برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2

طراحی سایت

..برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2..
طراحی سایت

برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2

در حال حاضر وب سایت های زیادی در عرصه ها و حوزه های متفاوت و گسترده ای در اینترنت درحال فعالیت هستند . همین موضوع باعث شده تا بحث رقابت نیز در فضای مجازی باز شود . تمامی وب سایت های رقیب سعی می کنند تا به هر نحوی که شده خودشان را بالا ببرند و از رقیبان خود پیشی بگیرند . این جا وظیف یک سئو کار و متخصص است که بتوانند وضعیت وب سایت خودش را به بالاترین درجه و رتبه برساند . لازمه ی این کار برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا است . در بخش اول به موضوعات مهمی پرداختیم .

از جمله این موضوعات :

  • برسی اطلاعات لازم برای برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا
  • فاکتور های موثر در اعتبار وب سایت
  • و ابزار هایز که می توانید از آن ها کمک بگیرید

همان طور که در بخش اول این مطلب گفتم برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا بر اساس مجموع سئوی خارجی و سئوی داخلی انجام می شود . پس باید تمامی فاکتور ها را برسی کنید و در نظر داشته باشید . برای مطالعه بخش اول این مطلب اینجا کلیک کنید .

در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه زمانی نیاز است که اعتبار وب سایت خودتان و رقیبانتان را برسی کنید .

چه زمانی نیاز است تا به برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا بپردازید ؟!

ممکن است این موضوع بار ها برای شما رخ داده باشد که نسبت به وضعیت وب سایت خودتان احساس کنجکاوی کرده باشید . برسی کردن وضعیت وب سایت به طور حتم به شما دید درستی از فعالیت هایی که برای سئوی خارجی انجام داده اید خواهد داد . اما این اطلاعاتی که به دست می آید زمانی می تواند سودمند و اثر بخش باشد که برای مقایسه با رقبا از آن استفاده شود . آنالیز و برسی اعتبار وب سایتتان در موارد زیر به شما کمک شایانی خواهد کرد .

  • پیشی گرفتن از رقبا
  • خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی

پیشی گرفتن از رقبا

یکی از مهم ترین کاربرد های بررسی اعتبار وب سایت،‌ آنالیز رقبا است . اجازه دهید تا این موضوع را با ذکر یک مثال برایتان شفاف تر کنم .

تصور کنید که می خواهید در عبارتی مانند “ خرید لپ تاپ ” جایگاه کسب کنید . اولین کاری که باید انجام دهید این است که این عبارت را در گوگل جیست و جو کنید . حال یک لیست از تمام وب سایت هایی که به عنوان نتایج جست و جوی شما ظاهر شدند و از رتبه و جایگاه مناسب و بالایی برخوردار هستند تهیه کنید . بعد از این که لیست مورد نظر را تهیه کردید باید تک تک وب سایت ها را مورد برسی قرار دهید . اعتبار تک تک آن ها را برسی کنید و با وب سایت خودتان مقایسه کنید . اگر اعتبار دامنه آن ها پایین است یا نمره اسپم بالایی دارند یعنی شما شانس زیادی برای رقابت با آن ها و کسب جایگاه بهتر دارید .

در بخش قبلی راجع به اعتبار دامنه و نمره اسپم توضیح دادیم . جالب است که بدانید :

SEO Theory

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه اولین بار توسط وب سایت Moz معرفی و تعریف شد . اعتبار دامنه یک عدد بین ۰ تا ۱۰۰ است ولی نباید به آن نگاه خوب و بد داشته باشیم . در واقع نمی توان گفت فرضا اعتبار دامنه بالای ۵۰ خوب است یا زیر ۳۰ بد است . این فاکتور معمولا برای مقایسه دو سایت مورد استفاده قرار می گیرد و باید برای تعیین بهتر و بدتر مورد استفاده قرار گیرد .

نمره اسپم

نمره اسپم نیز توسط وب سایت MOZ معرفی شده است . نمره اسپم عددی بین ۰ تا ۱۷ است که همان طور که در بخش قبل گفتیم در عمل درصد احتمال اسپمر بودن آن سایت را نشان می دهد . برای مثال :

  • اگر نمره اسپم یک سایت بین ۰ تا ۴ باشد یعنی احتمال اسپمر بودن آن کمتر از ۷.۵ درصد است .
  • اگر این نمره بین ۵ تا ۷ باشد این احتمال بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود .
  • اگر نمره اسپم یک سایت ۸ باشد به احتمال ۵۶ درصد اسپمر خواهد بود .
  • برای نمره ۹ این احتمال به ۷۲ درصد می رسد .
  • نمره های اسپم ۱۳ به بالا یعنی که این سایت بدون شک یک سایت اسپمر است .

خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی

یکی از راه کار ها برای سئو و بهینه سازی وب سایت خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی است . به کمک این روش ها شما می تونید بک لینک های باکیفیت و ارزشمندی را برای وب سایتتان دریافت کنید . از وب سایت های معتبر و با اعتبار بالا خرید کنید زیرا تاثیر مثبت بسیار زیادی خواهند داشت .

در مقالات بعدی حتما راجع به ابزار های رایگان که می توانید برای برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا از آن ها استفاده کنید پیشنهاد های خوبی برایتان آماده می کنم . از دیگر مقالات ما حتما دیدن کنید . از مانی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید از شما بسیار سپاس گزارم . درضمن فراموش نکنید که نظرات و دیدگاه های خود را با ما درمیان بگذارید . :)

69
17 اسفند 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

16243
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

2798
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2553
22 اردیبهشت 1398