اهمیت URL برای سئو سایت

طراحی سایت

..اهمیت URL برای سئو سایت..
طراحی سایت

اهمیت URL برای سئو سایت

URL متنی قابل خواندن توسط انسان است که برای جایگزین کردن شماره ها (آدرس های IP) که رایانه ها برای برقراری ارتباط با سرورها از آن استفاده می کنند ، طراحی شده است. آنها همچنین ساختار فایل را در وب سایت داده شده مشخص می کنند. یک URL شامل یک پروتکل ، نام دامنه و مسیر است (که شامل ساختار زیر پوشه خاصی است که یک صفحه در آن قرار دارد) و دارای فرمت اساسی زیر است:

URL

URL ها حاوی چه چیز هایی هستند ؟

URL ها حاوی مواردی مانند پوشه های خاص زیر پوشه هایی هستند که در یک وب سایت خاص قرار دارند ، هر پارامتر (مانند ردیابی کلیک یا شناسه جلسه) که ممکن است در URL ذخیره شود ، و لنگرهایی که به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا از یک نقطه خاص در پرش کنند. همگی حاوی URL ها هستند

URL

3 مزیت اصلی URL

یک URL خوب و دستکاری شده هم برای انسانها و هم موتورهای جستجو علامت قابل فهم از صفحه مقصد را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ، URL DPReview در زیر همان چیزی است که ما از آن به عنوان آدرس سایت “از نظر معنایی دقیق” استفاده می کنیم (با دقت مقصد خود را توصیف می کند):

به دامنه سطح بالا

(TLD) به عنوان یک مقوله برای وب سایتها فکر کنید. شاید شما تا اندکی با .com آشنا باشید برای سایتهای آموزشی ، .gov برای سایتهای دولتی و موارد دیگر نیز وجود دارد.

آدرس سایت -1.png؟

حتی اگر برچسب عنوان این صفحه پنهان باشد ، آدرس اینترنتی قابل خواندن ، معنایی دقیق ، هنوز ایده واضحی راجع به صفحه مقصد را ارائه می دهد ، و با مشخص کردن اینکه چه چیزی آنها را تجربه می کنند ، بازدید کنندگان را تجربه می کنند. ببینید که آیا آنها روی پیوند کلیک می کنند. (شایان ذکر است: گوگل به طور فزاینده جایگزین آدرس سایت در ناحیه قطعه نتیجه جستجو را با نام سایت و مسیر سوخاری کرده است. این رایج ترین در جستجوهای موبایل ظاهر می شود.)

رتبه بندی

آدرس سایت ها یک موتور رتبه بندی جزئی هستند که موتورهای جستجو هنگام تعیین یک صفحه خاص یا ارتباط منبع با پرس و جو جستجو از آن استفاده می کنند. در حالی که آنها به اقتدار دامنه کلی خود اهمیت می دهند ، استفاده از کلمات کلیدی در یک آدرس سایت نیز می تواند به عنوان یک عامل رتبه بندی عمل کند.

رتبه بندی

در حالی که استفاده از که شامل کلمات کلیدی است می تواند دید جستجو در سایت شما را بهبود بخشد ، اما خود آدرس سایت ها به طور کلی تأثیر عمده ای در توانایی رتبه بندی یک صفحه ندارند. بنابراین ، در حالی که ارزش فکر کردن در مورد آن وجود دارد ، به این منظور آدرس سایت های نامطبوع دیگری را ایجاد نکنید ، زیرا یک کلمه کلیدی را در آنها وارد کنید.

پیوندها

به طور خلاصه ، آدرس سایت های نوشته شده به خوبی می توانند به عنوان متن لنگر خود در هنگام کپی و چسباندن به عنوان پیوندها در انجمن ها ، بلاگ ها ، شبکه های رسانه های اجتماعی یا سایر مکان های آنلاین خدمت کنند.

مزیت در اینجا دو برابر است:

برخی از وب سایت ها (مانند Facebook ، به عنوان مثال) ، ممکن است پیوندهای مشترک را کاملاً بدون قالب بگذرانند. آدرس سایت های غیرمترقبه ، از نظر معنایی نادرست می توانند ناخوشایند به نظر برسند ، و به جای گرفتن کلیک ، در واقع آنها را بازدارند. URL های قابل خواندن توسط انسان ، به کاربران ایده بهتر می دهند که هنگام کلیک روی پیوند ، چه می توانند بدست آورند.

URL-2_170315_124322.png؟ mtime = 20170315125811 # دارایی: 4171: url

در مثال DPReview فوق ، موتورهای جستجو ممکن است URL http: //www.dpreview.com/review … را ببینند و صفحه را با اصطلاحات موجود در URL (dpreview ، بررسی ، canon ، EOS و 6d) مرتبط کنند. استفاده از کلمات کلیدی در URL شما ممکن است احتمال رتبه سایت شما را برای شرایطی که انتخاب کرده اید نیز افزایش دهد.

اگر شما علاقه مند به اجرای یک تحلیل متن سطح لنگر سطح سایت خود هستید ، از ابزار تحقیق پیوند ما ، Link Explorer استفاده کنید.

بهترین روش SEO برای URL هاآناتومی یک صفحه تقلب URL

نگه داشتن آدرس های اینترنتی به عنوان ساده ، مرتبط ، قانع کننده و دقیق که ممکن است برای درک کاربران و موتورهای جستجو برای درک آنها مهم است (یک پیش نیاز برای رتبه بندی خوب). اگرچه URL ها می توانند شامل شناسه و کد باشند ، اما بهترین روش استفاده از کلماتی است که افراد می توانند درک کنند.

URL ها باید قطعی اما مختصر باشند. با مشاهده تنها URL ، کاربر (و موتور جستجو!) باید ایده خوبی از آنچه انتظار می رود در صفحه داشته باشد داشته باشد.

در صورت لزوم خوانایی ، از جداول برای جدا کردن کلمات استفاده کنید. URL ها برای جدا کردن کلمات نباید از زیرنویس ها ، فاصله ها یا شخصیت های دیگر استفاده کنند.

از حروف کوچک استفاده کنید

در بعضی موارد ، حروف بزرگ می توانند باعث ایجاد مشکل در صفحات تکراری شوند. به عنوان مثال ، moz.com/Blog و moz.com/blog ممکن است به عنوان دو URL مجزا دیده شوند که ممکن است با محتوای تکراری مشکلاتی ایجاد کنند.

حروف کوچک

در صورت امکان از استفاده از پارامترهای URL خودداری کنید

زیرا می توانند با ردیابی و کپی کردن مطالب مشکلاتی ایجاد کنند. در صورت نیاز به استفاده از پارامترها (کدهای UTM ، به عنوان مثال) ، از آنها به صورت کم استفاده کنید.

یادگیری را ادامه دهید
دامنه
تغییر مسیر
15 بهترین روش SEO برای ساختن URL ها
یك منبع یك منبع (URL): این شرح اصلی URL هایی است كه توسط مخترع آنها تیم برنرز لی نوشته شده است.

71
18 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19422
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

4963
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4738
27 آذر 1398