اپلیکیشن های موبایل چطور در حال تغییر صنعت ای کامرس هستند

سئو

..اپلیکیشن های موبایل چطور در حال تغییر صنعت ای کامرس هستند..
سئو

اپلیکیشن های موبایل چطور در حال تغییر صنعت ای کامرس هستند

امروزه ما به اپلیکیشن های موبایل خود برای تقریباً تمامی فعالیت های روزمره خود نیازمند و وابسته هستیم. اما چرا این اتفاق افتاد؟

فرض کنید هیچ Uberـی وجود نداشت که مردم بتوانند با استفاده از آن تاکسی بگیرند (و یا مدل های مشابه کشور ما مانند تپسی و اسنپ بوجود بیایند)، هیچ Google Mapـی وجود نداشت که بتوانید با استفاده از آن مسیر را پیدا کنید و هیچ اپلیکیشن Amazon ـی وجود نداشت که مردم بتوانند از طریق آن کالاهای مورد علاقه خود را سفارش دهند. به نظر ترسناک می آید، درست است؟ قطعاً بله. این تنها یک نشانه دارد و آن این است که اپلیکیشن های موبایل کل زندگی ما را فرا گرفته اند.

امروزه ما به اپلیکیشن های موبایل خود برای تقریباً تمامی فعالیت های روزمره خود نیازمند و وابسته هستیم. اما چرا این اتفاق افتاد؟ اگر اکثر کارهایی که یک اپلیکیشن موبایل انجام می دهد را می توان برروی یک وبسایت نیز انجام داد، چرا اپلیکیشن های موبایل صنعت را در کنترل خود گرفته اند؟

پاسخ ساده است، راحتی.

طبق گفته های Walker Study، گزارش شده است که در پایان سال 2020، خدمات مشتریان بالاتر از قیمت گذاری و محصولات به عنوان کلیدی ترین فاکتور متمایز کننده بیزینس ها از همدیگر قرار خواهد گرفت. بنابراین خدمات مشتریان باید مهمترین نقش را در بیزینس شما در سال 2020 ایفا کند.

چطور اپلیکیشن های موبایل در حال تغییر صنعت ای کامرس هستند

اکنون می دانید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. نه تنها به دنبال محصول یا خدمات با کیفیت هستند، بلکه در عین حال به دنبال یک راه بسیار راحت و راضی کننده برای خرید نیز می باشند. اینجا جایی است که اپلیکیشن های موبایل وارد می شوند.

در دنیایی که هر چیزی در برابر نوک انگشتان ما قرار دارد، چرا یک مشتری باید بخواهد که این همه زحمت کشیده و وارد یک وبسایت شود؟ اگر همه ی این صحبت ها برای قانع کردن شما کافی نیست، در این قسمت لیستی را تهیه کرده ایم که به شما نشان می دهد چرا اپلیکیشن های موبایل در حال کنترل صنعت و ربودن تخت سلطنت از وب سایت ها هستند.

بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ چیست

و چگونه انجام می شود؟

اپلیکیشن های موبایل متمرکز هستند

برخلاف وب سایت ها که پر از اطلاعات در مورد کمپانی هستند، اپلیکیشن های موبایل برروی یک هدف متمرکز هستند. در این موارد کاربر می تواند به راحتی به چیزی که می خواهد دسترسی داشته باشد. بنابراین بجای چرخیدن بی جهت در یک وبسایت شلوغ و پر از اطلاعات نامرتبط، مشتریان ترجیح می دهند تا از راه حل های یک کلیکی استفاده کنند.

اپلیکیشن ها برای تلفن های هوشمند ساخته می شوند

این مورد بسیار واضح است. اولین دلیلی که اپلیکیشن های موبایل را برروی تخت فرمانروایی قرار می دهد، وابستگی شدید ما به تلفن های هوشمند است! اپلیکیشن های موبایل به نحوی پیاده سازی می شوند که می توانند تقریباً از تمامی قابلیت های تلفن های هوشمند در دستان ما استفاده کنند.  آن ها از دوربین، بلوتوث، GPS و … در دستگاه های موبایل بهره می برند. این قابلیت ها برای پرداخت های آنلاین نیز کارایی دارند، به عنوان مثال کاربر می تواند برای پرداخت از طریق دوربین تلفن هوشمند خود کد QR را اسکن کند.

قابلیت های آفلاین

همه ما از خورد شدن اعصاب هنگام کندی اینترنت باخبر هستیم. برخلاف وب سایت ها، بعضی از اپلیکیشن های موبایل این مشکل را نیز برطرف کرده و بعضی از قابلیت هایشان را به صورت آفلاین نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند. همچنین اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهند تا مشخص کنید که چه حجمی از اینترنت را می خواهید برایشان صرف کنید. به همین دلیل است که برنامه هایی مانند Facebook Lite برای فیسبوک و Skype Lite برای اسکایپ وجود دارند.

مسیریابی آسان

بر هیچکس پوشیده نیست که تلفن های هوشمند ما روز به روز هوشمندتر می شوند، و ما قطعاً از قابلیت های راحت تری که در اختیار ما قرار می دهند چشم پوشی نمی کنیم.

یک تلفن هوشمند تقریباً تمامی کارهایی که یک لپتاپ برای شما می کند را انجام می دهد. بنابراین فکر نمی کنید مشتریان ترجیح می دهند که برروی اپلیکیشن موبایل که مسیریابی بسیار ساده تری دارد فعالیت های خود را انجام دهند بجای این که وقت خود را در وبسایت هایی تلف کنند که حتی ورژن مخصوص موبایل ندارند؟

اپلیکیشن ها سریعتر هستند

اگر به شما حق انتخاب میان خرید یک محصول از اپلیکیشن Amazon و خرید همان محصول از وبسایت Amazon را بدهند، کدام یک را انتخاب می کنید؟ همین الان به خودتان جواب درست را دادید!

چرا یک مشتری باید بخواهد که وارد پروسه وارد کردن URL در مرورگر خود شود، منتظر بارگذاری سایت بماند، آیتمی را که به دنبالش است پیدا کند، باز هم زمانی را منتظر بارگذاری صفحه بماند، و سپس خرید خود را تکمیل کند در صورتی که می تواند تمام این کارها را تنها با چند کلیک انجام دهد؟ اپلیکیشن ها از وبسایت ها سریعتر هستند و این موضوع باعث بهبود تجربه خرید مشتری می شود، و این دقیقاً چیزی است که مشتریان شما به دنبال آن هستند.

موبایل مارکتینگ

راهنمای جامع بازاریابی موبایل

بهترین مدل های بیزینسی برای موبایل

لیست بالا دلایلی برای این که چرا به هیچ وجه نباید راه اندازی یک اپلیکیشن موبایل را نادیده بگیرید، بود. حال به سوال دوم خود می رسیم، کدام بیزینس ها بیشترین نیاز را به داشتن یک اپلیکیشن موبایل دارند؟ پاسخ ساده است، E-Commerce.

اپلیکیشن های خرده فروشی یکی از چهار مدل اپلیکیشین برتر از نظر نصب شدن برروی تلفن های هوشمند مشتریان هستند. علاوه بر این، بیش از ۶۲ درصد کسانی که دارای تلفن های هوشمند هستند، از اپلیکیشن ها برای خرید استفاده می کنند. مشتریان به تمام دلایلی که بالاتر گفتیم اپلیکیشن های موبایل ای کامرس را برای خرید انتخاب می کنند. اما دلایلی وجود دارد که اپلیکیشن های موبایل در حال ایجاد تغییر و تحول در صنعت ای کامرس هستند، در این قسمت لیستی از این دلایل را می توانید ببینید.

تعامل با مشتریان

اپلیکیشن های موبایل نسبت به وبسایت ها شیوه های بسیار بهتری برای تعامل با مشتری را ایجاد می کنند. از آنجایی که اهمیت تعامل با مشتریان روز به روز بیشتر می شود، اپلیکیشن های موبایل به عنوان منحصر به فرد ترین راه برای تعامل با مشتریان شناخته می شوند. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چگونه؟ پاسخ با استفاده از قابلیت های تلفن های هوشمند است، قابلیت هایی مانند زیر:

GPS

همانطور که می دانید GPS موقعیت مکانی مشتری را شناسایی می کند و سپس اپلیکیشن های موبایل می توانند ببینند که آیا محصول مورد نظر می تواند به آن نقطه مکانی فرستاده شود یا خیر و اگر می تواند چند روز تا تحویل بسته به مشتری زمان می برد. GPS همچنین این اجازه را به اپلیکیشن های موبایل می دهد تا به صورت خودکار آدرس مشتریان را چک کنند.

علاوه بر این موارد، مشتریان با استفاده از GPS می توانند به صورت لحظه ای حرکت بسته به سوی خود را رصد کنند و در مورد موقعیت بسته اطلاع داشته باشند. این کار را می توان با استفاده از خیلی از اپلیکیشن ها مانند Google، Waze، Satellite، OSM و … انجام داد.

جستجوی صوتی

در بسیاری از اپلیکیشن های موبایل حتی لازم نیست برای پیدا کردن محصولی چیزی را تایپ کنید، شما به راحتی می توانید از قابلیت جستجوی صوتی استفاده کنید. با رشد روزافزون جستجوی صوتی، بسیاری از مردم از اپلیکیشن های موبایل انتظار داشتن این قابلیت را دارند تا بتوانند بدون تایپ کردن محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. بنابراین جستجوی صوتی باید یکی از قابلیت های اپلیکیشن موبایل شما باشد.

به اشتراک گذاری تصاویر

یکی دیگر از قابلیت های جالب توجه اپلیکیشن های موبایل این است که به شما اجازه می دهند به راحتی عکس های مربوط به یک محصول را در پلتفرم های مجازی مانند Facebook، Instagram، WhatsApp، Pinterest و غیره به اشتراک بگذارید. این موضوع به مشتریان کمک می کند تا از نزدیکان خود برای خرید مشورت بگیرند و تصمیم خرید سریعتری داشته باشند. مهم نیست که شما یک عکس یا چند عکس از محصول را انتخاب کنید، می توانید به راحتی همگی را در یک پلتفرم به اشتراک بگذارید.

شخصی سازی

اپلیکیشن های موبایل یک تجربه شخصی سازی شده قدرتمند را در اختیار کاربران قرار می دهند. در واقع بخاطر رابط کاربری تعامل برانگیز اپلیکیشن هاست که مردم بیشتر در آنها می مانند و به گشت و گذار می پردازند که در نهایت شانس فروش را افزایش می دهد. برای رسیدن به شخصی سازی در اپلیکیشن، برنامه مورد نظر باید دارای پاپ آپ ها و باکس های چت کردن، پیشنهادات خودکار براساس موقعیت مکانی و جوایز و آفرهای تخفیف باشد.

  • Push Notification برای فرستادن پیام های شخصی سازی با توجه به معاملات در حال انجام، تخفیف ها و محصولات جدید استفاده می شوند. این نوتیفیکیشن ها دائماً اپلیکیشن شما را به مشتریان یادآوری کرده، و محصولاتی را که در سبد خرید دارند و موجود بودن آنها را نیز به اطلاعشان می رساند.
  • جوایز شخصی سازی شده مانند آیتم های رایگان، تخفیف های اضافی و یا مبالغ مرجوعی راه های دیگری برای بدست آوردن وفاداری مشتریان هستند. با استفاده از تخفیف ها، آفرها و جوایز، شما می توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و به آنها این امکان را بدهید که با خرید محصولات از اپلیکیشن شما مقداری از پول خود را ذخیره کنند.

پوش نوتیفیکیشن چیست

و چرا اهمیت دارد؟

هوش مصنوعی اپلیکیشن های موبایل را قدرتمندتر نیز می سازد. با استفاده از Chatbotها، شما می توانید پاسخ تمامی کوئری های جستجوشده خود را به صورت 24 ساعت از 7 روز هفته و 365 روز سال بگیرید. کاربران همچنین می توانند از قابلیت جستجوی تصویری نیز استفاده کنند به این صورت که قادر خواهند بود به صورت تصویری به دنبال یک محصول بگردند به جای این که آن را تایپ کنند.

همانطور که در مورد ربات های چت هوش مصنوعی گفتیم، آنها به کاربران این امکان را می دهند که آخرین محصولات را مشاهده کنند. Chatbotها از پردازش زبان طبیعی بهره می برند که با استفاده از آن نه تنها می توانند پاسخ سوالات مشتریان را بدهند، بلکه می توانند پیشنهاداتی در مورد استایل مشتریان و محصولات مناسب آنها نیز بدهند. با پرسیدن سوالات مختلف، Chatbotها اطلاعات ارزشمندی در مورد استایل های ترجیحی مشتریان پیدا کرده و با استناد به این اطلاعات استایل های مختلفی را به آن ها پیشنهاد می دهند.

کاهش نرخ رها کردن سبد خرید

به دلیل طولانی و پیچیده بودن پروسه چک کردن یک محصول برای خرید، تقریباً ۷۰ درصد مشتریان سبد خرید خود را طی زمان چک کردن رها می کنند. اپلیکیشن های موبایل با استفاده از پروسه چک کردن تنها با یک کلیک از این اتفاق جلوگیری می کنند. اپلیکیشن های موبایل همچنین می توانند اطلاعات ورودی در مورد کارت های بانکی را نیز تا حدودی که اجازه دارند ذخیره کنند که این کار باعث کمتر شدن زمان خرید نیز می شود.

جمع بندی

طبق تحقیقات انجام شده، تقریباً دو سوم از ترافیک مستقیم ورودی ای کامرس از طریق اپلیکیشن های موبایل است و بیش از ۸۹ درصد مشتریان هنگامی که می خواهند محصولی را به صورت آنلاین خرید کنند ترجیح می دهند از اپلیکیشن های موبایل استفاده کنند. بنابراین تمام این اعداد و ارقام نشان می دهند که اپلیکیشن های موبایل راحتی بیشتری نسبت به وبسایت ها داشته و تجربه خرید آنلاین بهتری را فراهم می کنند. علاوه بر این موارد، اپلیکیشن های موبایل فاصله میان بیزینس ها و مشتریان را کاهش می دهند و آنها را به هم نزدیکتر می کنند. حال که شما راه های آن را می دانید، کی می خواهید شروع کنید؟

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

46
19 اسفند 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

16243
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

2798
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2553
22 اردیبهشت 1398