آیا میدونید چطوری به یک برند شخصیتی تبدیل شویم؟ و در کل چگونه معروف بشیم؟ همراه من باشید تا درباره اصول برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ بیشتر بدانید 👍
امروزه برندسازی شخصی یا Personal Branding به موضوع قابل بحثی تبدیل شده است.
اگر به عنوان صاحب کسب و کار می خواهید بر روی شرکا، کارمندان یا خریداران تان تاثیر بگذارید، می بایست بر روی برندسازی شخصی سرمایه گذاری کنید.
توجه داشته باشید که برندسازی شخصی یک شبه اتفاق نمی افتد و برای موفقیت در آن می بایست اصول آن را رعایت کنید.
در این مطلب نکات مهمی ارائه می دهیم که به گسترش برند شخصی تان و ایجاد اعتبار در بین مخاطبانتان کمک زیادی می کند.
و اگر در کل نمیدانید برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟ قبلش مطلب من رو کامل بخونید. و در کل دانستن اصول برندینگ هم بسیار مهم میباشد.
۱- پیام تان را روی یک موضوع متمرکز کنید
یکی از مهم ترین اصول پرسونال برندینگ این است که پیام کلیدی خود را بسازید و روی آن تمرکز کنید.
داشتن تمرکز روی یک پیام باعث می شود تولید محتوا برای برند شخصی تان آسان تر شود و افراد می توانند شما را بر اساس آن تعریف کنند.
نکته مهمی که باید به ان توجه داشته باشید این است که پیام تان نباید خیلی کلی باشد.
تا حد امکان روی موضوع های خاص تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که بهترین برند ها، خاص هستند. بنابراین روی نیازهای خاص مشتریان تان تحقیق کنید.
دایره موضوعات را حتی الامکان محدودتر کنید و با ثبات کامل از آن استفاده کنید تا بازار هدف، شما را به خاطر بسپارد.
۲- داستان واقعی خودتان را تعریف کنید
در فرایند برندسازی شخصی از داستان پردازی استفاده کنید تا مخاطبان تان شما را به خاطر بسپارند.
درحقیقت، برند شما بدون داشتن یک داستان جذاب خسته کننده می شود و همه شعارهای تان بی تاثیر خواهد ماند.
افراد موفق همیشه رابطه صمیمانه ای با مخاطبانشان دارند و موفقیت ها و شکست هایشان را برای مخاطبین خود روایت می کنند.
بهترین شیوه برای روایتگری، استفاده از محتوای ویدئویی است.
تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید موبایل تان است که همیشه همراه شماست.
از آن برای ضبط ویدئو استفاده کنید و با مخاطبان از طریق فضای مجازی ارتباط شخصی و مستقیم برقرار کنید و نظاره گر تاثیرات شگفت انگیز آن باشید.
۳- ثبات خود را حفظ کنید
شرط موفقیت در فرایند برندسازی شخصی، تمرکز و داشتن ثبات بر روی آن است.
زمانیکه به طور مداوم در مورد پیام برندتان محتوا می سازید و ارائه می دهید، راحت تر شناخته می شوید. این کار را به هر دو صورت آفلاین و آنلاین و از طریق ارتباطات تان انجام دهید.
توجه داشته باشید که این ثبات باید از لحاظ بصری و یا شخصیتی حفظ شود.
به عنوان مثال، می توانید در پایان هر ویدئو از یک تکه کلام جذاب استفاده کنید. این روش اگرچه ساده است اما می تواند ارتباط عمیقی با مخاطبانتان ایجاد کند.
۴- نگرش مثبت داشته باشید
اگر می خواهید خودتان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید، بایستی تفکرات خیرخواهانه و مثبتی داشته باشید و روز به روز درصدد تقویت آنها برآیید.
می توانید اجتماعی از افراد پیرامون برندتان ایجاد کنید و به کمک آنها کمپین های دوستانه و خیرخواهانه راه بیندازید.
به یاد داشته باشید با کمک به دیگران، در حقیقت، به موفقیت خود در پرسنال برندینگ کمک کرده اید.
۵- ظرفیت تحمل شکست را داشته باشید
شکست اگرچه تلخ است اما لازمه ی داشتن یک برند شخصی قوی است.
وقتی در مراحل اولیه شکست بخورید، برای اتفاقات یا چالش های بعدی آماده می شوید و به جای ترسیدن از آنها، برای بهبود شرایط تلاش می کنید.
درحقیقت، شکست، شما را از محدوده امن تان بیرون می آورد تا از مهارت و توانایی هایتان بیشترین استفاده را بکنید.
برندهای شخصی موفق همیشه با استفاده از آزمایش و خطا و کسب تجربه توانسته اند به جایگاه کنونی شان برسند.
۶- با برندتان زندگی کنید
زندگی شخصی و برندتان باید دو جزء جدایی ناپذیر از هم باشند.
بنابراین از همان ابتدا برندی بسازید که با زندگی شخصی تان متناسب باشد.
این کار روند را آسان تر می کند. برند شخصی تان باید هر کجا که می روید با شما و منعکس کننده خودِ واقعی تان باشد و باورهایتان را به گوش همه برساند.
به این ترتیب، برند شما تنها مربوط به مسائل کاری تان نخواهد بود، بلکه ایده ال هایی مانند رهبری و مربی گری متفکرانه را نیز بازتاب می دهد.
۷- متخصص باشید
اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار از برندسازی شخصی برای توسعه تجارت خود استفاده می کنید، باید تخصص خود را به روز نگه دارید.
خود را به عنوان یک رهبر متفکر تثبیت کنید و همیشه تخصص تان را پرورش دهید.
تلاش کنید هدفی را برای خودتان مشخص کنید تا به یک منبع اطلاعاتی معتبر برای مخاطبان تان و حتی فراتر از آن برای روزنامه نگاران و رسانه ها تبدیل شوید. اینکار قدرت و اعتبار شما را بسیار بالا می برد.
۸- در اینترنت حضور فعال داشته باشید
یکی از مهم ترین اصول برندینگ شخصی این است که در فضای اینترنت بیشتر حضور داشته باشید.
امروزه شبکه های اجتماعی ارتباط با مخاطبین هدف را بسیار ساده و موثرتر کرده است.
شما می توانید بخشی از ماجرای فعالیت، شروع کار و نقشه هایتان را به اشتراک بگذارید. افراد موفق در زمینه کسب و کارتان را دنبال و با انها ارتباط برقرار کنید.
می توانید یک وب سایت شخصی راه اندازی کنید و در آنجا بیشتر کارهای تان را شرح دهید و به نوعی با مخاطبین تان ارتباط برقرار کنید.
۹- از برند شخصی تان محافظت کنید
هرچه برند شخصی تان قوی تر باشد و در حوزه تخصصی تان بیشتر شناخته شده باشید، بیشتر باید از آن مراقبت کنید.
افراد برای استفاده از تخصص تان، از طریق اینترنت نام شما را جستجو می کنند.
حال اگر صفحه شخصی فعال در اینترنت نداشته باشید، با جستجوی نام شما، نتایجی مربوط به اشخاص دیگر نشان داده می شود.
یکی از راه های حفظ برند شخصی تان این است که یک حساب کاربری در گوگل اکانت به نام خود بسازید و مطالب تان را در آنجا ارسال کنید.
نوشتن پست مهمان در سایت های مختلف مرتبط با حوزه کاری تان نیز یکی دیگر از روشهای موثر در جهت حفظ برند شخصی تان است.
حضور مطالب شما در سایت های تخصصی باعث می شود در سرچ نام تان، مقالات تان در سایت های تخصصی هم نمایش داده شود که تاثیر مثبتی بر روی برند شخصی شما دارد.
مبحث برندینگ شخصی بسیار وسیع است.در این محتوا تلاش شد تنها به اصول کاربردی آن اشاره شود.
فراموش نکنید مهم ترین اصل برندیگ این است که تلاش کنید خودتان را در بین مخاطبانتان اثبات کنید و نشان دهید که از سایر رقبا متمایز هستید.
از هر فرصتی برای یادگیری بیشتر اصول پرسونال برندینگ استفاده کنید و سعی کنید تا رسیدن کامل به اهدافتان همچنان با انگیزه در این مسیر قدم بردارید.
۱۰- سایت شخصی طراحی و سئو کنید
یکی دیگر از نیازهای مهم اصول برندسازی شخصی، داشتن یک سایت است که بتوانید خود را به صورت هر چه بهتر معرفی کنید، پس طراحی سایت شخصی و بعد آن سئو سایت شخصی از الزامات شما میباشد، سئو روز به شما کمک خواهد کرد تا اصول اولیه برندسازی شخصیتی خود را پیاده سازی نمایید.