طبق تحقیقات انجام شده توسط The Drum، نرخ رشد سالانه در بازاریابی محتوا ۲۱۷.۳ میلیارد دلار از ۲۰۱۶ به ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت.
چرا برند ها هزینه زیادی صرف بازاریابی محتوا می کنن؟
پاسخ این سؤال ساده است: بازاریابی محتوا ارزش عظیمی رو ارائه میده که برندها نمی تونن این میزان ارزش رو از سایر انواع بازاریابی سنتی دریافت کنن.
برای شروع، هزینه بازاریابی محتوا ۶۲٪ کمتر از بازاریابی سنتی است و سه برابر بیشتر منجر به فروش میشه.
در این لیست، من ۴۰ ابزار برتر بازاریابی محتوا رو در این مطلب از سئو روز گردآوری کردم که می تونه به شما کمک کنه محتوای خود رو تقویت کنین و به مشتری سازی ادامه بدین.
آیا ما به ابزار بازاریابی محتوا نیاز داریم؟
چیزی که می تونیم از آن اطمینان داشته باشیم اینه که بازاریابی محتوا جایی نمیره.
ما همچنان شاهد افزایش نیاز بازاریابان محتوا در سال های آینده خواهیم بود.
اگرچه این خبر خوبی است، اما همه بازاریابان محتوا از این رونق بهره مند نمیشن.
این موضوع من رو به پرسشی سوق میده: چرا برخی از بازاریابان محتوا موفقیت بیشتری نسبت به دیگران کسب می کنن؟
طبق تحقیقات مؤسسه بازاریابی محتوا، یک عامل اصلی که بازاریاب های موفق محتوا رو از افراد کمتر موفق متمایز می کنه، مهارت در فن آوری محتوا است.
بعلاوه، ۲۹٪ از بازاریابان محتوای B2B گزارش کردن که هزینه فناوری رو در ۱۲ ماه گذشته افزایش دادن.
تسلط شما بر ابزارهای بازاریابی محتوا تا حد زیادی تعیین می کنه که شما به عنوان یک بازاریاب محتوا موفق خواهید بود یا نه.
اما جستجوی هزاران ابزار بازاریابی محتوای موجود می تونه منجر به اضافه بار اطلاعاتی بشه و شما رو گیج کنه.
به همین دلیل ۴۰ مورد از بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا رو در این مقاله در سئو روز جمع کردم که به دسته های مختلف تقسیم شدن تا نیازهای مختلف بازاریاب محتوا رو برآورده کنن.
ابزار مدیریت محتوا
HubSpot
HubSpot یک مجموعه بازاریابی همه در یک ابزار، فروش و CRM است که کلیه ابزارهای لازم برای بازاریاب محتوا رو برای ایجاد محتوای قابل اجرا که باعث فروش و ایجاد مزیت هایی میشه، در اختیار بازاریابان محتوا قرار میده.
این مجموعه بازاریابی منابعی رو در اختیار بازاریابان محتوا قرار میده که آن ها رو قادر به ایجاد محتوا، بهینه سازی آن و اطمینان از دسترسی مناسب مخاطبان می کنه.
هنگامی که حساب خود رو ایجاد و محتوای خود رو منتشر کردین، HubSpot استراتژی بازاریابی شما رو از نظر فروش و عملکرد کلی تجزیه و تحلیل می کنه.
Contentools
Contentools یک بستر کارآمد بازاریابی محتوا برای ایجاد، انتشار و تجزیه و تحلیل محتوا برای فعالیت های بازاریابی است.
این برنامه همچنین دارای یک ویرایشگر محتوای درون برنامه ای است که به شما امکان میده محتوا رو با یک نشانگر SEO در محل ایجاد کنین.
برخی از ویژگی های قابل توجه این ابزار، بینش محتوای آن با هوش مصنوعی، انتشار خودکار برای پست های رسانه های اجتماعی، پشتیبانی همکاری و ادغام با تعداد زیادی ابزار شخص ثالث مانند Salesforce ،Evernote ،Dropbox و موارد دیگه از طریق Zapier است.
WordPress
اگه به راحتی به دنبال ایجاد محتوای عالی وبلاگ هستین، وردپرس ابزاری مناسب برای شماست.
وردپرس ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ و همچنین یک بستر انتشار آسان برای ایجاد محتوا، بارگذاری محتوا، ردیابی بازدیدکنندگان و پلاگین های زیادی رو برای کمک به بهینه سازی روند بازاریابی به بازاریابان ارائه میده.
نسخه رایگان دارای آدرس WordPress.com (you.wordpress.com) و سه گیگابایت فضای ذخیره سازی است.
گوگل
هنگام صحبت در مورد ابزار بازاریابی محتوا، نمی تونیم از Google غافل بشیم.
Google تعداد زیادی از ابزارها رو به بازاریابان ارائه میده که می تونن تأثیر بسزایی در استراتژی محتوا شما داشته باشن.
برخی از این ابزارها شامل Keyword Planner برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، Google Analytics تا به شما نمای کلی و عمیقی از عملکرد محتوای خود در طی یک دوره زمانی، کنسول جستجوی Google ،Google Trends و غیره هستن.
ابزار همکاری تیم محتوا
Slack
اسلک ابزاری برای ارتباط و همکاری در محل کار است.
این برنامه برای کمک به کاربران در همکاری آنلاین با سایر افراد و اعضای تیم از هرجای دنیا طراحی شده است.
فضای کاری Slack از کانال هایی تشکیل شده که تیم ها می تونن با هم کار کنن و ایده های خود رو به اشتراک بذارن.
این ابزار از نصب و راه اندازی برنامه های دیگه مانند Google Docs و Dropbox پشتیبانی می کنه، بنابراین لازم نیست که فضای کاری اسلک رو ترک کنین.
Asana
آسانا یک پلتفرم مدیریت کار است که به تیم ها امکان میده روی پروژه ها، کارهای روزمره و اهداف با هم کار کنن.
آسانا اختصاص پروژه ها به اعضای تیم، به اشتراک گذاشتن پروژه ها و نظارت بر فعالیت های افراد تیم رو آسان می کنه.
این ابزار گزینه هایی رو برای تنظیم وظایف با اولویت فراهم می کنه و نیاز به صفحات گسترده برای همکاری و ایمیل برای ارتباط رو از بین می بره.
Trello
Trello ابزاری برای همکاری بصری و مدیریت پروژه است که برنامه ریزی و همکاری رو سرگرم کننده می کنه.
این پلتفرم از تابلوها برای نمایش پروژه ها و کارت ها برای نشان دادن وظایف انجام شده استفاده می کنه.
در داخل کارت ها، لیست هایی وجود داره که پیشرفت هر کار رو دسته بندی و پیگیری می کنه.
با استفاده از Trello، می تونین همه پرونده ها و پروژه های تیم رو در یک مکان سازماندهی و ردیابی کنین.
همچنین از ادغام با بیشتر برنامه هایی که تیم شما قبلاً از آن ها استفاده می کرد، پشتیبانی می کنه.
ابزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتالی
Google Analytics
Google Analytics ابزاری برای تجزیه و تحلیل وب است که به بازاریابان سیستم جامع گزارش و تجزیه و تحلیل داده های وب سایت رو ارائه میده.
این ابزار شامل چگونگی تعامل مشتریان با تبلیغات، محتوای وب سایت و ابزارهای اجتماعی در همه دستگاه ها است.
ابزار فوق به مدیران وب سایت کمک می کنه تا درک کنن که چه چیزی در وب سایت آن ها کار می کنه و به آن ها امکان میده استراتژی های محتوای خود رو متناسب با آن تنظیم کنن.
SEMrush
برای دستیابی به موفقیت به عنوان بازاریاب محتوا، مهمه که محتوای شما برای SERP بهینه باشه.
اینجاست که SEMrush وارد عمل میشه.
SEMrush ابزاری برای بازاریابی دیجیتال است که برای متخصصان SEO/SEM ایجاد شده.
با استفاده از این ابزار به بازاریابان محتوا داده های مربوط به مشارکت داده میشه تا به آن ها کمک کنه رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشن.
این ابزار دارای یک پایگاه داده گسترده SERP با بیش از ۱۰۶ میلیون کلمه کلیدی و ۷۱ میلیون دامنه است.
Adobe Marketing Cloud
Adobe یک ابر بازاریابی آنلاین و یک راه حل بازاریابی یکپارچه است که به بازاریابان در بهینه سازی مبارزات بازاریابی و تجزیه و تحلیل داده های عملکرد وب سایت کمک می کنه.
این ابزار تمام داده های شما رو در یک داشبورد آسان برای مدیریت همگام سازی می کنه.
حتی بهتر، این ابزار با بیش از ۲۰۰ شریک در ۲۰ کشور ادغام میشه.
Moz
نظارت بر مواردی که ممکنه عملکرد و رتبه بندی سایت شما رو تحت تأثیر قرار بدن بسیار مهمه.
Moz به شما کمک می کنه تا رتبه سایت خود رو برای هر کلمه کلیدی که برای شما از اهمیت برخوردار است، کنترل کنین.
برخی از ویژگی های مهم دیگه ای که Moz ارائه میده، بهینه سازی در صفحه، تحلیل رقابتی و ابزار دشواری کلمات کلیدی است.
ابزار بازاریابی از طریق ایمیل
MailChimp
MailChimp یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ است که به کاربران امکان میده کمپین های ایمیل رو ایجاد، ارسال و تجزیه و تحلیل کنن.
شما در پکیج freemium، می تونین ۱۲۰۰۰ ایمیل برای ۲۰۰۰ مشترک ارسال کنین.
برخی از ویژگی های قابل ذکر این ابزار عبارتند از ادغام در چندین سرویس وب، همگام سازی داده های مشتری و اتوماسیون پیگیری های محصول.
Constant Contact
Constant Contact یک راه حل بازاریابی با میزبانی ابر است که ویژگی های اساسی مورد نیاز بازاریابان رو برای اجرای کمپین های هدفمند بسیار مؤثر فراهم می کنه.
این ابزار دارای قابلیت های ردیابی و گزارش گیری ایمیل قدرتمند است.
با استفاده از این ابزار می تونین همه پروژه های خود مانند نظرسنجی از مشتری، نمایش زنده، ویترین محصول، همه رو در یک مکان مدیریت کنین.
GetResponse
GetResponse یک سرویس بازاریابی از طریق ایمیل است که به بازاریابان کمک می کنه تا با آسانی ایمیل ها و صفحات فرود با ظاهری حرفه ای ایجاد کنن.
این برنامه دارای یک ویژگی اطلاعاتی ایمیل است که تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین شما رو امکان پذیر می کنه.
همچنین هدف گذاری دقیق مشتری رو برای کمک به شما در تولید هدایت بیشتر و افزایش مشتری سازی فراهم می کنه.
SendinBlue
SendinBlue یک جعبه ابزار بازاریابی دیجیتالی است که به مشاغل کمک می کنه تا تبلیغات ایمیل رو بهینه کنن.
این ابزار یک ویژگی مفید به نام “بهینه سازی ارسال زمان” داره که به شما کمک می کنه با استفاده از الگوریتم هایی که زمان مناسب ارسال ایمیل رو تعیین می کنن، نرخ باز شدن ایمیل های خود رو افزایش بدین.
ابزار فوق یک ایمیل و پیام رسانی پیامکی قوی ارائه میده که کاربر پسند است.
ابزار مدیریت پروژه محتوا
Basecamp
Basecamp یک نرم افزار آنلاین قابل اعتماد برای مدیریت پروژه است که سازماندهی افراد، واگذاری پروژه های جدید و نظارت بر پیشرفت افراد تیم شما رو آسان می کنه.
این سیستم همچنین از یک سیستم مدیریت پروژه از راه دور برخوردار است که افراد رو قادر می سازه بدون توجه به مکان با یکدیگه کار کنن.
همچنین می تونین از Basecamp برای ذخیره اسناد و پرونده ها با استفاده از مکانیزم کشیدن و رها کردن ساده استفاده کنین.
DivvyHQ
DivvyHQ یک نرم افزار برنامه ریزی و تولید محتوا است که برای تیم های محتوایی و ناشران ایجاد شده.
این نرم افزار گردش کارهایی رو فراهم می کنه که کاربران می تونن متناسب با نیازهای تیم خود تنظیم کنن.
این ابزار یک تقویم محتوای اصلی داره که به کاربران امکان میده آنچه رو که اعضای تیمشان در حال کار بر روی آن هستن، مشاهده کنن.
CoSchedule
CoSchedule یک پلتفرم بازاریابی چابک است که به شما امکان میده تمام بازاریابی خود رو در یک مکان سازماندهی کنین.
این ابزار یک ویژگی سازماندهی کار برای کمک به شما در ایجاد و مدیریت گردش کار در بین تیم خود داره و یک ویژگی سازماندهی سرمایه داره که اشتراک گذاری پرونده ها و اسناد رو با اعضای تیم آسان می کنه.
ابزار CRM
Salesforce
Salesforce CRM یک سیستم گسترده برای کمک به ردیابی اطلاعات و تعاملات مشتری در یک مکان فراهم می کنه.
این ابزار داده های مشتری رو در زمان مناسب ارائه میده که به شما امکان میده گزارش های مهم و پیش بینی های فروش رو برای کمک به بهینه سازی روند فروش ایجاد کنین.
همچنین به راحتی با سایر راه حل های تجاری مانند Desk.com ،LeadExec و Zendesk ادغام میشه.
Zoho
Zoho یک نرم افزار CRM مؤثر و دارای طیف وسیعی از ویژگی هاست که انجام فروش و جذب مشتری جدید رو آسان می کنه.
Zoho CRM به شما امکان میده تمام حساب های مشتری رو برای فرصت های فروش متقابل یا فروش بیش از حد کنترل کنین.
این برنامه همچنین از یک ابزار ردیابی فرصت برای کمک به شما در تحلیل اینکه در چه مرحله ای از چرخه فروش مشتری هستین، برخوردار است.
Drip
Drip یک نرم افزار بازاریابی از طریق ایمیل و اتوماسیون فرآیند است.
این برنامه از یک سازنده گردش کار بصری برخوردار است که به کاربران کمک می کنه تا سفر مشتری خود رو درک کنن.
این ابزار به شما میده تا کمپین های هدفمندی رو برای افزایش شانس حفظ مشترک ارسال کنین.
این پلتفرم همچنین اطمینان حاصل می کنه که فقط ایمیل های سالم به لیست شما اضافه میشن.
ابزار AI برای محتوا نویسان
Acrolinx
Acrolinx یک بستر ایجاد محتوای AI است که به کاربران امکان میده با تولید محتوای مفیدی که مشتریان به آن نیاز دارن، تجربه محتوای بهتری رو برای کاربران ایجاد کنن.
این ابزار به شما امکان میده با تجزیه و تحلیل نوع کارکرد محتوا و چگونگی بهبود آن ها، محتوای بازاریابی بهتری ایجاد کنین.
PathFactory
PathFactory یک موتور بینش محتوایی است که از هوش مصنوعی استفاده می کنه.
این پلت فرم به مشاغل کمک می کنه تا سفرهای خرد شخصی رو که به طور خاص برای هر خریدار انجام میشه، به طور خودکار تصحیح کنن.
PathFactory با توصیه های AI، به بازاریابان کمک می کنه تا محتوای خود رو بهینه کرده و تعیین کنن که کدام یک از فروش ها آماده هستن.
ابزارهای نرم افزار طرفداری
HootSuite
Hootsuite یک نرم افزار ارتباط اجتماعی است که به بازاریابان کمک می کنه تا از پلتفرم های اجتماعی برای اجرای کمپین های بازاریابی استفاده کنن.
بزرگ ترین مزیت HootSuite اینه که به مشاغل اجازه میده تا همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی رو در یک داشبورد بصری کاربر مدیریت کنن.
این ابزار با ردیابی برند و محصول شما در شبکه های اجتماعی، هوش اجتماعی فراهم می کنه.
TrustRadius
TrustRadius یک پلتفرم بررسی نرم افزار است که خریداران و فروشندگان رو به هم متصل می کنه.
برای بازاریابان، این ابزار در جذب مشتریان بالقوه بسیار مفید است.
این پلتفرم بررسی مشتری رو برای کمک به تبدیل خریداران بیشتر و کاهش ریزش مشتری ارائه میده.
Influitive
Influitive یک برنامه بازاریابی و حمایت از مشتری است که با استفاده از ویژگی های گیمیفیکیشن، اتوماسیون و شخصی سازی که باعث ایجاد تعامل میشن، مشتریان رو درگیر خود می کنه.
این نرم افزار همچنین گزارش هایی از تعامل مشتری ارائه میده و با نرم افزارهای CRM دیگه ادغام میشه.
ابزار آنالیز محتوا
Digimind
Digimind یک پلتفرم آنلاین تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی است.
این پلتفرم به مشاغل اجازه میده تا مکالمات مربوط به برند یا صنعت خود رو رصد کرده و بینش و داده هایی رو برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی ارائه بدن.
این برنامه همچنین دارای یک داشبورد قابل تنظیم است که به شما کمک می کنه تا عملکرد محتوای خود رو در تعداد نامحدودی از حساب های اجتماعی کنترل کنین.
ly
Parse.ly یک بستر تجزیه و تحلیل محتواست که به شما کمک می کنه بفهمین چه نوع محتوایی بیشترین تأثیر رو در تجارت شما داره.
با استفاده از تجزیه و تحلیل محتوا، نمودارها و گراف ها، به اطلاعات مهم دسترسی پیدا می کنین تا به شما در تصمیم گیری های داده محور کمک کننن.
Ceralytics
Ceralytics یک بستر اطلاعاتی محتوای مبتنی بر ابر است که داده هایی رو به بازاریابان ارائه میده که به آن ها کمک می کنه موضوعات محتوایی رو با بالاترین نرخ مشتری سازی شناسایی کنن.
برخی از ویژگی های اصلی این ابزار شامل بهینه سازی کانال، تجزیه و تحلیل قیف فروش و هوش رقابتی است.
ابزار تجربه محتوا
Ceros
Ceros یک پلتفرم ایجاد محتوای تجربی است که به بازاریابان در ایجاد محتوایی بسیار جذاب و تعاملی کمک می کنه.
این پلتفرم برای شروع به کدگذاری احتیاج نداره.
Uberflip
Uberflip یک پلت فرم تجربه محتواست که به بازاریابان کمک می کنه تا برای هر مرحله از سفر خریدار، محتوای متناسب با بهینه سازی ایجاد کنن.
این پلتفرم همچنین اتوماسیون بازاریابی فراهم می کنه تا فاصله بین تولید محتوا و تقاضا رو برطرف کنه.
ScribbleLive
ScribbleLive یک پلتفرم بازاریابی محتوا است که با به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی و سندیکا در بیش از ۵۰۰+ شریک ScribbeLive، دسترسی شما رو افزایش میده.
این پلتفرم ها به بازاریابان کمک می کنن تا استراتژی محتوای خود رو هنگام انتشار مطالب در حال حرکت، ایجاد و مدیریت کنن.
ابزار بازاریابی اینفلوئنسر
BuzzSumo
BuzzSumo ابزاری برای سازماندهی و جستجوی محتوا و آنالیز رسانه های اجتماعی برای بازاریابان محتوا است.
این ابزار بینش شما درباره اینفلوئنسر های اصلی در صنعت شما رو فراهم می کنه که می تونه به شما در پیشرفت کار کمک کنه و شما رو با آن ها ارتباط بده.
BuzzStream
BuzzStream یک پلتفرم مدیریت تأثیرگذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ است که به بازاریابان در یافتن اینفلوئنسرهای مناسب کمک می کنه که برای محتوا و مخاطبان آن ها بهترین نتیجه رو داشته باشه.
این پلتفرم به شما امکان میده ارتباط خود رو با پروژه سازماندهی کنین، تگ ها رو اضافه کنین و مخاطبین خاصی رو به اعضای تیم اختصاص بدین.
ابزارهای بهینه سازی محتوا
Optimizely
Optimizely یک بستر آزمایشی است که به شما کمک می کنه از استراتژی بازاریابی محتوای خود بیشترین بهره رو ببرین.
این برنامه به شما کمک می کنه سایت خود رو تجزیه و تحلیل کنین.
همچنین تعیین می کنه که چگونه می تونین آن رو بهبود ببخشین.
این ابزار به شما کمک می کنه تا نرخ گزاف گویی رو کاهش داده و زمان بودن کاربر در سایت رو افزایش بدین و روابط بهتری با مشتریان خود ایجاد کنین.
Yoast
Yoast یک پلتفرم شگفت انگیز است که وب سایت ها رو بهینه می کنه تا موتور جستجوگر پسندتر بشن.
Yoast برای یافتن مسائلی که بر SEO و عملکرد یک وب سایت تأثیر میذاره، وب سایت ها رو تجزیه و تحلیل می کنه.
این ابزار همچنین به دارندگان سایت کمک می کنه تا هم مشکلات SEO فنی و هم مسائل SEO غیر فنی رو حل کنن.
ابزار تبلیغات آنلاین
WordStream
WordStream Advisor مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات رو در اختیار بازاریابان قرار میده تا به آن ها در بهینه سازی تحقیق و مدیریت کلمات کلیدی برای کمپین های PPC و SEO کمک کنه.
این مجموعه به شما کمک می کنه تا عملکرد حساب های Google AdWords خود رو ارزیابی کنین و توصیه هایی رو ارائه میده که به شما کمک می کنه ROI (بازگشت سرمایه) خود رو افزایش بدین.
ClickFunnels
ClickFunnels سازنده فروش آنلاین است که به مشاغل کمک می کنه تا از ابتدا قیف های بازاریابی و فروش ایجاد کنن.
این ابزار به بازاریابان کمک می کنه تا کانال های فروش متناسب با نیازهای تجاری خود رو انتخاب کنن.
این ابزارها دارای یک تن قیف فروش و قالب های پیش ساخته برای بستن و بهینه سازی روند کار هستن.
ابزارهای انتشار دسکتاپ
Adobe InDesign
Adobe InDesign یک نرم افزار انتشاراتی است که برای کاربران Windows و Mac در دسترس است.
این پلتفرم به بازاریابان امکان ایجاد اسناد تعاملی، پیشنهادهای چندرسانه ای، انتشارات دیجیتال و تنظیم آن ها رو متناسب با دستگاه ها و محتوای مختلف میده.
FlipHTML5
FlipHTML5 یک سکوی انتشار دسکتاپ است که در عرض چند دقیقه تصاویر و PDF رو به flipbook های تعاملی HTML5 تبدیل می کنه.
برخی از ویژگی های قابل توجه عبارتند از فضای ذخیره سازی رایگان ابری، پشتیبانی از چند رسانه ای و ویرایشگر انیماتور.
Scribus
Scribus ابزاری رایگان و منبع باز برای چاپ دسکتاپ است.
با استفاده از Scribus می تونین به راحتی نشریات مجله، کارت ویزیت، بروشور، خبرنامه، پوسترهای اندازه بزرگ، و حتی کتاب ایجاد کنین.
و در آخر اگر به دنبال افزونه هایی برای تولید محتوا هستید مقاله من رو در سئو روز با عنوان معرفی ۱۲ افزونه وردپرس برای تولید محتوا را حتما بخونید.