بازاریابی پنهان چیست؟

سئو

..بازاریابی پنهان چیست؟..
سئو

بازاریابی پنهان چیست؟

بازاریابی پنهان یا (Stealth Marketing) چیست؟ بازاریابی مخفیانه به عبارت دیگه بازاریابی همهمه ای، هر گونه استراتژی بازاریابی است که در آن محصول یا خدمات به روشی به مردم تبلیغ میشه که آنها کاملاً از این تبلیغ بی خبر هستن و نمیدونن دارن تبلیغات محصول رو میبینن.👀‼ در این مقاله از سئو روز به طور کامل درباره بازاریابی پنهان و تکنیک های آن و مزیت ها و انواع آن را توضیح خواهم داد.

تکنیک های زیادی در بازاریابی مخفیانه وجود داره که رایج ترین آنها قرار دادن محصول در یک پلتفروم و بازاریابی مخفی آن است.

هدف اصلی از بازاریابی مخفیانه ایجاد فروش فوری نیست، بلکه ایجاد علاقه و هیجان است که باعث میشه مشتری بعداً پذیرای تبلیغات مستقیم باشه.

قرار دادن پنهانی محصول در یک پلتفرم که معمولاً به عنوان بخشی از رسانه های جمعی یا سرگرمی است، محصول رو خارج از متن تبلیغات نشان می ده.

شرکت ها با سلبریتی ها و افراد مشهور قرارداد میبندن و محصولات خود رو در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی قرار میدن. در مطالب قبلی در سئو روز درباره آشنایی با انواع بازاریابی توضیحات کاملی دادم .

چه کسی از بازاریابی پنهانی استفاده می کنه؟

شرکت های مختلفی می تونن از روش های بازاریابی پنهانی استفاده کنن تا برای محصول خود همهمه و شایعه ایجاد کنن.

این سبک بازاریابی معمولاً توسط شرکت های بزرگی استفاده میشه که توانایی بهره بری از چندین استراتژی بازاریابی برای یک محصول واحد رو دارن.

با این حال، شرکت های کوچک برای ایجاد علاقه به محصول جدید با موفقیت از بازاریابی پنهانی استفاده کرده اند.

شرکت های کوچکتر و فاقد منابع گسترده بازاریابی می تونن به جای استفاده از هرگونه تبلیغات سنتی، از بازاریابی پنهانی برای ایجاد آگاهی نسبت به محصول خود استفاده کنن.

یکی از برجسته ترین مثالهای استفاده یک شرکت کوچک از بازاریابی پنهانی، خط تولید لباسهای FUBU است.

صاحب این شرکت بودجه اجرایی نداشت و نمیتونست از هیچ منبع سنتی برای تبلیغ کمک بگیره.

بنابراین از ستاره موسیقی هیپ هاپ، Run DMC و LL Cool J خواست تا در کنسرتها و مصاحبه تلویزیونی در شبکه MTV لباسهای این شرکت نو ظهور رو بپوشن.

این اتفاق باعث شد FUBU بدون هیچ هزینه ای برای خرید فضای تبلیغاتی، مخاطبان گسترده ای جذب کنه. این کمپین موفقیت آمیز بود و FUBU به برند بزرگی در صنعت پوشاک تبدیل شد.👌

ایجاد یک برنامه بازاریابی پنهانی

بازاریابی پنهانی می تونه یک سرمایه گذاری پرخطر باشه. این استراتژی به ندرت به اندازه سایر روش های بازاریابی تأثیر قابل اندازه گیری در کسب و کار داره و اگر مردم خیلی زود از آن آگاه بشن، می توانه تأثیر منفی بر نظر مصرف کننده بگذاره.

به همین دلیل، هر شرکتی که بازاریابی پنهانی رو به عنوان یک استراتژی در نظر می گیره، باید صادقانه هزینه ها و عوارض احتمالی این روش رو قبل از اجرای آن ارزیابی کنه.

یک شرکت باید داده هایی درباره مصرف کننده بخونه و نظرسنجی هایی انجام بده تا تصویری واضح از مشتری های خود و چگونگی واکنش آنها به روش های بازاریابی پنهانی ایجاد کنه.

شرکت پس از جمع آوری داده های تحقیقات بازار، می تونه استراتژی های بازاریابی پنهانی خود رو مشخص کنه.

نوشتن یک نمایشنامه برای کمپین بازاریابی پنهانی، ساخت سناریو هایی برای گذاشتن محصول در برخی پلتفرم های بازاریابی مثل فیلم سینمایی، یا توسعه هر روش دیگه ای که محصول رو به مصرف کننده معرفی می کنه، مثالهایی از استراتژی های بازاریابی پنهان هستن.

یک شرکت می تونه انتخاب کنه که یک کمپین بازاریابی پنهانی به تنهایی مسئولیت تبلیغات شرکت رو داشته باشه یا از آن به عنوان استراتژی بازاریابی اضافی استفاده کنه.

به عبارت دیگر، شرکت می تونه هم زمان با استراتژی های بازاریابی پنهان، از روشهای تبلیغات سنتی مثل مجلات، تلویزیون، یا اینترنت برای معرفی محصول خود و ارتباط با مشتری ها استفاده کنه.

مزیت های بازاریابی پنهان

۱- ایجاد علاقه قبل از راه اندازی روشهای دیگه بازاریابی

بازاریابی پنهانی برای تبلیغ محصولات پیش از عرضه مفید است. این روش شرایط مطلوبی رو ایجاد می کنه که به جذب آگاهی مصرف کننده نسبت به کالا و محبوبیت آن کمک میشه و اشتیاق مشتری برای خرید آن افزایش پیدا می کنه.

از این رو، مردم برای خرید محصول بی تاب هستن و به محض عرضه کالا، بدون توجه به قیمت اعلام شده برای آن، لحظه ای برای خرید صبر نمی کنن.

اما، در حالی که بازاریابی پنهانی در حال انجام است، بازاریابان باید به اندازه کافی مراقب باشن تا از استراتژی های برنامه ریزی شده خود پشتیبانی کنن.

در این صورت، یک همهمه و شایعه مداوم در بازاریابی پنهانی ایجاد میشه.

۲- فروش ویژه بدون تبلیغات

بخشهای تبلیغاتی چنان اشباع شده اند که ساخت تبلیغات جدید بسیار دور به نظر می رسه. برای همین مردم به خودشون زحمت دیدن تبلیغات رو نمیدن. بنابراین جلب توجه با استفاده از بازاریابی پنهان یک روش جانبی است؛ به گونه ای که نظر مشتری به طور نا خودآگاه جذب شده و زنجیره مشتری ها به مرور ایجاد میشه. بازاریابی پنهانی دارای قدرت هایی است که هزاران نفر را مجذوب خود می کنه.

۳- ایجاد پایگاه مشتری قوی

بازاریابی پنهانی به بازاریاب این شانس رو میده که گروه مشتریانی که علاقه مند به محصول هستن رو مشخص کنن.

بنابراین، شرکت ها دقیقاً مخاطبان قدرتمندی را می شناسن که می تونن با نمایش محصول یا ایجاد همهمه و شایعه، کالا رو خریداری کنن.

علاوه بر این، بازاریابان می تونن در حین انجام بازاریابی پنهانی خطاهای موجود در استراتژی خود را همراه با فیلتر کردن گروه هدف مناسب برای کالا حذف کنن.

۴- ایجاد تصویری از برند

بازاریابی پنهانی اولین گام در جهت ساخت یک تصویر قدرتمند از برند در میان انبوه برند ها و مردم است.

پیوند بین مردم و برند هرگز متوقف نمیشه. این رابطه از وابستگی به برند فراتر رفته، و به مرحله یادآوری همیشگی برند و در نهایت ایجاد مشتریان وفادار می رسه.

پیوند گفته شده ممکن است به این دلیل باشه که مشتری برای اولین بار تأثیر خوبی از برند یا کالا گرفته.

۵- صرفه جویی در هزینه

در حالی که استراتژی های بازاریابی پنهانی انجام می شه، بازاریابان می تونن با ارائه تبلیغات مداوم در هزینه ها صرفه جویی کرده و از هزینه های غیر منتظره دوری کنن.

علاوه بر این، نیازی به عکسبرداری در مکانهای مجلل یا عکسبرداری در استودیوهای با زمینه های مختلف نیست.

به جای آن، بازاریابان می تونن به راحتی با استفاده از نمادها یا قهرمانان تبلیغاتی، ویدئوهای ساده بسازند.

حضور این قهرمانان می تونه علاقه مندی مخاطبان به برند رو افزایش بده. این روش تبلیغات هزینه ها رو به حداقل می رسونه.

انواع بازاریابی پنهانی

به یاد داشته باشین بازاریابی پنهانی انواع متفاوتی داره:

۱- استفاده از هنرپیشه ها:

الف) آنها می تونن به عنوان فرد همیشگی تبلیغ یک محصول باشن.

ب) در حال حاضر، برخی از شرکت ها بسیاری از بازیگران رو استخدام کرده و آنها رو در دو یا سه گروه قرار میدن.

ج) این گروه ها می تونن در شهرها سفر کنن و سپس مردم رو به طرق مختلف به سمت محصولات جذب کنن.

د) آنها می توننن در مورد ویژگی های محصول و یا صفات منحصر به فرد آن سخنان زیادی منتشر کنن.

البته به خاطر داشته باشین که همه این کارها باید بدون اعلام هویت بازیگران انجام بشه.

این یکی از محکم ترین دلایلی است که باعث شده مشتریان زیادی روش مطرح شده رو به عنوان یک اقدام غیرقانونی در نظر بگیرن.

ه) این کمپین می تونه به مدت چند روز اجراء بشه، تا زمانی که شرکت تشخیص بده تبلیغات کافی برای محصول انجام شده.

و) با استفاده از این روش، شرکت بازیگران رو استخدام می کنه و آنها رو به سازمانهای برجسته می فرسته تا به مردم کمک کنن و در مکالماتی در رابطه با محصول حضور پیدا کنن.

۲- انتشار ویدئو:

الف) استفاده از وب سایت های شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روش ها برای تبلیغات است.

ب) محصول در شبکه های آنلاین، وبسایت ها، و بلاگ ها معرفی میشه. شرکت هم تضمین می کنه که محصول ساخته یک شرکت شناخته شده و معتبر است.

ج) اگه ویدئو پس از اعلام رسمی شرکت مبنی بر تولید محصول منتشر شود، این تکنیک بخشی از تبلیغات سنتی خواهد بود.

د) شرکت متخصیص تبلیغاتی رو استخدام می کنه تا همهمه ای در رابطه با محصول ایجاد کنن، سپس هنگامی که کالا به صورت رسمی معرفی بشه، مشتریان به راحتی به دنبال خرید آن هستن.

۳- نمایش محصول:

الف) نمایش محصول یک تاکتیک بازاریابی سنتی است، کالا ها از تلویزیون و سایر رسانه ها نمایش داده میشن.

ب) با اینحال، بازاریابی پنهان از این تکنیک به روشهای دیگه ای استفاده می کنه.

ج) برخی از شرکت ها می تونن کالا های خود رو در برخی از مکانهای مهم به نمایش بگذارن، مانند تبلیغاتی که در چندین خبرنامه در یک محله انجام میشه یا کالاهایی که می تونن با برچسب شرکت توزیع بشن.

منبع : seorooz  |  
51
2021-03-07 22:18:45
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22841
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8525
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7283
27 آذر 1398