بازاریابی محصول چیست؟ | استراتژی بازاریابی محصول ۲۰۲۰

سئو

..بازاریابی محصول چیست؟ | استراتژی بازاریابی محصول ۲۰۲۰..
سئو

بازاریابی محصول چیست؟ | استراتژی بازاریابی محصول ۲۰۲۰

یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان کسب وکار، بازاریابی محصولات‌شان است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

بازاریابی محصول

بازاریابی محصولدر دهه ۵۰ میلادی، Volkswagen یک اتوبوس فروخت. درحالی که همان اتوبوس امروزه یک ماشین کلاسیک محسوب می شود،‌ اتوبوس هنوز هم به عنوان یک نماد برای این کمپانی محسوب می شود.بخش جالب ماجرا کجاست؟ ولکسواگن چندی پیش اتوبوس جدید خود را به دنیا معرفی کرد؛ این وسیله نقلیه الکتریکی بوده و استایل مرتب و مدرنی دارد. بازاریابی ولکسواگن برای این ماشین جلب توجه کننده، منحصر به فرد و زیباست و همچنان حس ” هیپی ” که به داشتن آن در طول زمان معروف بوده است را در خود دارد.

ولکسواگن همچنین یک تبلیغ تلویزیونی در این باره منتشر کرد که هوشمندانه، مینیمالیست و همگام با برند بود. این تبلیغ ماشین را با اجرا شدن موزیک ” صدای سکوت (Sound of Silence) ” در پس زمینه نشان می دهد (ماشین های الکتریک صدایی ندارند و ساکت هستند) و در پایان با یک پیام کوتاه روی صفحه نمایشگر برای بیننده ها خاتمه می یابد:” عصر جدیدی در ماشین های الکتریکی را به شما معرفی می کنیم.‌”

این بیانیه از سوی ولکسواگن نشان دهنده این است که این شرکت به علاقه جامعه در مورد ماشین های الکتریکی و دوست دار محیط زیست احترام می گذارد. همچنین به این موضوع اشاره می کند که این ماشین آورنده عصر جدیدی از اتوبوس هاست. چه کسی برای این مدل بازاریابی کار می کند؟ چه کسی در تولید محتوایی که مشتریان را درباره محصولات جدید و به روز رسانی ها مانند اتوبوس ولکسواگن هیجان زده می کند، نقش دارد؟ چه کسی مصرف کنندگان را به خرید تشویق می کند؟ بازاریابان محصول.

بازاریابی محصول چیست؟

بازاریابی محصول به پروسه آوردن محصول به بازار، تبلیغ کردن محصول و فروختن آن به مشتری است. بازاریابی محصول شامل داشتن درک مناسب و شناخت کافی از مخاطبان هدف و استفاده از پیام رسانی و قرارگیری استراتژیک در بازار برای افزایش سودآوری و تقاضا برای محصولات می باشد. چه چیزی باعث می شود تا بازاریابی محصول منحصر به فرد باشد؟ چه تفاوت هایی با بازاریابی مرسوم دارد؟ بیایید تفاوت هایشان را بررسی کنیم.

آمیخته بازاریابی از 4Ps تا 7Ps

بعد از مطالعه 4Ps آمیخته بازاریابی نوبت به توسعه ی آن به 7Ps آمیخته بازاریابی می رسد

 بازاریابی محصول در مقابل بازاریابی سنتی

بازاریابی محصول کاملاً استراتژیک است در حالی که بازاریابی سنتی کاملاً محیطی است. بازاریابی محصول به عنوان بخشی از بازاریابی مرسوم و سنتی به حساب می آید. در واقع اگر شما به 7P بازاریابی نگاه کنید، می بینید که بازاریابی محصول یکی از مهم ترین جنبه های فعالیت های بازاریابی می باشد. بازاریابی محصول تمرکز خود را بر روی افزایش تقاضا برای محصول و وفق پیدا کردن محصول با مشتریان کنونی است. این بازاریابی بر روی مراحلی که مردم برای خریدن محصول شما برمی دارند تمرکز می کند تا بازاریابان محصول بتوانند کمپین هایی را ایجاد کنند که از این کار پشتیبانی کنند.

بازاریابی محصول نیازمند داشتن درک صحیح و در سطوح عمیق از مخاطبان هدف محصول مورد نظر است و سپس توسعه پیاده سازی موقعیت و پیامی از سوی محصول که برای این گروه از مخاطبان راضی کننده باشد. بازاریابی محصول بخش عرضه و اجرای محصول را علاوه بر استراتژی بازاریابی این محصول دربر می گیرد و به همین دلیل است که کار یک بازاریاب محصول در مرکز فعالیت های تیم بازاریابی، فروش و تبلیغات محصول می باشد.

بازاریابی سنتی بر روی موضوعات گسترده تر در زیر چتر بازاریابی مانند رهبری افکار، سئو و هر چیز دیگری که مربوط به جذب و تبدیل مشتریان جدید و مشتریان احتمالی باشد متمرکز است. این کار درباره معرفی کمپانی و برند به صورت کلی است که شامل محصولاتی که فروخته می شوند نیز می شود. این بازاریابان مطمئن می شوند که یک پیام ثابت و همسو با برند همیشه در تمامی محتواهای کمپانی وجود داشته باشد.

چرا بازاریابی محصول مهم است؟

بازاریابی محصول یک بخش حیاتی در استراتژی بازاریابی تمامی کمپانی ها و برندهاست. بدون بازاریابی محصول، محصولات شما به نهایت پتانسیل خود در میان مخاطبان هدفشان نخواهند رسید. بیایید نگاهی به کارهایی که بازاریابی محصول انجام می دهد داشته باشیم تا بتوانید بهتر منظور ما را متوجه شوید.

  • داشتن درک بهتری از مشتریان
  • هدفگیری موثرتر پرسوناهای هدف شما
  • بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد رقبا‌ (محصولات و تاکتیک های بازاریابی)
  • مطمئن شدن از این که تیم های بازاریابی، فروش و محصول همگی در هماهنگی کامل با یکدیگر به سر می برند
  • قرارگیری صحیح محصول در بازار هدف
  • افزایش سودآوری و فروش

 محصول در آمیخته بازاریابی

محصول می تواند به عنوان یک کالای فیزیکی، یک سرویس قابل ارائه و یا به صورت مجازی باشد که ما به مشتری ارائه می دهیم

همچنین سوالاتی وجود دارد که شما به عنوان یک بازاریاب محصول باید از خود پرسیده و با توجه به محصولتان به آن ها پاسخ دهید. پرسیدن این سوالات از خودتان می تواند این اطمینان را حاصل کند که محصولی که در اختیار دارید در میان مشتریان به یک محصول موفق تبدیل می شود.

  • آیا این محصول برای بازار امروز مناسب است؟
  • آیا این محصول برای مشتریان امروزی ما مناسب است؟
  • این محصول چه وجه تمایزی نسبت به محصولات مشابه رقبای ما دارد؟
  • آیا راهی برای بیشتر کردن این تمایز نسبت به محصولات مشابه رقبا وجود دارد؟
  • آیا در گذشته محصولات وجود داشته است که ما فروخته ایم اما امروز دیگر آن ها را بازاریابی نمی کنیم و اگر به گذشته برگردیم هم این کار را نخواهیم کرد؟ اگر این طور است، چرا؟

همانطور که می بینید، بازاریابی محصول شما را مجبور می کند که با دید استراتژیک به محصولات نگاه کنید تا مطمئن شوید که آن ها در میان مشتریان امروزی موفق خواهند بود. حال وقت آن رسیده که به مسئولیت هایی که شما به عنوان یک بازاریاب محصول باید بپذیرید نگاهی داشته باشیم. مسئولیت های شما به عنوان بازاریاب محصول ممکن است تفاوت جزئی با توجه به صنعت، کمپانی، محصولات، اندازه کمپانی و منابع با دیگر همکارانتان داشته باشد. اگر برای یک استارت آپ کار می کنید،‌ شما ممکن است بازاریاب محصولی باشید که به تیم بازاریابی برای تولید محتواهای گسترده تر به دلیل کمبود بودجه و منابع کمک می کنید. همانطور که بیزینس رشد می کند،‌ ممکن است به سراغ تیمی بروید که تنها کاری که انجام می دهد بازاریابی محصول است.

مسئولیت های بازاریابی محصول

۱ – شناسایی پرسونای خریداران و مخاطبان هدف محصول شما

شما باید پرسوناهای خریداران و مخاطبان هدف محصول خود را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان را به نحوی متقاعدکننده هدفگیری کنید و آن ها را به سمت خرید هدایت کنید.

شما باید پرسوناهای خریداران و مخاطبان هدف محصول خود را شناسایی کنید

این کار به شما اجازه اصلاح محصولات و قابلیت های آن ها را به صورتی که بتوانند به بهترین شکل ممکن چالش ها و نیازهای مشتریان را برطرف کنند، می دهد.

۲ – ساخت، مدیریت و اجرای موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی محصول

یک استراتژی بازاریابی محصول به شما اجازه می دهد تا محتواها و کمپین ها را بسازید، مدیریت کنید و به پیش ببرید. این کار از مراحلی که پرسوناهای خریداران و مخاطبان هدف شما برای طی کردن تا رسیدن به خرید محصول نیاز دارند پشتیبانی می کند.

۳ – کار کردن با تیم فروش برای جذب مشتریان مناسب برای محصول جدید خود

به عنوان یک بازاریاب محصول، شما باید ارتباط مستقیمی با تیم فروش داشته باشید. شما با گروه فروش برای شناسایی و جذب مشتریان مناسب کار می کنید و همچنین قابلیت های پشتیبانی از محصولات را نیز فراهم می کنید تا مطمئن شوید مشتریان از تمامی جنبه های داخلی و خارجی محصول و قابلیت هایی که دارد با خبر هستند. در این صورت شما و تیم های شما همگی در یک مسیر به اشتراک گذاری چیزهایی هستید که به مشتریان ارائه می شود،‌ که به شما اجازه می دهد یک تجربه با ثبات و همسو با برند را برای هر کسی که در تماس با محصول جدید شما قرار می گیرد فراهم کنید.

۴ – مشخص کردن جایگاه محصول در بازار

یکی از مهم ترین بخش های کار شما مشخص کردن جایگاه محصول در بازار است. به این پروسه به صورت داستان سرایی نگاه کنید، جایگاه شما نیازمند این است که شما داستانی را برای محصول خود بوجود آورده و تعریف کنید. به عنوان یک بازاریاب محصول، شما باید با تیم گسترده تر بازاریابی و تیم محصول کار کنید تا این داستان را با پاسخ دادن به این سوال های مهم ایجاد کنید:

  • چرا این محصول ایجاد شده است؟
  • این محصول برای چه کسانی ایجاد شده است؟
  • چه چالش هایی را می توان با این محصول برطرف کرد؟
  • چه چیزی باعث خاص بودن این محصول می شود؟

۵ – مطمئن شوید که محصول شما نیازهای مخاطبان را برطرف می کند

شما همچنین باید مطمئن شوید که محصولات شما می توانند نیازهای مشتریان و مخاطبان هدف شما را برطرف کنند. از طریق تحقیقات انجام شده برای شناسایی پرسوناهای خریداران و مخاطبان هدف، شما باید توانسته باشید که نقاط درد و چالش هایی که سعی بر رفع آن ها با محصول خود دارید را شناسایی کرده باشید.

اگر محصول شما نیازهای مشتریان را برطرف نکند، آن ها هیچ دلیلی برای خرید محصول و انتخاب آن به جای محصول رقبا ندارند.

۶ – محصولات خود را در طول زمان مرتبط نگه دارید (به روز باشید)

محصولات شما باید در طول زمان مرتبط باقی بمانند. همان طور که نیازها، چالش ها و انتظارات به مرور زمان دچار تغییر و تحول می شوند، این کار شماست که مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی محصول شما و خود محصولات در میان مشتریان مرتبط باقی می مانند. این بدین معنیست که شما باید تغییرات کوچک در استراتژی بازاریابی محصول خود را مدیریت کنید، یا خود محصولات مورد نظر را اصلاح کنید.

استراتژی بازاریابی محصول

استراتژی بازاریابی محصول شما مانند راهنمای جایگاه، قیمت گذاری و معرفی محصول شما خدمت می کند. این استراتژی به شما در توسعه تا عرضه و معرفی محصول به مخاطبان هدف و بازار هدف کمک می کند تا بدانید که محصول خود را در کجا عرضه و بازاریابی کنید.

۱ – تعریف مخاطبان هدف و پرسونای خریداران محصول

همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین نقش های شما به عنوان بازاریاب محصول تعریف مخاطبان هدف و پرسونای خریدارانی است که محصول شما را خریداری می کنند. این اولین قدم از بازاریابی محصول شماست. با داشتن شناخت از مخاطبان و نیازها، چالش ها و نقاط درد آن ها، شما می توانید مطمئن شوید که تمامی جنبه های استراتژی بازاریابی محصول شما مناسب این گروه از مخاطبان و پرسونا می باشد. از این طریق‌، محصول و محتوای بازاریابی که برای محصول تولید می شود با مخاطبان سازگاری دارد.

۲ – مشخص کردن جایگاه و پیام محصول برای متمایز کردن آن از دیگران

بعد از انجام تحقیقات مشتریان و پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد آن ها، شما نیازها، چالش ها و نقاط درد آن ها را شناسایی کرده اید. از اینجا به بعد، می توانید به شیوه هایی فکر کنید که به آن ها نشان می دهید که محصول شما چطور می تواند این مشکلات را برایشان رفع کند. اما این لزوماً بدین معنی نیست که شما خود را از رقبایتان متمایز کرده اید. بالاخره آن ها رقیب شما محسوب می شوند چون می توانند نیازهای مشتریان شما را به شیوه های مشابه کمپانی شما حل کنند.

کلید متمایز کردن محصول خود از رقبا جایگاه و پیام آن است. جایگاه و پیام محصول به سوالاتی که مشتریان ممکن است در مورد محصول شما و دلیل خاص بودن آن داشته باشند پاسخ می دهد و سپس این پاسخ ها را به عنوان نکات اصلی استراتژی بازاریابی محصول شما باز می گرداند. این کار شما به عنوان یک بازاریاب محصول است که مطمئن شوید که مخاطبان شما پاسخ این سوالات را می دانند و لازم نیست که به دنبالشان بگردند.

مثال هایی از سوالاتی که شما باید برای توسعه جایگاه و پیام محصول خود به آن ها پاسخ دهید عبارتند از:

  • چه چیزی باعث می شود که محصول شما خاص باشد؟
  • چرا محصول ما بهتر از محصول رقیب است؟
  • چرا قابلیت های محصول ما متناسب با مخاطبان هدف است؟
  • مشتریان ما چه چیزی را از محصول ما بدست می آورند که نمی توانند از طریق محصول رقبا به آن ها دست پیدا کنند؟
  • چرا مشتریان باید اعتماد و پول خود را صرف سرمایه گذاری بر روی ما و محصولاتمان کنند؟

زمانی که به این سوالات پاسخ دادید، شما می توانید این پاسخ ها را به صورت یک بیانیه کامل و تاثیرگذار که می تواند جایگاه و پیام شما را ثبت کند به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پاسخ های مربوط به سوالات جایگاه و پیام را به صورت یک شعار تبدیل کنید.
  • از کلمات فعال برای هیجان زده کردن مخاطبان استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که لحن بیانیه شما همان لحن برندتان است.
  • بر روی مزایای کلی محصول خود تمرکز کنید.

اگر به مثال خوبی نیاز دارید،‌ می توانید صفحه محصول وب سایت HubSpot را ببینید، در این بخش بیانیه ای با این مضمون را مشاهده خواهید کرد:‌”‌ نرم افزار اینباند مارکتینگ همه کاره: تمام چیزی که برای راه اندازی یک کمپین موثر نیاز دارید که باعث شود مردم به بیزینس شما علاقه مند شده و از این که مشتری شما هستند خوشحال باشند. “‌

به عنوان بازاریاب محصول، شما باید مطمئن شوید که تیم فروش، بازاریابی و محصول نیز از جایگاه و پیامی که شما برای محصول تعیین کرده اید مطلع هستند تا بتوانید از آن در ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی نیز استفاده کنند. این کار باعث می شود تا مطمئن شوید که تمام کمپانی در زمینه تولید محتوا و انتشار اطلاعات در مورد محصولات شما ثبات نسبی دارد. علاوه بر این شما می توانید این اطلاعات را در صورتی که احساس می کنید لازم است با تیم پشتیبانی نیز به اشتراک بگذارید،‌ چرا که آن ها نیز دائماً در تماس با مشتریان احتمالی و مشتریانی که سوالاتی در مورد محصولی که روی آن سرمایه گذاری کرده اند، هستند.

۳ – برای محصول خود اهداف تعیین کنید

در قدم بعد شما باید برای محصول خود اهدافی را تعیین کنید. این اهداف با توجه به مشخصات محصول، مدل کمپانی که برای آن کار می کنید، اهداف کلی بازاریابی شما و موارد دیگر متفاوت باشند.

اهداف با توجه به مشخصات محصول، مدل کمپانی، اهداف کلی بازاریابی شما و … متفاوت‌‌اند

اهداف شما مشخصاً تنها برای بیزینس و موقعیت شما تعریف می شوند. در هر صورت،‌ بیایید به چند هدف رایج که اکثر بازاریابان محصول به دنبالشان هستند نگاهی داشته باشیم.

  • افزایش سودآوری
  • تعامل با مشتریان
  • افزایش سهم بازار
  • بدست آوردن مشتریان رقبا
  • افزایش هویت برند

شما می توانید چندین هدف را با هم ترکیب کنید و یا تنها بر روی یکی از آن ها تمرکز کنید،‌ هر کمپانی و محصول می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. کلید موفقیت در این زمینه این است که شما این اهداف را در فرمت اهداف SMART تنظیم و بازبینی کنید، بدین معنی که آن ها باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل اجرا، واقع بینانه و وابسته به زمان باشند.

۴ – محصول خود را قیمت گذاری کنید

به عنوان یک بازاریاب محصول، شماهمچنین باید در قیمت گذاری محصول نیز حرفی برای گفتن داشته باشید. با توجه به کمپانی که برای آن کار می کنید، ممکن است در این بخش از استراتژی با تیم های دیگر کار کنید، یا شاید هم این تنها وظیفه شما و دیگر بازاریابان محصول کمپانی باشد. در هر صورت شما می توانید قیمت گذاری رقابتی و همچنین ارزش محور را در نظر بگیرید.

تفاوت قیمت گذاری رقابتی و ارزش محور

قیمت گذاری رقابتی زمانی اتفاق می افتد که شما قیمت محصول خود را بر اساس قیمت های مشابه رقبا انتخاب می کنید. این شیوه برای کمپانی هایی ایده آل است که محصولی تولید کرده اند که شباهت زیادی با محصولات رقبا در بازار دارد. اگر باور دارید که قابلیت های منحصر به فرد محصول شما نیاز به داشتن قیمت بالاتری نسبت به محصولات رقبا دارند، می توانید قیمت خود را بالاتر از بازار قرار دهید. یکی از بهترین راه ها برای ارزیابی عادلانه بودن قیمت های رقبا، بررسی گزارشات مالی و ترندهای صنعت می باشد.

قیمت گذاری ارزش محور ارزش محصول شما را به شیوه ای چند برابر می کند

قیمت گذاری ارزش محور به شما اجازه استفاده از بیشترین میزان سود را می دهد،‌ اگرچه که نسبت به مدل قبلی نیازمند زمان بیشتری برای اثبات شدن است. این شیوه برای کمپانی هایی ایده آل است که محصولی را می فروشند که رقبای خیلی کمی در بازار دارد و یا اصلاً‌ در مقایسه با قابلیت های جدید و منحصر به فرد خود هیچ رقیبی ندارد. قیمت گذاری ارزش محور ارزش محصول شما را به شیوه ای چند برابر می کند که مشتری می تواند با سودآوری آن ارتباط برقرار کند. این کار به شما اجازه می دهد تا قیمت محصول را بر اساس ارزشی که برای مخاطب به وجود می آورد تعیین کنید به جای این که به هر چیزی که بازار، صنعت یا رقبای شما می گویند گوش دهید.

۵ – محصول خود را عرضه کنید

حال وقت آن رسیده که به مهم ترین نقش شما به عنوان بازاریاب محصول و همچنین هیجان انگیزترین بخش، یعنی عرضه محصولی که در حال بازاریابی آن بوده اید بپردازیم. در زمان عرضه محصول دو بخش هستند که بازاریابان محصول باید روی آن ها تمرکز داشته باشند؛‌ عرضه داخلی (اتفاقاتی که درون کمپانی شما به هنگام عرضه می افتد) و عرضه خارجی (اتفاقاتی که در زمینه عرضه محصول در خارج از کمپانی شما با مخاطبان و بازار می افتد)

جنبه های داخلی عرضه محصول

همانطور که گفته شد کار شما به عنوان یک بازاریاب محصول این است که اطمینان حاصل کنید که تمام کمپانی در زمینه محصول مورد نظر با یکدیگر همکاری و مشارکت دارند. از این طریق مشتریان شما تنها جزئیات دقیق و با ثباتی را در رابطه با محصولات دریافت می کنند.

تیم های بازاریابی، محصول و فروش باید از اطلاعاتی که در لیست زیر آمده است مطلع باشند:

  • مزایای محصول
  • اطلاعات در دسترس در مورد دموی محصول
  • فرصت های تمرینی فروش محصول مورد نظر و نحوه استفاده از آن ها
  • جایگاه و پیام محصول به چه صورتی است
  • مشتریان ایده آل و پرسونای خریداران شما به چه صورتی هستند
  • محصولات شما چه اهدافی را دنبال می کنند
  • قابلیت های محصولات شما چیست
  • قیمت محصول چگونه است
  • محصول شما چطور به مشتریان عرضه می شود

حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چطور می خواهید این اطلاعات را به تیم های فروش، بازاریابی و محصول ارائه کنید. چه کانال هایی برای به اشتراک گذاری این اطلاعات با همکاران شما ایده آل هستند؟ شما می توانید این کار را از طریق کیت فعال سازی فروش (Sales Enablement Kit)، رونمایی کردن و پایگاه دانش (Knowledge Base) انجام دهید.

جنبه های خارجی عرضه محصول

راه های زیادی برای بازاریابی عرضه محصول شما به صورتی که مشتریان، مشتریان احتمالی و مخاطبان در مورد هر چیزی که می فروشید مطلع شوند وجود دارد. اول از همه مشخص کنید که فعالیت های بازاریابی خود را در کدام قسمت می خواهید متمرکز کنید. در این قسمت چندین مثال از کانال ها و مکان هایی که می توانید این کار را انجام دهید می بینید.

  • شبکه های اجتماعی
  • فروشگاه ها
  • رویداد عرضه محصول
  • بلاگ
  • صفحه فرود وب سایت
  • پیش نمایش اختصاصی محصول
  • رویداد یا کمپین تبلیغاتی

در هر کانالی که برای بازاریابی عرضه محصول خود انتخاب می کنید، شما باید اطلاعات مرتبط به محصول را قرار دهید تا مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی بتوانند تمامی اطلاعات لازم در مورد محصول را بدست آورده و دلیلی که به آن نیاز دارند را بفهمند. این موضوع شامل قابلیت های محصول، چیزی که محصول را خاص می کند، قیمت آن، دمو برای مشتریان، تمرین برای مشتریان و هر شیوه دیگری که ایجاد کرده اید و می خواهید به اشتراک بگذارید می شود.

تبریک می گوییم، شما همین الان توانستید مراحل مربوط به بازاریابی یک محصول را یاد بگیرید. یادتان باشد که این پروسه ای است که باید به آن فکر کنید و همانطور که محصولات شما تغییر پیدا می کند آن ها را نیز بروز رسانی کنید تا با مشتریان شما مرتبط باقی بمانند.

مثال های بازاریابی محصول

۱ – Apple

اپل یک نام شناخته شده در نرم افزار و تکنولوژی های پیشرو در بازار است. نه تنها محصولات آن ها به صورت فوق العاده ای طراحی می شوند، بلکه بسیار کاربردی نیز هستند. اما بازاریابی محصول اپل تمرکز زیادی روی قابلیت های محصولات ندارد، آن ها مزایای کاربران را بازاریابی می کنند.

اپل تنها لیست تحسین برانگیز قابلیت های محصولات خود را ارائه نمی دهد؛ آن ها از این قابلیت ها استفاده می کنند تا به مشتریان بگویند که با این قابلیت ها می توانند به چه کسی تبدیل شوند و اگر محصول را خریداری کنند، چطور می توانند کار کنند. آن ها روایت هایی را با استفاده از محصولات خود تعریف می کنند و در این پروسه مردم را به خرید تشویق می کنند.

۲ – Coca Cola

آیا می دانستید که بیش از 95 درصد مردم دنیا کوکا کولا را بخاطر برندینگ سفید و قرمز آن می شناسند؟ این موضوع را خیلی راحت می توانید متوجه شوید وقتی که اکثر مردم به دنبال نوشیدنی بدون الکل یا طعم کولا هستند، کوکا کولا را سفارش می دهند. در واقع هویت این برند انقدر قدرتمند است که رقیب آن ها یعنی پپسی از این داستان در تبلیغ مسابقه سوپر باول خود استفاده کرد. با استفاده از جایگیری بسیار هدفمند، تبلیغات مکرر و برندینگ با ثبات، کوکا کولا واقعاً به یک نام و برند بسیار شناخته شده در سراسر دنیا تبدیل شده است.

۳ – MailChimp

چند ده ابزار بازاریابی ایمیل در اینترنت وجود دارد، اما میل چیمپ تحت تاثیر این رقابت قرار نمی گیرد. در واقع آن ها توانسته اند از این رقابت خیلی فراتر بروند و این کار را توسط قرار دادن خود در جایگاهی به عنوان ابزاری فراتر از ابزار ایمیل مارکتینگ انجام داده اند،‌به عنوان یک ابزار بازاریابی همه کاره که به بیزینس ها برای رشد کردن کمک می کند.

درست مانند اپل، میل چیمپ نیز عمدتاً مزایای خود برای کاربر نهایی را نشان می دهد، نه فقط قابلیت های محصول. یک ری برندینگ و طراحی دوباره وب سایت که اخیراً انجام شده است این کمپانی را بیش از پیش در وضعیت بهتری قرار داده است. بازاریابی محصول پروسه ای است که یک کمپانی برای آوردن محصول به بازار استفاده می کند. یک بازاریاب محصول بودن بدین معنیست که شما در مرکز تیم های فروش، بازاریابی و محصول قرار دارید.

جمع بندی

شما بخش بسیار مهمی در موفقیت محصول هستید، چرا که شما استراتژی بازاریابی محصول را ایجاد و مدیریت می کنید و همچنین به عنوان یک پیوند میان این سه دپارتمان نیز عمل می کنید و مطمئن می شوید که همه کارکنان در زمینه محصول، قابلیت ها، توانایی ها و موارد دیگر آن اطلاعات کافی دارند. بنابراین، وقت آن رسیده که شروع به بازاریابی محصول جدید خود کنید تا از موفقیت آن در میان مخاطبان و بازار هدف اطمینان حاصل کنید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

27
18 خرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

15905
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

2652
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2491
22 اردیبهشت 1398