اهمیت بازاریابی ویدئویی | 13 دلیل مهم استفاده از ویدیو مارکتینگ

سئو

..اهمیت بازاریابی ویدئویی | 13 دلیل مهم استفاده از ویدیو مارکتینگ..
سئو

اهمیت بازاریابی ویدئویی | 13 دلیل مهم استفاده از ویدیو مارکتینگ

همه ما می‌دانیم ویدیو مارکتینگ بیشتر از سرعتی که ما فکر می‌کنیم در حال پیشرفت است. ویدیو مارکتینگ جایگاه بسیار مهمی در استراتژی‌های تولید محتوای تبلیغاتی دارد.

اهمیت بازاریابی ویدئویی | 13 دلیل مهم استفاده از ویدیو مارکتینگبر هیچکس پوشیده نیست که ویدئوها در چند سال اخیر به مدل محبوب محتوایی کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند. دیدن این محبوبیت برای هیچکس موضوع عجیبی نیست، چرا که ویدئوها مدلی از محتوا هستند که با دیدن آنها می توانیم به چشمان خودمان استراحت بدهیم چرا که دیگر لازم نیست با خواندن متن های اطلاعاتی طولانی به خود و چشمانمان فشار بیاوریم. به همین علت است که مردم تنها در شبکه ی اجتماعی یوتیوب روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت ویدئو نگاه می کنند.

کسانی که می خواهند وارد حرفه ی دیجیتال مارکتینگ شوند باید قدرت ویدئو را به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی به خوبی درک کنند. نه تنها به این علت که بتوانند ویدئوهای جذاب درست کنند،‌ بلکه باید بتوانند از ویدئو به عنوان یکی از ابزارهای مهم و رقابتی و تاثیرگذار برای رقابت کردن با دیگران استفاده کنند.

در این مقاله قصد داریم چند تمرین که هر دیجیتال مارکتری باید برای ساخت و انتشار ویدئو بداند را با شما به اشتراک بگذاریم، همچنین 5 دلیل اصلی که ویدئو باید عضوی از استراتژی دیجیتال شما باشد را به شما خواهیم گفت.

چرا ویدیو مارکتینگ ؟

ویدیو یک فرمت محتوایی تطبیق پذیر و تعامل برانگیز است که نه تنها به ما تصویرهایی از زندگی واقعی را نشان می دهد، به اشتراک گذشتن آن نیز در پلتفرم های متفاوت آسان است. مخاطبان ویدیوها را دوست دارند چون راحت فهمیده می شوند، سرگرم کننده و تعامل برانگیز هستند و بازاریاب ها ویدیو را دوست دارند چون به احتمال زیاد نرخ بازگشت سرمایه زیادی را از طریق کانال های متفاوت برای آن ها به ارمغان می آورند.

چرا ویدیو مارکتینگ
هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند ویدیو ها را ببیند و یا تولید کند و وارد دنیای ویدیو مارکتینگ شود

ویدیوها همچنین برای مردم بسیار قابل دسترس هستند، هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند ویدیو ها را ببیند و یا تولید کند. در سطح حرفه ای ساخت ویدیوها ممکن است تلاش و وقت گذاری بیشتر به همراه ویدئوهای کیفیت بالا را لازم داشته باشد، اما برای ساخت ویدیو های معمولی و جذب کننده هرکسی با یک لپ تاپ و یک ساعت از وقتش می تواند این کار را به آسانی انجام دهد.

انواع ویدیو

همانطور که می دانید انواع مختلفی از ویدیو وجود دارد و همیشه باید برای ایجاد یک استراتژی محتوای قدرتمند باید هدف مشخصی داشته باشید تا بتوانید بنشینید و ویدیوهای خود را بسازید. در این صورت باید مطمئن شوید که مدل ویدیو با هدفی که برای آن در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، هر 2 با هدف ویدیو هم راستا باشند. بیایید با هم نگاهی به انواع ویدیو و نحوه استفاده از آنها را ببینیم تا این موضوع را بهتر درک کنید.

  • ویدیوهای توضیح دهنده می توانند به مخاطبان آموزش هایی در مورد محصول شما بدهند و در آنها می توانید در مورد نحوه کار با یک محصول، فعالیت های خدمات مشتریان و دیگر موضوعات مرتبط صحبت کنید.
  • مصاحبه ها می توانند میان مخاطبان شما مکالمه ایجاد کنند، همچنین می توانند ویدیویی از صحبت های یک مهمان مخصوص یا اینفلوئنسر باشند. اگر ویدیوهایی که در آن مهمان های شناخته شده ای هستند می سازید، همیشه می توانید از صدای ضبط شده درون ویدیو استفاده کنید و بعداً آن را از ویدیو جدا کرده و به عنوان پادکست به مخاطبان عرضه کنید.
    انواع ویدیو
    مصاحبه ها می توانند ویدیویی از صحبت های یک مهمان مخصوص یا اینفلوئنسر باشند
  • بررسی محصولات و دموها می توانند توسط افرادی که در حوزه شما فعالیت می کنند ساخته شوند و در عوض به عنوان مثال می توانید به این افراد محصول یا محصولاتتان را به صورت رایگان بدهید. اگر کسانی در صنعت شما وجود دارند که می خواهند در شبکه های اجتماعی رشد کنند و دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند، استفاده از این متد از طریق آنها می تواند نوعی تبلیغات رایگان برای شما محسوب شود. همچنین اگر این افراد تعداد کامنت ها و تعامل بالایی با مخاطبان خود داشته باشند،‌ از این طریق می توانید از طریق مخاطبان آنها فیدبک هایی را از محصولات خود بگیرید و عیب یابی خوبی در این مورد داشته باشید.
  • لایو ویدیوها بهترین راه برای تکیم رابطه و شخصی کردن روابطتان با مخاطبان است، و تقریباً در تمامی پلتفرم هایی که این قابلیت را دارند نتیجه می دهد.

چند دلیل که ثابت می کند بازاریابان به ویدیو نیاز دارند:

1 – اطلاع رسانی و آموزش

بیش از 97 درصد از بازاریابان مدعی هستند که ویدیوها به مشتریان کمک می کند تا بتوانند محصولات را درک کنند. امروزه بسیاری از بازاریابان دیگر در مورد محصولات خود سخنرانی های طولانی و التماس آمیز برای خرید محصولات ارائه نمی دهند، دلیل آن چیست؟ چون در دنیای امروز ما ابزارهای بسیار متنوعی را برای بازاریابی در اختیار داریم. مشتریان دیگر نیاز ندارند که بروند پیش آنها و در مورد محصول خود هزاران داستان سرهم کنید تا آن را بخرند. امروزه مشتریان با یک جستجوی ساده در دنیای وب بهترین محصول مورد نظرشان را پیدا می کنند که معمولاً هم می توانند آن را به صورت آنلاین سفارش دهند و هم حضوری بخرند.

اطلاع رسانی و آموزش از طریق ویدیو مارکتینگ
ویدیوهای محصولات به مشتریان کمک می کنند تا بتوانند محصولات را بهتر درک کنند

به همین دلیل است که بازاریابان باید نحوه ی نزدیک شدن به مشتری را تغییر دهند، دیگر موضوع در رابطه با فروش نیست، بلکه باید بتوانید پیشنهادی که از نظر آن ها با ارزش است را بهشان بدهید، و ویدیوها بهترین ابزار برای نشان دادن محصولات، خدمات، آموزش و حتی اینفلوئنسرها هستند.

2-بهینه سازی موتور جستجو

طبق گفته های یکی از بزرگترین کمپانی های دیجیتال و تجهیزات شبکه های کامپیوتری، یعنی سیسکو، بیش از 80 درصد محتوای موجود در بستر اینترنت را تا سال 2021 ویدیوها تشکیل خواهند داد.

اول از همه لازم است بدانید که بدیهی است بهینه سازی ویدیوها در بازاریابی محتوایی بدون شک سئوی شما را بهبود می بخشد. طبق گفته های وبسایت کام اسکور، اضافه کردن یک ویدیو به وب سایت تان شانس قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل را تا 53 برابر افزایش می دهد!

موتورهای جستجو عاشق ویدیوها هستند چرا که به ویدیو ها به چشم یک محتوای با کیفیت نگاه می کنند،‌ به همین دلیل استفاده از ویدیوها در انواع محتواهایی که تولید می کنید در کنار استفاده از ویدیو در صفحات اصلی وب سایت تان جهش قابل توجهی را برای فعالیت های سئوی شما به ارمغان می آورد، البته تا زمانی که خود ویدیوها نیز در راستای این هدف بهینه سازی شده باشند، که این به معنی همراستا بودن با کیووردهای صحیح‌، توضیحات منظم و عنوان قوی و جذاب است.

مهمترین تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

search engine optimization

3-مزیت رقابتی

جالب است بدانید که امروزه بیش از 81 درصد از کمپانی های بزرگ دنیا از ویدیوها برای بازاریابی استفاده می کنند.

ویدیوها برای رساندن هرگونه پیغامی به مخاطبان در سراسر دنیا عالی هستند. اگر از دید کارایی داشتن به آن ها نگاه کنیم؛ باید بدانید که یک ویدیوی کوتاه و خاص توضیح دهنده می تواند برای یک دنیا در زمینه آموزش کار با محصولات شما تفاوت ایجاد کند. با استفاده از ویدیوهای خلاقانه و داستان سرایانه شما می توانید به سرعت توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کنید و تا زمانی که می توانید آنها را سرگرم کنید این توجه را نزد خود نگه دارید.

مزیت رقابتی در ویدیو مارکتینگ
استفاده از ویدیوهای خلاقانه و داستان سرایانه یک مزیت رقابتی است

شما می توانید این ویدیوهای توضیح دهنده راجع به محصول را با توجه به این که چطور با محصول شما مچ می شود، به صورت مصور و انیمیشن مانند درست کنید و یا خودتان در ویدیو در مورد محصول و کارایی های آن توضیح دهید.

4-ایجاد صمیمیت

شرکت سیسکو طی یک پیش بینی اذعان دارد که تا سال 2021 لایو ویدیو ها 13 درصد از ترافیک مصرفی جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

قطعاً تابحال لایو ویدیو های فیس بوک یا استوری های اینستاگرام را دیده اید؛ اگر به دنبال فعالیت در صنعت دیجیتال مارکتینگ هستید باید بتوانید نحوه ساخت ویدیوهای ساده و بهینه کردن آنها در این جهات را یاد بگیرید. استوری های اینستاگرام و اسنپ چت هر 2 از بهترین ابزارها برای نشان دادن جنبه شخصی تر زندگی شما و کارهایی که انجام می دهید هستند، مخصوصاً این که ابزارهای مختلفی برای خلاقیت های بی حد و اندازه دارند. نکته جالب در مورد این استوری ها این است که فقط 24 ساعت هستند و بعد از 24 ساعت به صورت خودکار حذف می شوند که این امر خود در ایجاد حس واقعی بودن کمک بسیاری به شما می کند. همچنین این کار به بازاریابان این مزیت را می دهد که با استفاده از زمانی بودن آنها، تبلیغاتی را که می خواهند در یک زمان معین و محدود انجام دهند،‌ از این راه این کار را انجام دهند. ( مانند تخفیف یک محصول برای یک روز )

ایجاد صمیمیت به کمک ویدیو مارکتینگ
از لایو اینستاگرام استفاده کنید

استفاده کردن این نوع محتوا باعث ایجاد تعامل عمیق تر و رو در رو با مخاطبان می شود و از این طریق اعتماد آنها به شما و برندتان افزایش پیدا می کند. همچنین این نوع محتوا یکی از بهترین مدل های محتوایی برای نشان دادن پشت صحنه ها و صحبت درباره آپدیت های کوچک از وضع کمپانی و محصولات هستند.

5-افزایش نرخ تبدیل

بیش از 90 درصد از مشتریان معتقدند که ویدیوها می تواند در تصمیم برای خرید آنها کمک زیادی به آنها بکند. وبسایت معتبر ویزول، طی تحقیقاتی که اخیراً انجام داده مدعیست که بیش از 78 درصد مشتریان هنگامی که ویدیویی در مورد نحوه کار کردن یک محصول توسط یک ویدیو توضیح دهنده را می بینند، آن را می خرند. به همین دلیل لندینگ پیج ها یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن ویدیوها هستند، همانطور که آمار و ارقام می گویند حضور ویدیو در لندینگ پیج ها نرخ تبدیل را تا 80 درصد افزایش می دهند! ( فراموش نکنید که اگر این کار را انجام دادید، شروع خودکار ویدیو را غیرفعال کنید تا مشتریان احتمالی شما از صدای بلند و ناگهانی ویدیو نترسند و سایت شما را ترک نکنند)

معرفی 24 ابزار برای بهینه سازی نرخ تبدیل

(CRO)

یکی دیگر از دلایلی که ویدیوها برای وبسایت ها موثر هستند این است که آنها باعث می شوند کاربران انقدر در سایت بمانند تا به جاهای دیگر سایت نیز سری بزنند. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که از خواندن مطالب فراری هستند صدق می کند. به طور میانگین اگر در صفحه ای از وب سایت ویدیویی وجود داشته باشد و کاربران وارد آن صفحه شوند، 2 دقیقه بیشتر از صفحاتی که ویدیو ندارند، در وب سایت می مانند.

6-جلب توجه بیشتر مخاطبان

ویدیوها همیشه ثابت کرده اند که بیشتر از هر ابزار بازاریابی دیگری توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند. حالا که در دنیای اطراف ما شاید به وضعیتی رسیده باشیم که در محتواهای کوچک و بزرگ و مفید و غیرمفید احاطه شده باشیم، جلب توجه تنها کلید موفقیت است.

برنت لیری یکی از مدیرعاملان شرکت سی آر ام اسنشیالز، می گوید اقتصاد توجه رو به رشد نیست، و این به این معنی است که باید توجهی که امروز برای شخص یا برندی است را از وی بگیریم و آن را برای خود کنیم!

7- تعامل بیشتر

هم ما و هم شما به احتمال زیاد هزاران بار از افراد مختلف شنیده ایم که محتوای بصری کلید دریافت تعامل های بیشتر است. ویدیوها هم از این قائله مستثنی نیستند. پس هنگامی که دارید تصمیم می گیرید که چه مدل پست هایی را در شبکه های اجتماعی تان در هفته آینده منتشر کنید، در تقویم محتوای خود جایی برای ویدیو ها هم بوجود آورید.

تعامل بیشتر به کمک ویدیو مارکتینگ
احتمال این که مخاطبان با ویدیوها تعامل ایجاد کنند 10 برابر بیشتر از عکس های معمولی است

به یاد داشته باشید که احتمال این که مخاطبان با ویدیوها تعامل ایجاد کنند، آنها را به اشتراک بگذارند، کامنت بگذارند و لایک کنند 10 برابر بیشتر از عکس های معمولی و بلاگ پست ها است.

8- حرکت تکنولوژی در راستای ویدیوها

با توجه به مصرف روزافزون ویدیوها توسط مردم و در نتیجه افزایش تولید ویدیوها، عجیب نیست که تکنولوژی نیز روز به روز بیشتر به سمت ویدیوها کشیده شده و ابزارهای مختلفی به نفع بازاریابان ویدیویی ساخته می شوند.

آپشن پخش شدن خودکار ویدیوها در فیس بوک را به عنوان مثال در نظر بگیرید. فکر نمی کنم به نظر شما هم یک آپدیت استاتوس فیس بوک یا لینکی به یک مقاله در سایت ثالث برای ما و شما به اندازه ی یک ویدیو جذاب و توجه برانگیز باشد.

9- فرصت های بهینه سازی بزرگ تر

آخرین پست وبلاگی که گذاشتید توسط چند کاربر دیده شد؟ آیا آن ها بعد از یک بار خواندن آن، باز هم برای خواندن این مطلب به سایت برگشتند؟ آیا این پست را با کسی به اشتراک گذاشتند؟ حقیقت این است که جواب دادن به این سوال ها در مورد یک محتوای متنی کمی سخت است.

ویدیوها در طرف مقابل، در درون خودشان حلقه ی فیدبک ها را دارند. شما می توانید نرخ کلیک، میزان تا انتها ندیدن ویدیو و تعداد دفعاتی که ویدیو دیده شده است را به راحتی ببینید. کلیت ماجرا در این موضوع این است که با استفاده از حلقه ی فیدبک موجود در ویدیوها شما می توانید ببینید که چه موضوع و کاری نتیجه می دهد و کدام موضوع ها و کارها نتیجه نمی دهند. بنابراین به راحتی می توانید برروی عواملی که نتیجه می دهند کار کنید.

دوره سئو تخصصی

هر آنچه درباره بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو یا SEO) باید بدانید

10- نرخ ریتنشن بالاتر

به طور میانگین تقریباً 65 درصد از بینندگان ویدیوها، بیش از ¾ ویدیو را تماشا می کنند،‌ که قطعاً خیلی بیشتر از مقداری است که صرف دیدن محتوای متنی می کنند. پس اگر پیغام مهمی دارید که می خواهید به دست همه مردم برسد، به احتمال زیاد ویدیو بهترین راه برای انجام این کار است.

11- بالا بردن نرخ کلیک ایمیل

ممکن است شما روزها درگیر طراحی ایمیلی باشید که شامل اطلاعات ارزشمندی برای مشتریان شماست. اما آیا این ایمیل نتیجه می دهد؟ آیا مشترکین شما اصلاً آن را خواهند خواند؟ برای این که این شک ها را برطرف کنید، فقط یک پیشنهاد وجود دارد: به ایمیل خود ویدیو اضافه کنید. استفاده از ویدیوها در ایمیل ها به طور میانگین نرخ کلیک برروی آنها را دو برابر می کند!‌

افزایش نرخ کلیک ایمیل به کمک ایمیل مارکتینگ
به ایمیل خود ویدیو اضافه کنید

12- افزایش دسترسی به تولید ویدیو

شاید بخاطر نداشته باشید اما زمانی بود که ساخت یک ویدیو ماه ها زمان می برد و هزاران دلار صرف ساخت آن می شد. اما امروزه پروسه ساخت محتوای ویدیویی با کیفیت خیلی به صرفه تر شده است. کمپانی هایی مانند ویدیو میکر، گو انیمیت و سلامیشنز و بسیاری از اپلیکیشن های موبایل مانند ویوا ویدیو و پیکس آرت ساخت ویدیوها را به سادگی نوشتن یک بلاگ کرده اند.

13- برقراری ارتباط احساسی قوی تر

ویدیوها قدرتمندترین ابزار برای تحریک احساسات مخاطبان به صورت آنلاین هستند. دلیل این موضوع هم بسیار ساده است چرا که در ویدیوها از ابزاری مانند موزیک، تن صدا و حرکات صورت استفاده می شود که در محتواهای دیگر نمی توانید از آنها استفاده کنید.

اگرچه ممکن است ویدیویی را ببینید و احساسات شما نیز برانگیخته شود اما در همان لحظه آن محصول یا خدمات را نخرید،‌ اما همیشه هنگامی که به آن محصول نیاز پیدا کنید در ضمیر ناخودآگاه شما تصویری از ویدیوی مذکور وجود دارد که شما را ترغیب می کند تا از ارائه دهنده همان ویدیو محصول را خریداری کنید. برانگیختن احساسات در بازاریابی یکی از حقه های اثبات شده برای دخالت در تصمیم گیری مشتری برای خرید است، حتی در بازارهای بی تو بی.

پیشنهاداتی برای تمرین کردن ویدیو مارکتینگ

همانطور که تا اینجا خواندید، ما به شما دلایل قانع کننده ای برای استفاده از ویدیوها در فعالیت های بازاریابی تان دادیم. اما واقعاً چه کارهایی را باید برای ساخت یک ویدیو خوب و بهینه شده انجام دهیم؟ اینجا می خواهیم چند نکته برای انجام این کار به شما یاد بدهیم.

تمرین کردن ویدیو مارکتینگ
برای این که بتوانید میزان کارایی ویدیو را بسنجید، استانداردهای سئو را یاد بگیرید

اول از همه، مشخص کنید که بهترین تایم برای ویدیو برروی پلتفرم شما چقدر است، به عنوان مثال وبسایت هاب اسپات می گوید بهترین طول ویدیو برای اینستاگرام 30 ثانیه، برای توئیتر 45 ثانیه، برای فیس بوک 1 دقیقه و برای یوتیوب 2 دقیقه است.

همچنین شما باید برای بالا بردن میزان تعامل و دسترسی و بهبود بخشیدن سئو کپشن های خوبی را برای ویدیوتان در نظر بگیرید و اگر پخش خودکار را برای ویدیوهای خود قرار می دهید، اگر ویدیو در یک لندینگ پیج قرار دارد آن را برروی سایلنت قرار دهید. همانطور که گفته شد ویدیوهای برروی لندینگ پیج ها بسیار موثر هستند تا زمانی که بازدیدکنندگان را نترسانند! همچنین حواستان باشد که ویدیوهای شما برروی گوشی های موبایل نیز مانند وبسایت بهینه شده باشند و مانند وبسایت برروی گوشی نیز به همان خوبی اجرا شوند.

برای این که بتوانید میزان کارایی ویدیو را بسنجید، استانداردهای سئو را یاد بگیرید و فاکتورهای مخصوص آن را مدام چک کنید. همچنین شما می توانید یک کتابخانه ویدیویی درست کنید (‌ از ویدیوهایی که در پلتفرم های مختلف منتشر می کنید ) و همه ی آنها را در یوتوب به اشتراک بگذارید، و همچنین دوباره آن ها را به عنوان محتواهای مجزا در دیگر کانال ها مانند ایمیل یا وبسایت منتشر کنید.

نکته بعدی این است که هیچوقت کال تو اکشن ها را فراموش نکنید، به عنوان مثال در یوتوب می توانید از بینندگان خود بخواهید که برروی دکمه سابسکرایب کلیک کنند و کانال شما را دنبال کنند.

ویدیوها یکی از محبوب ترین فرم های محتوایی در دنیا هستند و حقیقت این است که به این زودی ها جایی نخواهند رفت. و این موضوع منطقی است، چرا که ویدیو ها قسمتی از دنیای دیجیتال هستند که دنیای شخصی افراد را به هم متصل می کنند، ما همیشه دوست داریم زندگی مردم و برندها و صاحبانشان را در ویدیوهای واقعی ببینیم، و این بسیار پر معنی تر از متن ها و عکس هاست.

جمع بندی

ویدیوها فقط سرگرم کننده نیستند،‌ آنها یکی از بهترین راه ها برای نزدیک شدن با مخاطبان و نشان دادن این که شما و برند شما و مشتریان و موکلانتان چه کاری انجام می دهید، هستند. کلید استفاده از ویدیو این است که به محصول یا سود فکر نکنید، به مخاطبانتان فلسفه ی خودتان را نشان دهید، با آنها اطلاعات مفید یا یک رویداد مهم را به اشتراک بگذارید، هرچه مخاطبان شما در مورد جنبه های مثبت شما بیشتر بدانند، بیشتر دور و بر شما خواهند ماند و از شما حمایت خواهند کرد.

10
01 آبان 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

6369
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

608
08 اسفند 1397
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

537
04 دی 1397