راهنمای جامع تبلیغات کلیکی (PPC) | ۷ مزیت بی نظیر PPC

سئو

..راهنمای جامع تبلیغات کلیکی (PPC) | ۷ مزیت بی نظیر PPC..
راهنمای جامع تبلیغات کلیکی (PPC) | ۷ مزیت بی نظیر PPC
سئو

راهنمای جامع تبلیغات کلیکی (PPC) | ۷ مزیت بی نظیر PPC

تبلیغات کلیکی چیست و چطور کار می کند؟ چطور آن را در کنترل کامل خودمان در بیاوریم؟

اگر کسب و کاری دارید و از تبلیغات کلیکی بهره نمی برید احتمالا دارید ترافیک و سود زیادی را از خودتان محروم می کنید. البته این روز ها آنقدر بحث تبلیغات کلیکی و رقابت در میان کسب وکارها داغ است که وقتی برای دست دست کردن نمانده است. اگر شما هم می خواهید شروع کنید این مقاله تمام اصطلاحات و روش کار را به شما آموزش می دهد و می گوید چرا تاکید بر استفاده از PPC اینقدر مهم است.

راهنمای جامع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

تبلیغات کلیکی مخفف Pay Per Click است و حالتی از تبلیغات است که در آن مارکترها تبلیغی را روی پلتفرمی مانند گوگل قرار می دهند و به ازای هر کلیکی که توسط کاربر روی تبلیغشان صورت می گیرد هزینه ای را به میزبان پلتفرم می پردازند.

هدف از تبلیغات کلیکی آن است که کاربر روی وب سایت تبلیغ کننده کلیک کند و وارد لندینگ پیج شود و اکشنی که تبلیغ کننده می خواهد را انجام دهد. این فراخوان عمل می تواند خرید محصول باشد می تواند عضویت در خبرنامه، دانلود ویا … باشد. سرویس های تبلیغاتی مثل گوگل و بینگ بر اساس مدل RTB (Real time bidding) کار می کنند که همان مدل قیمت گذاری مزایده ای است. در این روش تبلیغی که بیشترین پیشنهاد قیمت را ارائه کرده باشد برای کاربر نمایش داده می شود.

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کنند؟

هر زمان که جای خالی برای تبلیغ کلیکی در صفحه نتایج موتور جستجو وجود داشته باشد در واقع برای کلمه کلیدی جستجو شده یک مزایده صورت می گیرد. البته در این مزایده فقط قیمت تاثیرگذار نیست و عواملی مانند کیفیت تبلیغ (Ad quality) هم تعیین کننده هستند تا مشخص کنند جایگاه تبلیغ به چه کسی تعلق می گیرد. این مزایده ها چرخ تبلیغات کلیکی را می چرخانند.

هدف از تبلیغات کلیکی آن است که کاربر روی وب سایت تبلیغ کننده کلیک کند و وارد لندینگ پیج شود

به بیان ساده تر زمانی که کاربری در موتور جستجو کلمه ای را جستجو می کند، اگر آن عبارت از قبل برای تبلیغ مشخص شده باشد مزایده ای بر اساس کلمه کلیدی صورت می گیرد و هر تبلیغی که در مزایده برنده شد به کاربر نشان داده می شود. برای مدیریت این تبلیغ ها کسب و کارها از کمپین های گوگل ادز استفاده می کنند که بر اساس محصول، لوکیشن، و موارد دیگر بتوانند نتایج را بررسی کنند. خود کمپین ها هم به چندین اد گروپ تقسیم می شوند که شامل تبلیغ بر اساس کلمات کلیدی مختلف است.

کلمات کلیدی

می توان گفت کلمات کلیدی قلب تبلیغات کلیکی هستند و دقیقا کلمات هستند که کاربر را به تبلیغ خاصی متصل می کنند. کلمات کلیدی مختلفی را می توان برای کمپین ها استفاده کرد. کسب و کارها بنا بر نیازشان می توانند دقیق بودن کلمه کلیدی جستجو شده را تعیین کنند. به طور مثال می توانند می توانند ترتیب قرار گرفتن کلمات یا املای مختلف کلمات را مشخص کنند. حتی می توانند از کلمات کلیدی منفی استفاده کنند. یعنی یک سری از کلمات را از دایره کلمات کلیدی شان دور بریزند تا تبلیغ برای این نوع از کلمات نمایش داده نشود و در نتیجه ترافیک غیر مرتبط و هزینه اضافی برای آن ها حاصل نشود.

وبینار تحقیق کلمات کلیدی

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

Ads (تبلیغات)

همراه با مشخص کردن کلمات کلیدی، یک کمپین تبلیغاتی نیاز به Ads یا همان تبلیغات را دارد. Ads در گوگل ادز به همان تبلیغاتی گفته می شود که یک سری کلمات کلیدی مشخص را نشانه می گیرند. Ads همان تبلیغاتی هستند که در مزایده برنده می شوند و به مخاطب نشان داده می شوند. Ads ها شامل موارد زیر هستند:

  • عنوان (Headline)
  • URL
  • توضیحات (Description)

Ads ها معمولا در بالای صفحه نتایج یا در پایین ترین نقطه آن نمایش داده می شوند. برای اینکه بفهمید چه نوع تبلیغی برای شما بیشترین نتیجه را می دهد بهتر است با انواع مختلف نوشته یا همان کپی آن را امتحان کنید.

Ads همان تبلیغاتی هستند که در مزایده برنده می شوند و به مخاطب نشان داده می شوند

سرویس هایی مانند گوگل ادز یا بینگ ادز اکستنشن هایی ارائه می دهند که می توانند مخاطب را بیشتر ترغیب کند این اکستنشن ها شامل:

  • Sitelink extensions: اکستنشن های سایت لینک در واقع پیج هایی از سایت هستند که کاربر می تواند مستقیما وارد آن ها شود.
  • Call extensions: این اکستنشن در ساعات کاری مشخص شماره تلفن بیزینس تان را به کاربر نمایش می دهد.

استفاده از اکستنشن ها باعث می شود تبلیغ شما بزرگتر دیده شود و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهد.

بودجه و قیمت گذاری تبلیغات کلیکی

وقتی می خواهید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید مهم ترین مسئله این است که بدانید چقدر بودجه دارید و چه میزان می خواهید برای تبلیغات کلیکی هزینه کنید.

  • بودجه باید در سطح کمپین باشد
  • قیمت گذاری در سطح کلمات کلیدی است

بودجه در سطح کمپین ها مشخص می شود و می تواند روزانه تغییر کند. بودجه ای که برای کمپین ها مصرف می کنید بستگی به استراتژی کلی شما دارد اما قیمت گذاری PPC باید جزئی تر بررسی شود و در واقع کنترل بودجه از همین قیمت گذاری نشات می گیرد. قیمت همه ی اد گروپ ها به قیمت کلمات کلیدی که در آن ها به کار رفته بستگی دارند. بر اساس مدل RTB یا همان مدل مزایده ای که بالاتر هم اشاره کردیم میزان دقیق قیمت کلمات کلیدی به میزان فعالیت و قیمت رقیب شما و هم چنین رتبه تبلیغ خودتان بستگی دارد و صرفا بر اساس بالاترین قیمت مشخص نمی شود.

رتبه تبلیغ

همانطور که توضیح دادیم بالاترین قیمت به معنای برنده شدن در مزایده نیست و عاملی به نام رتبه تبلیغ وجود دارد که موتور جستجو آن را هم در نظر می گیرد. موتور های جستجوی مختلف برای مشخص کردن رتبه تبلیغ مکانیزم های متفاوتی دارند به عنوان مثال گوگل بر اساس موارد زیر رتبه تبلیغ شما را مشخص می کند:

  • میزان قیمت
  • کیفیت و مرتبط بودن تبلیغ با فعالیت شما
  • سابقه استفاده از تبلیغ ( مثل زمان های دیده شدن تبلیغ و یا دستگاه مورد استفاده کاربر)
  • فرمت و قالب تبلیغ

امتیاز کیفی هم یکی از معیارهایی است که میزان مرتبط بودن تبلیغ را بررسی می کند. امتیاز کیفی به موارد زیر بستگی دارد:

  • سابقه نرخ کلیک
  • مرتبط بودن کلمات کلیدی مورد استفاده با تبلیغ
  • مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغ با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر
  • کیفیت لندینگ پیج

مرتبط بودن تبلیغ یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین امتیاز کیفی است و هر چه امتیاز کیفی شما بیشتر باشد هزینه ی کمتری بابت هر کلیک پرداخت خواهید کرد. نباید فراموش کنید اگر از کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده کنید و امتیازتان را کم کنید بالاترین قیمت را هم که پیشنهاد بدهید موتور جستجو شما را نادیده می گیرد. پس برای بالا بردن امتیاز کیفی تان سعی کنید کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.

راهنمای بهبود سریع امتیاز کیفی Quality Score

کوالیتی اسکور ترکیبی از چند فاکتور است

کیفیت لندینگ پیج را هم دست کم نگیرید. موتور های جستجو دوست ندارند کاربرهایشان وارد پیج هایی شوند که سرعت کمی دارند و در کل تجربه کاربری خوبی برای مخاطب رقم نمی زنند. وب پیج شما باید کاملا مرتبط با خواسته کاربر باشد، سرعت لود شدن خوبی داشته باشد و روی هم رفته تجربه کاربری خوشایندی برای کاربر فراهم کند.

هدف گذاری (Targeting)

انتخاب درست کلمات کلیدی دقیقا همان چیزی است که باعث می شود تبلیغ به کاربران مرتبط نشان داده شود. اما به غیر از کلمات کلیدی عوامل دیگری هم در هدف گیری کاربر مناسب موثر هستند مثل:

  • دستگاه مورد استفاده کاربر
  • موقعیت جغرافیایی
  • زمان و تاریخ انتشار
  • عوامل جمعیت شناختی

با به کار گرفتن عوامل بالا کسب و کار ها می توانند کاربر مناسب را به خوبی هدف گیری کنند. به طور مثال تشخیص اینکه کاربر برای ورود به سایت بیشتر از دستگاه موبایل استفاده می کند یا کامپیوتر، صبح ها بیشتر فعالیت آنلاین دارد یا عصر، از کدام محل جغرافیایی است و اینکه چند سال دارد همه ی اینها به هدف گیری درست و مناسب کاربر کمک می کنند. پس فقط کلمات کلیدی نیستند که نقش پر رنگ ایفا می کنند.

انتخاب هدف گذاری های درست است که شما را به نتایج دلخواهتان می رساند

با استفاده از اطلاعات بالا حتی می توانید یک تبلیغ مشخص را با متن های مختلف بنویسید تا به مذاق هر گروهی خوش بیاید و یا از این اطلاعات در بازاریابی مجدد استفاده کنید تا کاربران را دوباره هدف بگیرید. هدف تمام این اقدامات این است که ترافیکی که وارد وب سایت می شود ترافیک مناسب و مرتبط باشد و بیزینس بودجه اش را بیهوده صرف کاربران نامناسب نکند.

افزایش تبدیل، هدف نهایی

همه ما می دانیم هدف تمام این اقداماتی که انجام می دهیم فقط این نیست که کلیک بیشتری بگیریم، بلکه هدف نهایی مان افزایش تبدیل کاربر به مشتری است. تبدیل در واقع اقدامی است که تبلیغ کننده میخواهد کاربر را به انجام آن ترغیب کند، این اقدام می تواند فروش یک محصول، عضویت در خبرنامه، دانلود و یا حتی افزایش بازدید باشد.

رصد کردن و نظارت بر نرخ تبدیل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که از این طریق می توانیم متوجه شویم کمپین PPC که اجرا کردیم نتیجه بخش بوده یا خیر و یا اینکه نرخ تبدیل از طریق تبلیغات کلیکی چه تفاوتی با روش های دیگر مارکتینگ دارد و چقدر بودجه بیشتر یا کمتری باید به آن اختصاص بدهیم. از طریق پلتفرم هایی مانند گوگل ادز می توانیم نرخ تبدیل را ردیابی کنیم. گوگل ادز از طریق کدهایی که در سورس کد صفحه تبدیل (صفحاتی مانند صفحه تشکر بعد از انجام خرید) قرار می دهد می تواند نرخ تبدیل را به شما اعلام کند.

معرفی ۲۴ ابزار برای بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO)

شما باید از ترافیک موجود وب‌سایت تان استفاده کنید و آن‌ را به سمت هدفی که از قبل برای خود مشخص کرده‌‌اید، هدایت کنید

۷ مزیت استفاده از تبلیغات PPC

استفاده از تبلیغات PPC مزایای بسیاری دارد مانند ورودی سریع ترافیک به وب سایت، ارزیابی و بررسی عملکرد راحت، فراهم کردن دیتای با ارزش و … . تبلیغات کلیکی تاثیرات مثبت بسیاری روی بیزینس ها و برند ها دارد. در این قسمت به ۷ دلیلی می پردازیم که استفاده از تبلیغات PPC را برای شما واجب می کند.

  1. تبلیغات PPC اهداف مارکتینگ را تا حد زیادی برآورده می کند

شاید ابتدا فکر کنید هدف از تبلیغات PPC فقط افزایش نرخ تبدیل است. درست است که این مهم ترین هدف ماست اما تبلیغات PPC خودبخود هدف های دیگر مارکتینگ تان را هم در بر می گیرد. تبلیغات PPC باعث افزایش برند اورنس می شود، باعث افزایش شهرت برند می شود و ممکن است حتی ده ها هدف دیگر که حتی فکرش را هم نکرده باشید از این طریق تا حدودی به دست بیاید.

یکی از اهداف دیگری که توسط تبلیغات PPC می تواند پرورش داده شود بازاریابی محتوایی است. ممکن است کسب و کار شما بر پایه تولید محتوا بچرخد. از طریق PPC علاوه بر فروش محصولتان می توانید بازدید های محتوایی تان را هم افزایش بدهید. در کل PPC جنبه های مختلفی از مارکتینگ را می تواند در بر بگیرد و مسیر آشنایی تا تبدیل شدن به مشتری را تقویت می کند.

  1. تبلیغات PPC قابل اندازه گیری و ارزیابی هستند

یکی از فوق العاده ترین ویژگی های کمپین های PPC این است که به راحتی قابلیت اندازه گیری و ارزیابی عملکرد را دارند. یعنی نتیجه یک کمپین هیچ وقت برای شما مبهم نمی ماند و به راحتی می توانید متوجه شوید چه میزان کمپین تان نتیجه داده است. به راحتی می توانید گوگل ادزتان را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید و نتیجه ها را آنجا ردیابی کنید.

یکی از فوق العاده ترین ویژگی های کمپین های PPC این است که به راحتی قابلیت اندازه گیری را دارند

در گوگل آنالیتیکس جزییات بسیاری از جمله بازدید ها، تعداد کلیک ها و نرخ تبدیل را می توانید دنبال کنید. هیچ رمز و رازی وجود ندارد و به راحتی می توانید به همه آمار و اطلاعات دسترسی داشته باشید و ببینید چه نوع ترافیکی بیشتر وارد کمپین تان شده است و عملکرد چطور بوده است. ارزیابی عملکرد از این جهت مهم است چون رابطه مستقیم با مصرف بودجه تان دارد. هر چقدر بتوانید کمپین تان را به ترافیک مرتبط تری وصل کنید در هزینه تان بیشتر صرفه جویی کرده اید. هیچ بیلبورد تبلیغاتی یا هیچ تبلیغات تلویزیونی به این دقت برای شما ارزیابی عملکرد انجام نمی دهد

  1. قابلیت انجام سریع

حتی اگر سال ها هم از رقبایتان فاصله داشته باشید و هنوز تبلیغات PPC را اجرا نکرده اید اصلا نباید نگران نباشید چرا که ورود به گوگل ادز از آب خوردن هم راحت تر و سریع تر انجام می گیرد. اجرای کمپین مثل اقدامات سئو نیست که سال ها طول بکشد و برعکس سئو که تلاش و وقت بسیاری را می طلبد استفاده از تبلیغات PPC  می تواند در سریع ترین زمان ممکن به وب سایت شما ترافیک وارد کند.

علاوه بر این تمام کارهایی که باید انجام بدهید از نوشتن متن تبلیغات تا اجرای آن ها از طریق پلتفرم های PPC مانند گوگل ادز یا بینگ ادز قابل انجام است و تنها کاری که باید انجام بدهید این است که گوگل ادز را نصب کنید و کارتان را انجام بدهید. بعد از اجرای هر کمپین بلافاصله در عرض چند ساعت یا چند روز می توانید ترافیک جذب کنید و فورا نتایج را از آنالیتیکس دنبال کنید.

  1. قابلیت کنترل

یکی از ویژگی های بسیار خوب تبلیغات  PPC  این است که قابلیت کنترل دارند و می توانید بر حسب دلخواه آن را شخصی سازی کنید. از کلمات کلیدی دلخواه گرفته تا موقعیت جغرافیایی تا ساعت نمایش تبلیغ و … .

علاوه بر این ها از نظر بودجه اختصاصی به تبلیغات می توانید انعطاف پذیر عمل کنید. به خصوص کسب و کار های کوچکی که توانایی اختصاص بودجه های زیاد برای تبلیغات را ندارند می توانند هر اندازه حتی با میزان بسیار کم شروع به اجرای کمپین کنند. از طرف دیگر شما خودتان مشخص می کنید چقدر می خواهید به ازای هر کاربر بپردازید ( البته از آنجایی که قیمت پیشنهادی شما باید عددی نزدیک به متوسط صنعت داشته باشد باید هماهنگ با آن پیش بروید).

اگر با بودجه کم شروع کردید و نتایج مثبت برایتان حاصل شد می توانید کم کم بودجه را افزایش بدهید. گوگل ادز آنقدر انعطاف پذیر است که هر زمانی که نیاز به استراحت داشته باشید می توانید فعالیت تان را متوقف کنید و هر زمان که خواستید دوباره آن را شروع کنید. اگر این روش را با دیگر روش های مارکتینگ مقایسه کنید می بینید در هیچ کدام از آن ها اینقدر انعطاف پذیری و کنترل نمی توانید داشته باشید.

البته تبلیغات کلیکی خیلی وقت ها شبیه یک بازی تعقیب و گریز است. به این صورت که همیشه باید رقبا را در نظر داشته باشید، استراتژی قیمت گذاری را به خوبی بلد باشید تا بتوانید جایگاه تبلیغ را به خودتان اختصاص دهید. البته خبر خوب این که در هر زمان کمپین شما قابلیت ادیت و ویرایش دارد و حتی می توانید به صورت موقت در حین اجرا تغییراتی در آن به وجود بیاورید.

  1. تبلیغات PPC با انواع مختلف بازاریابی سازگار است

امروزه دنیای بازاریابی محتوایی با سرعت در حال جریان است و داشتن تقویم محتوا برای هر کسب و کاری ضروری است. سرمایه گذاری روی تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی نوعی از سرمایه گذاری است که باید مطمئن باشید هیچ وقت شما را پشیمان نمی کند. با کمک گوگل ادز می توانید دسترسی کاربر به محتوای تان را راحت تر کنید و هم چنین ROI سرمایه گذاری محتوایی تان را بهبود ببخشید.

تبلیغات PPC با انواع مختلف بازاریابی سازگار است و آن ها را تقویت می کند

تبلیغات PPC هم چنین با اقدامات سئو در یک سو حرکت می کنند و می توان گفت تکمیل کننده راه یکدیگر هستند چرا که هدف در هر دوی آن ها جذب مخاطبی است که از طریق گوگل به دنبال اطلاعات می گردد.  در همین راستا اطلاعاتی که از ارزیابی عملکرد کمپین های گوگل ادز به دست می آید مسقیما می تواند در تلاش های سئو شما مورد استفاده قرار بگیرد مثلا می توانید متوجه شوید چه کلمات کلیدی برای شما کارساز تر هستند و از همان ها در سئو استفاده کنید.

از طرف دیگر برعکس این مسئله هم می تواند کمک کننده باشد. مثلا اطلاعات قسمت هایی که عملکرد سئو شما در آن بهتر بوده می تواند در استراتژی کمپین های PPC تان مورد استفاده قرار بگیرد و نتیجه مطلوب را برایتان رقم بزند. بازاریابی مجدد از طریق گوگل ادز یک روش بسیار عالی است که مخاطب را با سایتتان درگیر نگه دارید صرف نظر از اینکه از چه طریقی شما را پیدا کرده اند. بازاریابی مجدد تبلیغ شما را به آن دسته کاربرانی نمایش می دهد که حداقل یک بار وارد وب سایت شما شده باشند و دوباره آن ها را هدف گیری می کند.

موارد بسیار دیگری وجود دارد که اطلاعات PPC در آن ها می تواند کمک کننده و تکمیل کننده باشد مهم این است دیتایی را که از کمپین ها به دست می آورید به خوبی تحلیل کنید و از آن ها در روش های دیگر بازاریابی تان استفاده کنید.

  1. روش های متفاوت برای هدف گیری مخاطب

بیزینس هایی که از کمپین های PPC استفاده می کنند معمولا روش های مختلفی را برای هدف گیری مخاطب استفاده می کنند و البته که گوگل ادز هم به بهترین شکل ممکن این امکان را در اختیارشان می گذارد. این هدف گیری می تواند از طریق کلمات کلیدی موجود در متن تبلیغ، هدفگیری مخاطب از طریق بازاریابی مجدد و یا تمرکز روی ویژگی های آماری خاصی انجام شود. اگر مجموعه ای از این روش های هدف گیری را استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که تبلیغ تان به خوبی پوشش داده شده و مخاطبینی که مایل هستید را به بیشترین حد ممکن می توانید هدف بگیرید.

در نهایت بزرگترین مزیت PPC این است که می توانید به رنج وسیعی از مخاطب دست پیدا کنید که قبلا مشتری شما نبوده اند و برندتان را در سطح وسیع تری در دید عموم قرار بدهید.

  1. کمپین PPC، منبع غنی دیتا و اطلاعات

همانطور که گفتیم کمپین گوگل ادز منبع غنی اطلاعات و دیتای با ارزش است. اما این دیتا فقط برای ارزیابی عملکرد کمپین PPC ما استفاده نمی شود.

اطلاعاتی مانند میزان بازدیدها، کلیک ها و نرخ تبدیلی که برای هر کلمه کلیدی به دست می آید می تواند در استراتژی تولید محتوا هم استفاده شود. علاوه بر این می توانید از ابزارهایی مثل Keyword planner کمک بگیرید تا متوجه شوید مخاطب تان بیشتر کجا قرار دارد. هم چنین با استفاده از اطلاعاتی که از کمپین PPC به دست می آورید می توانید از طریق ابزارهای واسطی مثل KeywordSpy بفهمید رقبای اصلی تان چه کسانی هستند و چه میزان سهم بازار از صنعت تان می توانید بگیرید.

پس اگر خلاقیت و دقت تان را بالا ببرید با استفاده از این دیتاها می توانید به رهیافت های جدیدی برسید.

جمع بندی

تبلیغات PPC به عنوان یک روش مورد اعتماد و سودآور در عرصه مارکتینگ خودش را ثابت کرده است. تفاوتی ندارد از کدام نوع بیزینس هستید B2B یا B2C، اگر به دنبال یک روش سریع و کارآمد هستید و مایل هستید نرخ تبدیل تان را افزایش بدهید استفاده از این نوع تبلیغات بسیار برای شما توصیه می شود. با توجه به تمام مزایایی که در بالا اشاره کردیم اجرای کمپین PPC ریسک بسیار کمی دارد و اگر هنوز از آن بهره نبرده اید باید بدانید این روش از خیلی از روش های بازاریابی دیگر که هزینه های گزاف دارند بسیار مقرون به صرفه تر و نتیجه بخش خواهد بود.

لطفا امتیاز دهید
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

34
02 اردیبهشت 1399
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    14067
    24 فروردین 1398
    دلایل موفقیت دیجی کالا
    طراحی سایت

    دلایل موفقیت دیجی کالا

    یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است .اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید .مدیران این پروژه با این هدف او...

    2017
    22 اردیبهشت 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1956
    27 آذر 1398