تفاوت (SEM) و (SEO) چیست؟

سئو

..تفاوت (SEM) و (SEO) چیست؟..
سئو

تفاوت (SEM) و (SEO) چیست؟

بررسی و تفاوت بازاریابی موتور جستجو (SEM) و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را به طور کامل در سئو روز شرح خواهم داد.

در مطالب گذشته سئو روز راجب به SEM و SEO به طور مفصلی توضیحاتی ارائه کردم و اگه آنها رو خوانده باشین، آشنایی کاملی با این دو موضوع رو به دست آوردین.

در این مقاله می خوام شباهت ها و تفاوت های این دو مبحث رو ارائه بدم و در نهایت توضیح بدم که کدام یک عملکرد بهتری داره.

شباهت ها

هر دو به برند کمک می کنن در نتایج جستجو نمایش داده بشه.

یکی از اصول SEO و SEM این است که هدف آنها کمک به نشان دادن برند در موقعیت های برجسته SERP است.

زمانی که کاربران اصطلاحات خاص مربوط به صنعت، تجارت یا پیشنهادات تجاری رو جستجو می کنن، هدف هر تاکتیک، کمک به نشان دادن برند در نتایج جستجو است.

هر دو برای هدایت بازدید بیشتر به یک وب سایت طراحی شده اند.

هدف هر دو کسب دید در SERP ها است، اما مهم تر از آن ، هدایت بازدید به یک سایت است.

هر استراتژی از روش هایی برای افزایش نرخ کلیک (CTR) و جذب کاربران بیشتر برای کلیک روی نتایج جستجو استفاده می کند.

هر دو نیاز به شناخت مخاطبان خود دارن.

برای موفقیت در هر دو استراتژی، باید درک خوبی از مخاطبان و نحوه عملکرد آنها داشته باشین.

با استفاده از شخصیت خریدار و تقسیم بندی روانشناختی، می تونین مخاطبان خود رو بشناسین، کشف کنین که نیازهای آنها چیست و آنها به دنبال چه چیزی هستن.

سپس می تونین محتوای ارزشمندی ایجاد کنین که وقتی به دنبال راه حل های مرتبط با برند شما هستن، نشان داده بشه.

هر دو از تحقیقات کلمات کلیدی برای کشف کلمات محبوب جستجو استفاده می کننن.

اولین قدم برای SEM و SEO انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری است.

این تحقیق شامل بررسی محبوبیت کلمات کلیدی برای تعیین کلمات کلیدی برتر یا خرید کلمات کلیدی است که مخاطب ایده آل شما آنها رو جستجو می کنه.

همچنین شامل جستجوی رقابت کلمات کلیدی است،  برای اینکه بدونین برند های دیگه از چه کلمات کلیدی بهره میبرن و برای رقابت با آنها چه کاری باید انجام بدین.

هر دو کلمات کلیدی خاص رو هدف قرار میدن.

هر دو استراتژی بر روی هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص متمرکز هستن که در طی تحقیقات کلمات کلیدی مشخص میشن.

هر دو نیاز به آزمایش و بهینه سازی مداوم دارن.

هنگام مقایسه SEM و SEO، باید بدونین که هیچ کدام استراتژی ای نیست که بتوانید یکبار آن رو تنظیم و سپس فراموش کنین. هر دو برای افزایش عملکرد به آزمایش، نظارت و بهینه سازی مداوم نیاز دارن.

تفاوت ها

مکان های جستجوی SEM دارای تخصیص “آگهی” هستن.

سئو دارای این تخصیص جایگاه نیست.

نتایج جستجو که در نتیجه SEM یا SEO ظاهر میشن در SERP متفاوت به نظر می رسن.

پولی که از طریق تاکتیک های SEM جایگذاری میشن، اغلب به عنوان یک آگهی مشخص میشن (به عنوان مثال با نمادی که در کنار آن قرار داره)، در حالی که نتایج جستجو که در نتیجه سئو طبیعی ظاهر میشن، علامتی ندارن.

نتایج جستجوی SEM دارای پسوند تبلیغاتی هستن.

نتایج جستجوی SEO قسمت های برجسته ای دارن.

هنگام مقایسه SEM و SEO، تفاوت هایی در ظاهر نتایج جستجو خواهید یافت.

نتایج جستجوی SEM ممکن است شامل پسوندهای آگهی باشه، که می تونه به لینک های اضافی، شماره تلفن ها و تماس ها اضافه بشه.

از طرف دیگه، نتایج SEO ممکنه همراه با قسمتهای برجسته در جستجو ظاهر بشه.

هر بار که کاربر روی نتیجه SEM کلیک می کنه، هزینه پرداخت می کنین.

وقتی کاربر روی نتیجه SEO کلیک می کنه، هزینه ای پرداخت نمی کنین.

نتایج SEM مکان های پولی هستن و هر بار که کاربر روی نتیجه کلیک می کنه، برند شما باید هزینه آن رو پرداخت کنه.

بنابراین، باید بودجه ای برای نمایش مداوم تبلیغات SEM و استفاده از مشتری سازی بوسیله استراتژی پرداخت در هر کلیک داشته باشین.

از طرف دیگه، وقتی کاربر روی نتیجه جستجوی طبیعی SEO کلیک می کنه، هرگز هزینه ای برای شما شارژ نمیشه.

نتایج SEM به مخاطبان انتخاب شده نشان داده میشه. نتایج SEO چنین نیست.

در حالی که استراتژی های موفقیت آمیز SEO و SEM توسط طرحی برای ارتباط با مخاطبان انتخابی هدایت میشن، شما فقط می تونین مخاطبان هدف رو از طریق SEM مشخص کنین.

از طریق SEM می تونین (با توجه به ناشر) با اختصاص فیلترها بر اساس سن، مکان، درآمد، عادت ها و موارد دیگه، مخاطبان مورد نظر خود رو برای دیدن نتایج جستجو انتخاب کنین.

از طریق SEO، به طور خاص نمی تونین انتخاب کنین چه کسی نتایج جستجوی شما رو ببینه.

تأثیر SEM فوری است. سئو زمان بیشتری نیاز داره.

از طریق تبلیغات پولی SEM، می تونین نتایج خود رو فقط با چند کلیک در مقابل مخاطبان قرار بدین.

به محض راه اندازی یک کمپین، تبلیغات شما در SERP شروع به نمایش می کنه.

در هر زمان می تونین تبلیغات رو روشن کنین تا بیشتر دیده بشه یا برای جلوگیری از نمایش، آنها رو خاموش کنین.

برعکس، SEO چیزی است که شما با گذشت زمان و به طور معمول برای مدت طولانی به دست می آورید.

قبل از شروع رتبه بندی یک برند در موتورهای جستجو، ممکنه استراتژی SEO ماه ها طول بکشه.

SEM برای تست بهتر از SEO است.

از آنجا که می تونین بلافاصله تبلیغات پولی SEM رو خاموش و روشن کنین، این یک استراتژی عالی برای آزمایش است.

می تونین برای آزمایش تاکتیک های جدید خود، به سرعت نسخه تبلیغاتی خود رو تجدید نظر کنین، مخاطبان جدید رو هدف قرار بدین و محتوای صفحه نتیجه رو تغییر بدین.

این انعطاف پذیری به شما امکان میده تفاوت های موجود در استراتژی های خود رو بلافاصله مشاهده کنین.

شما نمی تونین این کار رو از طریق SEO انجام بدین، زیرا ایجاد تغییرات و نظارت بر اختلاف نتایج به زمان زیادی نیاز داره.

سئو به مرور ارزش خود را افزایش میده. SEM اینگونه نیست.

SEM فقط تا زمانی فعال است که هزینه نمایش نتایج خود رو پرداخت کنین.

به محض خاموش کردن تبلیغات، استراتژی SEM شما به پایان رسیده است.

سئو برعکس است. استراتژی SEO با گذشت زمان رشد کرده و نتایج ماندگاری رو به همراه داره.

SEO نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به SEM داره.

چند نتیجه اول جستجوی طبیعی SEO معمولاً بالاترین CTR رو دارن.

بنابراین اگه می تونین در اولین نتایج ظاهر بشین، احتمالاً می تونین عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات SEM داشته باشین.

اما اگه در صفحه دوم نتایج یا پایین تر ظاهر میشین، احتمالاً می تونین از طریق SEM کلیک های بیشتری دریافت کنین.

SEO یا SEM ؟ کدامیک بهتره؟

اکنون که SEM و SEO رو مقایسه کردیم، تصمیم گیری در مورد راه کارهای مناسب برای استراتژی های بازاریابی آسان تر خواهد بود.

برای تصمیم گیری در مورد بهترین استراتژی برای برند شما، از آنچه می دونین استفاده کنین و موارد زیر رو در نظر بگیرین.

رقابت خود رو در نظر بگیرین. قبل از اینکه تصمیم بگیرین چگونه می تونین به بهترین شکل با رقبا مبارزه کنین، به آنچه رقبا در حال انجام آن هستن و عملکرد آنها در بازاریابی جستجو نگاه کنین.

تحقیق کنین برای کدام اصطلاحات جستجو رتبه بندی شده اند.

بررسی کنین که چگونه می تونین طرحی رو برای بالا بردن جایگاه های SERP نسبت به آنها اجرا کنین.

همچنین، ببینین از چه شرایط پولی برای هدایت بازدید به سایت های خود استفاده می کنن.

هنگامی که این تحقیقات رو انجام میدین، به دنبال خلاءهایی باشین که می تونین پر کنین و مناطقی در جستجوی پولی و SEO پیدا کنین که نمی تونین بر سر آنها رقابت کنین.

این الگوی تجزیه و تحلیل رقابتی می تونه به شما کمک کنه تا نگاه کاملی به چگونگی رقابت داشته باشین و فرصت های رشد رو کشف کنین.

برای اینکه به استراتژی کلمات کلیدی رقبایتان خوب نگاه کنین، از ماتریس کلمه کلیدی رقابتی Alexa استفاده کنین.

حداکثر ۱۰ تا از رقبای خود رو وارد کنین تا هم اصطلاحات برتر SEO و هم اصطلاحات پولی رو که بیشترین بازدید رو به سایت های آنها می رسونه، بررسی کنه.

در نظر بگیرین که چقدر صنعت خود رو می شناسین.

اگر مدتی مشغول تجارت بودین و از قبل می دونین مشتری های شما چه می خواهند و چگونه می تونین به بهترین شکل به آنها دسترسی پیدا کنین، ممکنه بخواهید شروع به ساختن یک استراتژی طولانی مدت SEO کنین که با گذشت زمان ارزش آن رو فراهم می کنه.

اگه مطمئن نیستین که مشتریان و رقبا چگونه به پیشنهادات یا محتوای شما پاسخ میدن، ممکنه بخواهید یک کمپین SEM رو در نظر بگیرین که به شما امکان میده ایده ها، محصولات و خدمات خود رو آزمایش کنین.

طول دوره خرید مشتری خود رو در نظر بگیرین.

اگه محصولات و خدمات شما یک چرخه خرید مشتری کوتاه دارن، به این معنی که مشتریان شما می دونن چه می خواهند، آن رو جستجو می کنن و در نهایت آن رو می خرن، بهتره از تبلیغات SEM بهره ببرین که محصول شما رو در جایی که مشتریان مشاهده می کنن، قرار میده.

چرخه های خرید طولانی تر، جایی که مشتریان هفته ها یا ماه ها تحقیق و مقایسه می کنن، ممکنه عملکرد خوبی با SEM نداشته باشن، زیرا با دیدن یک تبلیغ خرید فوری انجام نمیشه.

متوسط هزینه هر کلیک در صنعت خود رو در نظر بگیرین.

قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن SEM برای مشاغل خود، تحقیق کنین و میزان هزینه ای رو که باید برای نمایش در نتایج جستجوی پرداخت شده هزینه کنین، در نظر بگیرین.

کلمات کلیدی بر اساس رقابت، هزینه متغیری در هر کلیک دارن.

اگر هزینه هر کلیک شما کم است، ممکنه SEM استراتژی مناسبی برای شما باشه.

در صفحه اول، یک هزینه بسیار زیاد برای هر کلیک ممکنه باعث بشه روی SEO تمرکز کنین.

سن کسب و کار خود رو در نظر بگیرین. اگر به تازگی کسب و کار خود رو افتتاح کرده و وب سایت خود رو راه اندازی کرده اید، توسعه SEO شما نیاز به زمان داره و به صورت طبیعی در جستجو ظاهر میشه.

اگرچه این بدان معنا نیست که شما نباید استراتژی SEO رو تنظیم کنین، اما بدان معنی است که تا زمانی که SEO خود رو ایجاد نکرده این، می تونین از یک استراتژی SEM بهره مند بشین.

در حالیکه SEO طبیعی ایجاد می کنین، SEM یک روش موثر برای ایجاد ترافیک است.

وضعیت فعلی وب سایت خود رو در نظر بگیرین.

هنگامی که یک استراتژی بازاریابی ایجاد می کنین، به دنبال فرصت هایی باشین که با کمترین کار بیشترین تأثیر رو خواهند داشت.

بنابراین قبل از شروع یک کمپین بازاریابی جستجو، در مورد وب سایت خود تحقیق کنین تا ببینین که در کجا می تونین استراتژی طبیعی سئو رو قبل از هزینه کردن یک کمپین SEM، توسعه بدین.

برای بررسی کامل سئو وب سایت خود، از ابزار Alexa Audit SEO استفاده کنین.

سایت خود رو وارد کنین تا گزارش مفصلی از وضعیت سایت در رابطه با عناصر SEO درون صفحه ای، خارج از صفحه و فنی دریافت کنین.

امتیازدهی کاربران
۰ (۰ رای)

منبع : seorooz  |  
57
2021-04-04 12:11:45
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23210
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

9199
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

8243
27 آذر 1398