اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

سئو

..اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟..
سئو

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) چیست؟ و از همه مهم تر آیا باید از آن برای توسعه برند خود استفاده کنیم؟

اینفلوئنسر کیست؟ و چطور اینفلوئنسر شویم؟ جواب تمامی سوالات شما را در این مقاله در سئو روز خواهم داد.

برند تجاری، صحبت کردن با زبان مشتری، انتخاب بسترهای مناسب برای فروش محصول و استراتژی مناسب بازاریابی متناسب با بازار هدف، همگی می توانند یک چالش واقعی به شمار رود.

اما لزومی ندارد تمامی این کارها را به تنهایی انجام دهید.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک تکنیک تبلیغاتی فوق العاده است که به شما در جذب مخاطب هدف، شناخت بیشتر برند تجاری و افزایش بازدهی بازاریابی تان کمک می کند.

مقاله حاضر در سئوروز یک راهنمای جامع در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ است و شامل تمام مواردی است که شما باید در این مورد بدانید. بنابراین توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید .   

اینفلونسر کیست؟

کلمه influencer به معنی تاثیرگذار است. اینفلوئنسرها لزوما بازیگران یا هنرمندان سرشناس نیستند.

افرادی که در شبکه های اجتماعی مانند اینستگرام، یوتیوب و…فعال هستند و فالوورهای بالا و اعتبار زیادی دارند و با خبرسازی از خود، میزان قابل توجهی از مخاطبین را به خود جذب می کنند، نیز اینفلوئنسر می باشند.

این افراد ارتباط شخصی و صمیمانه ای با فالوورهای خود برقرار می کنند.

آنها معمولا قسمتی از زندگی شخصی خود را به مخاطبانشان نشان می دهند و برخلاف افراد مشهور قدیم، زندگی شان در هاله ای از رمز و راز نیست.

این همان چیزی است که باعث می شود آنها روابط دوستانه ای با طرفداران خود برقرار کنند و طرفداران خود را تحت تاثیر قرار دهند.

 اینفلوئنسرها را می توانیم به چند دسته تقسیم کرد:

سلبریتی ها و افراد مشهور: این افراد بیشترین تعداد دنبال کننده را دارند اما هزینه همکاری با انها بسیار بالا است.

متخصصان صنعت یا رهبران فکری: این اشخاص به عنوان یک متخصص حرفه ای در زمینه کاری به خصوصی شناخته شده اند و می توانند بر مخاطبان و فالوورهای خود تاثیرگذار باشند.

وبلاگ نویس ها: مطالب این افراد خوانندگان زیادی دارد که آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. نظرات و توصیه های بلاگرها ممکن از بر تصمیمات خرید مخاطبانشان تاثیرگذار باشد.

میکرواینفلوئنسرها: میکرواینفلوئنسرها افرادی هستند که تخصص خاصی دارند و در سوشال مدیاها بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دنبال کننده دارند.

با وجود اینکه تعداد فالوورهای آنها به نسبت بقیه تاثیرگذاران اندک است اما نرخ تعامل صفحاتشان بالا می باشد.

از این رو گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای برای تبلیغات آنلاین می باشند.

 اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

امروزه تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی سنتی به تدریج جای خود را به یک تکنیک نوین به نام بازاریابی با اینفلوئنسرها داده است.

بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ با انگلیسی (Influencer Marketing) نوعی از همکاری بین شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و یک شخص تاثیرگذار به منظور تبلیغ کالا یا خدمات تان است.

درحقیقت، تایید اینفلوئنسرها شکل اصلی این نوع از بازاریابی نوین می باشد. استراتژی های بازاریابی دیجیتال رو مطالعه کنید

در دنیای دیجیتال امروز، تولیدکنندگان محتواهای اجتماعی که فالوورهای خاصی دارند، می توانند ارزش بیشتری به برندها بدهند.

این افراد گروه هایی را در شبکه های اجتماعی تشکیل داده اند و نظرات و پیشنهادات خود درباره ی استفاده از یک محصول خاص را با دنبال کنندگان خود درمیان می گذارند.

به این ترتیب، برای برندها تبلیغ می کنند. این افراد تحت عنوان ” اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی” شناخته می شوند.

نکته ای که درباره این تکنیک بازاریابی وجود دارد این است که شما در زمان مشاهده یا خواندن اطلاعات محصولی خاص، می بینید که فرد تاثیرگذار نیز درحال استفاده از آن می باشد.

این شیوه موثر تبلیغات به شدت درحال رشد است. اگر نمیدونید بازاریابی یا مارکتینگ چیست، مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟ را در سئو روز بخونید.

تحقیقات نشان می دهد ۵۴% از شرکت ها بودجه مجزایی از بازاریابی خود را برای تبلیغ محصول خود در شبکه های اجتماعی اختصاص داده اند.

ضرورت استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها

به گفته ی معلم علم بازاریابی Seth Godin :

” افراد کالا یا خدمات را نمی خرند. آنها روابط، داستان ها و جادو را می خرند.”

هر مرحله از بازاریابی، از مفهوم و استراتژی گرفته تا ایجاد و پیاده سازی، نوعی جادو محسوب می شود.

اما تکنیک های سنتی بازاریابی که مبتنی بر اصرار زیاد بر متقاعد کردن مشتری به خرید است، دیگر موثر نیستند.

امارها نشان می دهد ۹۲% از افراد به توصیه های خریدی اعتماد می کنند که از سوی دیگران مطرح می شود و نه تبلیغات برندها.

برای رفع این معضل می بایست به شیوه های نوین بازاریابی متوسل شد و اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از آنها است.

در اینجا با بیان پنج دلیل اصلی به شما توضیح میدم که چرا باید از این نوع تبلیغات برای رشد برند خود استفاده کنید:

۱- افراد به برندتان راحت تر اعتماد می کنند.

نظرات و توصیه های اینفلوئنسرها تاثیر زیادی بر روی فالوورهایشان دارد.

زمانی که آنها یک برند خاص را پیشنهاد می دهند، آن برند اعتبار فوق العاده ای به دست می آورد.

زیرا افراد تاثیرگذار تنها به خاطر پول محصول را تبلیغ نمی کنند و طرفدارانشان نیز از این موضوع باخبرهستند.

ایده ی اصلی این است که وقتی یک اینفلوئنسر محصول یا خدماتی را پیشنهاد می دهد، به احتمال زیاد خودش از آن استفاده کرده و رضایت دارد.

۲- به طور موثرتری مخاطبان هدف تان را پیدا می کنید.

زمانی که با اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کارتان همکاری می کنید، احتمال اینکه پیام برندتان به دست مخاطب هدف برسد بیشترمی شود.

به عنوان مثال، اگر در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارید باید با افراد تاثیرگذار در زمینه مد و فشن همکاری کنید زیرا از این طریق به مخاطبینی دسترسی دارید که به پوشاک و لباس علاقمند هستند.

۳- به بهتر دیده شدن برندتان کمک می کند. اینفلوئنسرها دربدترین حالت ده ها هزار فالور دارند.

همین امر دسترسی به شما را به طرز قابل توجهی گسترش می دهد و می تواند موقعیت آنلاین تان را تثبیت کند. البته کلید موفقیت در همکاری با فرد تاثیرگذار مناسب است.

۴- نوعی تبلیغ ارزان است.

 در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، استفاده از بازاریابی تاثیرگذار تقریبا کم هزینه تر است.

اگر صاحب کسب و کار نوپا هستید، می توانید از میکرواینفلوئنسرها استفاده کنید و مطمئن باشید که برای شروع تا حد زیادی به معروف شدنتان کمک می کند.

اگر صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید، می توانید از چند اینفلوئنسر مرتبط در کنار هم استفاده کنید و تاثیر بهتری بر مخاطب بگذارید.

۵- صرفه جویی در وقت.

در بازاریابی سنتی برای رساندن پیام برندتان به گوش مردم باید زمان زیادی را صرف تولید محتوای عالی و به نمایش گذاشتن آن بکنید.

اما یک فرد تاثیرگذار، مخاطب خود را بخوبی می شناسد و می داند با چه لحنی و چگونه خواسته خود را از آنها بخواهد.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

بلاگریا وبلاگ نویس کسی است که از طریق وبلاگ محتوای خود را به اشتراک می گذارد.

نوع محتوای آنها متنوع است و از مد گرفته تا مسائل مالی، املاک و مستغلات و ورزش را شامل می شود.

امروزه برترین بلاگرها با توجه به موضوع محتوا، کیفیت و تعداد دفعات اشتراک گذاری آن شناخته می شوند.

به طور کلی، هدف وبلاگ نویسان اطلاع رسانی، سرگرمی یا آموزش از طریق تولید محتوا است. این محتوا می تواند در قالب مقاله، ویدئو یا تصویر باشد.

بسیاری از آنها تلاش می کنند تا از طریق مطالب منتشر شده در وب سایت خود بر کاربران تاثیر بگذارند.

به همین دلیل، تمرکز اصلی شان تنها بر روی تولید محتوای با کیفیت است. درآمد بلاگرها معمولا از طریق درج آگهی در وبلاگ شان به دست می آید.

علاوه براین، برخی از آنها محصولات خود را می فروشند و حتی حساب کاربری وابسته به خودشان را دارند که این محصولات را تبلیغ و به فروش می رساند.

از طرف دیگر، اینفلوئنسرها  افرادی هستند که به دلیل تجربه یا آموزش قابلیت تاثیرگذاری بر تصمیم گیری خرید فالوورهایشان دارند.

این افراد  اکثرا از طریق پلتفرم های اجتماعی نظیر اینستگرام، توییتر و یا فیس بوک فعالانه با مخاطبان هدفشان ارتباط برقرارمی کنند.

برترین اینفلوئنسرها معمولا با توجه به تعداد فالوورهایشان شناخته می شوند.

درآمد اینفلوئنسرها از راه معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات به دست می آید.

تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار برای تبلیغ و بازاریابی محصولاتشان به اینفلوئنسرها پول می دهند.

علاوه براین، افراد تاثیرگذار از طریق تبلیغات سایت، بازاریابی شرکت های وابسته یا فروش محصولات /خدمات نیز کسب درآمد می کنند. 

آیا یک بلاگر می تواند اینفلوئنسرشود؟

هر وبلاگ نویسی تا اندازه ای تاثیرگذاراست.

قدرت تاثیرگذاری آنها به نوع محتوای ارائه شده، مخاطبان هدف و تعداد آنها بستگی دارد.

با این وجود، هر اینفلوئنسری بلاگر نیست.

اینفلوئنسرها اغلب از پلتفرم های انلاین برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می کنند.

منبع : seorooz  |  
24
25 اسفند 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22432
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

7875
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6738
27 آذر 1398