الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟

طراحی سایت

..الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟..
طراحی سایت

الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟

هر برندی برای رشد کسب و کارش نیاز به دیده شدن دارد، شما با حضور قدرتمند خود در اینستاگرام به صورت روزانه یا حداقل چند روز یک بار می توانید با کاربران خود ارتباط تازه ای بگیرید. اگر بر روی محتوای خود تمرکز کنید و با توجه به الگوریتم های ایستاگرام فعالیت کنید مطمئنا شما هم می توانید در اکسپلور اینستاگرام بازدید خوبی بگیرید. در این مقاله عوامل رتبه‌بندی الگوریتم های اینستاگرام و چند روش ساده برای افزایش مشارکت کاربران ( کامنت ، لایک ، اشتراک‌گذاری) یاد می گیریم.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

به معنی ساده اولویت نمایش پست ها ، استوری و IGTV براساس فاکتوری انجام می شود که الگوریتم های اینستاگرام این وظیفه را انجام می دهند. معمولاً این فاکتورها مناسب موارد را بالا می آورد و رتبه آن‌ها را افزایش می دهد. در نظر داشته باشید که هر فردی به‌طور متوسط ۲۷ دقیقه در اینستاگرام وقت می‌گذراند و از بین برندها ، مطالب جالب و سرگرم کننده فقط برخی از آن‌ها را می‌بیند. الگوریتم اینستاگرام متوجه این موضوع می شود و محبوب ترین آنها را در اولویت نمایش قرار می دهد.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

طبق بررسی های انجام شده الگوریتم اینستاگرام تا قبل از سال ۲۰۱۶ براساس لایک و بازدید ، پست ها را در اولویت قرار می دادند و در سال ۲۰۱۸ پست‌های جدید و بروز بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند. اما از سال ۲۰۱۹ باوجود تغییراتی که الگوریتم اینستاگرام داشته پست‌ها به‌اندازه قبل مشاهده نمی شوند چنان‌که تخمین زده شده تنها ۱۰ درصد از مخاطبان شما همه پست‌های شما را مشاهده می کنند. به دلیل روند متغیر الگوریتم‌های اینستاگرام نیاز به اطلاعاتی داریم تا بدانیم چگونه با الگوریتم‌ها تعامل داشته باشیم و روابطی بهتری با مخاطبان خود پیدا کنیم.

سه فاکتور رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام به برخورد کاربران نسبت فعالیت‌های اینستاگرام اهمیت می‌دهد و آن‌ها معیار رتبه‌بندی صفحات قرار می دهد. در ادامه سه عامل مهم رتبه‌بندی صفحات را برای شما آوردیم.

ارتباط اثربخش

بر این اساس ارتباط اثربخش با مخاطبان ، الگوریتم پست‌هایی را از اکانت هایی که کاربر در حال حاضر با آن‌ها در تعامل است ، جمع می‌کند. به‌هرحال ایجاد یک محتوای با کیفیت بالا و مدارم که در مقابل تغییرات الگوریتم گوگل پابرجا می‌ماند.

علاقه‌مندی

الگوریتم های اینستاگرام بر اساس تعامل است. لایک ، کامنت ، ریپلای ، اشتراک‌گذاری ، ذخیره کردن پست و تعداد بازدید ویدئو میزان علاقه شما را به آن برند یا شخص نشان می دهد. اگر کاربران از نوع خاصی از پست ها علاقه نشان دهند ، الگوریتم به‌احتمال زیاد این نوع پست را بیشتر نشان می‌دهد.

پست های جدیدتر

زمان انتشار پست همیشه مورد توجه قرار می گرفته ، پستی که شما ۳ ساعت پیش قرار دارید احتمال بازدید بیشتری دارد تا پستی ۳ روز پیش قرار داده شده. معمولاً پست های جدیدتر در بالای فید می آید ، بهترین و محبوب ترین پست ها ( که اخیراً منتشر شده‌اند) در اکسپلورر نشان داده می شوند. پس لازم است به زمان انتشار پست ها خیلی اهمیت بدهید. البته در صورتی که صفحه اینستاگرام شما تعامل بالایی داشته باشد ، حتی برای کاربرانی که مدام اینستاگرام را چک نمی کنند به نمایش در می آید.

چند روش ساده و کاربردی برای افزایش تعامل با الگوریتم اینستاگرام

با وجود روند جدید الگوریتم گوگل شما نمی توانید از هر روشی برای افزایش کاربران خود استفاده کنید. اگر از روش های بهینه استفاده کنید با وجود تغییر دوباره الگوریتم ها بازدید و موقعیت اکانت شما ثابت می ماند.

۱- ارسال مداوم پست

ساخت یک تقویم محتوا برای اکانت اینستاگرام کمک می کند تا بتوانید به صورت منظم پست ارسال کنید. برنامه ریزی شما می تواند از طریق اپلیکیشن های برنامه ریزی تداوم خوبی داشته باشد و استفاده از زمان مشخص برای ارسال نیز کمک می کند ، روند کار آسان شود. سعی کنید پست ها برحسب علاقه کاربران و انحصاری برای برند شما باشد تا بتواند پایداری خوبی را برای شما بوجود آورد.

 حالا اگر شش استوری ، سه پست و یک فیلم IGTV در هفته جزء برنامتون هست ، بررسی کنید که تا چه زمانی می توانید برنامه خود را ادامه دهید ؟ به مدت یک ماه یا یک سال ؟ بهتر است، میزان فعالیت ها مشخص شوند تا در طولانی مدت مخطبان خود را از دست ندهید.

۲- از تجزیه و تحلیل اکانت خود دست برندارید

یکی از بهترین راه‌ها برای درک مخاطب ، تجزیه و تحلیل های اینستاگرام شماست. پیدا کردن پست هایی که مخاطبان علاقه زیادی با آن نشان دادند ، عکس و فیلم هایی که دوست دارند ، قدم های بعدی شما را مشخص می کند. شما می توانید از طریق هشتگ ها میزان ترافیک موضوعات خود را بدست آورید و مسیر موفقیت خود را پیش بینی کنید.

۳- پست و استوری های خود را طبقه بندی کنید

هایلایت کردن استوری ها و استفاده از هشتگ برای پست ها ، مطاب شما را طبقه بندی می کند و با امکانات جدید اینستاگرام در پیج های تجاری ، تحلیل های خوبی از بازدید ها به شما می دهد. البته ارتقاء و استفاده مجدد از بهترین مطالب کاربران را به خود جلب می کند و وقت بیشتری را صرفه‌جویی می کند. شما می توانید عکس‌ها را با زوایای مختلف نشان دهید ، ویدئو را به تکه‌های عکس تبدیل کنید ، مجموعه‌ای از عکس را به‌صورت یک اسلاید یا کاروسل ( شکلی از اسلاید تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است ) درآورید.

۴- محتوای ویدئویی بیشتری ارائه کنید

با اینکه اینستاگرام دقیقاً به ما نمی گوید فیلم برعکس اولویت دارد ولی پخش خودکار ویدئوها باعث شده ، کاربران ناخود آگاه جذب شوند، در حالی که افراد حتی کمتر از ۳ ثانیه عکس‌ها را نگاه می کنند و اگر متن داشته باشه شاید کمی مخاطبان را درگیر کند اما نه به اندازه ی یک ویدئو ! از طرفی دیگر متداول شدن IGVT ها نشان داد ، ویدئو ها اهمیت زیادی دارند. محدود نیستند و به دنبال مطالب دیگردر نتایج اینستاگرام به‌راحتی می‌آید. برقراری ارتباط با مخاطبان در یک زمان مناسب با ایجاد یک گفت‌وگو یا پخش زنده افتتاحیه نمایشگاه خاص می تواند هیجان را به مخاطبان انتقال دهد.

۵- همکاری در تبلیغات اینستاگرام

ایجاد همکاری با مشتریان ، یک روش اصیل برای نشان دادن یک برند قوی است. افراد معروف با یک تبلیغ ساده در اینستاگرام درآمد بالایی رو به دست آوردند که نشان می دهد، توانستند تعامل خوب و راحتی با کاربران داشته باشند. همچنین ایجاد یک کمپین متناسب با بودجه برند در اینستاگرام، تجارت بالقوه‌ای برای شما دارد. 

اظهارات رئیس اینستاگرام نشان می دهد، این الگوریتم هنوز می خواهد روابط واقعی ببیند. اگر از روابط گرم و انسانی استفاده کنید، مطمئناً هیچ ضرری برای  برندتان وجود ندارد و حتی بزرگترین برند ها ازآن استقبال می کنند و الگوریتم اینستاگرام به آن اهمیت زیادی می دهد.

آدام موسری

۶- استوری های روزانه را برای دیده شدن اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید

استوری ها در الگوریتم ها نقشی ندارد ولی روش معتبر و سریعی برای درگیر کردن مخاطب است ، باعث می شود مخاطبان برای بررسی مطالب بیشتر، صفحه شما را بررسی کنند. آخرین آمار اینستاگرام نشان می دهد استوری ها در کل جهان روزانه ۵۰ میلیون بازدید دارد پس بهتر است، برنامه‌ریزی برای تهیه استوری های خود داشته باشید. می توانید سبک استوری های خود را متناسب با برند طراحی کنید و با کمی خلاقیت ، روابط بهتری را با کاربران ایجاد کنید. میزان استوری های شما حداقل ۱۵ بار در ماه به صورت متغیر کافیست.

پایان

در واقع الگوریتم اینستاگرام با هر تغییر رویه ای به‌سرعت پاسخ می دهد، پس شما در اینستاگرام خیلی سریع می توانید مخاطب جذب کنید. (با اینکه هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد اما اینستاگرام نشان داده که نه تنها یک نفر، بلکه هرکسی را که می تواند تحت تأثیر قرار دهد) مثلاً اگر شما کسب‌وکار کوچکی دارید، می توانید با مشاهده پست‌های افراد دیگر و نظر دادن (فقط محتوای شخصی خود را پخش نکنید ، به‌ویژه اگر سعی می کنید دنبال کننده بیشتری داشته باشید) فالوبک بگیرید وتعامل بیشتری با کاربران خود داشته باشید. البته لایک و فالوئر خریداری نکنید ، ترفندهای ناموزون قدیمی را امتحان نکنید. الگوریتم اینستاگرام شما را می بیند و از همه بدتر مخاطبان واقعی خود را از دست می دهید.

373
13 اردیبهشت 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19504
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

5136
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4859
27 آذر 1398