اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل

سئو

..اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل..
سئو

اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل

آیا مخاطبان ایمیلی شما با جریان کاری و فعالیت های بازاریابی شما همسو هستند؟ در این مقاله به اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل خواهیم پرداخت.

اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیلآیا مخاطبان ایمیلی شما با جریان کاری و فعالیت های بازاریابی شما همسو هستند، یا فقط در گوشه از دیتابیس بازاریابی شما ساکن نشسته اند؟ حقیقت این است که اگر شما بخشی از فعالیت های بازاریابی ایمیل خود را به جریان اتوماتیک سازی نمی سپارید، پاسخ شما به این سوال به احتمال خیلی زیاد گزینه دوم است و این بدین معناست که شما فرصت های زیادی را برای استفاده و تعامل از مخاطبانتان از دست می دهید.

آیا می دانستید که اتوماتیک سازی فعالیت های بازاریابی فروش محصولات را تا 14.5 درصد افزایش می دهد؟ اما این تمام ماجرا نیست، با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

کمپین های پرورش مشتریان احتمالی و سرنخ ها تنها نوع اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل نیستند که شما می توانید با استفاده از آنها از مخاطبان ایمیل خود بیشتر بهره بگیرید. به مخاطبانی فکر کنید که در حال حاضر جزو مشتریان شما محسوب می شوند. نه تنها اتوماتیک سازی ایمیل ها می تواند به شما کمک کند تا مشتریان احتمالی را به مشتری قطعی تبدیل کنید، بلکه به شما کمک می کند تا مشتریان کنونی را به وجد بیاورید و آنها را به انجام خریدهای بیشتر همچون محصولات فرعی، قطعات اضافی و محصولات دیگر تشویق کنید.

اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل

اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل هنگامی اتفاق می افتد که شما جریان کاری را ایجاد می کنید که به صورت خودکار پیام می فرستد و یا دیگر دستورالعمل های بازاریابی را بعد از اتفاق افتادن عملی انجام می دهد، به عنوان مثال هنگامی که توسط شخصی در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام می شود.

اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیلی مفید است چرا که کارهای هر چند کوچک اما وقت گیر را انجام می دهد، کارهایی مانند آماده سازی لیست ایمیل ها، فرستادن ایمیل های همگانی یا برنامه ریزی رویدادهای مختلف. انجام دادن این وظایف کوچک به بازاریابان و تیم فروش این فرصت را می دهد که برروی وظایف مهمتر تمرکز کنند و پروژه ها و قراردادهای بزرگتر را پیش ببرند.

دوره ایمیل مارکتینگ

استفاده اثربخش از ایمیل برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش

اگر می خواهید از دیتابیس مخاطبان ایمیلی خود استفاده بیشتر و مفیدتری داشته باشید، در این مقاله به شما چندین ایده برای ایجاد جریان های کاری اتوماتیک بازاریابی ایمیل معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید با کانتکت های خود تعامل و ارتباط های مختلف و کارآمدی داشته باشید.

پیاده سازی جریان کاری اتوماتیک بازاریابی ایمیل

اگر تابحال حدس نزده اید، جریان اتوماتیک سازی ایمیل ها از طریق نرم افزارهای اتوماتیک سازی بازاریابی انجام می شود. بدیهی است که ارائه دهنده های مختلف این نرم افزارها هرکدام آپشن ها و تنظیمات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند اما طرح کلی اتوماتیک سازی بازاریابی یک طرح جهانی و واحد است.

به عنوان مثال فرض کنید شما از نرم افزار اتوماتیک سازی وبسایت هاب اسپات استفاده می کنید؛ با استفاده از این ابزار شما می توانید جریان های شخصی سازی شده و اتوماتیک ایمیلی را بسازید که می توانند به شیوه های متنوعی برای شما کارایی داشته باشند، این شیوه های متنوع می توانند هنگامی که یک مخاطب به لیست ایمیل اضافه می شوند، هنگامی که فردی فرمی را در سایت شما ثبت می کند، هنگامی که کاربری برروی لینکی از ایمیل شما کلیک می کند، هنگامی که شخصی صفحه ای از وبلاگ شما را بازدید می کند، وقتی شخصی برروی یکی از تبلیغات ادوردز شما کلیک می کند و یا شخصی به عنوان یک مشتری احتمالی شناسایی می شود، را شامل شوند.

پیاده سازی جریان کاری اتوماتیک بازاریابی ایمیل
شما می توانید نرم افزار اتوماتیک سازی ایمیل خود را بر اساس هر اطلاعاتی از مخاطبان که در دیتابیس دارید تعبیه کنید

همچنین شما می توانید نرم افزار اتوماتیک سازی ایمیل خود را بر اساس هر اطلاعاتی از مخاطبان که در دیتابیس خود دارید تعبیه کنید؛ اطلاعاتی همچون بازدید پیج ها، کلیک های ایمیلی یا در شبکه های اجتماعی، محتواهای دانلود شده، دارایی های مخاطبان یا ترکیبی از این موارد با هم و هر نوع اطلاعات دیگری.

باید بدانید که این تنها شروع قدرتی است که شما با استفاده از نرم افزارها بدست می آورید، از آنجایی که نرم افزارهای اتوماتیک سازی به شما این اجازه را می دهند که اعمال دیگری بجز ایمیل ها را نیز اتوماتیک سازی کنید، اعمالی نظیر قرار دادن یا پاک کردن ارزش دارایی مخاطب، آپدیت کردن چرخه زندگی مخاطبان، اضافه یا حذف کردن کانتکت جدید به لیست و یا دیگر اعمال مشابهی که به شما این اجازه را می دهد تا فعالیت های بازاریابی هدفمندتر و دقیق تری در قبال مشتریان و اهدافتان داشته باشید.

تا به اینجا با اتوماتیک سازی بازاریابی ایمیل آشنا شده اید و وقتش رسیده که نگاهی به چندین مثال از بازاریابی ایمیلی اتوماتیک بیاندازیم تا بتوانید با الهام گیری از آنها خود در این راه قدم گذاشته و به سود بیشتری از مخاطبان ایمیل خود برسید.

  • خودکارسازی موضوعی

در این روش می توانید جریان خودکاری را برای هر موضوع محتوایی که مرتبط با صنعت کاری شماست و آنرا تولید می کنید بسازید و به این ترتیب می توانید پیشنهادهای محتوای دانلودی خود را در محتوای وبلاگ و وبسایت بگنجانید. ( کتاب های الکترونیکی، وبینارها و … ) همچنین در ادامه می توانید جریان خودکار ایمیلی ایجاد کنید که طی آن هنگامی که مخاطبان از صفحه ای بازدید و یا محتوایی را دانلود کردند، اقدام مناسب برای دنبال کردن آن ها از طریق ایمیل انجام شود.

استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل

(ایمیل سگمنتیشن)

علاوه بر این شما می توانید برای هر مدل محتوایی که تولید می کنید جریان اتوماتیک خاصی را تعبیه کنید تا زمانی که به عنوان مثال یک مخاطب کتاب الکترونیکی با مضمون ” نکات رعایت کردن رژیم غذایی ” را دانلود کرد، به صورت خودکار برای این فرد محتواهای مرتبط با رژیم غذایی دیگری نیز فرستاده شود.

  • خودکارسازی خوشامدگویی به ثبت نام کنندگان خبرنامه

به کسانی که در فرم های ثبت نام بلاگ شما ثبت نام می کنند خوشامدگویی گرم و صمیمانه ای داشته باشید. با استفاده از این جریان خودکار می توانید از طریق ایمیل به آنها خوشامد بگویید، به آنها یادآوری کنید که با ثبت نام از چه مزایایی بهره مند می شوند، به آنها از اختیاراتی که برای ثبت نام در اختیارشان قرار می دهید (‌ و نحوه شخصی سازی آنها ) بگویید و بهترین مقالات وبلاگتان را به آنها معرفی کنید.

  • خودکارسازی خوشامدگویی به مشتریان جدید

علاوه بر این که باید جریان اتوماتیکی برای خوشامد گویی به مخاطبان و مشتریان احتمالی جدید داشته باشید، همچنین باید تعدادی ایمیل خوشامدگویی برای کسانی داشته باشید که به یک مشتری نقدی تبدیل می شوند، این کار زمانی رخ می دهد که در دیتابیس چرخه زندگی مخاطبان شما، یک کاربر به مشتری تبدیل می شود.

خودکارسازی خوشامدگویی به مشتریان جدید
خوشامدگویی به مشتریان جدید را اتومات کنید

نه تنها با استفاده از این روش می توانید رابطه بهتر و عمیق تری با مشتریان نقدی جدید ایجاد کنید، بلکه می توانید تعامل خود با کاربران را به مرحله بالاتری ببرید که یکی از مهمترین اصل های بازاریابی است. همچنین اگر محصولی که از شما خریداری شده است نیاز به کمی راهنمایی برای استفاده توسط مشتری دارد، از این موقعیت استفاده کنید و آموزش های لازم را به مشتریان خود بدهید.

  • خودکارسازی ایجاد ارتباط بیشتر با مخاطبان تعامل برانگیز

با استفاده از این روش می توانید لیست های پویا از مخاطبانی ایجاد کنید که با شما تعامل بالایی دارند. برای شناسایی افراد حاضر در این لیست می توانید از تعداد بازدیدهای وبسایت، تعداد کلیک های برروی وبسایت، لایک ها و کامنت ها در شبکه های اجتماعی و فرم های ثبت نامی در وبسایت استفاده کنید. از این لیست می توانید در موقعیت های مختلف مانند معرفی محتواهای جدید در شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا فیسبوک بهره بگیرید.

از آنجایی که افراد حاضر در این لیست از گذشته تعامل بالایی با شما داشته اند، یکی از بهترین راه ها برای به اشتراک گذاری محتواهای جدید و با کیفیت شما هستند. علاوه بر این شما می توانید با بررسی این لیست تعداد فالوورهای این افراد در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید تا در صورت وجود بتوانید از قدرت اینفلوئنسرهای موجود در این لیست در شبکه های اجتماعی نیز بهره مند شوید.

  • خودکارسازی هدایت مشتریان احتمالی

اگر یک مخاطب تعداد زیادی از محتواهای بالا قیف فروش شما را دانلود کرده است (‌ مانند ای بوک ها و وبینارها )‌، به احتمال زیاد این نشانه ای است که فرد مذکور آماده اتفاق های بیشتری است. به همین منظور شما می توانید جریانی را ایجاد کنید که به این افراد کمک کند تا به قسمت های پایین تر قیف فروش حرکت کنند.

خودکارسازی هدایت مشتریان احتمالی
شما می توانید جریانی را ایجاد کنید که به افراد کمک کند تا به قسمت های پایین تر قیف فروش حرکت کنند

اگر مخاطبان شما سیگنال هایی را برای شما ارسال می کنند، سعی کنید با فرستادن ایمیل های حاوی محتواهای میانه قیف فروش آنها را به یک مشتری احتمالی تبدیل کنید و شانس خرید آن ها را بالاتر ببرید. می توانید با تحلیل داده هایی که از میزان بازدید صفحات وبسایت و صفحاتی که بیشتری میزان نرخ تبدیل را داشته اند،‌ این محتواها را شناسایی کنید و برای این افراد ارسال کنید. محتواهایی مانند داستان های موفقیت مشتریان، دوره های محدود استفاده از محصول رایگان و دموهای مخصوص محصولات شما.

  • جریان اطلاع رسانی فروش های داخلی

در هر وبسایت، صفحات بازدیدشده و رویدادهای تبدیل کننده ای وجود دارند که بیشتر از بقیه صفحات علاقه کاربران به محصولات را مشخص می کنند. شما می توانید این صفحات را با استفاده از ابزارهای تحلیل داده های وبسایت شناسایی کنید. با استفاده از این کار شما احتمالاً متوجه می شوید که ین پیج ها شامل پیج های قیمت محصولات و اطلاعات محصولات هستند، صفحاتی که کاربران تنها هنگامی که می خواهند محصولات و سرویس های شما را بررسی کنند به آنها سر می زنند.

با استفاده از خودکارسازی شما می توانید جریانی را ایجاد کنید که هنگامی که این بازدیدها اتفاق می افتند تیم فروش شما از این فعالیت های با ارزش باخبر شوند. با استفاده از اطلاعاتی که در مورد این افراد دارید، می توانید آنها را برای تیم فروش ارسال کنید تا اطلاعات شخصی این کاربران را نیز داشته باشند و بر اساس آنها مشخص کنید که چه مدل محتوای میانه قیف فروش و پایین قیف فروش را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنند. این کار به شما کمک می کند که اعضای تیم فروش را در بهترین زمان به این افراد متصل کنید.

  • خودکارسازی تعامل دوباره

با استفاده از این کار، شما می توانید افرادی را که مدت زیادی است با شما ارتباطی نداشته اند را دوباره بیدار کرده و تعامل دوباره ای با آنها برقرار کنید. برای انجام این کار شما می توانید شرایطی مانند مدت زمان از آخرین ثبت نام، بازدید وبسایت و یا کلیک های وبسایت را منظور کنید و بر اساس آن ایمیل هایی را برای افرادی بفرستید که در این بازه زمانی با شما تعاملی نداشته اند.

خودکارسازی تعامل دوباره
شما می توانید افرادی را که مدت زیادی است با شما ارتباط نداشته اند را بیدار کرده و تعامل دوباره ای برقرار کنید

به منظور انجام این کار می توانید برای این افراد یک آفر اختصاصی یا کد تخفیفی ارسال کنید تا آنها را برای ارتباط دوباره با کمپانی خود هیجان زده کنید.

  • خودکارسازی رویدادها

آیا در صدد برگزاری رویدادی زنده هستید؟ یا شاید هم می خواهید رویداد آنلاینی مانند یک وبینار برگزار کنید؟‌ از جریان خودکارسازی برای ارتباط با کسانی که در رویداد ثبت نام می کنند برای قبل از شروع، هنگام شروع و پایان رویداد استفاده کنید.

این ارتباطات می توانند شامل اطلاعاتی که شرکت کنندگان قبل از حضور در رویداد باید بدانند مانند هتل های نزدیک به محل برگزاری رویداد و یا نحوه ورود به سایت و رسیدن به بخشی که وبینار آنلاین در آنجا پخش می شود باشند. همچنین هنگامی که رویداد به اتمام برسد می توانید با استفاده از این جریان دسترسی آنلاینی به شرکت کنندگان رویداد برای استفاده از اسلایدهای رویداد و معرفی محتواهای جدید و رویدادهای آینده به حفظ کردن ارتباط خود با شرکت کنندگان ادامه دهید.

  • خودکارسازی استفاده از سبد خرید رها شده

اگر شما بیزینسی در حوزه ای کامرس دارید، می توانید از جریان خودکارسازی استفاده از سبد خرید رها شده سود بالایی را کسب کنید. هنگامی که فردی آیتمی را به سبد خرید آنلاین خود اضافه می کند و بدون آن که خرید خود را کامل کند آن را رها می کند،‌ شما می توانید با استفاده از این جریان به آنها یادآوری کنید که خرید خود را نیمه تمام گذاشته اند و با استفاده از فرستادن کد تخفیف یا امتیاز مشابهی آنها را به تکمیل خرید خود تهییج کنید.

  • خودکارسازی خریدهای دوباره

ارتباط شما با کاربران هنگامی که خریدی را انجام می دهند نباید قطع شود. این موضوع مخصوصاً زمانی اهمیت دارد که شما انواع مختلفی از محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه می دهید. از این جریان برای فروختن محصولات و خدمات جدید و یا محصولات و خدماتی که به خریدهای قبلی آنها مرتبط است استفاده کنید.

خودکارسازی خریدهای دوباره
ارتباط شما با کاربران هنگامی که خریدی را انجام می دهند نباید قطع شود

برای انجام این کار می توانید لیستی پویا از افرادی که محصول یا محصولاتی را خریداری کرده اند درست کنید و با استفاده از این جریان آنها را به خرید محصولات دیگر و یا محصولات جدید و بهتر و تجهیزات اضافی دعوت کنید.

  • خودکارسازی شناسایی میزان خوشحال بودن مشتریان

اگر در وبسایت و دیگر کانالهای بازاریابی خود از تست های تشخیص میزان رضایت مشتریان از کمپانی تان استفاده می کنید، می توانید از این فاکتور برای ایجاد جریان اتوماتیک بهره بگیرید.

به منظور انجام این کار در ابتدا امتیازی را برای مشخص کردن میزان رضایت مشتریان مشخص کنید و از این امتیاز برای بوجود آوردن لیستی از مشتریان خوشحال و راضی استفاده کنید. سپس شما می توانید جریان خودکاری را برای جایزه دادن به این افراد با محتوا، آفرها و تخفیف های اختصاصی ایجاد کنید.

همچنین از این جریان برای فرستادن محتوا و آفرهای مخصوص مشتریان ناراضی نیز استفاده کنید تا بتوانید رضایت آنها را بدست آورید. همچنین اگر بتوانید با استفاده از تست های مختلف دلیل نارضایتی این افراد را مشخص کنید، می توانید با فرستادن ایمیل های هدفگذاری شده اختصاصی به آنها در مورد مشکل پیش آمده کمک کنید تا چهره ای خوب و دوستانه از خود به نمایش بگذارید.

  • خودکارسازی شناسایی میزان موفقیت و تعامل مشتریان

اگر میزان موفقیت مشتریان خود را ردیابی کنید، یکی از بهترین موقعیت های ایجاد جریان خودکار را در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال اگر به دنبال ایجاد دیتابیس خوبی از زندگی مشتریان هستید، می توانید جریان ایمیل خاصی را ایجاد کنید که به صورت خودکار از مشتریان سوال می کند که آیا دوست دارند در صورتی که میزان موفقیت آنها مشخص شد در کانال های مختلف بازاریابی شما جزئی از یک داستان موفقیت باشند یا خیر.

خودکارسازی شناسایی میزان موفقیت و تعامل مشتریان
اگر میزان موفقیت مشتریان خود را ردیابی کنید، یکی از بهترین موقعیت های ایجاد جریان خودکار را در اختیار خواهید داشت

علاوه بر این اگر شما نحوه استفاده و میزان استفاده از محصولات خود توسط کاربران را ردیابی کنید، می توانید جریانی برای مخاطبانی که با محصولات شما تعامل پایینی دارند ایجاد کنید و برای آنها آموزش ها و نکاتی را ارسال کنید تا با استفاده از آنها بتوانند مزیت های استفاده از محصولات شما را درک کرده و تعامل بیشتری با کالاهای شما داشته باشند.

  • خودکارسازی یادآوری مشتریان برای خرید بعدی

آیا دیتابیس مخاطبان شما شامل افرادی است که خرید های خود را طی چرخه منظمی انجام می دهند؟ اگر جواب شما بله است می توانید جریانی ایجاد کنید که با استفاده از آنها قبل از تاریخ معین شده این موضوع را به آنها یادآوری کند.

به عنوام مثال؛ فرض کنید که شما محصولات مراقبت از چشم می فروشید،‌ و تعدادی از مخاطبان شما هر 6 ماه از محصولات شما خرید می کنند. با استفاده از جریان ایمیل خودکار می توانید 5 ماه بعد ایمیلی را برای این افراد بفرستید که بازه 6 ماهه آنها را رو به اتمام است و احتمالاً وقتش رسیده است که به زودی ( به عنوان مثال ) لنزهای جدید خود را سفارش دهند.

  • خودکارسازی خدمات مشتریان

بعضی اوقات مشتریان و کاربران شما در استفاده از محصولات یا برنامه های رایگان و غیر رایگان شما دچار مشکل می شوند. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، فرستادن چندین ایمیل و پیام توسط خدمات مشتریان می تواند زمان خیلی زیادی از شما بگیرد و برنامه های دیگر شما را به تعویق بیاندازد.

به جای این کار می توانید جریانی ایجاد کنید که نگرانی های مخاطبان را به بلیت هایی تبدیل می کند و می توانند به تیم خدمات مشتریان شما ارجاع داده شوند، این بلیت ها به شما کمک می کند مشکلات محصولات خود را نیز شناسایی کنید و همچنین هنگامی که مشکلی برطرف می شود از آن اطلاع پیدا کنید.

  • خودکارسازی قراردادها

همه می دانند که کلید موفقیت فروش خوب بستن قراردادهاست. خودکارسازی فاکتورهای جزئی و کوچک این قراردادها مانند ایمیل هایی که فردی بعد از بستن قرارداد با شما دریافت می کند،‌ به شما کمک می کند تا تمرکز اصلی خود را برروی صحبت های اصلی با کلاینت ها و یا فرستادن پیام های دیگر کنید.

با استفاده از این جریان شما می توانید ایمیل های تاییدی را برای کسانی که به مشتری یا کلاینت شما تبدیل می شوند ارسال کنید و همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف می توانید شرایط مخاطبان را بستگی به مکانی که در چرخه فروش قرار دارند مشخص کنید.

جمع بندی

خودکارسازی کارها توسط ماشین ها و برنامه ها شاید در آینده بتوانند جای نیروی انسانی را بگیرند، اما حداقل امروزه در دنیای ما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اما این بدان معنی نیست که شما نمی توانید از این ابزارهای ماشینی برای کمک به فعالیت های بازاریابی خود بهره بگیرید، چرا که بسیار از آن ها می توانند میزان زیادی از انرژی و وقت شما را نجات دهند و تمرکز شما را برروی اهداف بزرگتر منعطف کنند. کافی است خودتان با استفاده از شیوه های گفته شده در این مقاله از این تکنولوژی استفاده کنید تا تفاوت را به زودی حس کنید.

13
03 آبان 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

6372
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

608
08 اسفند 1397
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

537
04 دی 1397