تنظیم اهداف (Goals) در گوگل آنالیتیکس برای ردیابی تبدیل ها

سئو

..تنظیم اهداف (Goals) در گوگل آنالیتیکس برای ردیابی تبدیل ها..
سئو

تنظیم اهداف (Goals) در گوگل آنالیتیکس برای ردیابی تبدیل ها

تنظیم کردن goal ها در گوگل آنالیتیکس اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با راه های آن آشنا شوید.

برای بهینه سازی وب سایت برای افزایش تبدیل، لازم است اهدافی تعیین شود تا تبدیل ها و دیگر شاخص های مهم را ردیابی کند. این کار برای مبتدیان کمی پیچیده و گیج کننده است اما راه های آسانی وجود دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

چه راهی وجود دارد؟ بسیاری از وب سایت ها و کسب و کارهایی وجود دارند که سعی در ارائه خدمات و آسان سازی این موضع هستند. این وب سایت ها با ارائه نرم افزارها، مقالات، پلاگین ها و … سعی در کمک به شما در بهبود وب سایت و در نتیجه کسب و کارتان دارند. یک نمونه از آن ها، پلاگین وردپرس MonsterInsights است. در ادامه سعی می‌شود، دو روش برای ردیابی و بررسی تبدیل ها در گوگل آنالیتیکس به شما ارائه شود و همچنین کارکرد افزونه های MonsterInsights نیز بیان خواهد شد و خواهید دید که چگونه روند کار ساده خواهد شد.

در ابتدا به بررسی این که هدف چیست و چرا به آن نیاز دارید خواهیم پرداخت.

اهداف Goals در گوگل آنالیتیکس

اهداف به شما این امکان را می‌دهند تا تراکنش های کاربران مشخصی را نیز پیگیری کنید. این تراکنش های می‌تواند هرچیزی باشد. ارسال، ثبت نام، تولید سرنخ و… وقتی یک بازدید کننده اقدام خاصی را که شما از قبل به عنوان هدف تعریف کرده اید انجام می‌دهد، آنالیتیکس آن را به عنوان تبدیل در نظر می‌گیرد. حل به بررسی نحوه تنظیم اهداف و استفاده از ابزار معرفی شده برای ساده کردن کار می‌پردازیم.

تنظیم اهداف ساده است اما از آن پیچیده تر، تنظیم اهداف مناسب(اثربخشی) یا تنظیم مناسب اهداف(کارآیی) است. همچنین توافق بر سر این اهداف به ویژه در سازمان های بزرگ کمی زمان نیاز دارد. اهداف باید نمایانگر شاخص های کلیدی عملکر یا KPIها باشند و همچنین مواردی را نشان دهند که واقعا اهمیت دارد. برای مثال ممکن است موقعیت مکانی کاربران وب سایت شما اهمیت کمتری نسبت به رده سنی آن ها داشته باشد.

تنظیم دستی اهداف در گوگل آنالیتیکس

در ابتدا باید بدانید که لازم است با نحوه افزودن گوگل آنالیتیکس به وردپرس آشنایی داشته باشید و این کار را انجام داده باشید. پس از انجام این کار، گام های زیر را دنبال کنید:

۱- وارد حساب Google Analytics خود شده و وب سایتی که قصد تعیین هدف برای آن دارید را انتخاب کنید.

۲- در پنل سمت چپ، روی Admin  و سپس روی Goals کلیک کنید.

۳- برای ایجاد هدف جدید، بر روی +New Goal کلیک کنید.

اکنون از شما خواسته می شود توضیح و جزئیات هدف خود را وارد کنید. می‌توانید نام و نوع هدف را نیز انتخاب کنید.

برای اهداف خود نام گذاری کنید زیرا این نام به شما کمک خواهد کرد. این اهداف در تمام قسمت های Google Analytics برای شما نمایش داده خواهد شد. سعی کنید این نام واضح باشد تا فراموش نکنید این نام در واقع چه چیزی را ردیابی و پیگیری می‌کند.

گزینه هایی برای کنترل و بررسی عملکرد اهداف وجود دارد که با نام های active و inactive نشان داده شده اند. اگر قصد دارید یک هدف خاموش باشد، روی inactive کلیک کنید و اگر امکان حذف وجود ندارد می‌توانید آن ها را غیرفعال کنید و این موضوع به این دلیل است که گوگل اهدافی که تنظیم می‌کنید را به طور دائم برای گزارش دهی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، اهداف قابل پاک شدن نمی‌باشند و برای داده های تاریخی استفاده خواهند شد.

دوره گوگل آنالیتیکس

هر آنچه درباره تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت با ابزار گوگل آنالیتیکس باید بدانید

 انواع اهداف در گوگل آنالیتیکس Google Analytics 

چهار نوع هدف موجود است که با نام های Destination، Duration، Pages/Screens per session و Event شناخته می‌شوند.

  • Destination: اگر قصد دارید نمای پیج یا نمای صفحه را به عنوان تبدیل در نظر بگیرید، این هدف را در نظر داشته باشید که با نام لینک نیز شناخته می‌شود.
  • Duration: میزان تعامل کاربر با وب سایت را از طریق میزان مدتی که در پیج است که با نام زمان یا time نیز نشان داده شده است.
  • Pages/Screens per session: به طور اختصار با نام صفحات/بازدید شناخته می‌شود و راهی دیگر برای اندازی گیری تعامل کاربران است که میزان بازدید را به عنوان تبدیل در نظر می‌گیرد.
  • Event: رویداد یا اهداف رویدادی در واقع تراکنش های کاربران را به عنوان هدف در نظر می‌گیرد.

همه می‌دانند که ردیابی و پیگیری بازدیدهای صفحه وب سایت تان و میزان ترافیک مهم است اما چیزی که مهم تر می‌باشد این است که آیا این بازدیدها و ترافیک ها به کسب و کار شما کمک می‌کند یا خیر. شناخت شاخص های مهمی مانند سرنخ، ثبت نام آزمایشی، ساخت حساب، دانلود اوراق سفید و دانلود کتاب های الکترونیک در واقع برای رشد کسب و کار شما مهم می‌باشند و لازم است آن ها را ردیابی و پیگیری کنید اما این موضوع چه ارتباطی با Google Analytics دارد؟

باید بدانید Google Analytics به شما نمی‌گوید که باید چکار کنید و کسب و کار شما چگونه باید عمل کند بلکه این شما هستید که باید به آن بگویید چه چیزی را بررسی کند و آمار را به شما نشان دهد و باید این کار را با هدف انجام دهید بنابراین همانطور همانطور که پیشتر بیان شد، در Google Analytics چهار راه برای پیگیری اهداف دارید که در واقع انواع هدف را نشان می‌دهند:

  1. لینک ها URLs
  2. زمان Time
  3. صفحات/بازدید Pages/visit
  4. رویدادها Events

اکنون زمان تصمیم گیری است که چه نوع هدفی را باید بسازیم؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

1- اهداف مقصد یا URL (URL Destination Goals)

این اهداف رد تعدادی از URLهای خاص را پیگیری می‌کند. هر زمان که شخصی به این لینک رجوع می‌کند، اهداف فعال می‌شوند؛ به این معنی که هر هدفی که تنظیم کرده اید، در گزارشات آمار و داده های آن نشان داده می‌شوند. این اهداف برای صفحات وب سایت، صفحات تایید (confirmation pages) و PDFها مناسب است.

برخی از فیلدهای تصویر روبرو به شرح زیر می‌باشند:

  • Goal URL: لینک مربوط به فعال سازی هدف است. لینک کامل را وارد نکنید و تنها از قسمت بعد از دامنه استفاده کنید. بنابراین اگر لینک کامل مثل www.crazyegg.com/pricing می‌باشد، تنها /pricing را وارد کنید.
  • Match Type: تعیین می‌کند که Google Analytics در هنگام تصمیم گیری برای تعداد URL، چقدر سفت و سخت باشد.

زمانی که بر روی exact match تنظیم شود، تنها لینک های مشخصی کار خواهند کرد نه چیز دیگری. اگر در انتها لینک آیدی یا یک رشته وجود داشه باشد، تعداد آن لحاظ نخواهد شد. بنابراین اگر سیستمی دارید که به طور مداوم برای هر بازدیدکننده یک URL تولید می‌کند، از این نوع استفاده نکنید. این موضوع همچنین در صفحات فرود نیز باید در نظر گرفته شوند.اگر برای ردیابی تمامی شاخصی های کمپین های بازاریابی خود از شاخص های UTM استفاده می‌کنید، Google Analytics تنها بازدیدهای مستقیم را لحاظ خواهد کرد نه بازدیدهایی مکه از کمپین های تبلیغاتی شما است.

Head match هر بادیدی که از URL شود را بدون توجه به قسمت بعد از URL ردیابی می‌کند. اگر از آید ها و پارامترهای زیادی استفاده می‌کنید، از این نوع استفاده کنید. Regular expressions نیز برای کاربران حرفه است. اساسا، با این نوع از  Match Type می‌توانید URL خود را هر طور که می‌خواهید تعریف کنید. نکته منفی این است که استفاده از آن بسیار پیچیده است.

  • Case Sensitive: اگر حروف کوچک و بزرگ در URL شما به بیش از یک صفحه می‌روند ، این کادر را علامت بزنید اما معمولا آن را خالی رها کنید.
  • Goal Values: برای بررسی چگونگی محاسبه مقادیر مربوط به هدف و زمان تنظیم آن ها
  • Goal Funnels: این قسمت به شما این امکان را می‌دهد تا بررسی کنید در هر قسمت از فرآیند بازاریابی شما، چه تعدادی کاربر قرار دارد. با دانستن این موضوع، صفحاتی که نیاز به اصلاح و تغییر دارند را شناسایی خواهید کرد. برای مثال، می‌توانید ببینید چه تعداد کاربر بین سبد خرید و صفحه پرداخت حرکت خواهند کرد.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

آموزش فارسی کار با ابزار حرفه ای

اما باید مراقب بود زیرا این قسمت تنها زمانی کار خواهند کرد که نیاز دارید کاربران از یک سری سفحه عبور کنند. در واقع برای آن ها مسیر حرکت تعیین می‌کنید که این کار به ندرت رخ خواهد داد زیرا کاربران از یک مسیر مشخص که شما تعیین کرده اید عبور نخواهند کرد. برای مسیرهایی که ساختار کمتری دارند، از گزارش Visitors Flow یا جریان بازدیدکنندگان استفاده کنید.

برای این موضوع محدودیت ۱۰ قدمی نیز وجود دارد و اگر به گام های بیشتری احتیاج دارید، باید ۲ هدف بسازید. فیلد match type که پیشتر درباره آن صحبت شد، در تمام مقادیر هدفتان لحاظ خواهد شد، بنابراین این موضوع در قیف یا Funnel شما لحاظ خواهد شد.

  • Required Steps: به طور پیش فرض، Google Analytics بازدید کنندگان را در این قیف ردیابی می کند حتی اگر از مراحل ابتدایی وارد نشوند. برای مثال یک کاربر در گام سوم قیف وارد می‌شود. اگر می‌خواهید تنها افرادی که از گام 1 شروع کرده و به هدف رسیده اند را ردیابی کنید، این قسمت را بررسی کنید اما باید بدانید این موضوع تنها تجسم و تصور شما از قیف را تغییر می‌دهد و افراد در صورتی که به هدف برسند، باز هم لحاظ خواهند شد.

هک کردن اهداف URL با استفاده از صفحه مجازی

در Google Analytics، هر وقت بخواهیم می توانیم بازدید صفحه را به سیستم تحمیل کنیم. با استفاده جاوا اسکریپت، Google Analytics هر چیزی را همانند بازدید ردیابی خواهد کرد. حتی می‌توانیم URL را نیز تعریف کنیم.

انجام این کار با هر لینکی بسیار آسان است. فرض کنید که می خواهیم لینکی را ردیابی کنیم و این لینک آنقدر مهم است که می‌خواهیم آن را به هدف تبدیل کنیم. می‌توانیم از رویدادها برای ردیابی آن استفاده کنیم اما تصمیم داریم از هدف به عنوان بخشی از قیف هدف یا goal funnel استفاده کنیم. از آنجا که اهداف رویدادی یا event goals به ما اجازه نمی دهند این کار را انجام دهیم، پس چگونه می توان از صفحه مجازی و یک هدف URL استفاده کرد؟

لینک عادی زیر را در نظر بگیرید: <a href=”www.othersite.com/promotion”>Click Here!</a>

اکنون باید تصمیم بگیریم که URL در گزارش های ما به چه شکلی باشد. نمی‌توانیم آن را به صورت othersite.com نشان دهیم زیرا Google Analytics تصور خواهد کرد که URL بخشی از دامنه است. بنابراین باید یک URL ایجاد کنیم که به ما بگوید این یک صفحه نمایشی مجازی است، به چه دامنه ای اشاره دارد و بازدید کنندگان ما به کدام صفحه در آن دامنه می‌روند.

به لینکی مانند زیر خواهیم رسید: /vpv/othersite/promotion

به یاد داشته باشید گوگل آنالیتیکس، دامنه شما را در لینک های شما قرار می‌دهد. برای این نمای صفحه مجازی(virtual pageview)، Google Analytics فکر می کند که www.yoursite.com/vpv/othersite/promotion در واقع در دامنه شما وجود دارد اما ما آن را فریب دادیم.

vpv مخفف virtual pageview یا نمای صفحه مجازی است بنابراین ما می دانیم که این URL جعلی است. “otherite” به ما می گوید که به کدام دامنه خارجی پیوند خورده ایم  و ” promotion” مشخص می‌کند که به کدام صفحه پیوند خورده ایم. می توانید برای URL های vpv خود هر نامی که می‌خواهید بگذارید اما نامی بگذارید که بتوانید بعدا نیز بتوانید آن را تشخیص دهید.

اکنون لینک را به صورت زیر اصلاح می‌کنیم:

<a href=”www.othersite.com/promotion” onclick=”_gaq.push([‘_trackPageview’,’/vpv/othersite/promotion’]);”>Click Here!</a>

این کد به Google Analytics می‌گوید که در هر بار کلیک روی لینک، pageview ای که مشخص شده را ثبت کند. گوگل در واقع از لینک /vpv/othersite/promotion استفاده می‌کند که ما می‌توانیم از به عنوان یک هدف استفاده کنیم. از VPV برای لینک های خارجی، دانلود فایل و هر عنصری در وب سایتتان نیز می‌توان استفاده کرد.

2- اهداف مدت بازدید(زمان)

این مورد ساده است. از این اهداف می‌توانید برای بررسی مدت زمانی که یک فرد در وب سایت شما باقی می‌ماند استفاده کنید. همچنین می‌توانید افرادی را که کمتر از یک مدت زمان مشخص در وب سایت شما هستند را نیز شناسایی کرده و برای این منظور هدف تعیین کنید. این امر به ویژه برای وب سایت هایی که در تلاش هستند تا جای ممکن سریع به مشتری ها پاسخ دهند مفید است.

تنظیم و پیکربندی این نوع هدف ساده است.

Condition: تصمیم گیری برای تعیین آستانه. این آستانه حداقل و حداکثر دارد. برای اندازه گیری تعامل ، ” greater than ” را انتخاب و برای اندازه گیری سرعت پشتیبانی سایت خود از ” greater than ” استفاده کنید.

Hours، Minutes و Seconds: زمان دقیق مورد نظر برای استفاده از هدف را مشخص کنید. بیشتر سایت ها از 5 دقیقه استفاده می‌کنند. در این مورد نباید زمانی را انتخاب کنید که بیشتر افراد این هدف را برآورده کنند زیرا در این صورت جایی برای بهبود باقی نخواهید ماند.

Goal Value:

چگونه Google Analytics این هدف را ردیابی می‌کند؟

اندازه گیری دقیق این زمان علم دقیقی نیست و اندازه گیری دقیق این زمان ممکن نیست. هنگامی که صفحه ای باز می‌شود، گوگل آنالیتیکس کدهایی برای سرور ارسال می‌کند. فرض کنید شخصی به وب سایت شما وارد می‌شود:

  1. از صفحه ای بازدید می‌کنند و یک نشانگر زمانی (timestamp) جمع آوری می‌شود.
  2. هنگامی که بر روی صفحه ای دیگر کلیک می‌کنند، این کار مجددا اتفاق می‌افتد و یک نشانگر زمانی دیگر به وجود می‌آید.

با مقایسه دو داده، مشخص می‌شود چقدر زمان در یک صفحه صرف شده است اما اکنون که دو صفحه باز است مشخص نیست که چقدر زمان در هرکدام گذرانده شده. به همین دلیل انواع بازدیدها را با زمان 00:00:00 مشاهده می‌کنید. گوگل مبنا را بر بدبینی گذاشته و این زمان را صفر نشان می‌دهد. باید بدانید زمانی که این آمار نیز به شما نشان می‌دهد با زمان واقعی تفاوت دارد اما باز هم به شما بینش خواهد داد.

3- اهداف صفحات/بازدید

این هدف مشابه مورد قبلی می‌باشد. به جای بررسی مدت زمانی که افراد در وب سایت شما صرف می‌کنند، تعداد صفحاتی را که هر بازدیدکننده پیش از ترک وب سایت باز می‌کند را اندازه گیری می‌کند. این مورد نیز برای وب سایت های پشتیبانی بسیار مفید است.

Condition: سه گزینه در اختیار دارید: greater than، equal to و less than گر تعامل را اندازه گیری می‌کنید مورد اول و اگر قصد دارید بازدهی پشتیبانی خود را بررسی کنید مورد سوم.

Number of Pages Visited: به سادگی تعداد صفحاتی را که می خواهید فعال شود را تنظیم کنید.

Goal Values:

4- اهداف رویدادی (Event Goals)

این اهداف کمی پیچیده هستند زیرا لازم است تا رویدادها را تنظیم کنید. پس از آماده شدن رویدادها، می‌توانید یکی را به عنوان هدف انتخاب کنید.

مشابه vpv، باید از جاوا اسکریپت استفاده کرده تا به گوگل در ردیابی رویدادها کمک کنید. موارد زیر مثالی از این موضوع هستند:

  1. لینک های خارجی
  2. دانلودها
  3. زمان گذرانده شده برای مشاهده ویدئو
  4. دکمه های شبکه های اجتماعی
  5. استفاده از ویجت ها

هر عنصری که کاربران شما با آن تعامل دارد با استفاده از رویدادها قابل پیگیری است.

گام 1- وقتی یک رویداد را راه انداری می‌کنید، آن را با یک دسته بندی، اقدام، برچسب و مقدار تعریف می‌کنید. با استفاده از منوی کشویی انتخاب کنید که کدام رویداد به عنوان هدف انتخاب شود. می‌توانید از هر تعداد که بخواهید استفاده کنید. فقط در صورت مطابقت با تعریفات شما است که هدف به دست می‌آید بنابراین اگر به عنوان مثال فقط دسته بندی را انتخاب کنید، موارد دیگر اهمیتی نخواهد داشت اما اگر هر 4 مورد را انتخاب کنید، رویداد باید با همه آن ها مطابقت داشته باشد تا هدف فعال شود.

گام2- باید تصمیم بگیرید که قصد دارید مقدار جدیدی برای هدف انتخاب کنید و یا از مقدار رویداد برای هدف نیز استفاده کنید. به طور کلی، اگر این مقدار به طور مستقیم با درآمد مرتبط بود از مقدار رویداد استفاده کنید و اگر اینطور نیست از یک مقدار جدید برای هدف استفاده کنید یا مقدار هدف را خالی بگذارید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نمی‌توانید از این اهداف (Event goals) در قیف استفاده کنید. هر گام قیف باید یک لینک باشد.

نحوه ردیابی اهداف با استفاده از MonsterInsights

این ابزار به شما در راحتی کار کمک زیادی خواهد کرد و برای دسترسی به آن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید: https://www.monsterinsights.com/

برای نمایش تبدیل ها، با استفاده از گزارشات موجود در داشبوردها، می‌توانید به آن دست یابید. به این ترتیب می‌توانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید، رویدادها را تحلیل کرده و گزینه مناسب برای در نظر گرفتن به عنوان هدف را انتخاب کرده و تغییرات مناسب ایجاد کنید. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از MonsterInsights این است که نیازی به تنظیم دستی اهداف در Google Analytics نیست.

ردیابی تبدیل ها

MonsterInsighs نحوه تعامل مشتری ها با فروشگاه شما را در یک نمای کلی نشان می‌دهد و هدف هایی به صورت خودکار برای شما تعیین کرده و گزارشات نرخ تبدیل، تعامل، درآمد، محصولات با عملکرد بهتر، متوسط ارزش سفارش و … به شما نشان می‌دهد.

این پایان کار نیست. می‌توانید منابع ارجاعی و میزان درآمدی که این این منابع برای شما ساخته اند را به تفکیک مشاهده کنید. همچنین می‌توانید میزان محصولات اضافه شده به سبد خرید یا حذف شده از آن را مشاهده کنید. حال اگر چندین فرمت در وب سایت خود دارید، ایجاد اهداف برای هر یک از آن ها می‌تواند یک کار دشوار و زمان بر باشد. با ابزار مذکور می‌توانید این کار را نیز راحت کنید.

۷ نکته برای ردیابی اهداف در گوگل آنالیتیکس

1- برای آزمایش اهداف تان از تحلیل آنی استفاده کنید

ممکن است اهدافتان را تنظیم کرده باشید اما همچنان به آن اعتمادی نداشته باشید. برای این منظور نیاز به تست دارید. استفاده از گزارشات آنی یا Real-Time به شما کمک خواهد کرد. توجه کنید که ترافیک وب سایت را فیلتر نکنید زیرا تبدیل ها نشان داده نخواهند شد.

2- لینک اهداف تان را بررسی کنید

این روش برای اطمینان از این است که آیا URL های هدف واقعی را ردیابی می‌کنید یا به طور تصادفی یک لینک مربوط به pageview

3- View یا نوع نمایش صفحه های فرود را به URL های هدف فیلتر کنید

عدم استفاده از ربات متا تگ یا Meta Tag یا مستثنی کردن URL های هدف، این صفحات را در موتورهای جست و جو INDEX شده می‌کند و هنگامی که ورودی های وب سایت اشتباه هستند، همانند تبدیل ظاهر می‌شوند.

4- استفاده از مسیر هدف معکوس(Reverse Goal Path) برای آزمایش قیف

این قسمت از Google Analytics برای نشان دادن این که آیا واقعا کاربران از مسیری از قیف که برای آن ها طراحی کرده اید عبور می‌کنند یا خیر.

 5- از داده های قیف چند کاناله استفاده کنید

برای اکثر سایت ها، در اولین بازدید به ندرت تبدیل به دست می‌آید و اغلب کاربران مجددا از طریق همان کانال وارد سایت نمی‌شوند. کاربری که از طریق فیسبوک وارد وب سایت شما می‌شود ممکن است مجددا از طریق گوگل وارد شود. مقصود این است که به هر کانال یک امتیاز تخصیص دهید و قیف چند کاناله را مقابل یک قیف ساده قرار داده و با هم مقایسه کنید.

6- برای اهداف هشدار تعیین کنید

با استفاده از Google Analytics می‌توانید این امکان را فراهم کنید. برای مثال افزایش یا کاهش درصدی در یک هدف خاص نمونه ای از این موضوع است. این موضوع می‌تواند شما را خوشحال یا ناراحت کند.

7- با داده های بازی کنید

پیکربندی اهداف به شما این امکان را می‌دهد داده ها را بخش بندی کرده و به دید مورد نیاز خود برسید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به طور استراتژیک اهداف و تبدیل های خود را بررسی کنید.

جمع بندی

استفاده از اهداف برای پیگیری و بررسی نکات حیاتی مربوط به کسب و کارتان استفاده کرده و شاخص هایی که واقعا اهمیت دارند را ردیابی کنید. انواع اهداف هر کدام برای مقصد خاصی به کار می‌روند که کاربرد و اهمیت هر کدام تشریح شد. پس عجله کنید! زودتر اهداف خود را تنظیم کنید.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

120
12 اسفند 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19476
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

5078
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4836
27 آذر 1398