الگوریتم EAT که ترجمه کلمات آن تخصص، اقتدار و اعتماد می باشد، از جدید ترین شیرین کاری های گوگل به شمار می رود و در واقع الگریتم معرفی شده از سمت گوگل است که غیر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیر می گذارد. الگوریتم EAT راه را برای شناخت اعتبار و کیفیت سایت ها در هر کسب و کار باز می کند.
چه عواملی در الگوریتم EAT تاثیر گذار هستند؟

هم اکنون ما 8 سیگنال که می توانند در الگوریتم EAT تاثیر بگذارند را معرفی می کنیم که اتفاقا خیلی هم ساده هستند اما در سئو سایت بسیار موثر عمل می کنند.
- بیوگرافی نویسنده
- درج تاریخ مقاله
- اضافه کردن منابع بیشتر
- صفحات سیاست سایت
- جزئیات کسب و کار
- محتوای تولید شده توسط کاربر
- HTTPS
- سیگنال های خارجی و بک لینک
بیوگرافی نویسنده در الگوریتم EAT چگونه تاثیر می گذارد؟
امروزه تولید محتوا به مسئله مهمی برای وی سایتها تبدیل شده و البته اینکه چطور و توسط چه کسی نوشته می شود نیز به مسئله مهمتری بدل گشته است. در واقع اگر محتوای تولید شده توسط یک متخصص نوشته شده باشد از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است. این نکته به احتمال زیاد شرکتهای تولید محتوا را زیر سئوال می برد و ممکن است بهتر باشد محتوای مورد نظر خود را با اسختدام یک متخصص یا آموزش بیشتر به نوسنده خود بهبود دهید. فراموش نکنید که نام نویسنده و بیوگرافی وی را در صفحه مقاله درج نماید.
درج تاریخ مقاله برای الگوریتم EAT
بودن تاریخ درج نوشته و اهمیت آن هنوز برای ما شفاف نشده و حتی گوگل هم عنوان کرده است که تاریخ درج شده در نوشته فاکتور رتبه بندی حساب نمی شود اما در Google News مهم است و حتی در قوانین گوگل خبر این نکته درج شده است.
اضافه کردن منابع در محتوا
کمتر کسی به اهمیت لینک دادن از مقاله به منابع اطلاعات بیشتر آگاه است. اما بارها ما در مقالات مختلف به این مسئله اشاره کرده ایم و پیشنهاد می کنیم حتما حداقل 1 لینک به منابع مرتبط با محتوای خود لینک بدهید. البته نگرانی بین صاحبان سایتها از بابت لینک دادن به وب سایت های دیگر و لینک خارجی دارند که باید این نگرانی را کنار بگذارند و از مزایای لینک دادن بهره ببرند.
صفحات سیاست چه چیزی هستند؟
در واقع صفحات خط مشی و یا خدمات مشتری ، صفحاتی هستند که درباره نو شفاف سازی خدمات سایت شما اطلاع رسانی می کنند. گوگل در چند سند مختلف به این موضوع اشاره کرده و نشان می دهد کاربرپسند بودن و اعتماد کاربران به سایت شما را بالا می برد. پس درج آنها را در فوتر سایت خود فراموش نکنید مخصوصا اگر وب سایت فروشگاهی دارید.
جزئیات کسب و کار
الگوریتم EAT به شفافیت در اطلاعات خیلی اهمیت می دهد و اگر در این موضع بتوانید به بهترین شکل عمل نماید به احتمال زیاد تاثیر آن را به سرعت مشاهده می کنید. به طور مثال اهراز هویت مالک سایت به کاربران حس اعتماد می دهد و در واقع این یک سیگنال قوی الگوریتم EAT می باشد. برای اینکار صفحاتی مثل درباره ما و تماس با ما نقش مهمی دارند. شاید باورش سخت باشد اما بررسی های ما نشان داده یکی از صفحات پر بازدید هر سایت همین دو صفحه هستند.
محتوای تولید شده توسط کاربر
تا می توانید از سمت کاربران تعامل جذب کنید. همین نظرات که کاربران در انتهای پست های سایت شما درج می کنند بهترین محتوای تولید شده توسط کاربران شماست که مجانی در اختیار شما قرار می گیرد. پس راه نظر دادن و تعامل کاربر را نبندید و تا می توانید با آنها گفتگو کنید.
HTTPS برای الگوریتم EAT
HTTPS یا همان SSL سیگنال دیگری است که برای همه شناخته شده است و می تواند نقش مهمی در الگوریتم EAT داشته باشد. مطمئن شوید SSL سایتتان معبر و متصل است.
سیگنال های خارجی و بک لینک در الگوریتم EAT
بک لینک و سیگنال های خارجی دیگر، مانند شبکه های اجتماعی خیلی مهمتر از گذشته نقش دارند. بهتر است در درج رپرتاژ و بک لینک حالا بیشتر فکر کنید و از درج لینک سایت خود در هر جایی بپرهیزید، این کار را به یک متخصص سئو بسپارید.
اگر فکر می کنید قبلا اهمیتی به بک لینک ها نمی دادید و احساس می کنید ممکن است برای شما گران تمام شود بهتر است قبل از هر چیز با صاحب سایت فوق برای حذف دستی لینک مکاتبه کنید، در غیر اینصورت از Disavow گوگل استفاده کنید. ابزار Disavow Google که اتفاقا مطلب به درد بخوری قبلا درباره آن نوشتیم می تواند مشکل شما را حل نماید.