در مجموعه مقالات گذشته با تعاریف ارز دیجیتال و رمزارز آشنا شدید. هم چنین درباره اهمیت طراحی سایت ارز دیجیتال،انواع سایت ارز دیجیتال و نکات مهم در انتخاب شرکت طراحی سایت خواندید. اکنون فصد داریم با انواع فرآیندها در طراحی سایت ارز دیجیتال آشنا شویم.
انواع صرافیهای رمزارز
در پروژههایی که در شرکت کارا آی تی انجام شده است، تقاضاهای مشتریان در چند دسته قابل تقسیم بندی هستند. دو دسته متداول در انواع معاملاتی که صورت میگیرد در نظر گرفته میشود. دسته اول صرافیهای متمرکز میباشند. در این نوع، صرافی مورد نظر با کیف پول خود به تقاضای خرید و فروش مشتری پاسخ میدهد. دسته دیگر صرافیهای غیرمتمرکز میباشند که تنها واسطه بین خریدار و فروشنده برای انجام یک معامله صحیح میباشند و پس از پایان معامله کارمزد آن را دریافت میکنند.

انواع فرآیندها در طراحی سایت ارز دیجیتال
در هر دو مورد فرآیندها به سه دسته تقسیم میشوند:
فرآیندهای اصلی سایت
فرآیندهای جانبی سایت
فرآیندهای بازاریابی سایت
فرآیندهای اصلی و جانبی
در انواع فرآیندهای طراحی سایت ارز دیجیتال، فرآیندهای اصلی و جانبی بیشتر نقش اتوماسیون عملیات را دارند. مواردی چون خرید، فروش، انتقال وجه، محدودیتها و سقف مبالغ واریزی به حساب شبا، سقف برداشتها، سرعت تبادلها، احراز هویت و… در فرآیندهای اصلی و جانبی قرار میگیرند.
احراز هویت در دسته فرآیندهای جانبی جای میگیرد. زیرا میتوان از ابزارهای مختلفی جهت این کار استفاده نمود و یا در هر کشوری میزان حساسیت نسبت به این موضوع متفاوت است. اما این که معامله به شکل صحیح انجام شود، از کیف پول فروشنده خارج شده و به کیف پول خریدار انتقال یابد، طراحی فرآیندهایی چون کیف واسط، طراحی اکانت، طراحی کیف داخل سایت و… رفتارهای متفاوتی است که میتواند در فرآیندهای اصلی شکل بگیرد. هر یک از این موارد مزایا، حساسیت و نکات امنیتی خاص خود را دارا هستند.
پس اگر قصد ارزیابی و سفارش یک سایت ارز دیجیتال وجود دارد، ابتدا فرآیند اصلی را باید مدنظر قرار داده شود. پس از آن فرآیندهای جانبی مانند سرعت عملکرد واریز، احراز هویت و… بررسی شود. در واقع فرآیندهای اصلی در سایت غیر قابل حذف هستند، اما فرآیندهای جانبی بر اساس سلیقه و نیاز میتوانند در سایت جای گیرند.
فرآیند بازاریابی
در مرحله بعدی، بازاریابی مطرح میگردد. اصول بازاریابی در سایتی که به تنهایی یک کسب و کار را تشکیل میدهد، بسیار حائز اهمیت است. باید توجه داشت چه ابزارهایی جهت جذب مشتریان بیشتر به کارگرفته میشود. سیستمهای پروموشن، ریفرال، افیلیت، اطلاع رسانی، جذب مخاطب و … همه در راستای کاهش مسائل منفی کار با یک وب سایت و افزایش امنیت و اعتماد به کار میروند.

تحلیل سایت ارز دیجیتال
این تحلیل برای انواع فرآیندها در طراحی سایت ارز دیجیتال، الزاما وجود ندارد و یک نوع افراض محسوب نمیشود. در واقع یک تقسیم بندی ساده میباشد که فرآیندهای یک وب سایت را مورد بررسی قرار میدهد. شایان ذکر است، در فرآیند اصلی نیز مارکتینگ میتواند وجود داشته باشد. برای مثال وب سایتی که کیف پول خود را به شکل جنرال از یک وب سایت جهانی میسازد و در اختیار مشتری قرار میدهد، به مراتب احساس اعتماد و امنیت بیشتری را نسبت به وب سایتی که کیف پول را داخل سایت خود میسازد(هیچ جای دنیا این کیف پول شناخته شده نیست) در مشتری ایجاد میکند.
بنابراین تفکیک این فرآیندها از یکدیگر سخت میباشد. اما از آن جا که اهمیت اصلی مربوط به فرآیندهای اصلی میباشد، کلیت ارزش سایت را تشکیل میدهد. فرآیندهای جانبی نیز به فرآیندهای اصلی استحکام میبخشد و در بخش مارکتینگ نیز هدف جذب مشتریان بیشتر میباشد.
در مطلب بعدی قصد داریم با موضوع زیر بیشتر آشنا شویم:
اجزای مورد نیاز در طراحی سایت ارز دیجیتال
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با مجموعه فراکارانت، تماس بگیرید.
سایر مقالات مرتبط:
طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ ویژه چه کسب و کارهایی است؟
کلمات کلیدی: ارز دیجیتال طراحی سایت رمز ارز طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال