بازاریابی ربایشی چیست؟

سئو

..بازاریابی ربایشی چیست؟..
سئو

بازاریابی ربایشی چیست؟

آیا میدانید بازاریابی ربایشی چیست؟ با ابزار و روش های inbound marketing آشنایی دارید؟ در این مطلب از سئو روز به تمامی سوالات شما در مورد بازاریابی ربایشی پاسخ خواهم داد.

روش ربایشی، روشی برای رشد سازمان شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، چشم اندازها و مشتریان است.

چرا؟ زیرا وقتی مشتریان موفق میشن، شرکت و برند شما نیز موفق میشه.

استراتژی های بازاریابی ربایشی

این استراتژی ها به شما کمک می کنه تا به طور مؤثر برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنین.

در ادامه، خواهید دید که استراتژی های خاصی برای هر یک از روش های بازاریابی ربایشی از جمله جذب، متعهد کردن و جلب رضایت کردن مصرف کنندگان برای چرخاندن چرخ دنده های شرکت و رشد بهتر کسب و کار شما وجود داره.

استراتژی جذب:

استراتژی های بازاریابی ربایشی که مخاطبان هدف شما و شخصیت های خریدار رو به خود جذب می کنن، به ایجاد و توسعه محتوا گره خورده اند.

برای دسترسی به مخاطبان خود، با تولید و انتشار محتوا- مثل مقالات وبلاگی، محتوای پیشنهادی و رسانه اجتماعی- که ارزش آفرینند شروع کنین.

به عنوان مثال می توان به راهنمایی در مورد نحوه استفاده از محصولات، اطلاعاتی در مورد چگونگی خدمات ارائه شده برای حل چالش های مشتریان، رضایت مشتری و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف ها اشاره کرد.

برای جذب عمیق تر مخاطبان خود از طریق بازاریابی ربایشی، همه این مطالب رو با یک استراتژی سئو بهینه کنین.

یک استراتژی سئو شما رو ملزم می کنه از کلمات کلیدی خاص و عبارات مربوط به محصولات یا خدمات خود، چالش هایی که برای مشتریان حل می کنین، استفاده کنین.

این راه کار اجازه میده مطالب و اطلاعات شما به طور طبیعی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای مخطبان هدف و مشتریان بالقوه که این اطلاعات را جستجو می کنند نشان داده بشه.

استراتژی متعهد سازی:

وقتی برای متعهد ساختن مخاطبان هدف خود از بازاریابی ربایشی استفاده می کنین، مطمئن بشین رابطه شما با آنها به گونه ای است که برای آنها یک رابطه طولانی مدت باشه.

هنگامیکه از استراتژی های بازاریابی ربایشی استفاده می کنین باید اطلاعاتی به مشتری بدین که باور کنه محصول و خدمات شما برای او ارزشمند است.

استراتژی های متعهد سازی خاص ممکن است شامل نحوه مدیریت تماس های فروش ربایشی باشه.

به چگونگی پاسخگویی نمایندگان خدمات مشتری به تماس های مشتریان و افراد احتمالی توجه کنین.

علاوه بر این، به مشتریان اطمینان بدین شما به جای فروش محصول، راه حل می فروشین.

با این روش مشتریان به این باور می رسن که تمام معاملات با تجارت شما دو سر سود است- به این معنی که شما برای مشتریان مناسب خود ارزش قائل هستین.

استراتژی جلب رضایت مشتری:

استراتژی ربایشی جلب رضایت مشتری اطمینان میده که مشتری ها خوشحال و راضی هستن و تا مدتها بعد از خرید پشتیبانی میشن.

این استراتژی اعضای تیم شما رو در زمینه کمک به مشتری در هر زمان خبره و متخصص می کنه.

استفاده از ربات های چت متفکر و به موقع و نظر سنجی ها  برای کمک به مشتری و درخواست بازخورد از آنها راهی عالی برای خوشحال کردن آنهاست.

ربات ها و نظرسنجی ها باید در زمان مشخصی در طول ارتباط مشتری با شما به کار روند تا اطمینان حاصل بشه که از ارزش برخوردار هستن.

گوش دادن به شبکه های اجتماعی یکی دیگر از استراتژی های مهم در جلب رضایت مشتریان است.

ممکنه استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی از یکی از پروفایل های شما برای ارائه بازخورد، سؤال پرسیدن یا به اشتراک گذاشتن تجربه خود با محصولات یا خدمات شما استفاده کنن.

به این تعاملات با اطلاعاتی پاسخ بدین که به مشتریان کمک و از آنها حمایت کنه- این نشان می دهد که به آنها اهمیت میدین.

به یاد داشته باشین، یک مشتری راضی یک مدافع و مروج برند است. اگر نمیدونید برند چیست؟ مقاله من رو حتما بخونید.

بنابراین با تمام احتیاط به همه تعاملات کوچک و بزرگ پاسخ بدین.

مزایای بازاریابی ربایشی

دسترسی به مخاطب مناسب در مکان مناسب به برای ایجاد ترافیک با کیفیت:

با تمرکز استراتژی بازاریابی ربایشی خود برای دستیابی به مخاطبان مناسب در مکان های مناسب، می تونین مشتریان هدف خود رو جذب کنین تا به اهداف بازاریابی دیجیتالی خود برسین.

افزایش اعتماد:

بازاریابی ربایشی به معنای دادن اطلاعات به روشی خلاقانه و جذاب به مشتری های بالقوه ای است به دنبال آن هستن- حتی اگر آن را ندانند.

استراتژی ربایشی فروش ناخواسته در هر فرصت نیست.

با استفاده از بازاریابی ربایشی به عنوان راهی برای ارائه برند خود به عنوان یک منبع مفید و قابل اعتماد، امید است که وقتی زمان خرید فرا برسه به سراغ شما بیایند.

حفاظت از اعتماد بیش از حد به یک کانال:

با پیگیری ترافیک با کیفیت از منابع مختلف- جستجوی طبیعی، مراجعه به شبکه های اجتماعی، ارجاع از وب سایت های دیگه که در مورد کار شگفت انگیز شما صحبت می کنن- اعتماد شما به یک کانال کاهش پیدا می کنه و ریسک کار شما کم میشه.

عناصر مؤثر بازاریابی ربایشی

درک مشتری: به نظر می رسه یک عنصر واجد شرایط بازاریابی (MQL) در مقایسه با سایر عناصر به مشتری تبدیل بشه.

این صلاحیت بر مبنای معیار و تعریف مورد قبولی است که شامل سایت هایی میشه که فرد از آنها بازدید کرده، مطالبی که دانلود کرده و محتوایی که از آن لذت برده.

از آنجا که عنصر واجد شرایط بازاریابی معیار بالایی رو تعیین می کنه، هدف قرار دادن مخاطب مناسب بسیار مهم است.

افراد مختلف به روش های مختلف به محتوا پاسخ میدن، بنابراین تعیین اینکه چه کسی را هدف قرار دهیم به ما امکان میده برنامه های محتوای خود رو متناسب با آن تنظیم کنیم.

قیف تجزیه تحلیل: قیف فروش مدلی است که بیشتر بازاریابان با آن آشنا میشن.

هر مرحله به شرایط مختلف از ارائه اولیه و کشف گرفته تا وفاداری نیاز داره.

با این حال، هر شرکتی متفاوت است و بنابراین ارزیابی نحوه کارکرد قیف مهم است.

چگونه مشتریان با برند شما آشنا میشن و این برای هر مرحله از قیف به چه معناست؟

اگرچه به طور گسترده می دونین که چه محتوایی با هر مرحله از قیف بازاریابی مرتبط است، اما با همکاران فروش و مشتریان صحبت کنین تا دیدگاه آنها را بدست بیارین.

چه محتوایی برای ایجاد آگاهی مناسبه؟

آیا ابزارها یا راهنماهای خاصی وجود داره که در مراحل میانی به پایین (اقدام و تبدیل) طنین انداز بشن؟

یکی از ابزارهای مفید، تحلیل جریان رفتاری در Google Analytics است.

اگرچه این روش تصویر کاملی به شما نمیده، اما ممکنه بتونه ایده ای در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوا و صفحات وب در مراحل مختلف ارائه بده.

ممکن است در برخی مواقع متوجه بشین که یک افت شدید وجود داره، این نشان میده که محتوای آن صفحه خاص مناسب نیست و باید بررسی بشه.

بازرسی محتوا: بزرگترین گام در توسعه بازاریابی ربایشی این است که آنچه در حال حاضر انجام می گیره رو مرور و بررسی کنیم.

تنها زمانی می تونین برای آینده برنامه ریزی کنین که بدونین الان کجا هستین.

بررسی محتوا مروری جامع بر نحوه استفاده از محتوای دیجیتال از نقطه نظر بازاریابی محتوا برای ایجاد انگیزه، تعامل و علاقه است.

ارزیابی کیفیت و تأثیر گذاری محتوا، شناسایی شکاف ها در محتوا، بهبود تجربه کاربر، بهبود سئو، و بهبود بازدهی محتوا از مزایای بررسی محتوا هستن.

ممکنه بررسی محتوا ساعتها، روزها یا هفته ها طول بکشه، بنابراین نسخه ای متناسب با اولویت ها و بازه های زمانی خود تنظیم کنین.

پیشنهاد من به شما تقسیم بندی بررسی محتوا به بخشهای زیر است:

حصول: طبیعی و قابل مشاهده بودن

معماری: طراحی کانال ، ساختار و عملکرد

محتوا: فرآیند و سرمایه ها

یکپارچگی: ارتباط بین نقاط تماس آنلاین و آفلاین

اندازه گیری: اهداف، معیارها و عملکرد دیجیتال

بررسی کمپین: در حالی که بررسی محتوا به چگونگی استفاده از محتوا در کانال های مختلف نگاه می کنه، بررسی کمپین با نگاه کلی تر به نحوه عملکرد کمپین ها و اینکه از چه بینشی برای آگاهی دادن به استراتژی بازاریابی ربایشی استفاده می کنن، می پردازه.

بررسی چگونگی عملکرد کمپین های قبلی به شما کمک می کنه بفهمین چه محتوا، خلاقیت و پیامی مناسبه.

بخشی از فرایند استراتژی ربایشی تصمیم گیری در مورد فعالیت های آینده با توجه به اهداف و مخاطبان هدف شماست.

ممکنه به دنبال نتیجه گیری از کمپین های گذشته، تجزیه و تحلیل هایی پس از خاتمه فعالیت های کمپین انجام داده باشین.

در غیر این صورت، هنوز فرصتی برای بررسی نتایج با هدف درک وجود داره:

کدام عناصر کمپین کمتر از حد انتظار ظاهر شدن؟

عملکرد کمپین در مقابل اهداف چگونه بود؟

مخاطبان هدف چگونه به این کمپین واکنش نشان دادن؟

از چه درس ها و بینش هایی می توان برای فعالیت های آینده استفاده کرد؟

آیا بازخوردی از سوی همکاران و ذینفعان دریافت شده است؟

تعریف میزان ارزش: چهار مرحله قبل آنالیز موقعیتی جامعی به شما میده که می تونین با کمک آن، ایده خوبی در موارد زیر بدست بیارین:

  • مخاطب مورد نظر شما و نیازهای اصلی آنها.
  • چگونه قیف بازاریابی برای برند شما کار می کنه.
  • چه حجم و نوع محتوایی رو در کانالهای تجاری خود گذاشته اید.
  • عملکردهای قبلی چگونه بوده و چه درسی می توان برای کمپین های آینده گرفت.

با داشتن این اطلاعات می تونین در مرحله بعد میزان ارزش خود رو تعریف کنین.

میزان ارزش شما باید مزایای آنچه ارائه میدین، نحوه حل نیازهای مشتریان و آنچه شما رو از سایر رقبا متمایز می کنه رو به روشنی توصیف کنه.

میزان ارزش شما باید منحصر به فرد باشه و پیام های مورد استفاده به عنوان بخشی از استراتژی ربایشی رو در  تماس با مشتری، از جمله وب سایت، جستجو، رسانه اجتماعی و ایمیل، به شما اطلاع بده.

برای تعریف میزان ارزش خود، بینش کمپین های خود رو در نظر بگیرین و آن رو با موارد زیر ارزیابی کنین:

  • نقاط اشتراک: ویژگی هایی که برای مخاطبان هدف شما مهم هستن و رقبای شما نیز این ویژگی ها رو دارن.
  • نقاط تفاوت: ویژگی هایی که برای مخاطبان هدف شما مهم هستن و رقبای شما آنها رو ندارن.
  • نقاط نا مرتبط: ویژگی هایی که حقیقتاً جذاب و متفاوت هستن، اما کسی به آنها نیاز نداره. این نقاط باید از بین برن.
  • برنامه ورود به بازار: هنگامی که میزان ارزش خود رو تعریف کردین و دریافتین با چه گروهی ارتباط برقرار کنین، در مرحله بعدی باید برنامه ورود به بازار خود رو مشخص کنین.این برنامه به ارتباط شما با مخاطبان هدف و مشتریان زندگی می بخشه.

در این مرحله ۲ گام پیش روی شماست:

تقویم محتوا: این کار موضوعات، ایده ها و عناوین محتوا رو در یک تقویم فعالیت سازماندهی شده مشخص می کنه.

پیش از اینکه در ذهن شما طوفانی از ایده ها ایجاد بشه، باید به سؤالات زیر پاسخ بدین:

  • ما در تلاشیم به چه چیزی برسیم و این تلاش چگونه با اهداف اصلی کسب و کار همسو است؟
  • چه داستان هایی می خواهیم بگیم و چگونه می تونیم آنها رو به مخاطب مورد نظر خود مرتبط کنیم؟
  • مشخصات مشتری هدف ما چیست و به چه نوع محتوایی بهتر پاسخ میده؟

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کنه هنگام تهیه ایده ها آنها رو در تقویم فعالیت قرار بدین.

طرح تبلیغاتی: اکنون که می دونین چه محتوایی رو باید منتشر کنین، قدم بعدی ایجاد یک طرح تبلیغاتی است.

محتوای بدون تبلیغات به مخاطبان مناسب نمی رسه.

روزهای “تو بساز و مشتری می آید”، به خصوص در زمینه های اجتماعی، مدت هاست که گذشته.

بنابراین، طرح تبلیغاتی باید براساس تقویم محتوا باشه و باید چگونگی استفاده از هر کانال برای تبلیغ محتوا، و اینکه کمپین در چه مرحله ای و برای چه بازه زمانی است، مشخص بشه.

چارچوب اندازه گیری: مرحله نهایی در استراتژی ربایشی، تعیین روش شما برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل است.

توافق در مورد این موضوع بسیار مهم است تا از قبل بدونین که چگونه فعالیت رو اندازه گیری کنین، عملکرد خود رو گزارش بدین و برای بهینه سازی عملکرد اطلاعات لازم رو جمع آوری کنین.

در این مرحله لازم است روشهای اندازه گیری فعلی خود ر بررسی کنین و چارچوب اندازه گیری رو بر اساس اهداف و پیشنهاد و برنامه ورود به بازار تنظیم کنین.

ابزارهای بازاریابی ربایشی

  1. Canva: این ابزار فریبنده به شما امکان میده تا حتی اگر توانایی طراحی کمی دارین، برای کمپین خود طرح های حرفه ای ایجاد کنین.
  2. Hotjar: پیگیری تجربه کاربری در وب سایت برای بازاریابی ربایشی موثر بسیار حیاتی است. ابزار Hotjar به شما امکان میده از بازدیدکنندگان وب سایت خود بازخورد ارزنده ای بگیرین.
  3. Hubspot Workflows: بازاریابی از طریق ایمیل یک استراتژی معمول برای بیشتر بازاریابی های ربایشی است.

HubSpot Workflows به شما کمک می کنه تا مشتری سازی کنین. با استفاده از این ابزار می تونین مشتری های خود رو بر اساس علایق و رفتارها تقسیم بندی کنین. این کار ارسال پیشنهادات مربوطه رو برای شما آسان می کنه.

  1. Hubspot CRM: این یک ابزار رایگان است که به بازاریاب ربایشی امکان میده به راحتی با تیم فروش در بررسی معاملات، وظایف و مکالمات با مشتری همسو باشه.
  2. ClickToTweet: ایجاد محتوای با کیفیت در بازاریابی گاهی اوقات کافی نیست- شما برای دسترسی هرچه بیشتر به افراد به محتوا نیاز دارین. ClickToTweet به شما کمک می کنه پیوندهای Tweetable ایجاد کنین که بازدیدکنندگان وبسایت شما بتونن به راحتی مطالب شما رو به اشتراک بگذارن.
  3. Basecamp: مدیریت موفق تیم ها و پروژه ها نیاز به سیستم های مناسب داره، به خصوص هنگامی که از راه دور انجام بشه. Basecamp به شما کمک می کنه که تیم خود رو در مسیر درست قرار بدین. می تونین از این ابزار برای ایجاد وظایف و پروژه ها، تعیین نقاط عطف و ضرب الاجل ها، مدیریت مباحث، ذخیره سازی پرونده ها و برچسب زدن کارها استفاده کنین.
  4. Flow: این هم ابزار عالی دیگه ای برای مدیریت وظایف و پروژه است. Flow به شما امکان میده کارهای مهم رو لیست کنین، آنها رو بر اساس اهداف خود اولویت بندی کنین و این لیست وظایف رو به اعضای تیم خود بدین.
  5. Buzzsumo: موفقیت در کمپین های بازاریابی ربایشی مستلزم هدف قرار دادن مخاطبان مناسب با محتوای مناسب است. BuzzSumo نوع محتوایی رو پیدا می کنه که مخاطبان شما رو مجذوب خود کنه. تمام کاری که شما باید انجام بدین اینه که موضوعی رو وارد کنین و این ابزار یک گزارش جامع از عملکرد آن تولید می کنه.

این بود بیش از ۲۰۰۰ کلمه مقاله درباره بازاریابی ربایشی در سئو روز که امیدوارم کمکی در راستای بهبود کسب و کار شما در دنیای آنلاین باشه ❤

منبع : seorooz  |  
43
2021-03-11 12:24:54
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22841
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8525
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7283
27 آذر 1398