ایجاد یک طرح و برنامه بازاریابی دیجیتال

سئو

..ایجاد یک طرح و برنامه بازاریابی دیجیتال..
سئو

ایجاد یک طرح و برنامه بازاریابی دیجیتال

یه طرح بازاریابی دیجیتال، به شما کمک می کنه تا موثرترین استراژی های بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کارتون تعیین کنین و سپس اون استراتژی ها رو عملی کنین.

بدون داشتن یه برنامه بازاریابی دیجیتال به خوبی تعریف شده، احتمالا در نهایت پول خودتونو هدر میدین و تاثیری رو که میخواین ایجاد نمیکنین.

یه طرح بازاریابی دیجیتال میتونه شامل اهداف تجاری و بازار یابی، استراتژی هایی که برای دستیابی به اون اهداف استفاده میکنین، جدول زمانی، کانال های دیجیتال و موارد دیگه باشه.

بازاریابی دیجیتال از روز های اولیه اینترنت به طور تصاعدی پیچیده تر شده.

در اون زمان، کسب و کارها به ندرت یه طرح بازاریابی ایجاد می کردن.

و اونهایی که این کار رو کردن بیشتر بر روی وب سایت ها، تبلیغات بنری و بازاریابی ایمیلی تمرکز داشتن.

حالا، ده ها کانال و پلتفرم بازار یابی دیجیتال برای انتخاب وبلاگ نویسی سئو یا تبلیغات کلیکی دارین.

روی وبینار یا شبکه های اجتماعی یا ایمیل یا پادکست یا بازاریابی (VR) یا واقعیت مجازی (AR) ویدئویی یا واقعیت افزوده چقدر باید هزینه کنین؟

چه زمانی می تونین انتظار مشاهده نتایج رو داشته باشین؟

تلاش برای انتخاب بهترین گزینه ها برای برند خود می تواند دلهره آور و حتی طاقت فرسا باشد.

آنچه شما نیاز دارین یه طرح بازار یابی دیجیتال است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

یه برنامه ی روشن به شما کمک میکنه تا موثرترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال رو برای کسب و کار خودتون تعیین کنین و بعد اون استراتژی ها رو عملی کنین.

یه طرح بازاریابی دیجیتال بهتون کمک می کنه ابتکارات خودتون رو سازماندهی کنین.

تا به طور مداوم با مخاطباتون در ارتباط باشین، اونا رو درگیر کنین و اونا رو به سمت عمل سوق بدین.

با یه طرح کسب و کار دیجیتال مارکتینگ، از قبل فکر می کنین، بین بخش ها هماهنگ میشین و بازاریابی دیجیتالتون رو برای تاثیر بیشتر ادغام میکنین.

در ادامه بخونین و 9 مرحله برای ساختار یه برنامه بازاریابی دیجیتال رو بیاموزین.                                      

طرح دیجیتال مارکتینگ چیست؟

طرح دیجیتال مارکتینگ سندیه که در اون اهداف بازاریابی دیجیتال خودتون رو به صورت استراتژیک ترسیم می کنین.

و همچنین اقداماتی رو که برای دستیابی به اون اهداف انجام میدین.

به عنوان نمونه می شه به اهداف تجاری و استراتژی های دیجیتالی که برای دستیابی به اون اهداف استفاده می کنین.

تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی، جدول زمانی، بودجه، کانال های دیجیتال و موارد دیگه اشاره کرد.

به یه برنامه بازاریابی دیجیتال مثل یه نقشه راه فکر کنین.

شما می دونین به کجا میخواین برین و این طرح مسیر خاصی رو در اختیار تون قرار میده که باید اونو دنبال کنین.

بدون برنامه نویسی دقیق، تلاش های دیجیتال مارکتینگتون ناکارامد خواهد بود.

احتماتا در نهایت پولتونو هدر میدین و تاثیری رو که می خواین ایجاد نمی کنین.

اهداف بازاریابی دیجیتال و اهداف تجاری خودتونو مشخص کنین.

اهداف طرح بازار یابی دیجیتال واضح، قابل اندازه گیری و قابل دستیابی، به شما کمک میکنه تا دقیقا اون چه رو که میخواین بدست بیارین و اندازه گیری کنین وتعریف کنین.

هنگام تعیین این اهداف، تا جایی که ممکنه دقیق باشین.

اعداد و بازه های زمانی خاصی رو بگنجونین میتونه معیار پیشرفت شما باشه.

هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به عنوان نمونه از اهدافی مثل: جذب مشتری رو افزایش بدین، نرخ تبدیل رو افزایش بدین یا تجربه مشتری دیجیتال رو بهبود بدین، اجتناب کنین.

اینا کمی مبهم هستن.

شما نمیتونین نتایج خودتونو اندازه گیری کنین و مشخص نیست که برای رسیدن به اون هدف چه قدم هایی رو باید بردارین.   

یه هدف بسیار بهتر، دو برابر کردن ترافیک جستجوی ارگانیک در 12 ماه آینده است.

این ضرب الاجل یه چارچوبی برای تعیین اهداف نقطه عطف و اقدامات خاصی برای بهینه سازی در سایت خود، ایجاد محتوای شگفت انگیز و غیره در اختیار شما قرار میده.

سئو و گسترش استراتژیک اهداف هوشمند (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط، محدود به زمان) اقداماتی رو براتون واضح می کنه که برای دستیابی به اون هدف ها باید انجام بدین.

تقسیم بندی مخاطبان و شخصیت های خریدار رو تعریف کنین.

برای موفقیت هر کمپین بازار یابی دیجیتال، باید بدونین که چه کسی رو هدف قرار میدین.

تقسیم بندی مخاطبان و بعد طبقه بندی انواع خریدار برای هر کدوم از اون بخشا میتونه بینش هایی رو در مورد اینکه چه نوع بازار یابی موثرتر است رو بهتون ارایه میده.

به عنوان مثال بگین خدمات فناوری اطلاعات رو می فرو شین.

بخشی از مخاطباتون ممکنه دارای مشاغل کوچک با درامد کمتر از 500000 تومان باشن.

همین طور ممکنه بعضی وقتا بخواین به شخصیت های فناوری اطلاعات در شرکت های بزرگ با نیازهای مختلف بفروشین.

خریدار و استراتژی های بازاریابی تون برای هر کدوم از این بخش ها بسیار متفاوت به نظر میرسن.

پیام هایی که برای صاحب یه کسب و کار کوچیک وجود داره، احتمالا با رئیس یه بخش بزرگ فن آوری اطلاعات هم خوانی ندارن و بالعکس.

با تعریف بخش های مختلف در مخاطبان هدف خود شروع کنین.

از اونجا شروع به ساختن شخصیت های مشتری ایده آلتون در هر بخش کنین.

9 نمونه عالی از B2B شخصیت ها برای شروع

طبقه بندی انواع اطلاعات خریداراتون خیلی بستگی داره به اینکه از کدوم یکی از مدل های فروش محصول از شرکت به شرکت و قیمت محصول یا خدماتتون.

B2C یا معامله الکترونیکی مستقیم محصول بین شرکت و مشتری برخی از اطلاعات جمعیت شناختی که ممکن است بخواین وارد کنین.

عبارتند از :

  • رده سنی
  • درآمد
  • عنوان شغلی
  • اولویت های اهداف
  • چالش ها
  • منافع
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی
  • صنعت
  • نقاط درد
  • محصولات و ویژگی های مورد نظر

هدفتون از ایجاد طبقه بندی انواع اینه که در ذهن مشتریان هدفتون وارد شین و چیز ها رو از دیدگاه اونا ببینین.

وقتیکه متوجه شدین چه چیزی برای اونا اهمیت داره، می تونین یه برنامه بازاریابی دیجیتال ایجاد کنین که در مورد خواسته های عمیق و چالش های بزرگ اونا صحبت کنه.

انجام یه تحلیل رقابتی و تعیین سهم بازار

اگه می خواین تلاش های بازاریابیتون موثر باشه، باید بدونین با چه کسی مخالف هستین.

تجزیه و تحلیل رقابتی در شناسایی رقباتون، محاسبه سهم بازار و تعیین استراتژی های بازاریابی که به کار میبرین بهتون کمک میکنه.

هنگام انجام تحلیل رقابتی، موارد زیر رو در نظر بگیرین:

– کدوم بخش های مخاطب رو هدف قرار میدن؟

– رقبای شما از چه کانال های بازاریابی دیجیتال استفاده می کنن؟

– کجا قویترین هستین؟

– کجا ضعیف تر هستین؟

– چه بخشی از  اموال اونا در خرید و فروش به دست میاد و چه بخشی رو شما باید پرداخت کنین؟

– موقعیت اونا در بازار چه جوریه؟

– اونا از چه نوع پیام رسان و زبان خاصی استفاده می کنن؟

– طبقه بندی انواع  و شخصیت برند اونا چیه؟

تجزیه و تحلیل کامل چشم انداز رقابتی به شما بینشی در مورد اینکه چطور می تونین از بازاریابی آنلاین برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنین، میده.

به عنوان مثال، ممکنه متوجه بشین که موقعیت و تمایز رقباتون به خوبی شناخته شده، پس شناخت واضح موقعیتتون در مقابل به نفعتونه.

یا ممکنه متوجه بشین که اونا در ضعیفن.

SWOT: تجزیه و تحلیل 4 (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها) روی دیگر سکه از تحلیل چشم انداز رقابتی است.

که چارچوبی برای تجزیه و تحلیل کسب و کارتون SWOT تجزیه و تحلیل در چارچوب کلی بازارتون در اختیارتون قرار میده.

این به شما امکان میده که تشخیص بدین که چه چیزی کار می کنه و چه چیزی کار نمی کنه.

11 گام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

فرصت های بالقوه رشد ارگانیک یا رشد داخلی شرکت با استفاده از منابع، قابلیت ها، تخصص، بازاریابی، محتوا و روابط رو شناسایی کنین و برای تهدیدهای خارجی آماده شین.

با تجزیه و تحلیل نقاط قوت شرکت خود شروع کنین.

مزایای اصلی تون نسبت به رقباتون چیه؟

مخصوصا کدوم کارها خوب انجام میدین؟

چه منابع منحصر به فردی در اختیار دارین؟

سپس به نقاط ضعف خودتن نگاه کنین.

چه عناصری از  کسب و کارتون به خوبی کار نمی کنن؟

چه چیزایی شما رو از فروش باز می دارن؟

کجا از رقبای خودتون فاصله دارین؟

گام سوم اینه که به فرصت های موجود برای شرکت خودتون توجه کنین.

آیا روند های بازاراون طور هست که بتونین از اون بهره ببرین؟

آیا می تونین از فناوری جدیدی استفاده کنین که رقبای شما نمی تونن از اون استفاده کنن؟

آیا در بین مخاطباتون بخش کمتری وجود داره؟

در نهایت، هر گونه تهدید بالقوه برای کسب و کارتون رو شناسایی کنین.

ایا یه رقیب می تونه سهم بازار رو بدزده؟

آیا هیچ مانعی وجود داره که مانع رشد شما بشه؟

آیا مسائل مالی احتمالی در افق وجود داره؟

بهتون کمک میکنه تا برنامه بازاریابی دیجیتال خودتون رو توسعه بدین.

SWOT تجزیه و تحلیل داده های برنامتون باید نقاط قوتتون رو برآورده کنه.

نقاط ضعف شما رو کاهش بده.

به سمت فرصت ها حرکت کنه و به طور فعال از تهدید های احتمالی اجتناب کنه.

همه برای کمک به شما برای افزایش فروش.

بودجه طرح بازاریابی دیجیتال خودتونو محاسبه کنین.

گام بعدی در ایجاد بهترین برنامه بازاریابی دیجیتال برای برندتون، محاسبه بودجه است.

بودجه تعیین میکنه که چقدر در دسترس دارین تا در فعالیت های بازاریابی دیجیتال خرج کنی.

و همچنین شما رو به سمت کانال ها، استراتژی ها و تاکتیک های خاص راهنمایی میکنه.

میزان بودجه ای که برای بازاریابی دیجیتال تعیین می کنین، بر اساس عوامل مختلف متفاوته، از جمله:

  • درآمد
  • موقعیت در صنعت
  • نتایج قبلی
  • اهداف
  • محل 
  • سود آوری یه استراتژی، تاکتیک یا کمپین 

چقدر به ایجاد آگاهی از برند اختصاص میدین؟

در مورد کمپین ها و پیشنهادات خاص چطور؟

آیا قصد دارین مقدار مشخصی از بودجه بازاریابی دیجیتالتون رو برای حفظ  هزینه میکنین؟

SEO مهمه که بودجه خودتونو از قبل تعیین کنین.

با این حال انعطاف پذیر باشین تا بتونین از فرصت ها برای نرخ بازگشت سرمایه اگه متوجه شدین که فقط یه کمپین خاص بازدهی مثبتی ایجاد نمیکنه، بهتره اون هزینه رو حذف کنین.

به طور مشابه اگه میبینین که یه کمپین یا کانال خاص نتایج بزرگی تولید می کنه، بودجه رو تغییر بدین.

و پول های اضافی رو به اونچه که خوب کار میکنه اختصاص بدین.

اگه بازدهی خاصی رو در ذهنتون دارین که بسیار سود آوره، تا زمانیکه هزینه های خریدتون به میزان مشخص نرسیده، بودجه رو افزایش بدین.

به این ترتیب بودجه ی شما می تونه یه مکانیزم پشتیبانی پویا و در حال تحول از ابتکارات بازاریابی دیجیتالتون باشه.

کانال های دیجیتال خودتون رو تعریف کنین.

قبل از ایجاد یه استراتژی محتوا، باید کانال های دیجیتال اولیه ای رو که استفاده میکنین تعریف کنین.

انتخاب کانال شما باید مخاطبان، اهداف و بودجه تون رو در نظر راه های PPC بگیره.

به عنوان مثال، بگین هدفتون اینه که 30%، میزان خرید و فروش هدفمند بیشتری رو به وب سایتتون هدایت کنین.

یکی از اونا اینه که میتونه فورا به انجام تبلیغات این کار به شما کمک می کنه با این حال، گوگل ادوردز هم می تونه گرون باشه.

برای بهبود بازگشت سرمایه، به کانال های مقرون به صرفه تر و بازاریابی محتوا رو بیارین.

این کانال ها برای تولید نتایج، بیشتر طول می کشد، اما هزینه خرید بسیار پایین تری را ارئه می کنن و به شما پول بیشتری میدن.

به علاوه، نتایج سئو و بازاریابی محتوا در طول زمان ترکیب میشن و شما رو برای موفقیت پایدار طولانی مدت آماده میکنن.

هنگام تعریف کانال های دیجیتالتون، هستین، ممکنه بخواین روی کانال هایی مثل لینکدین و یا وبینار تمرکز کنین.

B2B در نظر بگیرین که مخاطباتون بیشتر وقتشونو کجا میگذرونن.

اگه در صنعت اگه مخاطبان شما جوان تر هستن، ممکنه بخواین اینفلو ئنسر مارکتینگ در اینستاگرام رو در نظر بگیرین.

به این تمرکز کنین که چطور میتونین در کانال هایی که بیشتر به اون علاقه دارن، ارزشی رو به مخاطبان خودتون ارائه بدین.

و تصور نکنین که مخاطبان شما به محتوای عالی اهمیت نمی دن.

برخی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا از طیف گسترده ای از شرکت ها، با مشتریان کاملا متفاوت میان.

استراترتژی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال خودتونو گسترش بدین.

هنگامیکه اهداف کسب و کارتون رو مشخص کردین برای دستیابی به اونا چه کاری می خواین انجام بدین.

شخصی سازی در بازاریابی دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

بنابراین وقتی نوبت به تعریف استراتژی برای اجرای برنامه میرسه، این عوامل رو در نظر داشته باشین:

  • تقسیم بندی مخاطبان هدف: 

بدونین که می خواین چه کسانی رو مخاطب قرار بدین، سلیقه ها، نیازها یا ترجیحات اونا چیه، به دنبال چیزی باشین که بتونین انتظارات اونا رو برآورده کنین و غیره.

این زمان برای ایجاد شخصیت خریداره.

  • موقیت یابی:  

برای دستیابی به موقعیت مناسب، خیلی مهمه که کاملا روشن و اگاه باشین در مورد ارزش پیشنهادیتون و اینکه چه چیزی لازمه ی اونه.

همینطور لازمه بدونین که چطور این پیشنهاد رو به طور کامل از طریق کانال های دیجیتال منتقل کنین (و به همون شیوه به مخاطباتون دسترسی پیدا کنین).

چرا مصرف کننده باید شما رو از بین رقباتون انتخاب کنه؟

کانال هایی که مخاطباتون در اون حضور دارن (شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ایمیل و غیره) رو مشخص کنین.

علاوه بر شبکه های اجتماعی، از صفحه ی <درباره ی ما> برای ارتباط با پیشنهاد خود استفاده کنین.

  • استراتژی محتوا:

این برای ایجاد، توزیع و مدیریت محتوای اصلی مهمه که کاربران رو جذب میکنه و برند رو به عنوان مرجع در ذهن کاربر قرار میده.

علاوه بر این، شما همچنین باید یه برنامه ی ارتباطی خاص (بازاریابی محتوا) رو برای هر کانال ترسیم کنین.

استراتژی محتوا نمیتونه جدا باشه، اونا در ارتباط نزدیک، ترکیب بندی خریدار شون رو تجزیه و تحلیل میکنن.

انواع خریدار دارن چه محتوایی رو مصرف میکنن، در چه قالبی، معیار های مرجع انها چیه یا چه افراد و گروه هایی رو دنبال می کنن.

هر چه اطلاعات بیشتری از انها استخراج کنین، به تولید محتوای مناسب نزدیک تر خواهید شد.

با توجه به استراتژی محتوا، برخی از ابزار های مورد استفاده برای اجرای این استراتژی عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی: که شامل شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای استفاده صحیح در محتوای خودتون برای بهبود ارگانیک موقعیت سئو است.

اگه می خواین کاربراتون شما رو در موتور های جستوجو پیدا کنن، استفاده مناسب از کلمات کلیدی برای هر استراتژی محتوایی ضروری است.

تقویم محتوا: تقویم محتوا برای اطمینان از منطقی بودن استراتژی تون کلیدیست.

این ارزش رو فراهم میکنه و بهتون این امکان رو میده که بلند مدت فکر کنین و منابع خودتنو بهینه کنین، به ایجاد ایده ها کمک کنین و موارد دیگر.

در یه تقویم محتوا، باید تاریخ انتشار، نویسنده، موضوع پست، کلمه ی کلیدی، برچسبایی که باید استفاده کنین رودر نظر بگیرین و درج کنین.

پست اجتماعی: نوشتن مقاله و عدم تبلیغ اون در شبکه های اجتماعی اشتباه است.

پست کردن در شبکه های اجتماعی هرز نامه نیست، اما در عوض برنامه ریزی کنین که چه چیزی قراره منتشر کنین و چه زمانی.

در هر پلتفرم شبکه اجتماعی با استفاده از بهترین نسخه های مناسب برای هر کدوم، در حالی که تعداد ایده عالی از کاراکتر ها، لینک ها هشتک ها و موارد دیگر و دارین، پست کنین.

مهمه که خود تیم رو در انتشار محتوا بگنجونیم و میتونیم به کارمند ها پیشنهاد کنیم که مقالات، لینک های جالب و غیره رو در سایت های حرفه ای به اشتراک بذارن.

صفحه لینکدین خود شرکت حتی میتونه هنگام انتشار محتوای جدید برای کارمندان اعلان ارسال کنه.

پس از تعریف کانال های خودتون، باید تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال رو که توی اون کانال ها استفاده میکنین، توسعه بدین.

به عنوان مثال، اگه قصد دارین روی بهینه سازی موتور های جستجو  تمرکز کنین، باید کمات کلیدی رو که قراره هدف قرار بدین.

و اینکه چگونه اونا رو هدف قرار می دین مشخص کنین.

ممکنه تصمیم بگیرین که یه مرکز محتوای جامع، یا یه سری دوره های آنلاین یا SEO مجموعه های موضوعات ابزار آنلاین رو ایجاد کنین.

یا ممکنه تصمیم بگیرین که اطلاعات دقیق تر و عالی تر رو ارائه بدین، یا بینش هایی در مورد روندهای آینده ارائه بدین، یا محتوایی با افراد مشهور ارائه بدین. 

یا اگه از B2B استفاده میکنین، ممکنه بخواین مطالعات موردی ایجاد کنین که نتایج شما رو به نمایش بذاره.  

همانطور که در مورد استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال خودتون به طور عمیق فکر میکنین، به دنبال راه هایی برای متمایز کردن خودتون از رقبا باشین.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

اگه کاری رو انجام بدین که دیگران انجام میدن، برای شما خیلی سخته که برجسته شین.

هر چه فضای بازار شلوغ تر باشه، برای جلب توجه و دستیابی به بهینه سازی واقعی در سبد بازاریابی دیجیتال خود سخت تر کار میکنین.

بهتره در هر کاری که هنگام توسعه استراتژی ها و تاکتیک های بازار یابی دیجیتال خودتون انجام می دین، سخت و درست کار کنین.

یه تقویم بازاریابی برای اجرای کمپین ها و ابتکارات بازاریابی دیجیتال خودتون رو مشخص کنین.

علاوه بر اینکه مسئولیت پذیری ایجاد می کنه، اطمینان حاصل میکنه که به ضرب الاجل ها رسیدین و برنامه رو به طور موثر در طول سال اجرا می کنین.

یه تقویم همچنین بهتون کمک میکنه تا اطمینان حاصل کنین که به طور مداوم به هر کدوم از بخش های مختلف مخاطباتون در طول سال دسترسی دارین.

سعی کنین از 12 ماه قبل نقشه برداری کنین و تقویم خودتون رو به هر ماه از سال تقسیم کنین.

این یه چار چوب کلی به همراه زمان کافی برای آماده سازی و اجرای هر تحویل در اختیار تون قرار میده.

مثلا: در آذر یه وبینار اموزشی رو منتشر میکنین.

قبل از اینکه بتونین اونو منتشر کنین، باید یه سری اسلاید ایجاد کنین، یه صفحه فرود بسازین، گرافیک شبکه های اجتماعی رو طراحی کنین و غیره.

در طول ماه آذر و دی، وبینار آموزشی رو در چندین کانال از جمله شبکه های اجتماعی، ایمیل، ویدئو و روابط عمومی تبلیغ میکنین.

در ماه بهمن، شما قصد دارین وبلاگی رو راه اندازی کنین که هر هفته به روز میشه.

برای تحقق این موضوع، باید در مورد موضوعات تصمیم بگیرین.

اونا رو به نویسندگان اختصاص بدین، با یه طراح هماهنگ کنین، یه تقویم وبلاگ ایجاد کنین، ویدئو ها رو برای جاسازی سازماندهی کنین و غیره.

به خودتون زمان کافی بدین تا همه چی رو به شیوه ای با کیفیت انجام بدین و مطمئن شین که هر محصول تحویلی به وضوح به یه فرد خاص اختصاص داده شده.

KPI: نتایج طرح های بازاریابی دیجیتال خودتونو اندازه گیری کنین.

مرحله نهایی در ایجاد یه برنامه و استراتژی بازاریابی دیجیتال، اندازه گیری نتایجتون از طریق تعریف معیار ها و شاخص های کلیدی عملکرد KPI است.

شما باید نتایج تلاش های بازاریابی خودتون رو با اهداف اولیه و اصلی مقایسه کنین.

اگه نتایج ضعیف اند، تنظیم و بهینه سازی کنین و بعد دوباره اندازه گیری کنین.

همون طور که گفته شد کار بعد از طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتالتون تمام نمی شه.

گام بعدی یکی از مهمترین موارده: تجزیه و تحلیل نتایج.

تجزیه و تحلیل به یه ستون مهم برای بهینه سازی موفقیت امیز عملکرد و هزینه های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده.

ما باید اندازه گیری کنیم تا بفهمیم که در هر اقدامی که انجام میدیم ایا بازگشت سرمایه مورد انتظار رو بدست اوردیم یا نه.

اندازه گیری اثر بخشی استراتژی ها و فعالیت هایی که در استراتژی بازاریابی دیجیتالتون استفاده کردین، بهتون در طراحی اونچه که برای رسیدن به اهدافتون لازمه انجام بدین، کمک میکنه. 

کل تیم بازاریابیتون رو از طریق داشبوردها مطلع کنین. 

نرم افزارهای داشبورد محبوب شامل: Klipfolio-TapClicks-Grow-Domo هست.

داشتن ابزارهایی که به ما امکان انجام این تحلیل رو میده بسیار مهمه.

پس تمام اقدامات انجام شده رو به طور کامل اندازه گیری کنیم و ببینیم کاربر در هر مرحله چطور واکنش نشون میده و چطور رفتار میکنه.

بنابراین ما علاوه بر استخراج اطلاعات ارزشمند، از هر فعالیت جذب مشتری در زمان مناسب برای بهبود تجربه کاربر استفاده میکنیم.

مطمئن شید که یه سیستم جمع اوری داده ها در زمان واقعی دارین، دنیای دیجیتال به سرعت در حال تکامله.

بنابراین شما هم باید همیشه مراقب باشین تا فرصت ها و فضا های خوبو در یه لحظه شناسایی کنین.

ارزش داده ها بسیار مهمه، چون ما بدون اونا کوریم و تصمیم گیری منطقی غیر ممکنه.

ما همیشه به استفاده از ابزار هایی اصرار داریم که داده ها رو جمع اوری، پردازش و استخراج میکنن.

برنامه های بازاریابی دیجیتال عالی، یکپارچگی رو تشویق میکنه.

فرایند توسعه ی یه طرح بازاریابی دیجیتال، بازاریابی یکپارچه رو تشویق میکنه، که تاثیر بیشتری در کسب و کار ایجاد میکنه.

مشتریان نمی تونن برند شما رو نادیده بگیرن، وقتی که شما مرتب اونا رو در جریان پیام ها، پیشنهادات و فراخوان هاتون قرار میدین.

درنتیجه، با هدف گذاری مجدد و انباشت دارایی های بازاریابی تون به طور موثر و هوشمندانه، به دستاورد های بیشتری دست پیدا میکنین.

چه شرکت شما یه نام برند معتبر در تجارت الکترونیک باشه و چه یه شرکت بزرگ، شما باید یه برنامه ی بازاریابی دیجیتال داشته باشین.

هر چند به زمان، تلاش و هماهنگی نیاز داره، اما ارزش کار کردن رو داره.

بازاریابی تون بسیار موثرتر میشه و نتایج بازاریابی بیشتری برای کسب و کار به دست میارین.

منبع : seorooz  |  
165
2021-12-04 14:15:14
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

24131
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10392
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

9768
27 آذر 1398