بازاریابی مشارکتی چیست؟

سئو

..بازاریابی مشارکتی چیست؟..
سئو

بازاریابی مشارکتی چیست؟

آیا میدانید بازاریابی مشارکتی {Affiliate Marketing} چیست؟ نکات مهم و کاریردی و انواع آن را در سئوروز به طور کامل شرح خواهم داد.

بازاریابی مشارکتی نوعی از انواع بازاریابی است که امروزه برای پیشبرد اهداف شرکت و یا یک کسب و کار از آن برای به دست آوردن سود بیشتر استفاده می کنند.

در این نوع از بازاریابی دو یا چند برند زمینه کاری و بازاریابی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند تا در نهایت بازار هدف آنها و تعداد مخاطبان آنها افزایش یافته که نتیجه آن برای تمام این برندها افزایش فروش، افزایش سود و در نتیجه افزایش اعتبار خواهد بود.

این را فراموش نکنیم که برندهای با کار مشترک در این سیستم موفق تر خواهند بود زیرا از این طریق بازار هدف و فروش خود را گسترش داده اند.

بازاریابی مشارکتی به چه معناست؟

بازاریابی مشارکتی به نوعی از بازاریابی می گویند که چند شریک با هدف مشترک در یک مسیر حرکت می کنند.

افرادی که در حرفه بازاریابی مشغول به فعالیت هستند، همیشه به دنبال راه کاری هستند که به درآمد و سود بیشتر نزدیک شوند.

بازاریابی مشارکتی در واقع این امکان را برای شما فراهم می نماید.

در واقع این پروسه با همکاری ۲ تا ۳ شرکت انجام می شود.

بازاریابی مشترک برای هر برندی که قصد دارد تا مخاطبان خود را افزایش دهد، کاربرد داشته باشد.

در واقع در این نوع بازاریابی شرکت هایی که با هم به اشتراک کار می کنند نیروهای خود را در کنار هم و هماهنگ با هم به کار می گیرند.

شاید بتوان گفت که این نوع از اشتراک کاری یک اشتراک برد-برد در بازاریابی این شرکت ها می باشد.

بازاریابی مشارکتی از چه بخش هایی تشکیل شده است

در این نوع از بازاریابی یعنی بازاریابی مشارکتی حداقل دو طرف وجود دارد.

گروه اول که بخش فروش را انجام می دهد و به گونه های مختلف(مستقیم و غیر مستقیم) با مشتری در ارتباط است و گروه دوم که محصول و یا خدمات را در اختیار گروه اول قرار می دهد.

به طور معمول شرکت هایی که در گروه اول، یعنی ارتباط با مشتری قرار می گیرند: خطوط هوایی، بانک ها، هتل ها، موسسات مالی، هایپرها و فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های املاک و از این دست مراکز هستند.

مزایای بازاریابی مشترک

بازاریابی مشارکتی مزایای زیادی برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف به همراه دارد. از مزایای این نوع از اشتراک کاری می توان به مواردی به طور خلاصه اشاره کرد:

  • بیشتر در معرض دید مخاطب قرار می گیرید. از این طریق به دلیل اینکه دامنه مخاطبان شما به تعداد مخاطبان دو یا چند شرکت که با هم مشترک کار می کنند گسترش می یابد، تعداد مخاطبان افزایش پیدا می کند.
  • میزان محبوبیت و اعتماد به محصول و یا برند شما افزایش می یابد. در صورتی که مشتری به برندی که با آن کار می کنید اعتماد داشته باشد، این اعتماد شامل حال محصول شما نیز خواهد شد.
  • هزینه تولید محتوا و کارهای مربوط به آن بین شما و شرکای شما سرشکن شده و در نتیجه کاهش می یابد.
  • در صورتی که بودجه لازم و کافی را کار خود نداریدف می توانید از این روش استفاده نمایید و در عین حال افزایش سود نیز داشته باشید.
  • یکی از مزایای این شیوه میزان بالا رفتن فروش می باشد.

نکات مهم و اساسی در بازاریابی مشارکتی

برای انتخاب یک مشترک کاری و انتخاب یک شرکت برای بازاریابی مشارکتی باید در درجه اول تمام جنبه های بازار هدف را شناسایی و به طور کامل بررسی کنیم.

باید به تمام نکات حقوقی و قانونی این نوع شراکت اشراف کامل داشته باشیم تا با مشکلی در کار مواجه نشویم.

همچنین باید در بازاریابی مشارکتی وظایف و نقش مدیران بازاریابی به خوبی مشخص شده  باشد و در واقع مدیران بازاریابی شرکت ها باید به طور هماهنگ و هم راستا با هم پیش بروند.

کاربردهای بازاریابی مشترک

امروزه به دلیل کارایی بالای این نوع از بازاریابی بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ و کوچک برای موفقیت در کسب و کار خود از بازاریابی مشترک استفاده می کنند.

البته باید بدانید که این نوع از بازاریابی تنها برای محصول استفاده نمی شود بلکه حتی شرکت های مختلف در زمینه تولید محتوا و کارهایی از این دست نیز از این شیوه استفاده می کنند که برای آن نام تولید اشتراکی را انتخاب کرده اند.

بهترین نوع و کاربرد بازاریابی مشترک میان دو شرکت و یا دو کسب و کار با مخاطبان مشابه می باشد که بر روی یک محصول، خدمات و یا محتوا کار می کنند. بازاریابی محتوا چیست؟ را بخوانید.

مهمترین نکته در افزایش کارایی این روش این است که هر دو مشترک به دنبال هدف مشترک از انجام این کار باشند.

شاید بتوان گفت که باید میان مشترکان در این نوع از بازاریابی یک صفحه فرود مشترک وجود داشته باشد.

انواع محتوای بازاریابی مشترک

در بازاریابی مشترک می توانید از انواع محتواها در کار خود بهره ببرید:

۱- کتاب الکترونیکی: این نوع از محتوا در واقع یکی از رایج ترین ها در زمینه بازاریابی مشترک می باشد. یک نفر کار طراحی را بر عهده دارد و یک نفر محتوا را تهیه می کند.

۲- وبینار: این شیوه شاید بتوان گفت بسیار مورد توجه است و بسیاری از بازاریابان مشترک از این شیوه استفاده می کنند.

۳- پست بلاگ: این روش از کم زحمت ترین نوع انجام کار در بازاریابی اشتراکی است.

۴- چت توییتر: از طریق چت توییتر به شما اجازه داده می شود تا در رابطه با تخصص خود صحبت کرده و با مخاطبان یکدیگر تعامل داشته باشید.

۵- ویدیو: ضبط یک ویدیو همراه با شریک خود می تواند بهترین شیوه برای شنیده شدن پیام شما توسط تعداد بالای مخاطبان و دیده شدن شما و شریکتان در کنار یکدیگر باشد.

۶- برگزاری رویداد آنلاین و آفلاین –

همانطور که در سئو روز توضیح داده شد، ابعاد این نوع مشارکت در کار می تواند بسیار بزرگ و گسترده و یا کوچک باشد.

یعنی شما حتی در کسب و کار تک نفره خود می توانید از بازاریابی مشارکتی استفاده نمایید.

در صورتی که تمایل دارید در رابطه با این نوع از بازاریابی اطلاعات دقیق تری داشته باشید و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید تا بتوانید مشترک بهتری را برای خود انتخاب نمایید، می توانید با کمک گرفتن از سئو روز، این کار را انجام دهید.

انتخاب مشترک مناسب در این نوع از بازاریابی شاید حرف اول را می زند.

بنابراین برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید از مشاوران و همکاران ما کمک بگیرید.

منبع : seorooz  |  
34
21 اسفند 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22279
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

7636
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6531
27 آذر 1398