تغییرات جدید در داده های ساختار یافته توسط گوگل

سئو

..تغییرات جدید در داده های ساختار یافته توسط گوگل..
سئو

تغییرات جدید در داده های ساختار یافته توسط گوگل

گوگل جدیدا شرایط لازم برای داده های ساختاری ای مثل HowTo، QAPage و Announcement رو بروز کرده.

این تغییرات میتونن درست کردن داده های ساختار یافته رو براتون ساده تر کنن.

گوگل همچنین یسری تغییرات جدید رو در داده های ساختار یافته اعلام کرده.

این تغییرات میتونن بر مواردی که گفتیم اثرات زیادی داشته باشن. مطلب اهمیت و تاثیر داده ساختار یافته در سئو رو بخونید.

این راهنمایی که گوگل جدیدا اون رو براتون درست کرده، مثالی رو براتون نیاورده تا شما بتونین با این تغییرات بیشتر و بهتر آشنا بشین.

ولی من در این مطلب از سئو روز به طور خلاصه میخوام همون مطالب رو با یسری مثال و راهکار های ساده تر بهتون آموزش بدم تا شما بتونین بهتر با این موضوع آشنا بشین.

در اول این کار هم براتون راهنمایی رو که گوگل شرح داده آوردم تا شما بدونین هدف کلی و تغییرات شامل چه مواردی بوده:

یسری فیلد از داده های ساختار یافته حذف شدن چرا که اونا دیگه توسط گوگل به عنوان یه عامل رتبه بندی استفاده نمیشدن.

بهتره بدونین که Rich Result Test هم هشدار ها و علامت هایی رو برای اونا نشون نمیده.

به طور کلی اگه بخواین این موضوع رو در نظر بگیرین، داشتن یسری داده های ساختار یافته اضافی، اگه بتونه به توصیف بهتر محتواتون کمک کنه ممکنه براتون مفید باشه.

حتی با وجود اینکه این داده های ساختار یافته ممکنه نتونن یه نتیجه قابل مشاهده رو در صفحات جست و جو براتون داشته باشن.

ولی بازم میتونن به توصیف بهتر محتواتون کمک های زیادی برسونن.

جان مولر از گوگل درباره این موضوع هم یسری نظرات مفید رو داشته که اون نظرات رو در ادامه براتون شرح میدیم:

فکر میکنم که این مورد یکی از سوالات پیچیده در این زمینه باشه.

چرا که خیلی از عوامل مثل این نوع از داده های ساختار یافته هستن که به طور مستقیم تاثیر زیادی روی رتبه بندی ها ندارن ولی ممکنه بتونن به رتبه بندی به طور غیر مستقیم کمک های زیادی برسونن.

اما خیلی از موارد دیگه هم هستن که میتونن به گوگل کمک کنن تا محتوای یه صفحه رو بهتر درک کنه.

و اینا یسری موارد هستن که به نوعی دقیقا مثل Schema شما میتونین کار های زیادی رو با استفاده از اونا انجام بدین.

و اینا یسری از مواردی بود که من میتونستم درباره این موضوع بهتون بگم.

با این موارد به نظر میرسه که شما باید ارزش اونا رو بهتر در نظر بگیرین و به عنوان یسری عوامل با ارزش بهشون نگاه کنین.

ولی در ادامه گوگل به احتیاط کردن درباره زیاده روی در استفاده از داده های ساختار یافته میپردازه.

و با توجه به این مسائل و ادعا های گوگل در این زمینه که میگه استفاده از اون به عنوان یه مورد الزامی حذف شده، ولی بازم هشدار خاصی در این زمینه بهتون نداده و فقط میگه این سری از داده های ساختار یافته در Rich Results test در نظر گرفته نمیشن.

و در این زمینه گوگل میگه جست و جوی گوگل از این دسته موارد استفاده نمیکنه.

نحوه تغییر دادن ساختار داده های مورد نظرتون

گوگل اعلام کرده که قسمت توضیحات رو که دقیقا مربوط به اون دسته از داده هایی بوده که با نام HowTo شناخته میشدن رو حذف کرده.

و بهتره بدونین که این ویژگی هنوزم میتونه در بخش های دیگه مرتبط با اون به کار گرفته بشه ولی در این بخش نیازی به استفاده کردن از اون ندارین.

و این کار در ابتدا یکم مشکل تر بنظر میرسه چرا که مستندات موجود نمیتونن به طور عمیق اون رو بهتون توضیح بدن.

ولی شما میتونین اگه نیاز داشتین کدنویسی های مربوط به این موضوع رو با یه جست و جو پیدا کنین.

اسناد هم میتونن به سادگی بهتون بگن که این موارد دیگه در جست و جوها استفاده نمیشن و برای همین هم گوگل قسمت توضیحات رو از این بخش حذف کرده.

و اگه میخواین این موضوع رو بهتر متوجه بشین، فقط کافیه به بخش QAPage Structured Data برین و ببینین که وقتی دارین از ویژگی suggestedAnswer تحت ویژگی mainEntity استفاده میکنین، ویژگی نویسنده از این بخش حذف شده و شما دیگه نمیتونین از این بخش استفاده کنین.

و اما در توضیحات در زمینه suggestedAnswer رو براتون آوردیم تا شما بتونین بهتر اون رو بشناسین:

ممکنه یه پاسخ وجود داشته باشه و به کاربر نشون داده بشه ولی ممکنه اون پاسخ به عنوان پاسخ برتر نشون داده نشده باشه.

و در هر سوالی که مخاطبان اون رو جست و جو میکنن، ممکنه یه پاسخ به عنوان پاسخ برتر انتخاب بشه و برای اون مخاطب نشون داده بشه تا اون فرد بتونه به بهترین جواب مورد نظر خودش دست پیدا کنه.

و در این زمینه راهنمای گوگل هم اینجوری نوشته شده:

mainEntity.suggestedAnswer.author

همونجوری که در این مسیر میبینین یسری از مواردی که بعد از قسمت URL وجود داشتن و به ویژگی نویسنده اشاره میکردن، حالا تغییر کردن و دیگه نمیتونین اونا رو ببینین.

یسری ویژگی های دیگه هم بودن که در این بروزرسانی ها دیگه نمیتونین ازشون استفاده کنین و اونا با یسری ویژگی های جدید تر جایگزین شدن.

همچنین بهتره در این زمینه بدونین که داده های ساختاری SpecialAnnouncement هم یه داده ساختار یافته درباره همه گیری ویروس محسوب میشه که هنوز در نسخه بتای خودش قرار داره.

و این موضوع به معنی اینه که هنوز کاملا رسمی نیست و از پایداری کاملی برخوردار نشده.

و در واقع بهتره بدونین که خود داده هایی که در این قسمت وجود دارن توسط Schema.org دارن به مرور زمان گسترش پیدا میکنن و یسری اطلاعات جدید تر بهشون اضافه میشه.

گوگل یسری از مثال ها رو درباره این مدل از داده های ساختار یافته که در حال توسعه هستن ارائه داده و این موارد میتونن یه ایده عالی برای محتوا های وبسایتتون باشن که باعث بهبود رتبه بندیتون میشن:

  • -اعلام یسری بخش نامه درباره منازل برای افراد مختلف.
  • -اطلاعیه های تعطیلی مدارس و یا حمل و نقل های عمومی و موارد دیگه.
  • -اعلام مزایای دولتی برای ایجاد مشاغل و مرخصی های استحقاقی و پرداخت های سریع دولتی به مردم.
  • -دستورالعمل های مربوط به قرنطینه.
  • -محدودیت هایی که برای سفر ها گذاشته میشن.
  • -اطلاع رسانی هایی برای یه مرکز تست رانندگی جدید.
  • -اعلام کردن انتقال یسری از رویداد ها از حالت آفلاین به آنلاین و موارد دیگه در این زمینه.
  • -اعلام ساعت های اصلاح شده و محدودیت هایی که برای فروشگاه ها و خرید وجود دارن.
  • -آمار ها و نقشه های شیوع بیماری.

البته یسری از موارد هم مثل نوع سرویس و دسته بندی های گوگل در این زمینه و یسری موارد دیگه هم هستن که کاربردشون در اطلاعیه جدید گوگل کمتر شده و شما هم بهتره استفاده از اونا رو کمتر کنین و بیشتر روی مواردی که قبلا گفتیم تمرکز کنین.

همونجوری که دیدین گوگل با یه بروزرسانی جدید سعی کرده اهمیت برخی از داده های ساختار یافته در زمینه های مختلف رو تغییر بده.

و اگه شما در این موارد یسری ابهامات داشته باشین، میتونین موارد قبلی رو در Archive.org ببینین و با اونا آشنا بشین.

من در این مطلب به طور خلاصه سعی کردم تغییراتی رو که گوگل در منابع داده های ساختار یافته تر اعلام کرده بهتون معرفی کنم تا شما بدونین باید چه مواردی از وبسایتتون رو با توجه به این موارد اصلاح کنین.

و با توجه به این مطالب سعی کنین همیشه از بروز ترین مطالب در زمینه سئو استفاده کنین تا بهترین نتایج رو برای وبسایتتون بدست بیارین.

منبع : seorooz  |  
28
2021-11-19 13:46:37
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23234
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

9269
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

8320
27 آذر 1398