بهینه سازی CTR با 5 مرحله برای افزایش ترافیک و رتبه بندی

سئو

..بهینه سازی CTR با 5 مرحله برای افزایش ترافیک و رتبه بندی..
سئو

بهینه سازی CTR با 5 مرحله برای افزایش ترافیک و رتبه بندی

بهینه سازی CTR باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود در واقع بهینه سازی CTR رمز افزایش ترافیک و رتبه بندی است نه صرفا جایگاه بالا در موتور جستجو گوگل؛ چطور می توان با CTR کلیک بیشتری دریافت کرد؟

سئوکاران به شدت برای نشان دادن وب سایت خود در نتایج برتر گوگل برای همه جستجو های مرتبط تمرکز می کنند. وقتی یک صفحه در SERP نشان داده می شود به معنی آن نیست که حتما روی آن کلیک میشود .

در دنیای ایده آل سئو، موقعیت های اول در SERP تعداد زیادی کلیک را به همراه دارد. در واقع، نمایش در صفحه اول لزوماً بازدید از سایت را تضمین نمی کند. این مقاله در مورد اصول بهینه سازی CTR می باشد. شما یاد خواهید گرفت که چه عواملی یک CTR خوب ایجاد می کنند.

فهرست عناوین

CTR در سئو چیست؟

نرخ کلیک ارگانیک ( CTR) تعداد کلیک‌هایی است که URL شما از جستجو دریافت می‌کند، تقسیم بر تعداد نمایش‌های کلمه کلیدی ارگانیک. فرمول محاسبه CTR آلی به شرح زیر است:

فرمول محاسبه CTR

به طور منطقی، هر چه پست شما رتبه بالاتری داشته باشد، کلیک های بیشتری دریافت می کند. اما آنقدر هم که به نظر می رسد ساده نیست. طبق تحقیقات ما در آپسئو نتیجه اولیه ارگانیک بیش از 60 درصد از کلیک ها در گوگل را تشکیل می دهند. 5 نتیجه بعدی به طور متوسط ​​تنها حدود 4٪ از کلیک ها را تشکیل می دهند.

چگونه CTR در موقعیت ها متفاوت است.

شما می توانید این مسئله را برای سایت خود و رتبه بندی آن مشاهده کنید. به سادگی وارد حساب Google Search Console خود شوید، به Performance > Search Results بروید و CTR و Position را برای نمایش انتخاب کنید.

حالا کمی به پایین اسکرول کنید. روی هدر ستون Position کلیک کنید تا نتایج بر اساس رتبه بندی مرتب شوند. به احتمال زیاد شما چیزی شبیه به این را خواهید دید:

بررسی CTR در کنسول جستجو

در بالا، همه نتایج رتبه اول را در گوگل دارند، اما CTR ارگانیک آنها از 6.7٪ تا 62.2٪ متغیر است . همانطور که می بینید، رتبه بندی با تنها عاملی که نرخ کلیک نتیجه را تعیین می کند فاصله دارد. یک سری عوامل دیگر در بازی وجود دارد:

هر بازاریاب دیجیتال به خوبی از این واقعیت آگاه است که CTRهای برند بسیار بالاتر از موارد غیر مارک هستند. آن را در یک تجزیه و تحلیل سریع CTR در کنسول جستجوی خود خواهید دید . یک فیلتر برای کلمات کلیدی از جمله نام تجاری خود اضافه کنید و آنها را با سایر کلمات کلیدی بدون برند مقایسه کنید.

جای تعجب نیست، زیرا سایت شما باید از قبل برای کلمات کلیدی برند به خوبی بهینه شده باشد. شما همه نام تجاری را در URL ها، درباره ما، توضیحات صفحه اصلی، و همچنین سیگنال های دریافتی از صفحات اجتماعی دارید. علاوه بر این، تعداد وب‌سایت‌هایی که برای جست‌وجوهای غیر برند رقابت می‌کنند بسیار بیشتر است. به همین دلیل است که CTRهای ارگانیک غیر مارک معمولا کمتر هستند.

حجم جستجو با نرخ کلیک ارگانیک مرتبط است. یک کلمه کلیدی بلند توسط تعداد بسیار کمتری از افراد جستجو می شود، اما ارتباط بیشتری با هدف کلمه کلیدی دارد، بنابراین از CTR بالایی برخوردار است. اگر به شدت نیاز دارید که به اولین بازدیدکنندگان خود دسترسی پیدا کنید، سئو کلمات بلند راه حل است.

برای جستجو های عمومی ، شما با تعداد بیشتری از صفحات وب رقابت خواهید کرد، علاوه بر این، هدف پشت جستجو ها اغلب مبهم است. یک واقعیت جالب، در سال 2019، بیش از نیمی از جستجوها در وب منجر به کلیک صفر شد . ظاهراً کاربران قبلاً اطلاعات مورد نیاز خود را در SERP گوگل یافته اند. یا احتمالاً آنها سؤالات خود را برای دریافت پاسخ های بهتر بازنویسی کردند.

چرا بهینه سازی CTR یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست؟

در واقع، بین رتبه‌بندی و کلیک‌ها همبستگی معکوس وجود دارد . احتمالا شنیده اید که سیگنال های رفتار کاربر در بین فاکتورهای رتبه بندی سئو گوگل ذکر نشده اند. با این حال، سیگنال های کاربر ممکن است تاثیر زیادی بر رتبه بندی داشته باشد. و کلیک های SERP یکی از این سیگنال ها هستند. به عبارت ساده، اگر یک نتیجه جستجوی خاص، بر اساس موقعیت SERP و نوع جستجو، به میزان قابل توجهی بیشتر از آنچه انتظار می رود، کلیک کند، نتیجه احتمالاً رتبه بالاتری خواهد داشت. عکس این موضوع نیز صادق است: نتیجه جستجویی که تعداد کلیک‌های کمتری از حد انتظار دریافت می‌کند، می‌تواند در SERP رتبه پایین‌تری داشته باشد.

همچنین یک تئوری وجود دارد که می گوید گوگل محتوای جدید را در SERP برتر رتبه بندی می کند تا بررسی کند که آیا کاربران آن را دوست دارند یا خیر. به نظر می‌رسد که اولین پرش پس از انتشار صفحه، و سپس ممکن است برای مدت طولانی از SERP ها ناپدید شود.

آنچه جان مولر در می 2021 گفت، ابتدا گوگل فاکتورهای رتبه بندی اولیه سئو برای رتبه بندی یک صفحه جدید را در نظر نمی گیرد. بنابراین “فرض هایی را ایجاد می کند” که چقدر پست برای کاربران ارزشمند است. بر این اساس، به نظر می‌رسد که اولین کلیک‌ها همراه با پرش ممکن است سیگنالی از ارتباط صفحه جدید با یک جستجوی کاربر خاص باشد.

بحث بر سر این است که آیا الگوریتم گوگل از داده های کلیکی برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند یا نه.

چه چیزی یک نتیجه جستجو را ارزشمند می کند؟

کاملاً بدیهی است که بستگی به جایگاه و نوع جستجو شما دارد. اما به عنوان یک قاعده کلی، یک نتیجه قابل کلیک این است:

  • آموزنده (عنوان شامل عبارت جستجوی شماست)؛
  • امیدوار کننده (از لحاظ دادن اطلاعات مورد نظر به جستجوگر)؛
  • از نظر بصری جذاب (نتیجه جستجو از بین دیگر نتایج متمایز است).

خبر خوب؟ برخلاف سایر مواردی که بر CTR تأثیر می گذارد – موقعیت SERP، نوع پرس و جو، حجم جستجو – جذابیت نتیجه جستجو یا ارزش کلیک کردن، کاملاً در کنترل شما است.

اکنون، بیایید عمیق‌تر به بهینه سازی CTR بپردازیم و ببینیم چگونه می‌توانید وضعیت سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید و جستجوگران را وادار کنید روی نتایج شما کلیک کنند.

مرحله 1. محتوا کم ارزش را پیدا کنید.

یک بار دیگر، بیایید وارد حساب کنسول جستجوی گوگل خود شویم و به Performance > Search Results برویم تا بهترین بخش ها را برای بهبود پیدا کنیم. این بار، کلیک‌ها، تأثیرگذاری‌ها، CTR و موقعیت را انتخاب کنید .

بهینه سازی CTR

موقعیت ها و CTR خود را با کلیک های ارگانیک مقایسه کنید
در کنسول جستجو، CTR، رتبه‌بندی و کلیک‌ها را فعال کنید
شما به دنبال کلمات کلیدی هستید که تعداد بازدیدهای زیادی داشته باشند اما CTR پایینی داشته باشند. لیست های شما برای این شرایط جای بهبود دارد و این تلاش ها نتیجه خوبی خواهد داشت.

کلمات کلیدی را پیدا کنید که CTR آنها باید بهبود یابد و باعث افزایش سریع ترافیک ارگانیک شود
کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای آنها رتبه خوبی دارید اما CTR نسبتاً پایینی دارند

در Google Search Console، به دنبال فهرست‌هایی باشید که CTR ارگانیک آن‌ها کمتر از این میانگین‌ها است – اینها فرصت‌های خوبی برای شروع فرآیند بهینه‌سازی CTR هستند.

مرحله 2. فهرست استاندارد Google خود را بهینه کنید.

فهرست کلاسیک گوگل شامل عنوان، URL و توضیحات است. بیایید ببینیم چگونه می توانید هر یک از این مؤلفه ها را برای افزایش نرخ کلیک بهینه کنید.

عنوان شما شاید مهمترین مؤلفه برای بهینه سازی CTR باشد. اما همچنین می تواند پیچیده ترین عنصر برای بهینه سازی باشد، زیرا عنوان شما نه تنها باید برای انسان جذاب باشد، بلکه برای موتور جستجو نیز بهینه شده است.

به همین دلیل مهم است که روی برچسب های عنوان خود با احتیاط کار کنید و سئو را در نظر داشته باشید. در اینجا چند نکته مفید برای بهینه سازی عنوان آورده شده است.

عناوین را کوتاه نگه دارید به احتمال زیاد، گوگل عنوان شما را در صورتی که بیش از 512 پیکسل (حدود 55 تا 60 کاراکتر) باشد،کوتاه خواهد کرد.

عناوین مرتبط را حفظ کنید کلمه کلیدی مورد نظر را تا حد امکان نزدیک به ابتدا قرار دهید. اول، با کلمه کلیدی در ابتدا، گوگل به احتمال زیاد صفحه شما را مرتبط با پرس و جو در نظر می گیرد. دوم، مطالعات نشان می‌دهد که جستجوگران از نتایج جستجو عبور می‌کنند و تنها 20 کاراکتر اول فهرست را می‌خوانند. بنابراین خوب است که عبارت جستجو را در آن 20 کاراکتر اول قرار دهیم.

جذابیت را به عناوین خود اضافه کنید. بسته به جایگاه خود و نوع کلمات کلیدی، از تکنیک های مختلفی استفاده می کنید تا عنوان خود را برای جستجوگران جذاب کنید. افعال و صفت های قدرتمند را برای ایجاد یک فراخوان قوی برای این عمل در نظر بگیرید.

عنوان یکی از مهمترین عناصر صفحه در بهینه سازی موتور جستجو است، بنابراین، هر زمان که به بازنویسی عناوین صفحات خود می پردازید، مطمئن شوید که آنها با بهترین شیوه های سئو مطابقت دارند.

  • مطمئن شوید که هر صفحه در وب سایت شما یک عنوان دارد.
  • بررسی کنید که آیا عناوین شما با محدودیت 55 تا 60 کاراکتر مطابقت دارند یا خیر.
  • عناوین تکراری را پیدا کنید.
  • عناوین رقبا را برای الهام گرفتن بررسی کنید.

از نظر CTR، URL ها ممکن است مهمترین بخش فهرست گوگل شما نباشند. اما هنوز یکسری ترفندهای آسان وجود دارد که با بهینه سازی URL، ظاهر سایت شما را جذاب تر و ساختار بهتری ایجاد می کند.

از URL های واضح، مختصر و توصیفی استفاده کنید. سعی کنید URL های خود را کوتاه و دقیق نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که آنها خوانا هستند، حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند و به طور خلاصه محتوای صفحه خود را توصیف می کنند.

توضیحات متا در قطعه شما طولانی ترین قطعه متن است. اگر با عنوان خود توجه جستجوگر را به خود جلب کردید، توضیحات متا مکان مناسبی برای تقویت نمایش شما است.

بررسی کنید که آیا صفحات شما با محدودیت 155 کاراکتر مطابقت دارند یا خیر.
از شر توضیحات تکراری خلاص شوید.
توضیحات خود را دوباره بنویسید

مرحله 3. از ریچ اسنیپت ها برای بهینه سازی CTR استفاده کنید

هنگامی که متن فهرست گوگل خود را بهینه کردید، احتمالاً شاهد بهبودی در CTR ارگانیک خواهید بود. این می تواند ملموس باشد، اما احتمالاً خارق العاده نیست. فهرست‌های کلاسیک Google (حتی آنهایی که کپی عالی دارند) همه یکسان به نظر می‌رسند. اما اگر صفحه شما قبلاً در اولین SERP رتبه‌بندی شده است، می‌توانید با برجسته کردن آن با نتایج غنی، کلیک‌های جستجوی ارگانیک بیشتری را از آن بکشید .

برای بهینه سازی کلمات طولانی تر، از تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن سوالات متداول برای پست خود استفاده کنید.

محتوای خود را با عنوان، H1، H2 – H4 تقسیم کنید تا ساختار واضح و سلسله مراتب پاراگراف های خود را نشان دهید. مطمئن شوید که فقط یک عنوان و یک H1 دارید و بقیه سرفصل ها متوال هستند.

ریچ اسنیپت ها به ویژه برای انواع مختلف محتوا در تجارت الکترونیک مفید هستند. بسته به نوع، می‌توانید چندین عنصر rich snippet مخصوص را اضافه کنید:

مرحله 4. موفقیت کلیک عناوین را آزمایش کنید.

اگر PPC را با پلتفرم Google Ads انجام می دهید، مطمئن هستم که می دانید تست A/B تبلیغات شما چقدر می تواند برای CTR موثر باشد. راه‌اندازی آزمایش‌ها در تبلیغات بسیار ساده است و نه تنها برای استفاده بیشتر از تبلیغات شما مفید است. انواع قطعه های خود را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک کلیک های بیشتری می آورند.

البته جستجوی پولی با جستجوی ارگانیک یکسان نیست. با این حال، شما ایده دقیقی از نحوه عملکرد این یا آن کلمه کلیدی ارگانیک از نظر CPC و نرخ تبدیل خواهید داشت .

مرحله 5. CTR ارگانیک و پیشرفت رتبه بندی را دنبال کنید.

همانطور که در قطعه Google خود تغییراتی ایجاد می کنید، مهم است که نحوه بهینه سازی CTR خود را در طول زمان پیگیری کنید. اگر ترافیک افزایش پیدا کند، بدیهی است که کارها را درست انجام می‌دهید – و حتی ممکن است انتظار داشته باشید که رتبه‌بندی بهبود پیدا کند.

به یاد داشته باشید که حداقل یک بار در ماه CTR نتایج جستجوی خود را در Google Search Console بررسی کنید تا ببینید آیا تلاش های بهینه سازی شما نتیجه داده است یا خیر. و در گوگل آنالیتیکس، تب Acquisition، به جستجوهایی که برای شما ترافیک ارگانیک بالا می آورند نگاه کنید.

تمام – اینها 5 نکته ما برای بهینه سازی نتایج جستجوی شما برای نرخ کلیک ارگانیک بالاتر بود. به طور کلی، بهینه‌سازی CTR ارگانیک یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین هک‌های SEO است. این فقط چند دقیقه و چند تغییر کوچک طول می کشد، اما می تواند منجر به بهبود عمده در ترافیک و رتبه بندی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

158
2021-12-03 15:59:11
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

24131
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10392
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

9768
27 آذر 1398