دلایل کاهش و افت رتبه سایت در گوگل

طراحی سایت

..دلایل کاهش و افت رتبه سایت در گوگل..
طراحی سایت

دلایل کاهش و افت رتبه سایت در گوگل

 

تقریبا می توان گفت رتبه یک سایت همیشه در حال تغییرهست ولی در محدوده کوچک تری تغییر می کند و تقریبا روند ثابتی دارد. حالا اگر سایت دچارافت  بیش از معمول شود، باید به دنبال دلایل افت رتبه سایت باشیم. با این حال دلایل زیادی هستند که باعث این اتفاق می شوند. تغییرروند الگوریتم های گوگل ۳۳.۳% ، مسائل تکنیکی ساده ۲۲.۲% و کلمات کلیدی اشتباه ۱۱.۱% از دلایل رتبه سایت را به خود اختصاص می دهند و باید به آنها توجه بیشتری داشت. در این مقاله  سعی کردیم ۲۰ مورد از دلایلی که باعث افت رتبه می شوند را بررسی کنیم تا با افزایش ترافیک سایت، تعامل بهتری با مخاطبان خود بدست بیاوریم.

  • کلمه کلیدی اشتباه را دنبال می کنید
  • خراب شدن  لینک ها
  • از دست رفتن ریدایرکت
  • مجازات گوگل
  • آپدیت الگوریتم های گوگل
  • تغییرات طبیعی گوگل
  • موقعیت سرور
  • رقابت با سایت های دیگر
  • سرعت صفحات
  • مشکلات سرور

کلمه کلیدی اشتباه را دنبال می کنید

آیا کلمات کلیدی که شما دنبال می‌کنید با موضوع و هدف سایت مرتبط اند؟ اگر کلمات کلیدی استفاده می کنید که منسوخ شدند یا دیگر کاربران به دنبال جستجو چنین سؤالاتی نیستند، مطمئنا رتبه سایت شما پایین می آید. در نظر بگیرید که کاربران سؤالات خودشان را به زبانی ساده و طبیعی‌تر تایپ می‌کنند. پس باید از زبان ساده تری استفاده کنید تا کلمه کلیدی آن‌ها درعنوان یا توضیحات شما قرار بگیرد. البته موتورهای جستجو هم نشان دادند که به جملات کامل با زبانی ساده رتبه بهتری را می دهند. اگر شما از کلمات قدیمی استفاده کنید، رتبه های به اصطلاح اشتباه دریافت می‌کنید پس باید استراتژی خود را تغییر دهید. کلمات کلیدی و عبارات خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

خراب شدن  لینک‌ها

با استفاده از ابزارهایی مثل Majestic یا Ahrefs ، لینک های شکسته و از دست رفته را طی ۹۰ روز گذشته بررسی کنید. اگر لینک های زیادی از دست داده اید، به کمک سوالات زیر تحقیق بیشتری در مورد لینک های خود داشته باشید.

  • آیا لینک های خراب باعث شده اند رتبه آن صفحه از سایت نیز کاهش پیدا کند؟
  • لینک ورودی صفحه هم رتبه خود را از دست داده ؟
  • این لینک ها از کجا گرفته شده و چرا خراب شده اند؟

بعد از بررسی می توانید برای حذف ، جایگزینی یا حفظ آنها تصمیم بگیرید. هر لینک را به طور جداگانه بررسی کنید و اگر لینک هایی حذف شدند ( توسط گوگل مجازات شدند )، به دنبال آن‌ها نباشید. بعضی اوقات موقع به‌روزرسانی لینک های سایت خراب می شود، بعد از تعیین ارزش آن‌ها می توانند درست و استفاده شوند. کار دیگری که می توانید انجام دهید، جایگزین کردن لینک های جدید به جای لینک های قدیمی است و اگر منبع بهتری پیدا کردید، می توانید به منبع جدید نیز لینک دهید.

از بین رفتن ریدایرکت ها

تغییر مسیر ۳۰۱ یا همان ریدایرکت ها به گوگل تغییر آدرس صفحه ای از سایت را اعلام می کنند ولی رتبه بندی سایت را تغییر نمی دهند. زمانی که شما آدرس سرور ، ساختار سایت را تغییر می دهید، به احتمال زیاد رتبه سایت افت شدیدی پیدا می کند. مگر اینکه از قبل برای آن‌ها یک ریدایرکت ۳۰۱ در نظر گرفته باشیم. این ریدایرکت رتبه بندی سایت را تغییر نمی دهد و احتمال مجازات محتوای تکراری را از بین می برد.

مجازات گوگل

یکی از دلایل افت شدید رتبه سایت، مجازات گوگل است. این مجازات گوگل یا اقدامات دستی درنتیجه به‌روزرسانی الگوریتم گوگل به سایت ها اعمال می شود. هرچند مجازات شما دستی یا اتوماتیک باشد، باید مشکل را حل و مجازات را برطرف کنید. برای انجام این کار می توانید به حساب Google Search Console خود بروید. در منوی پیام ها و بعد عملکرد های دستی به دنبال هشدارها باشید و مجازات هر یک از صفحات خود را بررسی کنید. البته می توانید در پیشنهاد‌ها ، اطلاعاتی در مورد چگونگی رفع مشکلات خود را هم پیدا کنید.

آپدیت الگوریتم های گوگل

گوگل همیشه با تغییر الگوریتم های خود به دنبال راه هایی برای بهبود استراتژی و نتایج کاربران است. به همین خاطر بسیاری از سایت‌ها آسیب می بینند و رتبه آن‌ها کاهش پیدا می کند. شما باید استراتژی تعیین کنید که با این به‌روزرسانی‌ها تغییر نکند و ترافیک شما را ثابت نگه دارد.

تغییرات طبیعی گوگل

مواقعی پیش می آید که شما شاهد سقوط رتبه خود هستید بدون اینکه سایت شما با مشکلی مواجه شود. نکته اینجاست که گوگل بر اساس رفتار کاربران تغییر ایجاد می‌کند. مثلاً افزایش ناگهانی جستجوی یک موضوع خاص ، ترافیک را به سمت آن موضوع می برد. ممکن است سایت شما بازدید نخورد و در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد.

موقعیت سرور

رتبه بندی شما به مکانی که جستجو انجام شده بستگی دارد. رتبه بندی های خود را در چند منطقه جغرافیایی بررسی کنید تا درک دقیق تری از رتبه بندی های خود داشته باشید. اگر توجه کرده باشید، نتایج به‌دست‌آمده از یک جستجو خاص می تواند کاملاً متفاوت از فرد دیگری باشد یا اگر وارد حساب گوگل خود شوید نتایج متفاوتی از قبل ورود را نمایش می دهد. درواقع گوگل سایت‌هایی را که قبلاً بازدید کرده اید، جایی که در آن هستید، جستجو می کند و حتی دستگاهی که استفاده می کنید را قبل از نتایج جستجو در نظر می گیرد.

رقابت با سایت های دیگر

با وجود اینکه رقبای شما هم به دنبال کسب رتبه خوب هستند، اگر فعالیت های شما محدود شود، رتبه سایت افت پیدا می کند. فعالیت های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید و برنامه بهتری برای خود قرار دهید. قدرت بازاریابی محتوایی خود را بهتر کنید و فعالیت های خود را ثابت نگه دارید تا بتوانید رقبای خود را مورد توجه قرار بدهید.

سرعت صفحات

سایتی را در نظر بگیرید که سرعت پایینی در بارگذاری صفحات خود دارد و مهم تر از آن کاربران وقت بیشتری را برای بالاآمدن سایت می گذارند. در نتیجه نرخ پرش ( خروج کاربران از صفحه بدون انجام کاری ) افزایش پیدا می کند. Page speed یکی از ابزار های سئو است که رتبه می توانید سرعت سریع ، کند و متوسط خود را مشاهده کنید و راه حلی برای صفحات کند خود پیدا کنید. یا برای تحلیل و بررسی سرعت سایت از مقاله آنالیز سرعت سایت با سرچ کنسول جدید گوگل کمک بگیرید.

مشکلات سرور

مشکلات سرور به موارد بسیاری مربوط می شود، البته با انتخاب یک دامنه خوب می توانید از بوجود آمدن برخی از این مشکلات جلوگیری کنید. شما باید در گزارش های سرور خود به دنبال خطا باشید و از ابزار Fetch and Render Google برای آزمایش نحوه مرور یک URL در سایت خود استفاده کنید.

300
27 اردیبهشت 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18879
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3980
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3898
08 اردیبهشت 1399