بازاریابی محتوا در برابر بازاریابی دیجیتال

سئو

..بازاریابی محتوا در برابر بازاریابی دیجیتال..
سئو

بازاریابی محتوا در برابر بازاریابی دیجیتال

وقتی به بهترین استراتژی بازاریابی برای تجارت خود فکر می کنین، ذهن شما ابتدا به کجا میره؟ احتمالاً مستقیماً به فروش! درسته؟

آیا می دونین استفاده از محتوا برای ایجاد تجارت به اندازه استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتال مهمه؟

اما آیا واقعاً تفاوت بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال رو می دونین؟

تجارت شما از کدام استراتژی ها استفاده می کنه و از کجا باید شروع کنین؟

من همه پاسخ ها رو دارم تا به شما کمک کنم استراتژی بازاریابی کاملی داشته باشین؛ چه توسط بازاریابی دیجیتال و چه بازاریابی محتوا.

بازاریابی محتوا در برابر بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

محتوا می تونه از نوشتن پست وبلاگ گرفته تا ایجاد عکس، فیلم و … باشه.

چرا می خواهید روی جذب مشتری های بالقوه تمرکز کنین و به دنبال فروش صرف نباشین؟

بازاریابی محتوا علاقه مشتری به یک برند رو تحریک می کنه. به عبارت دیگه، باعث میشه مردم از نام برند شما آگاه باشن. و این آشنایی در جذب مشتری و حفظ آن کلیدی است.

هنگامی که شما محتوای بسیار عالی تولید می کنین، مردم نسبت به محصول یا خدمات شما هیجان زده میشن.

محتوا می تونه روابط اعتمادپذیر و ماندگاری با مشتریان شما ایجاد کنه.

به عنوان مثال، وبلاگ موجود در سایت شما می تونه برای پاسخگویی به سؤالات مشتری استفاده بشه، و اگه محتوای با کیفیت بنویسین، به یک متخصص معتمد تبدیل خواهید شد.

وقتی مشتری ها برای مشاوره به شما مراجعه می کنن، به گفته شما اعتماد می کنن؛ یعنی بیشتر تمایل دارن که به محصول یا خدمات شما اعتماد کنن.

از طرف دیگه، بازاریابی دیجیتال شامل تاکتیک هایی مانند SEO ،PPC یا اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی است.

هدف شما در اینجا گرفتن مشتری بیشتر است.

از آنجا که مشتریان جدید محتوا رو مشاهده می کنن، باید آن رو تا آنجا که ممکنه جذاب کنین تا سایت شما رو کلیک کنن.

نقش بازاریابی دیجیتال اینه که مشتریان فراتر از صفحه نتایج جستجو برن.

هنگامی که تبلیغات، آن ها رو به سایت شما می رسونه، این وظیفه شماست که مطمئن بشین آن صفحه جذاب و بهینه شده است و پیمایش آسانی داره.

بنابراین تفاوت بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال چیست؟

توضیح ساده اینه که بازاریابی محتوا عمدتاً بر تعامل تمرکز داره در حالی که بازاریابی دیجیتال بر فروش متمرکز است.

انواع بازاریابی محتوا در برابر بازاریابی دیجیتال

می دونم که شما احتمالاً قبلاً در مورد محتوا و بازاریابی دیجیتال سؤال داشتین.

آیا شبیه به هم هستند؟ ناهمسان هستن؟ چگونه شرکت من می تونه از آن ها برای ایجاد یک استراتژی که رقابت رو ببره، استفاده کنه؟

قبل از اینکه به همه این سؤالات پاسخ بدم، باید بدونین بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال چیست.

محتوا … خب، محتوا است. کلمات، تصاویر، فیلم ها یا صوت ها، برای جذب مخاطب شما استفاده میشه.

بنابراین چه چیزی به عنوان بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال به حساب میاد؟

وبلاگ

نفر اول شدن یعنی وبلاگ داشتن! قطعاً باید به طور منظم وبلاگ نویسی کنین.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، وبلاگ نویسی ابزاری برای ایجاد اعتماد است.

اگه محتواهای با کیفیت و با دقت تنظیم شده تولید کنین، خوانندگان شما رو متخصص می بینن!

وبلاگ نویسی می تونه به افزایش رتبه شما در سئو کمک کنه.

در واقع می تونین وبلاگی بنویسین که برای موتورهای جستجو بهینه شده باشه، این تنها روش نوشتن مقالات وبلاگ در بازاریابی LYFE است.

اگه به درستی انجام بشه، وبلاگ شما در بالای نتایج جستجوی Google نشان داده میشه، که یعنی محتوای شما در مقابل چشم های بیشتری قرار می گیره.

هنگام شروع وبلاگ نویسی، تعیین برنامه وبلاگ نویسی مهم است.

این برنامه باید شامل چند بار ارسال ماهانه و زمان ارسال و همچنین لیستی از موضوعات و عکس های احتمالی باشه که می خواهید اضافه کنین.

یک برنامه به شما کمک می کنه در مسیر خود باشین تا هرگز پستی رو از دست ندین.

ایجاد موضوعات وبلاگ به خصوص اگه در وبلاگ نویسی تازه کار باشین، می تونه چالش برانگیز باشه.

درباره کارهایی که کسب و کار شما به بهترین وجه انجام میده وبلاگ نویسی کنین، داستان های خود رو به مشتریان نشان بدین یا در مورد روندهای جدید در بازار بحث کنین.

با نوشتن یک عنوان جذاب مخاطبان خود رو جلب کرده و سپس از محتوای عالی برای جلب توجه آن ها استفاده کنین.

بسیار مهمه که بدونین مخاطبان چه کسانی هستن و از یک وبلاگ چه می خواهند.

هدف یک وبلاگ فروش نیست، بلکه دادن اطلاعاتی است که برای مخاطبان ارزشمند است.

یکی از راه های شناختن اینکه آیا آن ها از مطالب شما لذت می برن، اینه که به آنالیز سایت خود نگاه کنین و ببینین افراد معمولاً چه مدت وبلاگ های شما رو مشاهده می کنن.

همچنین می تونین از آن ها نظر خواهی کنین که آیا محتوای شما مفید است؟

فکر می کنین نوشتن یک وبلاگ خیلی وقت گیر است؟

برای کمک به خود یک متخصص استخدام کنین!

طرح سؤال

بله، از فالوور های خود سؤالاتی رو در پلتفرم هایی مانند Facebook یا Instagram بپرسین.

این کار افراد رو درگیر شما می کنه و بحث رو ادامه میده.

اما فقط پرسیدن سؤالات کافی نیست، شما باید به فالوور های خود پاسخ هم بدین!

مردم دوست ندارن که نادیده گرفته بشن. بلکه مردم عاشق برندهایی هستن که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی با آن ها ارتباط برقرار می کنن.

با مردم گفتگو کنین. از آن ها احترام خواهید گرفت. و در آینده وقتی آن ها برای خرید به فروشگاه های شما میرن، برخورد آنلاین شما رو به یاد میارن.

ارائه انگیزه و تشویق

هر محتوا نباید شامل محصول، خدمات یا برند شما باشه.

گاهی اوقات ارائه کمی انگیزه به مشتریان می تونه برای آن ها و همچنین تجارت شما مفید باشه!

این انگیزه دادن نشان میده شما به افرادی که محصول شما رو می خرن، اهمیت میدین و می خواهید آن ها موفق بشن.

تصاویر پست

کلمات همه چیز نیستن. یک عکس می تونه چیزهای زیادی در مورد برند شما بگه.

باور کنین یا نه، این محتوا محسوب میشه!

هنگام ارسال عکس در فیس بوک، اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگه، داشتن عکس های با کیفیت بسیار مهم است.

کیفیت تصویر باید واضح باشه و عکس باید داستانی رو بیان کنه یا به طریقی آموزنده باشه.

یک عکس و یک زیرنویس ساده راهی خوب برای شکستن پست های طولانی تر است.

به آنچه ارسال می کنین، فکر کنین. ممکنه آسان به نظر برسه، اما اگه وقت بذارین و آنچه رو که ارسال می کنین، تصحیح کنین، نرخ بازگشت سرمایه شما بسیار بالاتر خواهد بود!

اینفوگرافیک ها

شما می خواهید متخصص باشین، درسته؟

اینفوگرافیک ها روش های آموزنده و سرگرم کننده ای برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان خود هستن.

به عنوان مثال این infographic رو از seorooz در نظر بگیرین.

فاکتورهای رتبه بندی در گوگل

این اینفوگرافیک ساده است، اما یک روش هوشمندانه برای نشان دادن نحوه دستیابی به قوام است.

این مؤلفه بصری اضافه می تونه برای کاربران مفید باشه و می تونه نشان بده که شما می دونین در مورد چه چیزی صحبت می کنین!

ویدئو

ما در زمان خوشحالی لحظه ای زندگی می کنیم. بعضی اوقات جذب اطلاعات از طریق ویدئو برای افراد آسان تر است.

بسته به محتوا و مخاطب خود می تونین از ویدیو برای ارتقا بازی محتوای خود استفاده کنین.

اگه فیلم قوی دارین، ممکنه افراد با ابتکار عمل، اطلاعات بیشتری در مورد برند شما یا خرید کسب کنن.

محتوای “سرگرم کننده”

این محتوا شامل الگوهای رفتاری، لیست پخش، استوری های اینستاگرام و موارد دیگه است!

نکته در اینجا خلاق بودن است. چیزی ارائه بدین که بتونه در برابر همه سر و صداهای شبکه های اجتماعی برجسته باشه.

پشت صحنه کسب و کار خود رو در Instagram Story یا Snapchat نشان بدین.

محیط محتوای آرام تری ایجاد کنین که در آن بتونین شخصیت برند خود رو به نمایش بذارین.

یک هدیه و مسابقه اینستاگرامی اجرا کنین. مسابقات نیز می تونه محتوا باشه!

درسته چیزی نمی فروشین ولی آیا می دونین با دادن چیزهای رایگان در واقع می تونین درآمد کسب کنین؟

در بازار خود با افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها همکاری کنین. با استفاده از دو مجموعه فالوور می تونین سود ببرین.

انواع مختلفی از محتوا وجود داره که می تونین تولید کنین. اما فقط محتوای خوب ایجاد کردن مهم نیست؛ محتوایی ایجاد کنین که مخاطبان درگیر و تبدیل به مشتری بشن!

هدف از بازاریابی محتوا فروش نیست، اما اگه این کار رو درست انجام بدین، محتوا می تونه منجر به مشتری سازی بشه.

اکنون به انواع بازاریابی دیجیتال می پردازم.

اینجاست که تاکتیک های فروش شما اهمیت پیدا می کنن. دیجیتال مارکتینگ باید به همان اندازه بازاریابی محتوای شما قوی باشه!

سئو

بهینه سازی موتور جستجو برای “فروش” موتورهای جستجو با این ایده که وب سایت شما بهترین است و باید در بالای لیست نتایج نشان داده بشه، استفاده میشه.

SEO شامل بهینه سازی در صفحه مانند نوشتن توضیحات عنوان و متا، درج کلمات کلیدی، نوشتن تگ های alt برای تصاویر و بهینه سازی تگ های H1 است.

سئو همچنین شامل مواردی مانند وبلاگ نویسی، لینک دهی مجدد و لینک داخلی است.

این مورد به عنوان SEO مداوم شناخته میشه. هنگامی که بهینه سازی سایت خود رو به پایان می رسونین، موتورهای جستجو سایت شما رو خزیده و رتبه بندی می کنن.

اگه آن رو به درستی بهینه سازی کنین، در نهایت وقتی مشتریان کلمات کلیدی انتخابی شما رو جستجو می کنن، وب سایت شما نمایش داده میشه. معرفی بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی سئو رو بخونید.

شما باید وب سایت خود رو بهینه کنین. اگه این کار رو نکنین، مثل اینه که یک کیک فوق العاده و خوشمزه و زیبا بپزین و هیچ عکسی از آن ارسال نکنین.

اگه سایت شما بهینه نشده باشه، مشتریان بالقوه آن رو نمی بینن؛ و هیچ فروشی نخواهید کرد. ساده است.

نکته حرفه ای: برای رتبه بندی سایت زمان لازم است، بنابراین انتظار نداشته باشین که یک شبه شماره یک بشین.

اگه تلاش خود رو در سئو انجام دادین و در رتبه بندی بالاتر نرفتین، به دنبال کمک حرفه ای باشین.

PPC

اگه با SEO آشنایی دارین، احتمالاً نام PPC رو شنیدین.

این یک فرم پرداخت شده از بازاریابی موتور جستجو است. شما ۱۰۰٪ بر ایجاد آگهی و تنظیم بودجه خود کنترل دارین.

اگه بودجه دارین، می تونین هر بار شماره یک رو در فضاهای تبلیغاتی Google برای کلمه کلیدی خود کسب کنین.

اگه می خواهید بدون هزینه در رتبه یک جستجو ظاهر بشین، باید درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کرده و تبلیغات خود رو بسازین تا در چشم مشتریان بالقوه طنین انداز بشین.

نکته مهم در مورد PPC اینه که اگه  افراد در جستجوی محصولی هستن که شما می فروشین و آن ها بر روی تبلیغات Google شما کلیک می کنن، از قبل آماده تبدیل شدن به مشتری هستن.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

درست مانند بازاریابی محتوا می تونین از روش های مشابه در تبلیغات بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنین.

تفاوت بازاریابی محتوا با بازاریابی دیجیتال اینه که اگه از محتوا برای بازاریابی برند خود استفاده می کنین، به سادگی در شبکه های اجتماعی پست بذارین.

مطمئناً می تونین این پست ها رو تقویت کنین، اما آن ها فروشی نیستن.

بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات پشتیبانی شده و همچنین بازاریابی مجدد است.

تبلیغ اسپانسر زمانی است که یک برند برای تبلیغ پست خود در شبکه های اجتماعی هزینه بپردازه.

هدف کلی شما اینه که مشتری تبلیغات رو ببینه، یعنی خرید خود رو انجام بده.

تبلیغات بازاریابی قطعاً باید بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشه.

آن ها می تونن به جذب مشتریانی که پس از کلیک کردن روی تبلیغات شما یا افزودن چیزی به سبد خرید خود موفق به خرید نشدن، کمک کنن.

ارسال ویدئو برای نشان دادن نحوه کار محصولات به مشتریان محبوب است.

تبلیغات خود رو جالب کنین. هنگامی که می خواهید محصول یا خدمات خود رو بفروشین، فقط فقط ارسال یک عکس با عنوان کافی نیست. این محتوا می تونه در میان میلیون ها پست روزانه گم بشه.

عکس های خود رو سرگرم کننده و هیجان انگیز کنین!

مشتریان رو وادار به انجام دو خرید کنین. هرچه مدت بیشتری بتونین توجه آن ها رو حفظ کنین، شانس شما برای جذب مشتری بیشتر است.

شرکت Chaco تبلیغی رو در اینستاگرام پست و ظاهری سه بعدی ایجاد کرد.

این یک روش تا حدودی پیشرفته برای جلب توجه کاربران و متفاوت شدن نسبت به تبلیغات سنتی است که در اینستاگرام نشان داده میشه.

اگه شرکت شما مهارت و بودجه لازم برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی رو نداره، به فکر ارتقا بازی طراحی خود باشین.

Castor Pollux با تبلیغات خود برای غذای حیوانات خانگی جلوه ای سه بعدی ایجاد کرد.

آن ها این کار رو به سادگی با طراحی اطراف مرغ انجام دادن تا به نظر برسه که سر آن از صفحه بیرون زده.

جلوه های تصویری کوچکی از این دست می تونه توجه کاربران رو به خود جلب کنه و آن ها رو به اندازه کافی در صفحه شما نگه داره تا بتونن برای دیدن موارد بیشتر کلیک کنن.

بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال با هم کار می کنند

اگه در حال تصمیم گیری بین بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال هستین، حقیقت اینه که شما مجبور نیستین یکی رو انتخاب کنین!

ادغام این استراتژی های بازاریابی باعث افزایش مشارکت و فروش میشه که در صورت استفاده صحیح این دو استراتژی در کنار هم رخ میده. هر یک از آن ها در جذب مشتری به برند شما و تبدیل آن ها به پیروان وفادار نقش دارن.

بازاریابی محتوا با بازاریابی دیجیتال آمیخته است.

هنگام ایجاد محتوا، می تونین از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای توزیع آن محتوا در پلتفرم های اجتماعی به منظور جذب مشتری استفاده کنین.

استفاده از بازاریابی محتوا همراه با بازاریابی دیجیتال می تونه برند شما رو به سطح بالاتری برسونه.

مفهومی ارائه بدین که برای برند و مخاطبان شما منطقی باشه.

اگه بتونین تا حد ممکن هدفمند و خلاق باشین، می تونین رقبای خود رو شکست بدین و آن مشتری ها رو بدست بیارین!

بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال، نتیجه گیری

ترکیب استراتژی هایی مانند بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی دیجیتال به تمرین، صبر و خلاقیت نیاز داره.

برای دستیابی به بهترین نتیجه باید متخصص بازاریابی دیجیتال رو برای رسیدگی به محتوا و استراتژی های دیجیتال خود استخدام کنین.

متخصصان از محتوا گرفته تا طراحی وب سایت، تبلیغات و موارد دیگه، تجربه ایجاد کمپین های موفقی رو دارن که هدفمند، جذاب و نتیجه دهنده هستن!

امروز برای اطلاع از خدمات ما و اینکه سئوروز چگونه می تونه تجارت شما رو به یک شرکت سودآور تبدیل کنه، با ما تماس بگیرین!

منبع : seorooz  |  
29
2021-05-12 17:53:33
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22556
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8150
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6931
27 آذر 1398