الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ ، روشهای جدید برای خروج از sandbox

سئو

..الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ ، روشهای جدید برای خروج از sandbox..
سئو

الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ ، روشهای جدید برای خروج از sandbox

خیلی سوالها درباره الگوریتم سندباکس گوگل از من پرسیده میشه و خیلی ها آشنایی با این الگوریتم را ندارند که البته گوگل همچنین الگوریتمی را نه تایید و نه رد میکند !! 

اصلی ترین هدف گوگل نمایش بهترین نتایج برای کاربرانش است .تمام الگوریتم های معرفی شده از سوی گوگل در جهت رفع مشکلات کاربران و جلب رضایت آنها می باشد و گوگل این موضوع را علنا نیز بیان کرده است.

این هدف زمانی محقق می شود که سایت های اسپم و نتایج ضعیف در صفحه های اول نتایج جستجو قرار نگیرند و گوگل تا کنون توانسته است با تلاش فراوان تا حد بسیار زیادی ازاین اتفاق جلوگیری کند.

الگوریتم سندباکس (جعبه شنی) یکی از مهم ترین اقدامات گوگل در جهت شناسایی وب سایت های کاربردی و جداسازی آنها از وب سایت های اسپم است.به کمک این الگوریتم، وب سایت های نوپا از همان ابتدا توسط گوگل ارزیابی می شوند تا از شکل گیری وب سایت های غیرقانونی جلوگیری شود.

در ادامه قصد داریم بطور کامل با سندباکس گوگل آشنا شویم و راهکارهای خروج از آن را بررسی کنیم. خلاصه ای از این مقاله را در ویدیو میتوانید ببینید ..

 

سندباکس گوگل (Google sandbox) چیست؟

الگوریتم سندباکس گوگل همانطور که از نامش پیدا است، همانند یک جعبه بازی شنی است که گوگل سایت های نوپا و جدید را در یک دوره آزمایشی درون آن نگه می دارد تا بر فعالیت آنها نظارت داشته باشد.به عبارت ساده تر،زمانیکه یک سایت با دامنه جدید راه اندازی می کنید،تا مدتی (بین یک تا ۹ماه تقریبا) در سندباکس گوگل قرار میگیرید تا گوگل از کیفیت محتوای تولید شده توسط شما مطمئن شود و حوزه کاری تان را تعیین کند.

زمانیکه گوگل با سایت و محتوای تولید شده ی شما آشنایی کامل پیدا کرد،از سندباکس خارج می شوید و جایگاه اصلی تان را درنتایج جستجو پیدا می کنید.

 

تاریخچه سندباکس گوگل

در سال ۲۰۰۴، متخصصین سئو و وب مسترها متوجه شدند که وب سایت های جدید علی رغم رعایت اصول سئو،رتبه خوبی در گوگل کسب نمی کنند.این درحالی بود که همان سایت ها در موتورهای جستجوی بینگ و یاهو طی یک زمان،رتبه خوبی بدست آوردند.

همان زمان بود که متخصصین سئو متوجه شدند گوگل از یک ابزار برای فیلتر کردن وب سایت های جدید استفاده می کند.شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت گوگل بارها وجود چنین ابزاری را انکار کرده است!

 

هدف الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟

مهم ترین هدف الگوریتم سندباکس گوگل این است که وب سایت ها جدیدی که قصد دارند از راه های اسپم، سئو کلاه سیاه  و یا با انتشارمحتوای بی کیفیت، رتبه بالایی در گوگل به دست بیاورند را از وب سایت هایی که محتوای کاربردی و باکیفیت تولید می کنند شناسایی کند .

 

چگونه متوجه شویم در سندباکس گوگل قرار گرفته ایم؟

برای اینکه متوجه شویم رتبه نامناسب ما در عبارات کلیدی بدلیل سندباکس بوده است یا جریمه های گوگل، باید تست کنیم و ببینیم که آیا درهمه کلمات کلیدی جایگاه مناسبی نداریم یا تنها در برخی عبارات خاص.

بدین منظور ابتدا با دستورالعمل site: آدرس دامنه وب سایت تان را درگوگل جستجو کنید.اگر هیچ نتیجه ای یافت نشد، یعنی گوگل سایت تان را ایندکس نکرده است و هیچ شانسی برای دیده شدن در نتایج جستجو ندارید.

اما اگر گوگل صفحات زیادی از سایت تان را ایندکس کرده و در عبارات مورد نظر جایگاه مناسبی ندارید، احتمالا در سند باکس قرارگرفته اید .

لازم به ذکر است سندباکس گوگل فقط برای دامنه های جدید و تنها یکبار اعمال می شود و پس از خروج از آن دیگردوباره به آن وارد نمی شوید.

 

چگونه می توان مدت زمان حضور در سندباکس گوگل را کاهش داد ؟

اگر سایت تان با یک دامنه جدید ثبت شده است،نباید انتظار داشته باشید خیلی سریع در صفحات اول نتایج دیده شوید.برخی مواقع ۶تا ۹ ماه طول می کشد تا گوگل سایت شما را معتبر تشخیص دهد و شما را ازسندباکس خود آزاد کند.

با این وجود، در این مدت می توانید با انجام برخی اقدامات کاری کنید تا گوگل سریعتر شما را به عنوان یک سایت ارزشمند بشناسد.

  • سایت خود را ایندکس کنید.
  • از سایت های معتبر و مرتبط بک لینک های ارزشمند بگیرید.
  • بطور منظم محتوای مفید،یونیک و کاربرپسند تولید و منتشر کنید.
  • لینک سازی داخلی خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهید.
  • از گنجاندن بیش ازحد کلمات و عبارات کلیدی دریک محتوا خودداری کنید.
  • از عبارات کلیدی دم بلند استفاده کنید.
  • از تولید محتوای ویدئویی و پادکست غافل نشوید.
  • از روش های سئو کلاه سیاه دوری کنید.

با توجه به نکات بالا می توانید هرچه سریعتر از گوگل سندباکس خارج شوید. هر چقدر اقداماتی که از نظر گوگل مثبت به نظر می آید را با کیفیت بهتری انجام دهید،سریعتر از این فیلتر گوگل خارج می شوید.

 

مدت زمان برای خروج از سندباکس 

سایت های جدید به راحتی ایندکس شده اما به سختی رتبه بندی می شوند.بهتر است توقعات معقولانه ای در این زمینه داشته باشید.

مدت زمان لازم برای خروج از سندباکس بستگی به عوامل زیر دارد:

۱- خزیدن: با نصب ابزار وبمسترمی توانید در همان ساعات اولیه نصب،کراولینگ را انجام دهید .

۲- ایندکس سازی: بعد از یک تا دو روز ازعملیات ایندکس سازی قادر به دیدن URL خود هستید.

۳-رتبه بندی :اگر خروج از سندباکس برای شما به منزله رتبه بندی سایت تان به عنوان اولین جستجو برای کاربر باشد،مدت زمان خروج از این فیلتر به بهبود سیگنال های موجود در برابر سایت های رقیب با محتوای مشابه بستگی دارد که امکان دارد روزها، ماه ها و سال ها به طول بیانجامد.

 

چگونه بفهمیم از سندباکس گوگل خارج شده ایم؟

زمانی که از سند باکس خارج می شوید، سایت شما رشد قابل توجهی را تجربه می کند. این موضوع معمولا در دوره ی زمانی کوتاهی اتفاق می افتاد و رقابت شما میان کلمات کلیدی اصلی نیز آغاز می شود. در حقیقت سند باکس همانند یک سرعت گیر،سرعت رشد وب سایت تان را کند می کند .اما زمانی که این فیلتر از بین می رود سرعت پیشرفت شما به شکل عادی خود باز می گردد.

 

هنگامی که ازسند باکس خارج شوید با کنترل نمودار های وبسایت خود در ابزار های سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می توانید متوجه بالارفتن ترافیک و بازدید سایت تان شوید ،کلمات کلیدی اساسی تر نیز در محتوای شما به چشم آمده و محتوا و صفحات شما رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند.

 

سندباکس گوگل چه تاثیری روی سئو می گذارد؟

وبمستران و مشاغل اینترنتی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج جستجو از روش های مختلف سئویی استفاده می کنند.از طرف دیگر،زمانیکه وب سایت جدیدی راه اندازی می شود، گوگل هم ایده و روش های مختلفی برای ارزیابی این سایت ها دارد.

درواقع،گوگل خیلی دیر به وب سایت های نوپا و تازه وارد اعتماد می کند. چنین سایت هایی باید برای اعتماد سازی و گرفتن رتبه دلخواه فرایندی را طی کنند.

علاوه بر این،الگوریتم سندباکس طبیعت داینامیک و پویایی دارد و با گذشت زمان تغییر می کند.بنابراین تمامی وب مستران باید خود را برای این تغییرات آماده کنند.

یکی از تاثیرات مهم سندباکس گوگل، تحت تاثیر قرار دادن فاکتورهای رتبه بندی سایت است که تصمیم می گیرد که سایت های جدید در چه نتیجه ای قرار گیرند و آیا این توانایی را دارند که با گذشت زمان بتوانند از استراتژی های جدیدی برای تغییر خود استفاده نمایند یا خیر.

با توجه به موارد ذکر شده، وبمستران باید با استفاده صحیح از تکنیک های سئو ،سایت شان را به بهترین نحو ممکن بهینه نمایند تا در تله الگوریتم سندباکس گوگل قرار نگیرند.

 

الگوریتم ماه عسل گوگل(Google honeymoon) چیست و چه تفاوتی با سند باکس گوگل دارد؟

الگوریتم ماه عسل گوگل اتفاقی است که نه تنها برای سایت های تازه تاسیس بلکه برای سایت های قدیمی و صفحات تازه منتشر شده نیز ممکن است بیفتد. به این ترتیب که وب سایت جدید شما یا محتوای تازه منتشر شده تان خیلی سریع در صفحه اول گوگل قرار می گیرد.این پدیده کوتاه مدت است و معمولا بعد از گذشت یک هفته، وب سایت به جایگاه معمول خود می رسد و از صفحه اول گوگل محو می شود.

این اتفاق که ماه عسل گوگل نام دارد،در واقع نوعی فرصت است تا ربات های گوگل میزان ارتباط وب سایت یا محتوای تازه را با کلمه کلیدی مورد جستجو بسنجند و نوع پاسخ دهی آن را ارزیابی کنند.

اگر محتوای شما کیفیت بالایی داشته باشد و از نرخ پرش پایینی برخوردار شود،گوگل از این داده ها در آینده برای رتبه دهی به وب سایت تان استفاده می کند.درست است که بعد از یک روز الی یکهفته،دچار افت رتبه می شوید، اما گوگل اطلاعات خوبی را در مورد سئو سایت تان جمع آوری کرده است.

 

سند باکس چه تفاوتی با ماه عسل گوگل دارد؟

همانطور که از توضیحات بالا متوجه شده اید، سند باکس تنها در ابتدای راه اندازی وب سایت اتفاق می افتد و تمام صفحات وب سایت تان را تحت تاثیر قرار می دهد.این در حالی است که ماه عسل گوگل برای تمام وب سایت ها رخ می دهد و مربوط به صفحه خاص و جدید از وب سایت است.

با این حال هر دوی این الگوریتم ها نظارتی بوده و هدف اصلی شان تعیین جایگاه واقعی شما در نتایج گوگل است.بنابراین:

بهتر است بدانید که راه اندازی وب سایت و قرار گرفتن در جایگاه مناسب نتایج جستجو نیازمند صبر و تلاش زیاد است.در این مسیر نباید به موفقیت های کوتاه مدت دل ببندید و با شکست های مقطعی ناامید شوید. با به کارگیری صحیح اصول سئو مطمئن باشید در مدت زمان کوتاهی می توانید به نتایج موردنظر خود برسید.

25
23 شهریور 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18794
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3916
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3723
08 اردیبهشت 1399