خبرنامه پیامکی و ایمیلی و افزایش بازدیدکنندگان

طراحی سایت

..خبرنامه پیامکی و ایمیلی و افزایش بازدیدکنندگان..
طراحی سایت

خبرنامه پیامکی و ایمیلی و افزایش بازدیدکنندگان

خبرنامه یک گزارش چاپی است که دربرگیرنده اخبار واطلاعات مربوط به یک سازمان است .در وب سایت ها نسخه الکترونیک آن جایگزین نسخ کاغذی شده و عملکرد آن را بهبود بخشیده است . این اطلاعیه بطور منظم برای علاقه مندان فرستاده می شود . اعضای سازمان ، کارمندان ، مشتریان و افراد گروه ها با اعلام موافقت خود برای دریافت خبرنامه ، در واقع به یکی از اعضای انجمن همفکران تبدیل می شوند . شرکتها نیز با بکارگیری این ابزار کارآمد و کم هزینه ، همواره ذهن مخاطبان را به سوی خود معطوف داشته و پیامهایی را به آنان می رسانند .

کاربردهای خبرنامه

1- افزایش بازدید کاربران سایت ؛ کاربرانی که مشترک خبرنامه می شوند عادت می کنند در موعد مقرر ( روزانه ، هفتگی ، ماهانه و … ) نشریه را بخوانند و احتمالا به سایت شما وارد شده و خبرهای تازه را جستجو کنند کافی است که محتوای خبرنامه شما مفید باشد و را ه های ارتباطی با سایت به درستی در آن پیاده سازی شده باشند ، ترافیک موثر سایت افزایش چشمگیری خواهد یافت .

2- گردآوری بانک ایمیل کاربران ؛ بسیاری از وبسایت ها برای غنی تر کردن بانک ایمیل خود، اقدام به اعلانات عضویت در خبرنامه می کنند. یکی از اصلی ترین این اعلان ها پاپ آپ درخواست ارائه ایمیل است .

3- معرفی و آگهی کالا یا محتوا از راه خبرنامه یکی از اصلی ترین روش های تبلیغاتی در رسانه های گروهی شمرده می شود . به همین دلیل می باشد که بسیاری از شرکتها وسایت های جهانی تلاش می کنند که بازدیدکنندگان خود را به نام نویسی در خبرنامه خود تشویق کنند . چرا که از راه خبرنامه می توانند مستقیما و بی واسطه با کاربران و مخاطبان خود در ارتباط باشند .

4- تشکیل گروه های کاربردی ؛ گروه کاربران یک نرم افزار حسابداری ، گروه کارمندان دارای شغل دوم ، کمیسیون بانوان ورزشکار ، علاقه مندان به آموزش مهارت های فنی وغیره می توانند با افزایش مشترکین نشریه شکل گرفته و هدایت شوند .

5- پشتیبانی کالا و خدمات ؛ در هر کسب و کاری خدمات پس از فروش ، کلید رضایتمندی مشتریان است . خبرنامه می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای فنی ، آموزشی ، به روزرسانی ها و رفع مشکلات کاربران باشد .

چگونه یک خبرنامه خوب بنویسیم ؟

محتوا پادشاه است ! این جمله معروف از بیل گیتس ، بنیانگزار مایکروسافت ، نشانگر نقش ویژه ای است که میزان کیفیت محتوای تولید شده در ایجاد ارتباط با مخاطبین ایفا می کند .

  • نوشتن محتوای مفید برای کاربران ، اولین گام در تولید یک خبرنامه خوب است . ببینید مطالبی که می نویسید برای شما و اطرافیان تان گیرایی لازم را دارد؟ آیا با خواندن آنها مشکلی از کارهای شما حل می شود ؟ چگونه کاربر را به ادامه خواندن مطالب تشویق می کنید؟
  • یافتن کلیدواژه های کانونی همواره عنوان هایی را برگزینید که توجه بیشتر مردم به سوی آنهاست . ابزار گوگل ترند کار شما را راحت کرده است . سوار بر امواج فکری جامعه سفری کم هزینه را تجربه کنید .
  • سرنخ های ایجاد ارتباط چند وجهی و دنباله دار را در نوشته قراردهید مانند آیکن های اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی ، تشویق کاربران به فرستادن نوشته ها برای دوستان خود ( برای اینکار جوایز الکترونیکی و تخفیفات دوره ای قرار دهید )

نکات مهم در نگارش نشریه

  • مقالات رایگان ؛ نوشته های مفید و مقالاتی در باره موضوعات مطرح روز ، نیازهای زندگی ، آموزش مهارتهای گوناگون و غیره در جذب کاربران برای شروع مطالعه موثر است
  • ارتباط موضوعی ؛ برای اینکه مخاطبان خود را افزایش دهید تصور کنید که کارگردانی یک سریال تلویزیونی را پذیرفته اید! علاوه بر اینکه باید هر قسمت از داستان جذابیت ویژه خود را برای مخاطب داشته باشد ، سرنخ یا پرسشی از داستان قسمت بعد را در ذهن کاربر باقی بگذارد . بدین ترتیب مخاطب برای یافتن پاسخ و ارضای حس کنجکاوی اش به پیگیری ماجرا خواهد پرداخت . خبرنامه نیز می تواند زنجیره ای از مطالب بهم پیوسته را ارائه دهد به گونه ای که مخاطب همیشه بهانه ای برای پیگیری آن داشته باشد .
  • گزارش پیشرفت سازمان ؛ هرگونه اقدامات و گردش کار شرکت که باعث خدمت رسانی بهتر به کاربران است باید به آگاهی آنان برسد
  • آیین نامه ها و تحولات تازه ؛ هرگونه بخش نامه ، تبصره ، افزایش در بندهای قانونی و اصلاحات احتمالی در دستورالعملهای گروه از راه خبرنامه به اگاهی افراد رسانده شود
  • فراخوان گروه ها ؛ نشریه های سازمانی یا تجاری کاربران خود را برای حضور در همایش های گوناگون ترغیب کرده و دوره ها و کارگاه هایی را تشکیل می دهند . خبرنامه محل مناسبی برای آگهی و ارائه برنامه این گونه نشست ها می باشد
  • تبلیغات تجاری ؛ به شرطی که اندازه و ظرفیت مخاطبان خبرنامه اجازه دهد می توان پیام های بازرگانی را در این گونه نشریات گنجانید . بهتر است پیامهای یادشده در حوزه نیازمندیهای کاربران باشد تا مورد استقبال واقع گردد
  • مطالب اختصاصی برای افراد ؛ برای دعوت چهره های شاخص ، اساتید ، مدیران و از این دست افراد می توان از نشریه ویژه ای که پیام خصوصی برای آنان دارد استفاده کرد
چگونه خبرنامه بنویسیم

بکارگیری کلید واژه های جذاب برای خواننده

نخستین چیزی که در دید مخاطب قرار می گیرد همان عنوان خبرنامه شماست . عنوانی که نتواند موضوع بحث را برای خواننده روشن بیان کند می تواند باعث سردرگمی وی و قطع ارتباط گردد . در گفتگوها همیشه خودتان را بجای طرف مقابل گذاشته و ببینید برای برقراری ارتباط و تداوم آن به چه انگیزه ای نیاز دارید؟ چرا باید مخاطب شما به پیام شما توجه کند؟ از کجا معلوم که اطلاعات شما به درد طرف مقابل بخورد؟ در زیر ابتدا نکات مهم و کلیدواژه هایی را یادآور شده ایم که باعث می شود مخاطب به یپام شما روی آورد

  • رایگان بودن ؛ یک امتیاز جذاب برای بسیاری از کاربران است . کتاب رایگان ، بلیت رایگان ، کلاس آموزشی رایگان و … نیروی جاذبه زیادی برای کشاندن افراد به تعامل دارند
  • علامت تعجب ! ؛ در پیشه خبرنگاری استفاده از علامت تعجب در عنوان ها همواره راه مناسبی برای جلب توجه خوانندگان بوده است . چرا ؟ چون باعث می شود مخاطب در متن به دنبال دلیل این تعجب بگردد و مطلب را دنبال کند .
  • علامت سوال ؟ ؛ همانند مورد قبل علامت سوال هم برانگیزنده یک واکنش مثبت از طرف مخاطب می باشد . چرا که کنجکاوی ذهن آدمی را برای یافتن پاسخ تحریک می کند و به خواندن ادامه مطلب و رساندن پیام به ذهن وی منتهی می گردد .
  • کوتاه و کارآمد ؛ از طولانی شدن عنوان خبرنامه پرهیز کنید چون موجب خستگی ذهن خواننده و خروج وی از متن خواهد شد . تعداد کاراکترهای مجاز برای عنوان بین 28 تا 39 حرف می باشد . تلاش کنید حتی بناچار و در شرایط ویژه نیز هیچگاه از 50 حرف تجاوز نکنید . عنوان های دور و دراز هیچ وقت مورد استقبال خوانندگان قرار نمی گیرند .
  • پرهیز از صورتک و نماد ؛ کاربرد نشانه های تصویری و ایموجی ها در عنوان خبرنامه از وزین بودن آن می کاهند. این کار به کاهش اعتبار نوشته شما در دید خواننده می انجامد .
  • پرهیز از زیاده روی در ارائه آمار و ارقام ؛ در آگهی های رسانه ای از واژگانی همچون : اولین ، برترین ، بیشترین ، اعداد و ارقام اغراقی و … بسیار استفاده می شود چنانچه خبرنامه شما نیز حاوی اینگونه آمارها باشد با گذشت زمان ذهن خواننده را منزجر کرده و از اعتبار نشریه شما کاسته می گردد
  • چه واژه ای معرف برند شماست ؟ آن را در بخشی از عنوان خبرنامه خود بگنجانید که معرف برند شما باشد . مشترکین خبرنامه شما احتمالا از جاهای دیگری نیز نامه دریافت می کنند . برای اینکه خبرنامه شما را از میان انبوه نامه های موجود در صندوق پستی خودمورد توجه ویژه قراردهند ،خبرنامه شما باید همیشه در جای معینی از عنوان به نام تجاری شما اشاره کند. این کار چشم خواننده را دچار واکنش شرطی مثبت می نماید .

راه های گوناگون فرستادن خبرنامه

بهترین راه ارسال نشریات به کاربران چیست ؟ با فراگیری ابزارهای چندرسانه ای ( مالتی مدیا ) و همچنین گسترش فرهنگ حضور در شبکه های اجتماعی ( سوشال مدیا ) ، پاسخ به پرسش فوق کمی سخت شده . بسته به اینکه در دوره های زمانی گوناگون رویکرد جامعه به سوی کدام پیام رسان باشد ، فضای تازه ای ایجاد می گردد . صندوق پست الکترونیکی ( ایمیل ) همچنان بعنوان مناسب ترین ابزار انتشار مطرح می باشد . چرا ؟ به دلایل زیر :

افزونه های خودکار وردپرس ، کار را بسیار ساده کرده است

  • هزینه ارسال ایمیل بسیار ناچیز است
  • ضریب نفوذ ایمیل بسیار بیشتر از دیگر رسانه ها و دربرگیرنده ی تمامی شرکتها ، سازمانها ، افراد باسواد و غیره می باشد
  • بسیاری از خدمات اداری مانند صورت حسابهای بانکی ، قبوض مصرفی وانواع نامه نگاری از راه ایمیل ارائه می شود به همین خاطر اشخاص حقیقی و حقوقی همواره به بررسی صندوق پستی شان می پردازند
  • برای ارسال انبوه ایمیل سرویسهای ارزان قیمت وجود دارد و حتی بدون آنها نیز می توان همزمان به انبوهی از مخاطبان ایمیل فرستاد .
  • بانک اطلاعاتی ایمیل آدرسها در دسترس همگان قرار دارد و روش های بدست آوردن نشانی ایمیل افراد خیلی دشوار نیست
  • پیام های ارسالی که به صندوق ایمیل آنان می رسد بطور خودکار ذخیره شده و ابزارهای کاملی برای مدیریت و بازیابی آنها بطور رایگان وجود دارد . این در حالی است که پیامهای اس ام اس ، تلگرام و اینستاگرام ، کوتاهتر و گذرا هستند .

آشنایی با افزونه های خبرنامه وردپرس

یکی از مزایای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، وجود تعداد زیادی افزونه ( پلاگین ) برای انجام کارهای گوناگون سایت می باشد . افزونه های ارسال نشریه الکترونیکی معروف در وردپرس عبارتند از :

  • Newsletter
  • MailChimp
  • feedburner
  • Mymail

بزودی آموزش تصویری کار با افزونه هایی از این دست را در آکادمی متسون خواهیم گذاشت . فراموش نکنید با ارسال دیدگاه خود در زیر این نوشته از 20% تخفیف دوره های آموزشی متسون استفاده کنید . کد تخفیف به ایمیل شما ارسال خواهد شد .

263
12 شهریور 1398
..نظرات..
حسین مظاهری نژاد

لطفا در خبرنامه پیامکی عضو نمایید

06 تیر 1399
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

19404
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

4940
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

4707
27 آذر 1398