بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست – 6 تکنیک بازاریابی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت

..بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست – 6 تکنیک بازاریابی فروشگاه اینترنتی..
طراحی سایت

بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست – 6 تکنیک بازاریابی فروشگاه اینترنتی

بازاریابی فروشگاه اینترنتی ، یک تاکتیک تبلیغاتی به حساب می آید که برای هدایت ترافیک به فروشگاه اینترنتی ، سپس تبدیل شدن ترافیک موجود به خرید کاربران و درنهایت حفظ مشتریان برای خریدهای بعدی است.

حالا اگر شما برای فروشگاه اینترنتی خود از استراتژی های صحیح بازاریابی استفاده کنید، می توانید در ایجاد آگاهی از برند، داشتن وفاداری مشتری، درنهایت گسترش کسب‌وکار و رسیدن به فروش بالای آنلاین را فراهم کنید. در این مقاله سعی شده تا استراتژی های لازم را برای بازاریابی فروشگاه آنلاین قرار داده شود.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست

همان طور که گفتیم بازاریابی فروشگاه های اینترنتی ترکیبی از تاکتیک هایی را ارائه می کند تا محصولات و برند خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید. شما می توانید با ایجاد کانال های بازاریابی هدایت کاربران را به سمت خرید بیشتر جذب کنید و احتمال فروش خود را ببرید.

چگونه موثرترین استراتژی بازاریابی فروشگاه اینترنتی ایجاد کنیم

روش هایی که در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید باید بتوانند به طور مداوم مشتری های جدید ایجاد کنند. از طرف دیگر شما هم باید بتوانید تصمیم بگیرید چگونه از بودجه بازاریابی خود برای هر استراتژی وقت صرف کنید تا بهترین بازده سرمایه گذاری را بدست آورید. در ادامه 6 نکته از مهمترین کانال های بازاریابی را دریافت می کنید که بیشترین تأثیر را در یک فروشگاه اینترنتی ایجاد می‌کنند. 

1. بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) تاکتیکی است که به شما امکان می دهد رتبه فروشگاه اینترنتی خود را در نتایج جستجو تقویت کنید و به خریداران واجد شرایط (خریداران واقعی) برسید.

در واقع کاربران برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند (بدون موتورهای جستجو محصولات در صفحات نتایج ظاهر نمی شوند) پس مطمئناً با تقویت سئو وب سایت نتایج بهتری در فروش محصولات ایجاد می شود.

کلمات کلیدی سایت را متناسب با نتایج جستجو مرتبط انتخاب کنید

برای اینکه وب سایت در نتایج جستجو مرتبط رتبه بندی شود باید سئو سایت را به خوبی انجام دهید. سئو شامل یافتن و بهینه سازی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت و محصولات هر تجارتی در یک فروشگاه اینترنتی تعریف می شود. ادغام این کلمات کلیدی در لیست و عبارات محصولات کمک می کند تا در جستجو مربوطه ظاهر شوند.

تجربه  کاربری موبایل را بهتر کنید

از آنجا که گوگل اول نسخه موبایل را ایندکس می کند، ارائه ی تجربه خوب در دستگاه موبایل اهمیت زیادی دارد و باید به این موضوع توجه کرد.

زمانی که سئو سایت را انجام می دهید وطراحی ریسپانسیو سایت خود را رعایت می کنید دسترسی به تعداد بیشتری از کاربران را فراهم می کنید. به همین علت نسخه موبایل سایت ارزش بالایی در فروشگاه اینترنتی دارد.

اگر می خواهید مطمئن باشید که موارد جدید ریسپانسیو را رعایت کردید مقاله چک لیست ریسپانسیو بودن سایت 2020 را مطالعه کنید.

2. انجام تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-per-click) که به اختصار به آن PPC می گوییم یک استراتژی تبلیغاتی پولی است که کمک می کند شما محصولات خود را در مقابل افراد علاقه ‌مند قرار دهید.

این تبلیغات پولی اجازه می‌دهد تا زمانی که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک نکردند و هزینه‌های خرید محصولات را انجام ندادند، پرداختی صورت نگیرد.

تبلیغات PPC امکانی را ایجاد می کند که بتوانید راهکار و مهارت‌های خود را بهتر وارد عمل کنید و به درآمد بیشتری برسید. ازآنجایی‌که کاربران با کلیک‌های تبلیغاتی 50% بیشتر از بازدیدکنندگان ترافیک مستقیم یا ارگانیک محصولی را خرید می کنند، می توانید بیشتر در این استراتژی سرمایه گذاری کنید تا به تجارت خود کمک بزرگی کنید.

در اینجا چند نوع آگهی تبلیغات کلیکی را می بینید که برای دست آوردن فروش بیشتر اجرا کنید.

تبلیغات موتور جستجو (Paid search ad):

تبلیغات جستجو رایج ترین نوع تبلیغات گوگل است که در بالای هر نتیجه ای در صفحه نتایج گوگل ظاهر می شود وکلمه (Ad) در بالای آنها قرار می گیرد. پس برای کمک به تبلیغات می توانید کلمه کلیدی صحیح را انتخاب کنید و تا جایگاه بهتری در نتایج گوگل دریافت کنید.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست

تبلیغات نمایشی (Display ads)

تبلیغات نمایشی در سایت های درون شبکه ای گوگل گذاشته می شود. این سایت ها تبلیغات بصری مرتبط با علایق کاربر را به نمایش می گذاردو امکانی را ایجاد می کند تا محصولات خود را تبلیغ کنید و فروش خوبی داشته باشید.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست

با تبلیغات نمایشی می توانید تصاویر ثابت یا متحرک و حتی کلیپ های فلش در کنار کلمات کلیدی داشته باشید. همچنین از لحاظ بهینه سازی و قابل شناسایی بودن تبلیغ شما منحصر به فرد باشد.

تبلیغات فروشگاهی (Google Shopping ads)

تبلیغاتی که شامل اطلاعات غنی درباره محصول مثل تصویر ، قیمت و نام تجاری باشد به عنوان تبلیغات فروشگاهی از آن استفاده می کنند. این نوع تبلیغات ویژگی هایی از اطلاعات محصولات در فید داده های خود ایجاد می کند تا برای کاربران در حال جستجو نمایش داده شود.

این ویژگی ها می تواند حتی رتبه بندی ستاره ها و پیشنهادات ویژه را در اختیار کاربران قرار می دهد تا احتمال فروش را افزایش دهد.

3. ایمیل مارکتینگ

یکی از تاکتیک های مهم بازاریابی فروشگاه اینترنتی، بازاریابی ایمیل است که کمک می کند پیام های متناسب (بر حسب میزان علاقه مندی به محصولات) برای کاربران ارسال کنید. ایمیل مارکتینگ حتی برای افراد تازه کار هم کارآیی خوبی دارد چون به سادگی می توانند کمپین های ایمیل مؤثر را طراحی و برنامه ریزی کنند.

این ابزار بازاریابی فروشگاه اینترنتی با ارسال آگهی‌های مهم فروش تا خبرنامه می‌تواند، اطلاعات ارزشمندی را برای مشترکین ارسال کند. البته می توانید برای سادگی کار خود از ابزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

برای انجام ایمیل مارکتینگ ما نیاز به استراتژی داریم که بتواند با سرمایه گذاری روی آن تبدیل و رشد بیشتری را برای یک تجارت ایجاد کرد که در اینجا به دو مورد از آن ها می پردازیم.

پیشنهادهای هر مشترک را شخصی سازی کنید

یکی از بهترین راهکارهایی که بازاریابی ایمیل می توانید ایجاد کنید، پیشنهادهایی است که باید با تقسیم مخاطبان خود آن‌ها را شخصی سازی کنید.

وقتی ارسال های شما متناسب با نیاز مخاطبان باشد با احتمال بیشتری با ایمیل ها ارتباط برقرار می کنند و آن را در برنامه خرید خود قرار می دهند. به همین دلیل است که شخصی سازی حدود 41% فروش را بهتر می کند.

مثلا فرض کنید افراد محصولات را به سبد خرید اضافه می کنند و در مرحله قبل از خرید سایت شما را ترک می کنند. با استفاده از بازاریابی ایمیل می توانید این ایمیل های رها شده را دوباره ارسال کرده تا اگر آنها به دنبال خرید محصول هستند، خرید خود را به پایان برسانند.

برای مشتریان خود نظرسنجی ارسال کنید

هر تجارتی نیاز دارد تا بداند چگونه کار خود را انجام دهد و در کدام زمینه ها احتمال پیشرفت خود را افزایش دهد. در بازاریابی ایمیل امکانی وجود دارد تا نظرسنجی ها را مستقیما به مخاطبان خود ارسال کنید و بازخورد محصولات، وب سایت و سایر مواردرا دریافت کنید.

در نهایت این نظرسنجی ها کمک می کند تا شغل خود را بهبود دهید و برای مشتریان تجربه بهتری ارائه کنید.

وقتی بازاریابی فروشگاه اینترنتی خود را تدوین می کنید، فراموش نکنید که باید بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات را هم به برنامه خود اضافه کنید.

با وجود فعالیت های گسترده در شبکه های اجتماعی، محصولات در نمایش کاربران با سلیقه های بیشتری قرار می گیرد و فرصت بهتری برای بازاریابی ایجاد می کند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا زمینه آگاهی از برند را فراهم کنید و یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود داشته باشید. در اینجا با دو راهکار می توانید فعالیت رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید.

با ایجاد محتوای مرتبط مخاطبان را بیشتر درگیر کنید

از پست های بلاگ، فیلم تا محتوای مناسب همه می توانند برای مخاطبان تاثیر گذار باشند. حال اگر آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ، ارتباط بیشتری با کاربران می گیرید ، ترافیک بیشتری را به سمت سایت هدایت می کنید و افراد بیشتری را با برند خود آشنا می کنید.

معاملات و یا کسب ‌و کارهای ویژه را به اشتراک بگذارید

رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای ارسال هرگونه کالای ویژه، قرار داد های جدید و مداوم مطالب هستند. در صورتی که بتوانید اطلاعات روزرسانی شده در صفحات اجتماعی داشته باشید در تثبیت برند خود  قدم بزرگی برداشتید و تجارت مفیدتری در آینده خواهید داشت.

5. بهینه سازی نرخ تبدیل

اگر برای فروشگاه اینترنتی خود بیشتر روی فروش محصولات و کسب درآمد تبدیل تمرکز کردید. باید بدانید که حتمی قسمت هایی از سایت وجود دارند که می تواند برای سایت شما تبدیل (CRO)ایجاد نکند. پس می توانید به کمک روش هایی نرخ تبدیل  فروشگاه اینترنتی خود را بهینه سازی کنید.

روند پرداخت را بهبود دهید

روند پرداخت یکی از مکان هایست که می توانید مواردی که منجر به افت شده و تبدیل ایجاد نمی کند را پیدا کنید. با استفاده از نرخ تبدیل (CRO) می توانید ، روند پرداخت را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام قسمت ها را می توانید، بهبود دهید.

در وقع از تحلیل فرم‌های کوتاه تا انواع مختلف پرداخت می توانند روش های جدیدی را برای بهینه سازی روند پرداخت و بهبود آن ها را برای مخاطبان خود بیابید.

دکمه های تماس (CTA) را بهینه کنید.

دکمه های (CTA) نقش اساسی در جذب مخاطب در بخش های مختلف سایت دارد. مثلا می توانید با تجزیه و تحلیل دکمه های (CTA) و عبارات عملی بیشتری را اضافه کنید تا به احتمال بالاتری کلیک بخورد. برای ارتقا دکمه های تماس وب سایت خود می توانید از مقاله چگونه یک CTA تاثیر گذار ایجاد کنیم کمک بگیرید.

تصاویر محصول خود را آزمایش کنید

نرخ تبدیل می تواند در تست بصری محصولات کمک کند، مطمئن شوید تصاویر مخاطبان را جذب می کند و جزئیات کافی برای محصولات در اختیار کاربران قرار داده شده است. که شما می توانید هر نوع تصویر و فیلم و عکس را در این قسمت تست کنید.

6. بازاریابی محتوا

آخرین تاکتیکی که می تواند در استراتژی بازاریابی مارکتینگ شما مهم باشد ، بازاریابی محتوایی است. محتوای بازاریابی شما را قادر می کند تا دانش خود را با مخاطبان و مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

قسمت بلاگ وب سایت خود را  راه اندازی کنید

پست های بلاگ شما فرصت فوق العاده برای اشتراک گذاری اطلاعات محصولات و پست های آموزنده را در اختیار کاربران می گذارد.

برای نمایش محصولات فیلم قرار دهید

در خرید آنلاین کاربران نیاز دارند، همه ابعاد، زوایای محصول خود را ببیند و بدانند چگونه کار می کند تا مطمئن شوند مطابق خواسته آنهاست. در بازاریابی ویدیویی می توانید فیلم هایی بسازید تا بینش بهتری از تجارت و محصولات شما را ایجاد کند.

برای نمایش پروسه ایجاد محصول اینفوگرافیک ایجاد کنید

اگر می خواهید کاربران بدانند که محصولات با چه روندی ایجاد شدند، بدون شک اینفوگرافیک مراحل یادگیری کاربران را آسان می کند وفرآیند های پیچیده را در قالب ظاهری ساده و جذاب توضیح می دهد.

البته برای اینکه یک اینفوگرافیک موفق ایجاد کنید می توانید از مقاله ایجاد اینفوگرافیک موثر آی وحید کمک بگیرید.

پایان

در این مقاله 6 روشی که برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی استفاده می شود را  بیان کردیم. امیدواریم بتوانید سود دهی و فروش خود را با انجام این روش ها افزایش دهید. اگر مواردی توانسته تأثیر خوبی بر فروشگاه اینترنتی شما بگذارد خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

51
19 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18875
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3980
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3892
08 اردیبهشت 1399