برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2

طراحی سایت

..برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2..
طراحی سایت

برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2

در حال حاضر وب سایت های زیادی در عرصه ها و حوزه های متفاوت و گسترده ای در اینترنت درحال فعالیت هستند . همین موضوع باعث شده تا بحث رقابت نیز در فضای مجازی باز شود . تمامی وب سایت های رقیب سعی می کنند تا به هر نحوی که شده خودشان را بالا ببرند و از رقیبان خود پیشی بگیرند . این جا وظیف یک سئو کار و متخصص است که بتوانند وضعیت وب سایت خودش را به بالاترین درجه و رتبه برساند . لازمه ی این کار برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا است . در بخش اول به موضوعات مهمی پرداختیم .

از جمله این موضوعات :

  • برسی اطلاعات لازم برای برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا
  • فاکتور های موثر در اعتبار وب سایت
  • و ابزار هایز که می توانید از آن ها کمک بگیرید

همان طور که در بخش اول این مطلب گفتم برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا بر اساس مجموع سئوی خارجی و سئوی داخلی انجام می شود . پس باید تمامی فاکتور ها را برسی کنید و در نظر داشته باشید . برای مطالعه بخش اول این مطلب اینجا کلیک کنید .

در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه زمانی نیاز است که اعتبار وب سایت خودتان و رقیبانتان را برسی کنید .

چه زمانی نیاز است تا به برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا بپردازید ؟!

ممکن است این موضوع بار ها برای شما رخ داده باشد که نسبت به وضعیت وب سایت خودتان احساس کنجکاوی کرده باشید . برسی کردن وضعیت وب سایت به طور حتم به شما دید درستی از فعالیت هایی که برای سئوی خارجی انجام داده اید خواهد داد . اما این اطلاعاتی که به دست می آید زمانی می تواند سودمند و اثر بخش باشد که برای مقایسه با رقبا از آن استفاده شود . آنالیز و برسی اعتبار وب سایتتان در موارد زیر به شما کمک شایانی خواهد کرد .

  • پیشی گرفتن از رقبا
  • خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی

پیشی گرفتن از رقبا

یکی از مهم ترین کاربرد های بررسی اعتبار وب سایت،‌ آنالیز رقبا است . اجازه دهید تا این موضوع را با ذکر یک مثال برایتان شفاف تر کنم .

تصور کنید که می خواهید در عبارتی مانند “ خرید لپ تاپ ” جایگاه کسب کنید . اولین کاری که باید انجام دهید این است که این عبارت را در گوگل جیست و جو کنید . حال یک لیست از تمام وب سایت هایی که به عنوان نتایج جست و جوی شما ظاهر شدند و از رتبه و جایگاه مناسب و بالایی برخوردار هستند تهیه کنید . بعد از این که لیست مورد نظر را تهیه کردید باید تک تک وب سایت ها را مورد برسی قرار دهید . اعتبار تک تک آن ها را برسی کنید و با وب سایت خودتان مقایسه کنید . اگر اعتبار دامنه آن ها پایین است یا نمره اسپم بالایی دارند یعنی شما شانس زیادی برای رقابت با آن ها و کسب جایگاه بهتر دارید .

در بخش قبلی راجع به اعتبار دامنه و نمره اسپم توضیح دادیم . جالب است که بدانید :

SEO Theory

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه اولین بار توسط وب سایت Moz معرفی و تعریف شد . اعتبار دامنه یک عدد بین ۰ تا ۱۰۰ است ولی نباید به آن نگاه خوب و بد داشته باشیم . در واقع نمی توان گفت فرضا اعتبار دامنه بالای ۵۰ خوب است یا زیر ۳۰ بد است . این فاکتور معمولا برای مقایسه دو سایت مورد استفاده قرار می گیرد و باید برای تعیین بهتر و بدتر مورد استفاده قرار گیرد .

نمره اسپم

نمره اسپم نیز توسط وب سایت MOZ معرفی شده است . نمره اسپم عددی بین ۰ تا ۱۷ است که همان طور که در بخش قبل گفتیم در عمل درصد احتمال اسپمر بودن آن سایت را نشان می دهد . برای مثال :

  • اگر نمره اسپم یک سایت بین ۰ تا ۴ باشد یعنی احتمال اسپمر بودن آن کمتر از ۷.۵ درصد است .
  • اگر این نمره بین ۵ تا ۷ باشد این احتمال بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود .
  • اگر نمره اسپم یک سایت ۸ باشد به احتمال ۵۶ درصد اسپمر خواهد بود .
  • برای نمره ۹ این احتمال به ۷۲ درصد می رسد .
  • نمره های اسپم ۱۳ به بالا یعنی که این سایت بدون شک یک سایت اسپمر است .

خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی

یکی از راه کار ها برای سئو و بهینه سازی وب سایت خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی است . به کمک این روش ها شما می تونید بک لینک های باکیفیت و ارزشمندی را برای وب سایتتان دریافت کنید . از وب سایت های معتبر و با اعتبار بالا خرید کنید زیرا تاثیر مثبت بسیار زیادی خواهند داشت .

در مقالات بعدی حتما راجع به ابزار های رایگان که می توانید برای برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا از آن ها استفاده کنید پیشنهاد های خوبی برایتان آماده می کنم . از دیگر مقالات ما حتما دیدن کنید . از مانی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید از شما بسیار سپاس گزارم . درضمن فراموش نکنید که نظرات و دیدگاه های خود را با ما درمیان بگذارید . :)

137
17 اسفند 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

20284
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

6570
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

5654
27 آذر 1398