرم افزارهای آنالیز اینستاگرام استفاده می‌کنند تا اکانت‌های تقلبی را در میان مخاطبان خود شناسایی کنند، بهتر است با دقت بیشتری به کسب فالوور تقلبی اقدام کنید و همچنین می‌توانید فالوورها را با سرعت رشد آهسته‌تری خریداری نمایید تا کمتر شک برانگیز باشد. البته طبیعتاً هنوز هم فالوورها مشکوک به نظر خواهند رسید.

در این بررسی، گزینه خرید فله‌ای انتخاب شده است.

نیازی به وارد کردن اطلاعات اکانت اینستاگرام برای خرید فالوور فیک نیست

حال که اینستاگرام نرم‌افزارهای واسط را ریشه‌کن کرده است، پروسه خرید فالور فیک بسیار ساده‌تر از قبل شده است. دیگر نیازی به دانلود یک اپلیکیشن و وارد کردن اطلاعات اکانت اینستاگرام خود در آن ندارید. در این صورت، کار برای کسانی که اصرار بر خرید فالور فیک دارند راحت‌تر شده است؛ چرا که اینستاگرام هر اکانتی را که بخواهد از نرم‌افزارهای واسط برای خرید فالوور استفاده کند، نظارت دقیق و تهدید و به تنبیه کرده است. البته که در مجموع عمل خرید فالوور فیک چه از طریق نرم‌افزار و چه از طریق وب سایت یا یک ماشین خرده‌ فروشی فیزیکی، خلاف اصول اینستاگرام است.

خرید فالور فیک
در مجموع عمل خرید فالوور فیک چه از طریق نرم‌افزار و چه از طریق وب سایت خلاف اصول اینستاگرام است

با این وجود، شرکت‌های فروشنده فالوور فیک هنوز هم ادعا دارند که خدمات آن‌ها در مطمئن‌ترین حالت ارائه می‌شود و هیچ‌یک از قوانین اینستاگرام را نقض نمی‌کند (که این دروغی بیش نیست).

پس از خرید فالوورهای فیک چه اتفاقی افتاد؟

پس از یک ساعت از خرید، فالوورها کم کم به اکانت اضافه شدند. ابتدا نوتیفیکیشن‌ ها عالی بودند اما فوراً وضعیت کاملاً برعکس شد. تا 48 ساعت تقریباً تمام 2000 فالوور خریداری شده به اکانت اضافه شده بودند.  در واقع پیج بدین صورت عملاً هیچ توجه واقعی‌ ای جلب نکرد!

حال که متوجه شده‌اید چرا با خرید فالور فیک عملاً هیچ اتفاقی برای پیج ما نمی‌افتد و با خرید آن‌ها برای هیچ پول صرف می‌کنید، بهتر است دلایل اصلی نخریدن این فالورها را بررسی کنیم.

4 دلیل برای نخریدن فالوور در اینستاگرام

 1.فالوور فیک با اکانت شما درگیر (engage) نمی‌شود

تابحال شنیده اید کسی به شما بگوید که با خرید فالوور فیک توانسته به لایک و کامنت و توجه برسد؟ عملاً هیچکدام از اکانت‌های اینستاگرام حتی یک لایک یا کامنت از هزاران فالوور فیکی که دارند، دریافت نکرده‌اند. به نظرتان چه کسی می‌تواند از کنار تصاویری مانند تصویر این سگ زیبا به راحتی بگذرد؟ اما تابحال هیچ فالوور تقلبی‌ای کوچک‌ترین واکنشی به تصویر آن در این تست نشان نداده است. البته،این طبیعی است که با خرید فالوور بهبودی در میزان درگیری (engagement) نبینیم؛ چرا که شرکت های فروشنده فالوور، engagement را به صورت جداگانه به فروش می‌رسانند!

کاهش engagement با خرید فالوور فیک
خرید فالوور فیک باعث پایین آمدن نرخ تعامل خواهد شد

جدای از این، شما به جای خرید فالوور فیک همواره می‌توانید به هک جدید اینستاگرام روی بیاورید. Instagram engagement Pods پیام مستقیم بین گروه‌های 15 تا 20 نفری فعال در یک صنعت است. هنگامی که کسی از این گروه پست جدیدی منشتر می‌کند، پست در خود گروه نیز به نمایش گذاشته می‌شود تا دیگر اعضا به آن واکنش نشان دهند. اما بهتر است بگوییم که ما این روش را نیز تست کرده‌ایم و نتیجه مناسبی نگرفتیم.

  1. فالورهای تقلبی واقعاً تقلبی هستند

اگر صفحه‌ای در اینستاگرام تمام یا اکثر فالورهایش تقلبی باشد، با نگاهی مختصر می‌توان متوجه آن شد. اگر یک سلبریتی بسیار معروف نیستید، با فالوو کردن تنها یک یا دو نفر به جایی نخواهید رسید و با این روش نمی‌توانید فالوور به دست آورید. به عبارت دیگر، در فالو کردن دیگران مقاومت نکنید. فکر نکنید که اگر همین‌طور بنشینید و کسی را فالوو نکنید، تعداد فالوورهایتان رفته رفته افزایش خواهد یافت و تعداد Followingها نیز در همان تعداد کم خواهد ماند.

اگر به یک لیست از فالوورهای فیک نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها نام مشخصی ندارند؛گویی هنگام نام‌گذاری این اکانت‌ها به صورت رندوم بر روی کیبورد تایپ شده است؛ چرا که تعداد زیادی حرف و عدد بدون منطق می‌بینید. همچنین این اکانت‌ها تعداد پست‌های محدودی دارند، به صورت اتفاقی پست گذاشته‌اند و تقریباً هیچ‌ وقت استوری نمی‌گذارند.

سوال مهم این است که آیا فقط می‌خواهید تعداد فالورهای تان بالا باشد، یا به دنبال اعتبار و کرامت هستید؟ اگر یک برند بزرگ باشید، حتماً به دنبال گزینه دوم، یعنی اعتبار و بزرگی هستید.

  1. برندها فالورهای تقلبی را داخل لیست سیاه خود قرار می‌دهند

ساده‌ترین ابزار آنالیز اینستاگرام نیز فالوورهای فیک او را تشخیص خواهد داد.

ابزار آنالیز IGابزار آنالیز IG، به دست دانشمند ناسا ساخته شده‌است و با اسکن و بررسی اتفاقی 200 فالور با شاخص از قبل تنظیم شده کار می‌کند. بنابراین، در حداقل‌ترین حالت می‌دانیم که 40 نفر از فالوورهای اکانت ما کمی واقعی به نظر می‌رسند (حداقل برای این نرم افزار). در هر صورت، از دید مخاطبان و شرکای یک برند، این وضعیت کاملاً شکست خورده محسوب می‌شود.

  1. ممکن است اینستاگرام اکانت شما را به حالت تعلیق (Suspend) درآورد

اینستاگرام علاقه وافری به این دارد که پلتفرم خود را تبدیل به محلی کند که مردم وقت خود را در آن بگذرانند. اما به نظرتان ارتشی از اکانت‌های جعلی می‌توانند به کسی حس انسان بودن بدهند؟ پس اینستاگرام اقدامات زیادی در راستای کاهش رفتارهای نامناسب در این پلتفرم برداشته است.
اکانت‌های فیک به طور منظم توسط این پلتفرم پاکسازی می‌شوند؛ این بدان معناست که فالورهای شما در هر زمان می‌توانند از بین بروند.

در اواخر سال 2018 نیز یکی از نمایندگان اینستاگرام به رسانه TechCrunch اعلام کرد: “اکانت‌هایی که به نرم‌افزارهای هک رشد طرف سوم و سطح پایین وصل هستند، ممکن است دسترسی خود را به برخی از امکانات اینستاگرام از دست بدهند”.

بسته شدن دسترسی اینستاگرام  به خاطر هک رشد
اکانت‌هایی که به نرم‌افزارهای هک رشد وصل هستند، ممکن است دسترسی خود را به اینستاگرام از دست بدهند

در نتیجه، بهتر است یادمان باشد که خرید فالوور فیک در هر صورت قوانین اینستاگرام را نقض می‌کند و به همین دلیل همواره این خطر وجود دارد که اینستاگرام به طور کامل اکانت خود شما را نیز معلق نماید.

به جای خرید فالوور فیک چه می‌توان کرد؟

راه‌های بسیاری برای رشد مخاطبان و افزایش engagement در اینستاگرام وجود دارد که با استفاده از آن‌ها نتایج بلند مدت و واقعی به دست خواهد آمد.

چیزی جدید و واقعی به مردم نشان دهید

بهترین نکته و راهنمایی برای اینستاگرام مارکترها این است که آن چیزی را پیدا کنید که بیشترین اشتیاق را برای اشتراک‌گذاری آن دارید. از اشتیاق یا استعداد ذاتی خود استفاده کنید و آن را به صورت تصویر و ویدئو به اشتراک بگذارید.

قدم بعدی چیست؟

اینستاگرام به صورت مداوم امکانات و ویژگی های جدید اضافه می‌کند و برندهایی که از همان ابتدا از این ویژگی‌های جدید استفاده می‌کنند، برنده‌ ی بازی هستند. با اینکه انتشار پست‌های خرید و استیکرهای بامزه عالی است، اما توجه به مخاطبانی که استوری‌ها و پست‌های شما را دنبال می‌کنند نیز الزامی است؛ چرا که این افراد مرتبط به شما و به نوعی شاید نماینده شما برای دیگر افراد باشند.

اگر بخواهیم یکی از بهترین امکانات اینستاگرام را مثال بزنیم که هنوز بسیاری از برندها به نحو احسن از آن بهره نبرده اند، ویژگی Live اینستاگرام است.

لایو اینستاگرام به کاربران امکان ضبط و پخش زنده ویدئو از طریق استوری (Story) اینستاگرام را می‌دهد. این ویژگی برای ایجاد engagement، ارتباط مستقیم با کاربران، اشتراک‌گذاری اخبار و تثبیت برند عالی است.

لایو اینستاگرام و ایجاد engagement
لایو اینستاگرام به کاربران امکان ضبط و پخش زنده ویدئو از طریق استوری (Story) اینستاگرام را می‌دهد

شاید فکر کنید پخش زنده اینستاگرام چیزی گذرا است و مانند پست، همیشه در اکانت ما نمی‌ماند که بخواهیم روی آن وقت بگذاریم و به همین دلیل، نرخ جذب و درگیری بالایی ندارد. اما کافیست به اعداد زیر نگاه کنید:

  • 80% از مخاطبان ترجیح می‌دهند به جای خواندن پست وبلاگ یک Live اینستاگرام ببینند.
  • 82% از ترجیح می‌دهند یک پخش زنده اینستاگرامی ببینند تا یک پست شبکه اجتماعی.
  • 67% از مخاطبانی که پخش زنده تماشا کرده‌اند، بار دومی که رویداد مشابهی اتفاق افتاده است، بلیطی برای آن خریده‌اند.

ویدئوهای لایو محبوب هستند و ترندها نشان می‌دهند که گزینه Live تا مدت‌های طولانی ماندنی است. به همین دلیل مهم است که هر برندی نحوه استفاده از آن برای جذب مخاطبان را یاد بگیرد.

برای شروع استفاده از این ویژگی، در ادامه چند ایده برای ایجاد لایوهای عالی در اینستاگرام خواهیم گفت.

2 ایده برای استفاده ازLive Instagram

در زیر چند ایده برای ساختن لایوهای فوق العاده برای جذب مخاطبان ارائه کرده‌ایم. می‌توانید در دفعات بعدی که برای ایجاد یک لایو عالی نیاز به کمک دارید، از این ایده‌ها استفاده نمایید.

  1. همکاری با یک اینفلوئنسر در صنعت خودتان

هیچ راهی عالی‌تر از این وجود ندارد که آگاهی از برند را با استفاده از یک اینفلوئنسر که در صنعت خودتان فعال است، افزایش دهید و فالوورهای بیشتری جذب کنید.

اینفلوئنسرهای فعال در هر صنعت، کسانی هستند که مخاطبان هدف آن صنعت از قبل آنها را می‌شناسند و برایشان اعتبار و احترام قائل هستند. به همین دلیل همکاری با آن‌ها می‌تواند مخاطب هدف بیشتری برایتان بیاورد.

مقاله چگونه اینفلوئنسر شویم؟

آموزش تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در 12 قدم

برای ایجاد این همکاری، بهترین پلتفرم همان لایو اینستاگرام است. امکانی به نام Add a guest در لایو اینستاگرام وجود دارد که توسط آن می‌توان یک فرد دیگر را به لایو اضافه کرد. با این امکان، می‌توان اینفلوئنسرها را برای مصاحبه، جلسات پرسش و پاسخ با بازدیدکنندگان و یا برای گپ‌ و گفتگوی معمولی دعوت کرد.

اضافه کردن اقراد به لایو
امکان اضافه کردن یک فرد دیگر به لایو وجود دارد

با زدن بر روی گزینه Add a guest، امکان انتخاب از میان افراد برای دعوت به لایو فعال می‌شود. هنگامی که مهمان به لایو اضافه شود، صفحه لایو به دو قسمت تقسیم و تصویر هر دو نفر نمایش داده می‌شود.

  1. از رویدادها لایو بگذارید

هیچ جایی بهتر از یک رویداد و همایش در صنعت خودتان نمی‌تواند باشد که از آن لایو بگیرید. ممکن است این رویداد به میزبانی شما یا کس دیگری باشد و یا حتی ممکن است اسمی از برند شما در این رویداد برده شود و حتی جایزه‌ای بگیرد. در این صورت، این لایو می‌تواند یک محتوای فوق‌العاده برای جذب مخاطبان جدید و افزایش engagement باشد.

یا حتی ممکن است در کنفرانسی باشید و برند شما نیز در پنل آن کنفرانس برای گفتگو حضور داشته باشد. چنین محافلی بهترین فرصت برای گرفتن لایو اینستاگرام هستند.

برای استفاد بیشتر و بهینه از امکانات اینستاگرام، بهتر است نگاهی به مهم‌ترین ترندهای اینستاگرام در امسال بیندازید. پس از مطالعه این ترندها، سعی کنید توجه خود را بر روی مواردی که در این مقاله گفته شد، بیشتر کنید؛ همچنین، سعی کنید بر روی بخش‌هایی که تابحال تمرکز کمی داشته‌اید، بیشتر تمرکز نمایید. پس از انجام این کارها، نتایج مثبت خود به خود خواهند آمد.

کسب و کار خود را اولویت قرار دهید

اگر هنوز اکانت بیزینسی ندارید، اکانت اینستاگرام خود تبدیل به اکانت بیزینسی کنید. این نوع اکانت دارای امکاناتی است که اکانت معمولی از آن‌ها برخودار نیست. این امکانات در ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای شما حیاتی هستند.

چند تبلیغ را توسط A/B تست انتخاب کنید

تست تبلیغ  توسط A/B
برای افزایش فالوور می توانید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

اگر برای خرید فالوور بودجه دارید، حتماً بودجه استفاده از تبلیغات اینستاگرام (Instagram Ads) را نیز دارید. برای بالا بردن تعداد فالوورهایتان، یک هدف مناسب برای کمپین تبلیغاتی انتخاب کنید (برای مثال آگاهی از برند یا reach) تا تبلیغتان در مقابل چشمان مردمی قرار گیرد که تابحال شما را نشناخته‌اند اما به دنبالتان می‌گردند.

جمع بندی

در آخر با تمام توضیحاتی که ذکر شد می توان دریافت که خرید فالوور فیک هیچ ارزشی ندارد و نه تنها باعث رشد پیج نمی شود بلکه ممکن است پیج شما بسته شود. فالوور فیک نرخ تعامل پیج را پایین می آورد. در این میان تولید محتوای با کیفیت و جذب فالوور واقعی و هدفمند است. ممکن است رشد تعداد فالوور کند باشد ولی اگر این تعداد کم با کیفیت و فعال باشند، پیج شما به تدریج رشد خواهد کرد و مخاطبانتان را خواهید یافت.

6
11 آبان 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

6447
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

611
08 اسفند 1397
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

541
04 دی 1397