
تقویت مقالات با لینک داخلی راهی بسیار مفید جهت رتبه بندی سریع تر کلمات جدید و قدیمی می باشد. امن ترین و بهترین راه برای بهبود بخشیدن یک صفحه از سایت در نتیجه جستجو ، لینک سازی داخلی می باشد.
تعداد زیادی از سایت ها با در نظر گرفتن میزان و مقدار رقابت و دشواری عبارت های کلیدی احتیاجی به لینک خارجی نداشته و با رعایت معیار ها و استاندارد های سئو تکنیکال و با توجه به محتوای با کیفیت در لینک داخلی توانسته اند موقعیت خوبی را در نتیجه جستجو به خود اختصاص دهند.
ربات ها برای فهمیدن ارتباط موضوع صفحه ها و مشخص کردن اندازه اعتبار صفحه ها از لینک های داخلی استفاده می کنند. ربات ها وقتی که وارد یک صفحه می شوند تمامی لینک های موجود در صفحه را مورد بررسی قرار می دهند.
برای اینکه به رشد و پیشرفت مقالات قدیمی کمک کنیم معمولا یک محتوای جدید به سایت اضافه می کنیم اما باید بدانید که محتواهای جدید هم به لینک سازی و افزایش اعتبار نیاز دارند. آیا برای آن ها راهی وجود دارد؟
ما قبلا برای بهتر شدن سئو سایت محتواهای قدیمی منتشر کردیم ولی این بار یک راه بسیار ساده تر را به شما معرفی می کنیم تا شانس بیشتری برای افزایش جایگاه محتواها داشته باشید.
لینکسازی خودکار چیست؟
شما با انتشار مقاله های جدید می توانید به طور عملی یک دوره لینک داخلی را به صورت اتوماتیک انجام دهید.
لینک داخلی از صفحه اصلی سایت
به طور معمول با ارزش ترین و مهمترین صفحه، صفحه اصلی هر سایت از نظر اعتبار لینک داخلی است. فضایی برای نشان دادن آخرین مقاله در صفحه اصلی در تعداد زیادی از سایت ها وجود دارد و شما وقتی یک محتوای جدید منتشر می کنید یک لینک داخلی از این صفحه را می گیرید.
در اینجا یک مشکل وجود دارد و آن این است که با منتشر کردن محتوا این قسمت بروز رسانی می شود و لینک داخلی به آن محتوا دیگر وجود نخواهد داشت. پس به عنوان یک راه حل همیشگی نمی توان به آن نگاه کرد.
از صفحات دسته بندی یا برچسب لینک داخلی بگیرید
معمولا یک محتوای جدید در یک یا تعدادی برچسب و دسته قرار می گیرند. با توجه و دقت به این صفحه ها می توانید با لینک داخلی و خارجی تاثیر مستقیم بر شتاب ایندکس و افزایش معتبر سازی محتواهای جدید را ببینید.
با منتشر کردن هر محتوای تازه و جدید یکی از این موضوعات در صفحه دوم منتقل می شود و مقداری از صفحات آرشیوی از مقالات جدید را به نمایش می گذارد. با ارزش ترین و معتبر ترین از نظر لینک سازی را مقالات که در اولین صفحه آن دسته یا برچسب هستند را دریافت می کنند. زمانی که یک مقاله را منتشر می کنید این فضا بسیار مهم است ولی به مرور زمان تاثیر خود را از دست می دهد.
نمایش مقالات مرتبط در صفحه سایر مقالات
فضایی برای نمایش محتوا های مربوط به سایت در بسیاری از سایت ها وجود دارد. در بعضی از سایت ها این قسمت آخرین محتوای سایت را به نمایش می گذارد و در بعضی موارد دیگر آخرین محتواهای همان دسته بندی را نشان می دهد.
به طور عملی با منتشر کردن یک مقاله جدید امکان دارد تعداد بسیاری لینک از بعضی از صفحات سایت برای آن ایجاد شود. ولی مثل صفحه اصلی این فضا به مرور زمان عوض می شود و محتوای جدیدی جایگزین آن می شود.
به طور کامل می توان ذکر کرد که لینک داخلی تاثیر و ارزش زیادی در فضاهای ثابت دارند. اما با منتشر کردن محتواهای جدید این اثرات مفید کمرنگ می شوند.
با این شکل باید یک راه حل برای رفع این اشکالات پیدا کرد. به عقیده شما بهترین راه چیست؟ حدس شما درست است.
لینک سازی را با مقالات دیگر سایت انجام دهید
با این کار لینک هایی که در این محتواها هستند برای همیشه می مانند و ارزش خود را از دست نمی دهند. یک سوال در این جا وجود دارد که برای محتوای جدید لینک سازی از چه صفحاتی می توان استفاده کرد؟ در ادامه یک شیوه بسیار کاربردی به شما معرفی می کنیم.
لینک سازی داخلی از مقالات قدیمی مرتبط انجام دهید
بهترین روش برای تقویت محتوای منتشر شده در سایت این است که شناسایی صفحات مربوط به آن و لینک داخلی از داخل محتوا در این مقاله است. ممکن است که این کار زمان بر و سخت باشد. اما باید بدانید که بسیاری از سایت ها، نویسندگان زیادی دارند و آن ها از محتوای مقالات بقیه اطلاعی ندارند.در واقع امکان دارد مقاله ای با متن مشابه ای وجود داشته باشد اما با توجه به قدیمی بودن آن از نظر شما مخفی بماند.
پیدا کردن و آنالیز تمام صفحات می تواند زمان بیشتری را صرف کند و این اصلا منطقی نیست که برای بدست آوردن فرصت های لینک داخلی زمان را صرف کنیم. آیا به نظر شما بهترین شیوه برای پیدا کردن منابع مرتبط در سایت چیست؟
برای این چالش پاسخی ساده داریم؛ جستجو در گوگل
ربات های گوگل تمامی صفحات و مقالات شما را بررسی و ایندکس می کنند. با این نتیجه الگوریتم های گوگل بر اساس محتواهای این صفحه ها موضوع آن را می فهمد و برای آن جایگاهی در نتیجه جستجو مشخص می کند.
هر محتوا می تواند یک عبارت یا کلمه کلیدی را هدف گذاری کند. با این وجود در جستجو های گوگل هیچ عبارت دیگری که جایگاه بهتری داشته باشد را پیدا نمی کنید. در گوگل برای پیدا کردن یک جستجو و عبارت در بهترین صفحات یک روش راحت وجود دارد. فقط کافیه آدرس سایت با عملکرد محتوای جدید را در ادامه آن بگذارید. با این حرکت گوگل بهترین صفحه های سایتتان را که مرتبط با این موضوع است را به نمایش می گذارد.
از دستور site: جستجوی مقالات مرتبط در گوگل استفاده کنید. حالا که توانسته ایم صفحه های مرتبط را پیدا کنیم یک آنالیز را روی آن انجام می دهیم و قسمتی که به موضوع محتوای جدید اشاره کرده یک لینک داخلی برای آن درست می کنیم.
در ضمن اصلا احتیاجی نیست که در تمام این صفحات این کار را انجام دهید. اگر بتوانید برای هر محتوای تازه 3 تا 5 موضوع مربوط و فرصت لینک سازی در سایت را بدست آورید کافی است. با این کار 2 اتفاق مهم خواهد افتاد:
- مقاله های در سایت که در گذشته بوده اند به روزرسانی می شوند و در موقع خواندن به منابع تازه ای دست پیدا می کنید.
- محتوا های جدید لینک های داخلی با ارزشی را می گیرند و برای دریافت جایگاه شانس بیشتری دارند.
اگر می خواهید در سئو موفق شوید باید به یک سری از جزئیات و از همه چیز مهمتر رضایت کاربر توجه کنید. قبل از انجام دادن لینک سازی در صفحه ها باید توجه کنید که آیا کاربر روی لینک کلیک می کند؟ اگر لینک برای کاربر مفید واقع نشود برای ربات ها نیز قابل قبول نیست.
اگر یک لینک سازی بی هدف را انجام دهید نه تنها برای بهتر شدن صفحه شما کمک نمی کند حتی گوگل هم به اشتباه محتوای قدیمی را تغییر می دهد.
سئو در زمینه آموزش، مقالات زیادی را مورد انتشار قرار داده است. که ممکن است مقداری زمان بر و دشوار باشد. اما انجام این روش بسیار کار آمد است و تاثیر آنالیز آن وقت گیر نیست.
برای درک بیشتر این تکنیک کافیست این روش را برای آخرین مقاله در سایت خود که انتشار داده اید امتحان کنید. برای اینکه سریع تر تاثیرات این تکنیک را ببینید می توانید در پنل سرچ کنسول آن ها را مشاهده کنید. صفحاتی را که به روزرسانی شده را به وسیله ابزار URL Inspection سرچ کنسول گوگل معرفی کرده و درخواست ایندکس دوباره را ارسال کنید.