بازاریابی اینترنتی چیست؟

سئو

..بازاریابی اینترنتی چیست؟..
سئو

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی به هر فعالیت جذب و حفظ مشتری گفته می شود و با گسترش فضای اینترنتی و آنلاین، بازاریابی اینترنتی در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی است.

بدون توجه به اندازه یک کسب و کار، اغلب آنها در حال استفاده از بازاریابی اینترنتی هستند. زیرا بازاریابی اینترنتی مزایای زیادی دارد. ارزانترین روش برای دستیابی به میلیون ها نفر مخاطب در بازار هدف است و امکان دسترسی سریع و هدفمند به مخاطب شما را فراهم می دهد. بازاریابی اینترنتی به روش های جذب مشتری از طریق اینترنت گفته می شود که در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین فرآیند پیشبرد فروش یک برند، محصول یا سرویس در اینترنت می باشد. حوزه بازاریابی اینترنتی شامل ایمیل مارکتینگ، مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری و فعالیت های بازاریابی است که از طریق رسانه های بدون سیم انجام می شود.

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار گسترده است که طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه های پرداخت شده و موارد دیگر اشاره کرد. بازاریابی اینترنتی به روشی از بازاریابی اطلاق می شود که فقط بصورت آنلاین اتفاق می افتد. به عبارت دیگر، فعالیت های بازاریابی که کسب و کار ها صرفاً از طریق اینترنت انجام می دهند. بسیاری بازاریابی اینترنتی را با وب مارکتینگ اشتباه می گیرند و دلیل این امر می تواند این باشد که بخش اعظمی از اینترنت مارکتینگ از طریق وب مارکتینگ به سرانجام می رسد اما وب مارکتینگ بخشی از اینترنت مارکتینگ است.

ازاریابی اینترنتی به روشی از بازاریابی اطلاق می شود که فقط بصورت آنلاین اتفاق می افتد

در بازاریابی اینترنتی روش های زیادی برای هدایت ترافیک به وب سایت مورد نظر شما وجود دارد؛اما هدایت ترافیک به سوی وب سایت از یک سو، و عناصر دخیل در وب سایت شما از سوی دیگر بر تاثیر گذاری برنامه بازاریابی شما تاثیر گذار هستند.

بازاریابی اینترنتی دارای چند کانال مختلف است:

بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing):

نوعی بازاریابی که در آن کسب و کار برای جذب کاربر یا فروش کمیسیون پرداخت می کند. کندو یا یک فروشگاه آنلاین، بابت ترافیکی که از سمت شما ناشی می‌شود(تبلیغات، لینک و …) به شما کمیسیونی پرداخت می کند.

این روش بازاریابی،یک فرآیند ساده 3 مرحله ای دارد:

  • شمایک محصول یا خدمت را به فالوور های خود توصیه می کنید.
  • فالوور ها یا دنبال کنندگان شما با استفاده از لینک وابسته شما محصول یا خدمات را خریداری می کنند.
  • برای فروش انجام شده با استفاده از این لینک، کمیسیون دریافت می کنید.

همکاری در فروش (Affiliate) چیست؟

+ 9 راه کسب درآمد

برای این منظور، گام های زیر را دنبال کنید:

1- حوزه/گروه خود را پیدا کنید

این کار برای برخی افراد سخت است اما قسمت اول و شروع کننده کار شما است.

2- وب سایت خود را بسازید

برای این منظور نیاز نیست که هزینه سنگینی بپردازیدو وب سایت شما باید ساده ولی در عین حال کارا باشد. روش های زیادی برای طراحی و بهبود یک وب سایت وجود دارد که می توانید با جست و جو درباره‌ی وب مارکتینگ، از آن ها آگاه شوید.

3- محتوای با کیفیت بسازید

محتوای با کیفیت بسازید

محتوایی که ترافیک شما را بالا ببرد و نشان دهنده‌ی کیفیت کار شما باشد.

4- یک لیست ایمیل بسازید

گام اول برای شروع تبلیغات محصول یا خدمات شما، استفاده از یک لیست ایمیل است. در ازای یک کتاب رایگان، محتوای مناسب و یا pop-up، می توانید ایمیل مخاطبان سایتتان را در اختیار داشته باشد.

5- محصولی که باید به صورت همکاری در فروش بازاریابی شود را شناسایی کنید

این محصول باید مشخصه هایی داشته باشد. در درجه اول با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد. همچنین باید یک نیاز را رفع کند. نکته‌ی مهم این است که سود حاصل از آن به نحوی باشد که پرداخت کمیسیون به صرفه باشد(البته باید در نظر داشت که دید شما باید بلند مدت باشد و از ضررهای اندک و یا سودهای جزئی ترسی نداشته باشید).

6- به یک شبکه از بازاریابی از طریق همکاری در فروش متصل شوید!

در این گام، سایت ها، شبکه های اجتماعی و هر جای دیگری که مناسب است را پیدا کنید. اما مناسب به چه معنا است؟ به این مثال توجه کنید:

فرض کنید در فروشگاه شما محصولات ورزشی به فروش می رسد بنابراین بهترین مکان برای انتخاب همکاری در فروش، شبکه های اجتماعی محبوب در زمینه ورزش است. مخاطبان این پیج ها، اغلب افرادی هستند که علاقه مند به ورزش می باشند بنابراین به خوبی تاثیر گذار است.

7- بازخورد بگیرید و تاثیرگذاری را بررسی کنید.

تبلیغات کلیکی (Display Advertising):

تبلیغات ppc میزان آگاهی از برند را نیز افزایش می دهد

این روش استفاده از بنر های تبلیغاتی است که بر روی وب سایت های پر بازدید یا بلاگ ها نمایش داده می شوند و ترافیک وب سایت را فزایش می دهند. این عمل میزان آگاهی از برند را نیز افزایش می دهد.گاهی ممکن است این روش نرخ تبدیل پایینی داشته باشد خصوصا در صورتی که این تبلیغات برای مخاطبان وب سایت آزار دهنده باشد(سعی کنید این موضوع را به حداقل برسانید) اما آگاهی از برند مسئله‌ی مهمی است که در دراز مدت به سود شما است.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing):

فرآیند تعامل و ارتباط با مشتری از طریق ارسال ایمیل هدفمند به مخاطبان هدفمند است.ایمیل مارکتینگ کارآمد، چشم اندازها را به مشتری تبدیل می کند و خریدارانی که یکبار از شما خرید کرده اند را به طرفداران وفادار تبدیل می کند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing):

نوعی بازاریابی اینترنتی است که از طریق به اشتراک گذاری رایگان محتوای ارزشمند با مشتریان انجام می شود و در این روش مشتری می تواند به مشتری وفادار شما تبدیل گردد.این روش یکی از کارامدترین روش های کسب مشتری است اما دو نکته را در این روش باید مدنظر قرار داد:

  1.  اهمیت کار بر روی محتوا
  2.  به روز رسانی مداوم و بهبود مستمر
محتوای رایگان و با ارزش، ضامن بازگشت مجدد مخاطب های شما است

مخاطبان شما، درصورتی که محتوای مورد نظرشان را در سایت شما پیدا کنند، برای بازگشت تشویق می شوند به ویژه در صورتی که رقیب های شما این محتواها را نداشته باشند و یا در ازای آن پولی دریافت کنند. محتوای رایگان و با ارزش، ضامن بازگشت مجدد مخاطب های شما است.

بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing):

نوعی بازاریابی از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو انجام می شود مثل تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز. این نوع بازاریابی شامل تبلیغات متنی و جایگاهی، تبلیغات پولی و بهینه سازی موتورهای جستجو است.

برای به کاربردن این روش، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. هزینه های شما کارامد باشد. به این معنی که پس از بررسی همه جانبه و تخمین میزان نرخ تبدیل و دیگر نکات مربوط به بازگشت سرمایه، برای پرداخت اقدام کنید.
  2. گاهی لازم است صبور باشید. هرچند که این روش به عنوان یک روش برای تبدیل سریع می باشد، اما بسته به ماهیت کسب و کار و وجود رقبا، گاهی فرآیند کسب مشتری و یا سود زمان بر می شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization):

تکنیک های سئو، کارآمدترین روش برای بازاریابی و جذب مخاطب و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری می باشد

برخلاف بازاریابی موتورهای جستجو، بهینه سازی موتورهای جستجو ماهیتی غیر مالی دارد و بر اساس روند طبیعی پیشبرد محتوا و وب سایت بر روی موتورهای جستجو اتفاق می افتد.این روش به صورت مداوم انجام می شود اما در صورت استفاده‌ی صحیح و مناسب، کارآمدترین روش برای بازاریابی و جذب مخاطب و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری می باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing) :

بر اساس نام آن، بازاریابی شبکه های اجتماعی فرآیند پیشبرد و معرفی یک وب سایت از طریق بسیاری از شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین، پینترست و … است.

در بازاریابی شبکه های اجتماعی، چند تکنیک وجود دارد:

1- استفاده از چهره افراد

در صورتی که در پست های خود در شبکه های اجتماعی از افراد و مخصوصا چهره آن ها استفاده کنید، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می کند. دیدن چهره مردم به مخاطبان شما حس اطمینان از برند شما را می دهد.

2- توضیحات مفید

توضیحات شما درباره‌ی محصول یا خدمات باید کامل باشد اما توضیحات طولانی و غیر مفید، حوصله سر بر می باشند.

دوره بازاریابی در شبکه‌‌های اجتماعی

هرآنچه درباره استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی باید بدانید

3- بر روی شاخص های غیر مهم تمرکز نکنید.

برای مثال، تصور کنید یک ویدئوی تبلیغاتی شما 10000 بازدید داشته باشد اما تنها 3 نفر اقدام به خرید کنند. اما یک ویدئو با وجود 3000 بازدید، باعث 8 خرید شود. بنبراین گاهی تعداد بالای بازدید یا لایک مهم نیست بلکه محتوای شما باید به صورتی باشد که نیازهای مخاطب را رفع کند و مناسب سلیقه‌ی آن ها باشد. البته به این نکته توجه کنید که بازدید بیشتر، شانس اقدام به خرید را نیز افزایش می دهد اما تنها احتمال است بنابراین اهمیت موضوع و کیفیت محتوا را فراموش نکنید.

چرا بازاریابی اینترنتی مهم است؟

اینترنت قدرت مرتبط کردن مخاطبین شما را به طور  همزمان در سراسر دنیا دارد. بنابراین می تواند کسب و کار شما را به میلیون ها نفر در بازار هدف معرفی کند. مهمترین نکته در محبوبیت بازاریابی اینترنتی عدم نیاز به پرداخت هزینه های گزاف بازاریابی همانند دنیای بازاریابی سنتی است. علاوه بر آن میزان موثر بودن و اثر بخشی کمپین شما به سادگی با استفاده از ابزار تحلیل گر وب قابل سنجش است.

در هر حال برای استفاده از پتانسیل های این بازار باید بسیاری از واقعیت های آن را درک کنید و بیاموزید، تا با استفاده از آن ها متوجه شوید آیا تلاش های شما منجر به بازگشت سرمایه ای که در کسب و کارتان به دنبال آن هستید می شود یا خیر؟

جمع بندی

بازاریابی اینترنتی همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر می سازد در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایید. کلید پیشرفت در بازاریابی اینترنتی به روز بودن است

12
01 آبان 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

6372
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

608
08 اسفند 1397
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

537
04 دی 1397