تغییر رفتار برندها و کاربران شبکه های اجتماعی توسط کووید ۱۹

سئو

..تغییر رفتار برندها و کاربران شبکه های اجتماعی توسط کووید ۱۹..
سئو

تغییر رفتار برندها و کاربران شبکه های اجتماعی توسط کووید ۱۹

با توجه به بحران کرونا رفتار کاربران و همچنین کسب و کارها تغییر پیدا کرده است، در این مقاله به این تغییرات به خصوص در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

تغییر رفتار برندها و کاربران توسط کووید ۱۹

تغییر رفتار برندها و کاربران توسط کووید ۱۹مردم در خانه هستند و زمان زیادی برای مصرف محتوا دارند؛ ما همچنین شاهد این هستیم که زمان مصرف محتوای دیجیتال توسط مردم در سراسر ساعت های روز پخش شده است. در نتیجه،‌ عرضه قابل توجه است و علاوه بر این، بودجه تبلیغات برندها در حال قطع شدن می باشد. این موضوع باعث تغییر تعادل بازار شده است. در قسمت مثبت ماجرا، داده های بخش هایی از آسیا، جایی که ویروس از آن جا شیوع پیدا کرد،‌ نشانه هایی از دوباره زنده شدن تبلیغات را نشان می دهند چرا که بسیاری از فضاهای کاری دوباره بازگشایی شده اند.

همانطور که بسیاری از مردم انتظارش را داشته اند، این اپیدمی جهانی باعث ایجاد تغییراتی در استراتژی های شبکه های اجتماعی برندها و عملکرد آن ها داشته است. این موضوع را می توان در بخش های مختلفی مشاهده کرد، مانند کاهش تقاضا برای تبلیغات پرداختی در فیس بوک، افزایش عملکرد محتواهای ارگانیک و شاید فرصت پنهان برای برندهایی که مقداری بودجه برای خرج کردن و افزایش میزان دسترسی خود به دلیل کاهش هزینه های تبلیغات در فیس بوک نیز بوجود آمده باشد.

از آن جایی که مردم مجبور به فاصله گیری اجتماعی در خانه شده اند، آن ها زمان بیشتری برای مصرف محتوای دیجیتال داشته و در نتیجه تقاضا برای این امر افزایش پیدا کرده است. این امر همچنین فرصت های عالی برای بازاریابان باهوش برای ایجاد محتوای تعامل برانگیز ایجاد کرده است.

SocialBakers داده های گرفته شده از ۱۸ صنعت مختلف و ۵ ناحیه مختلف را تحلیل کرده است و مواردی مانند ترندهای اخیر در هزینه به ازای کلیک، هزینه های تبلیغاتی، نرخ کلیک و موارد دیگر را مورد بررسی قرار داده است. به صورت خلاصه، کاهش تبلیغات پرداختی را می توان در تمامی متریک ها مشاهده کرد، در حالی که ترندها مشارکتی را با موارد مرتبط با پخش یا بهبود ویروس در نواحی مختلف نشان می دهند. به عنوان مثال، تا انتهای ماه مارچ متریک ها در آسیای شرقی شروع به افزایش کردند چرا که کشورهای این ناحیه وارد فاز بهبودی شده بودند. با بروز رسانی داده ها تا ۲۰ آپریل، ما همچنین شاهد این روند مشابه در دیگر نواحی دنیا نیز بوده ایم.

چه محتواهایی در دوران کرونا سرچ بیشتری دارند؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، درخواست ها و سرچ ها تغییر و تحولاتی داشته است

ترندهای تبلیغات کلیکی در سال ۲۰۲۰

اگر با توجه به ترندهای روز کمپین های تبلیغات کلیکی را پیش ببرید نتایج بی نظیری را خواهید داشت

تبلیغات ارزان تر شده اند، CPM کاهش پیدا کرده است

CPM  – در برندهای صنعت

مشابه با هزینه به ازای کلیک، کاهش قابل توجهی در CPM در تمامی صنایع مختلفی که SocialBakers مورد بررسی قرار داده است مشاهده می شود. برای برندها به صورت کلی، آخرین قیمت (۰.۸۱۰ دلار) کمتر از نصف هفت ماه گذشته تا نوامبر ۲۰۱۹ یعنی ۱.۸۸۳ دلار بوده است.

با نگاه کردن به صنایع بخصوص، Telecom نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر این کاهش را در اوایل ۲۰۲۰ تجربه کرده و طی هفته های اخیر نیز به این کاهش ادامه داده است. صنعت الکترونیک نیز نشان دهنده ترندهای کنونی کلی برندهاست، در حالی که قیمت هفت ماه گذشته آن تا نوامبر ۲۰۱۹ یعنی ۱.۵۲۴ دلار بیشتر از دوبرابر CPM کنونی آن یعنی ۰.۶۰۲ دلار است.

CPM – Regional View

به صورت ناحیه ای، CPM در آسیای شرقی تقریباً به حالتی که ۷ ماه پیش داشته بازگشته است. اما، دیگر نواحی، که هنوز در میانه اپیدمی هستند، به صورت آرامی در سال جدید کاهش داشته اند. در حالی که امریکای شمالی به تازگی در حال تجربه کردن تاثیر کووید ۱۹ است، طی میانه های مارچ، CPM شروع به کاهش کرده است، چیزی که در فبریه ۲۰۲۰ در آسیای شرقی شاهد آن بوده ایم.

دوره طراحی کمپین‌های دیجیتال

چگونه از تمامی ظرفیت‌های تبلیغات در فضای دیجیتال استفاده کنیم؟

هزینه به ازای کلیک هم کاهش پیدا کرده است

CPC – دیدگاه صنعت

همانطور که انتظار می رفت، هزینه به ازای کلیک فیس بوک کاهش یافته است، که باعث شده هزینه تبلیغات تقریباً برای تمامی صنایع همانطور که SocialBakers آنالیز کرده است‌ کاهش پیدا کند.

برای برندها به صورت کلی،‌ پایین ترین قیمت قبلی درست بعد از سال جدید ۰.۱۱۰ دلار بود. اخیراً این عدد ۱۹ درصد کاهش یافته و به ۰.۰۸۹ دلار تبدیل شده است. با نگاه کردن به یک سری صنایع بخصوص، طی دو ماه گذشته ای کامرس شاهد افت ۲۲ درصدی بوده است در حالی که فروشگاه های مواد غذایی نیز از شروع سال جدید کاهش ۳۳ درصدی داشته اند.

پایین ترین هزینه های تبلیغاتی بعد از سال جدید بوده اند و بخاطر موقعیت پیش آمده این ترند ادامه یافته است. این بدین معنیست که فرصت امکان پذیری برای برندهایی که بودجه دارند بوجود آمده است تا پیام خود را برای مخاطبان گسترده تری نسبت به همیشه ارسال کنند.

CPC – دیدگاه ناحیه ای

به صورت ناحیه ای، کاهش و بهبود هزینه به ازای کلیک ویروس کرونا و تاثیرات آن بر نواحی مختلف را دنبال کرده است. به صورت کلی، هزینه به ازای کلیک از زمان شروع سال جدید میلادی تقریباً در تمام نواحی شاهد کاهش با سرعت کم بوده است. اما در آسیای شرقی هزینه به ازای کلیک شروع به بازگشت کرده چرا که بسیاری از بیزینس ها دوباره سر کار خود برگشته اند، این نشانه خوبی است که دیگر بیزینس ها در مناطق دیگر نیز کم کم به ریکاوری بعد از ویروس کرونا بپردازند.

وبینار کمپین‌های مسئولیت اجتماعی در بحران کرونا

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

جمع بندی

با توجه به بحران ناشی از کرونا نیاز به تعامل از طریق دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی بیش ار پیش افزایش یافته است و باید با ترندهای جدید پیش رفت و کمپین های خود را برنامه ریزی نمود.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

88
30 اردیبهشت 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18814
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3928
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3769
08 اردیبهشت 1399