بازاریابی برونگرا چیست؟

سئو

..بازاریابی برونگرا چیست؟..
سئو

بازاریابی برونگرا چیست؟

بازاریابی برونگرا یا (Outbound Marketing) به هر نوع بازاریابی گفته میشه که در آن شرکت آغاز کننده تعامل است و پیام خود رو برای مخاطبان ارسال می کنه.

نمونه های بازاریابی برونگرا اشکال سنتی تر در بازاریابی و تبلیغاتی مانند:

تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی (تبلیغات روزنامه، تبلیغات مجله، بروشور، کاتالوگ و غیره)، نمایشگاه های تجاری، تماس های فروش خارجی و هرزنامه (اسپم) ایمیل است.

پیگیری بازاریابی برونگرا معمولاً دشوارتر از بازاریابی درونگراست و سودآوری آن کمتر است، با این حال، بر اساس تجربیات من در طی این سالها، سازمان ها هنوز هم تا ۹۰٪ از بودجه بازاریابی خود رو صرف بازاریابی برونگرا می کنن.

به سازمان هایی که می خواهند فروش و خود ر بهبود بدن و هزینه های بازاریابی رو جبران کنن، توصیه می کنم درصد بیشتری از بودجه بازاریابی خود رو به روشهای بازاریابی درونگرا یا ربایشی اختصاص بدن.

مشکل بازاریابی برونگرا چیست؟

بازاریابی برونگرا عمده ترین هزینه بازاریابی رو به خود اختصاص میده.

دهه هاست که شرکتها هزینه بالایی برای بازاریابی برونگرا می کنن و آن رو سرمایه گذاری برای تجارت می دونن.

بازاریابی برونگرا مشکلات زیادی داره و سنت و اشتباهات گذشته هرگز نباید مانع سازگاری با تغییر روند بازاریابی بشه.

برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • پیگیری دشوار بازگشت سرمایه (ROI)
  • افزایش تکنیک های مسدود سازی (فیلتر های اسپم، رد کردن تبلیغات تلویزیونی، و بلک لیست مخاطبان تلفن)
  • هزینه بالا، بازده کم

نشریه CRM Daily گزارش میده، “تقریبا نیمی از شرکت هایی که بازاریابی درونگرا انجام میدن، نسبت به شرکت هایی که این کار را نمی کنند، ۲۵ درصد بازده سرمایه گذاری (ROI) بیشتری برای برنامه های بازاریابی مشاهده می کنن. انواع روشهای تبلیغات در اینترنت رو بخونید.

نظرسنجی انجام شده در این نشریه نشان داد کانال های بازاریابی درونگرا ۳۰ برابر بیشتر از کمپین های بازاریابی سنتی بازده داشته باشن.

تفاوت بین بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

تفاوت inbound Marketing و outbound Marketing چیست؟

بازاریابی درونگرا اصطلاحی است که در سال ۲۰۰۶ توسط برایان هالیگان و دارمش شاه، بنیانگذاران HubSpot، یکی از مبتکران اصلی روش های بازاریابی، ابداع شد.

آنها مزیت های بازاریابی درونگرا رو به صورت زیر بیان کردن: « بازاریابی درونگرا مشتری رو به سمت شرکت شما می کشونه و روابط پایدار ایجاد می کنه.

بازاریابی درونگرا فراتر از یک تاکتیک است؛ حتی میشه گفت یک فلسفه است.

این روش بازاریابی عمیقاً در ارزشهای فردی، محتوا و روابط مرتبط و پیامهای خواستنی ریشه دوانده که باعث شده بازاریابی درونگرا دوست داشتنی باشه.»

بازاریابی درونگرا، وب سایت و کسب و کار شما رو با اشکال مختلف و محتوای با کیفیت از طریق وبلاگ ها، سئو، رسانه های اجتماعی، فیلم ها، اینفوگرافی ها، خبرنامه ها، پادکست ها، تصاویر، کتابهای الکترونیکی و موارد دیگر تبلیغ می کنه.

در مقابل، بازاریابی برونگرا شامل رویکردهای سنتی مانند پست مستقیم، تماس سرد، تبلیغات رادیویی، تبلیغات تلویزیونی، نمایشگاه ها و بازاریابی از راه دور است.

بازاریابی برونگرا اغلب بازاریابی وقفه ای نیز نام داره. هر کسی که شام خود رو با یک تماس تلفنی بازاریابی ناخواسته قطع کرده، این اصطلاح رو به راحتی می فهمه.

۹ استراتژی بازاریابی برونگرا

با وجود آنچه بسیاری از افراد باور دارن، بازاریابی برونگرا همچنان گزینه مناسبی برای فروش و جذب مشتری است.

اخیراً فشار بیشتری برای تمرکز بر روی بازاریابی درونگرا وجود داره و قطعاً این روش بازاریابی مؤثرتره.

با این حال، بازاریابی درونگرا نیز دارای اشکالاتی است.

به عنوان مثال، ممکنه به جای محصول یا خدمات، تقاضا برای محتوای شما افزایش پیدا کنه.

بهتر است هر دو روش بازاریابی برونگرا و درونگرا در کنار هم استفاده بشن.

بر اساس تجربیات من نمی توان فقط بر یک روش تکیه کرد. بنابراین برای ایجاد مشتری بیشتر، باید از ترکیب هر دو روش استفاده کنین.

سؤال ما نباید “تفاوت بازاریابی برونگرا با بازاریابی درونگرا” باشه، بلکه در عوض باید پرسید: چگونه می توان این دو روش رو برای رشد اقتصادی ترکیب کرد؟

در اینجا ۹ نکته بسیار موثر در چیدن استراتژی برای بازاریابی برونگرا رو مشخص کردم که به شما کمک می کنه مشتریان بیشتری جذب کنین. قبلش با انواع بازاریابی آشنا بشید.

تبلیغات در رسانه های اجتماعی: امروزه بالغ بر ۲ میلیارد نفر در شبکه های اجتماعی حضور دارن و پیش بینی شده این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۳.۰۳ میلیارد نفر برسه.

از این رو، تبلیغات اشتباه در رسانه های اجتماعی جبران ناپذیره.

تبلیغات در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی هزینه های متفاوتی داره.

فیس بوک معمولاً از همه کانالها ارزان تر است، زیرا پرداخت آن به ازای هر کلیک است.

میشه گفت توییتر گرانترین شبکه است.

تصمیم بگیرین که کدام کانال برای مخاطبان شما بهترینه و این تبلیغات رو به دنیای مجازی هدایت کنین.

بهبود موفقیت آمیز پست های منتشر شده در رسانه های اجتماعی: انتشار یک پست با ارسال آگهی متفاوته. شما یک آگهی ایجاد می کنین و گزینه های بیشتری رو درمورد اینکه چه کسی به سراغ آن بره، تعیین می کنین.

بهبود یک پست صرفاً انتشار پستی نیست که ایجاد کردین و دامنه بازدید آن رو کمی گسترش دادین.

پست به عنوان یک تبلیغ ظاهر نمیشه، بلکه فقط یک پست عادی است.

بهبود پست باعث میشه پست شما در مقابل چشمان افراد بیشتری قرار بگیره.

بهترین زمان برای انتشار پست، زمانی است که می بینین پست شما می تونه تعداد زیادی اشتراک یا لایک بگیره.

این پست را منتشر کنین، احتمالاً معاملات شما سر به فلک می کشه و بازده سرمایه گذاری شما در رسانه های اجتماعی به طور جدی افزایش پیدا می کنه.

تبلیغات کلیکی: تبلیغات کلیکی یا تبلیغات پرداخت در هر کلیک (PPC) ایجاد یک تبلیغات با تصاویری است که به صفحات مخصوصی از وبسایت شما لینک یا پیوند شده.

آیا تا به حال در هنگام جستجو در گوگل به لینک هایی در بالای صفحه بر خوردین که نشانه Ad در کنارشون هست؟

اینها تبلیغات کلیکی هستن. ایجاد آنها نسبتاً آسان است.

هنگامی که تبلیغات شما فعاله و اجرا میشه، فقط وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک کنه، هزینه پرداخت می کنین.

اگر تبلیغ شما موفقیت آمیز نباشه، در آخر مجبور نیستین پول زیادی بپردازین.

تماس سرد: تماس سرد درخواست تماس شرکت با مشتری های بالقوه ای است که قبلاً با فروشنده های این شرکت تماسی نداشتن.

این روش هنوز بخش قابل اجرا و ضروری از استراتژی بازاریابی برونگراست.

هر چه دریافت این تماس ها آزار دهنده است، انجام آنها نیز به همان اندازه ضروریه.

اگرچه بسیاری از افراد تلفن رو قطع می کنن یا میگن علاقه ای به محصول یا خدمات ندارن، درصدی هم در واقع علاقه مند شده و به مشتری تبدیل میشن.

علاوه بر این، با فناوری موجود امروزه، می تونین در مدت زمان بسیار کمتری از آنچه قبلاً امکان پذیر بود، تماس بگیرین.

خبرنامه های الکترونیکی: خبرنامه های الکترونیکی یک روش عالی برای انتقال خبر در مورد محصولات و خدمات جدید به مشتری های جدید است.

می تونین در عرض چند دقیقه از یک روش اتوماسیون بازاریابی استفاده کنین و یک خبرنامه الکترونیکی مارک دار و حرفه ای ایجاد کنین.

می تونین الگوهای خبرنامه الکترونیکی رایگان در سراسر اینترنت پیدا کنین.

یافتن یک الگوی طراحی متناسب با نیازهای شما و شخصیت برند شما آسان است.

سپس، با داشتن قابلیت های بازاریابی از طریق ایمیل، می تونین در کمترین زمان آن رو به لیست اصلی مشتری های خود ارسال کنین.

تبلیغات چاپی و رادیویی: احتمالاً فکر می کنین اکنون که وارد عصر بازاریابی دیجیتال شدیم، این تاکتیک ها مردن.

با این حال، تبلیغات چاپی و رادیویی می تونه بسیار موفقیت آمیز باشده، به ویژه برای مشاغل کوچکتر با حضور محلی.

هزینه اجرای این تبلیغات نباید زیاد باشه و اگر فقط گروه مخاطب خود رو هدف قرار بدین، راهی عالی برای تبلیغ اخبار مربوط به مشاغل محلی شماست.

هنگامی که در حال توسعه استراتژی بازاریابی خود هستین، فراموش نکنین که این نوع تبلیغات رو در نظر بگیرین.

تبلیغات ویدئویی: ویدئو یکی از جذاب ترین اشکال محتوای بازاریابی است و تبلیغات ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیستن.

YouTube به شما امکان میده به راحتی فیلم خود رو بارگذاری کنین و تعیین کنین چه کسی آن رو ببینه.

اگر یک نانوایی دارین، تبلیغ شما نباید قبل از ویدیویی در مورد مصالح ساختمانی نشان داده بشه.

YouTube به شما امکان میده زمان پخش تبلیغات خود رو قبل از پخش انواع ویدیوها تعیین کنین.

بعلاوه، دقیقاً مانند تبلیغات کلیکی، شما فقط زمانی هزینه پرداخت می کنین که کسی به تبلیغ شما علاقه نشان بده، و این یک تاکتیک بسیار موثر و مقرون به صرفه برای بازاریابی برونگراست.

نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادهای صنعت: این روش قدیمی اما خوب است.

نمایشگاه های تجاری همیشه هستن، پس چرا یکی رو انتخاب نکنین و خود رو با با کیفیت ترین روش های بازاریابی، به همراه بهترین نسخه های فروش و کارشناسان محصول خود نشان ندین؟

این یک روش عالی برای قرار گرفتن در برابر مشتری های جدید است.

همچنین به شما کمک می کنه تا نشان بدین که با رقبای خود هم تراز هستین (یا از آنها برترین).

اگر آنها در نمایشگاه ظاهر میشن و شما نه ، چگونه قراره شناخته بشین؟

حتماً در نمایشگاه معرفی نامه مشتری داشته باشین تا اطلاعات آنها رو ذخیره کنین.

طوفان ایمیلی با پیشنهادات و تخفیفات یکبار مصرف: طوفان های ایمیلی قدیمی اما خوب هستن و هنوز کار می کننن.

با وجود هجوم رسانه های اجتماعی، استفاده از ایمیل در حقیقت هنوز در حال افزایشه.

با داشتن قابلیت های مناسب بازاریابی از طریق ایمیل، می تونین به سرعت یک ایمیل بسازین و به همان سرعت ارسال کنین.

هنگام ارسال طوفان ایمیلی به مشتری های جدید، نوعی پیشنهاد در ایمیل درج کنین؛ مثلاً یک تخفیف یکبار مصرف برای مشتریان جدید.

واقعاً مهم نیست که پیشنهاد چیه.

مردم چیزهای رایگان رو دوست دارن.

دریافت ایمیل بازاریابی ناخواسته از یک شرکت می تونه خسته کننده باشه، اما وقتی شامل پیشنهادی رایگان باشه، احتمالاً توجه گیرنده رو به خودش جلب می کنه.

منبع : seorooz  |  
19
23 اسفند 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22279
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

7636
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6531
27 آذر 1398