راهنما و انتخاب استفاده از انکر تکست برای PBN ها

سئو

..راهنما و انتخاب استفاده از انکر تکست برای PBN ها..
سئو

راهنما و انتخاب استفاده از انکر تکست برای PBN ها

تعداد کمی از موضوعات به اندازه متن انکر در میان سئوکاران بحث و تبادل نظر میشه.

کجا باید استفاده بشه؟ چه مدت باید باشه؟ چه اصطلاحاتی باید هدف قرار بگیره؟

اختلاف نظرهای زیادی وجود داره، و حتی در پشت با اعتماد به نفس ترین نظریه ها، حدس های زیادی دیده میشه.

خوشبختانه، کاری که من به تازگی انجام دادم باید حدس و گمان زیادی رو در مورد ایجاد متن انکر، حداقل در جایی که شبکه های PBN درگیر هستن، از بین ببره. PBN چیست؟ رو بخونید.

من به تازگی جامع ترین مطالعه موردی لینک های متن انکر که در سایت های PBN تاکنون انجام شده رو به پایان رسوندم.

من برای کشف و تجزیه و تحلیل الگوهایی که در متن انکر مورد استفاده قرار گرفته و برای هر لینک استفاده شده، مورد آزمایش رو بررسی قرار دادم.

آنچه در زیر می آید شش دسته از متداول ترین مقالات انکر و آنچه در مورد هر یک کشف کردم، است.

خواهید فهمید مردم از چه سبکی استفاده می کنن و عملکرد هر یک از آن ها بر اساس تحقیقات من و مدت زمان حفظ لینک ها (بازتاب کلیدی عملکرد) چیست.

بیایید متن انکر هدف رو با محبوب ترین سبک بررسی کنیم.

متن انکر هدف چیست؟

اگه انکر شامل کلمات کلیدی تک یا طولانی باشه، در این گروه قرار می گیره.

فرض کنین سعی دارین وبسایت وکیلی در تهران رو رتبه بندی کنین.

چیزی مانند “بیشتر افرادی که سعی در مبارزه با چنین اتهاماتی دارن، شروع به جستجوی وکیل در تهران می کنن”.

مدتهاست که این یکی از مؤثرترین قالب ها در نظر گرفته میشه، که ممکنه دلیل بیشترین تعداد لینک ها در این گروه رو توضیح بده.

نسبت: ۴۸.۱% .

این بزرگ ترین گروه از شش موردی بود که تعریف خواهم کرد. این گروه خیلی جالب بود، زیرا بیشتر توزیع متن انکر هدف نیچ خاص نسبت کمتری داشت.

Google همه دسته های انکر و نسبت نحوه استفاده از آن ها رو در هر جایگاه ردیابی می کنه.

به عنوان مثال، در یک جایگاه، نمایه ممکنه ۵۰٪ انکر URL برند، ۲۵٪ انکر موضوع، ۱۰٪ انکر هدف و ۱۵٪ انکر متفرقه باشه.

همچنین می تونین آن رو به زیر گروه های هر دسته انکر تقسیم کنین.

توزیعی که در اینجا مطرح شده با توزیع معمول مطابقت نداره، در نتیجه مردم برای استفاده از این گروه برای قرار دادن در PBN ها، ارزش خاصی می بینن و تنوع دیگه ای رو در جای دیگه ایجاد می کنن.

اما این تئوری چقدر خوب حفظ میشه؟ خوب، با توجه به داده ها، بسیار خوب.

برای این گروه، نتایج واقعاً نشان دهنده اثربخشی بودن.

با اطمینان می توان گفت انکرهای هدف سوزن رو فشار میدن.

افرادی که لینک هایی رو با متن انکر هدف میخرن، تمایل دارند ۲۸.۲ درصد بیشتر از میانگین زمان اجاره برای همه لینک ها، آن ها رو اجاره کنن.

این درصد نشان میده کسانی که از این سبک استفاده می کنن، نتایج خوبی بدست آوردن.

توصیه هایی برای این انکرها

بر اساس خرابی بیشتر انکرهایی که در این دسته بررسی کردم، توصیه هایی رو آوردم که می تونین برای تکمیل استفاده از متن انکر هدف در آینده استفاده کنین.

  1. انکرهای هدف مشابه رو بارها و بارها در مکان های مختلف تکرار نکنین. اگه در پروفایل خود سه انکر دارین، همه آن ها نباید “وکیلی در تهران” باشن. این مورد به راحتی تابلو میشه و می تونه مجازات های دستی و الگوریتمی رو جلب کنه. آن رو با گزینه هایی مانند “وکیل در شهر تهران” یا “وکیل تهرانی” مخلوط کنین.
  2. از عبارات توصیفی طولانی تر مانند “یکی از وکلای مطرح بسیار توصیه شده در تهران” استفاده کنین
  3. عبارات کلمه کلیدی خود رو به انکرهای تک کلمه ای مانند “وکیل”، “تهران” تقسیم کنین.

گرچه این بزرگترین دسته بود، دسته بعدی دسته ای است که فکر می کنم بیشترین پتانسیل رو داره.

متن انکر موضوعی

متن انکر موضوعی چیست؟

متن انکری است که شامل موضوعات گسترده ای مانند “فناوری” یا “تجهیزات رایانه ای خانگی” در این گروه وجود داره.

هرچه مشخصات آن بیشتر بشه، به کلمات کلیدی نزدیک تر میشه، اما حتی موضوعات محدودتری مانند “دستگاه های بی سیم”در اینجا جای می گیرن.

فقط با یک سطح بالاتر رفتن از نیچ خود، می تونین انکرهای موضوعی خود رو به راحتی توسعه بدین.

مثلاً اگه دستگاه بی سیم می فروشین، می تونین به سمت “دستگاه های الکترونیکی شخصی” برین، و سپس فقط “لوازم الکترونیکی مصرفی” رو انتخاب کنین. نسبت: ۷.۳٪ از مکان ها

به نظر من، بسیار کم استفاده شده. استفاده از انکرهای موضوعی به اندازه کافی غیر معمول است که نشان میده اکثر مردم ارزش آن رو نمی بینن.

با این حال، کسانی که از آن استفاده کردن، از اثرات آن لذت بردن.

حتی قبل از شروع این آزمایش، متوجه شدم که Google عملکرد بالاتری رو به انکرهای موضوعی در سراسر دنیا ارائه میده، که احتمالاً ارتباطی با الگوریتم های بهبود دهنده موتور جستجو (NLP ،LSI و غیره) داره.

کسانی که از متن انکر موضوعی استفاده می کنن، مکان ها رو برای مدت زمان ۱۸.۱٪ بیشتر از میانگین زمان اجاره، نگه می دارن، و این نشان دهنده این واقعیت است که آن ها نتایج رو کسب کردن.

مردم به وضوح این ارزش رو می بینن و Google ممکنه در آینده همچنان عملکرد بیشتری رو بهبود ببخشه.

توصیه هایی برای این انکر ها

بیشتر اوقات از این سبک استفاده کنین. کار می کنه و به نظر می رسه که در حال افزایش است.

استراتژی های انکر موضوعی باید برای هر طرحی مؤثر باشن، اما ممکنه ارزش مورد بعدی با توجه به اینکه دامنه مطابقت دقیق/جزئی دارین یا نه، تعیین بشه.

متن انکر برند

متن انکر برند چیست؟

انکرهایی که برند داشتن، شامل بخشی از این دسته بودن.

برای اینکه روشن تر بشه، این دسته شامل دامنه های مطابقت دقیق EMD یا دامنه های باطله جزئی (PMD) نیست.

اگه برند ها بخشی از URL بودن، در دسته بعدی در نظر گرفته می شدن.

نسبت: ۱۵.۳٪ از مکان ها

این سهم از کل انکرها ممکنه برای شما عجیب به نظر برسه.

برای من هم تعجب آور بود. بیشتر آنالیز انکرهای رقیب، محبوب ترین سبک رو مشخص می کنه.

به عنوان مثال، ۴۶٪ از تمام انکرها Ahrefs.com مورد”Ahrefs” هستن (سورپرایز بزرگ):

در مطالعه من، متن انکر برند در چندین دسته دیگه گم شد.

با این حال، فکر نمی کنم این تجزیه و تحلیل ها، یا موارد مشابه دیگه نادرست باشه.

به احتمال زیاد افراد از انواع مختلفی از انکرها برای انواع لینک های مختلف استفاده می کنن و ترجیح میدن از انکرهای برند در مکان های دیگه مانند نقل قول ها یا موارد دیگه بهره ببرن.

چندین فاکتور مورد بررسی قرار گرفته که نشان میده افرادی که پروفایل لینکشان از نظر انکر در پروفایل انکر آن ها بسیار کم است، با افزودن آن، افزایش بسیار بیشتری مشاهده کردن.

توصیه هایی برای این انکر ها

با کلمه یا همان انکر برندتون زیاد لینک بگیرید. این نوع لینک گرفتن باعث میشه ردپای مابقی لینک هاتون رو پاکسازی کنه.

اگه فقط از چند دسته انکر در کل لینک های خود استفاده کنین (یا فقط انکرهای صفحه اصلی، یا فقط انکرهای صفحه اصلی + انکرهای هدف)، این مجازات ها رو جلب خواهید کرد.

چند انکر برند می تونه تنوعی برای شما ایجاد کنه. بنابراین می تونین از URL خود برای انکر خود استفاده کنین. مثال: seorooz.net

متن انکر URL

متن انکر URL چیست؟

متن انکرگاهی که از URL ساخته شده بود، در این گروه قرار گرفت. باید درک کنیم حتی با حضور URL ها نیز تنوع زیادی وجود داره.

استفاده از http: // ،https:// یا نسخه های برهنه URL (به عنوان مثال seorooz.net بدون www ) همه تغییرات مختلف انکرهای URL هستن.

نسبت: ۲۲.۹٪ از مکان ها

این دومین انکر رایج در اکثر آنالیزهای نیچ بود. اما در این مطالعه، متذکر شدم که اغلب از این انکرها استفاده نمیشه.

من در اینجا به همان نتیجه ای رسیدم که برای ناسازگاری با انکرهای تجاری انجام دادم.

هیچ اختلافی وجود نداره. فقط اکثر افراد ترجیحات مختلفی رو برای انکرهای URL که در PBN استفاده میشه، دارن.

در مورد اینکه چرا محبوبیت این دسته بیشتر از انکرهای تجاری است، تئوری من اینه که دامنه های EMD و PMD توانایی ارسال متن انکر برند رو برای Pillow ندارن، بنابراین مدیران وب باید از گزینه URL استفاده کنند .

به نظر نمی رسه که انکرهای URL به خودی خود تأثیر زیادی داشته باشن.

آن ها عملکرد زیادی مانند انکر برند داشتن. مشتریانی که برای لینک های خود انکرهای URL رو انتخاب می کنن، تمایل دارن که آن ها رو برای مدت زمان کمتر از متوسط ​​نگه دارن.

نه زیاد (۱.۹٪)، بلکه به اندازه کافی برای اثبات تأثیر محدود آن ها.

احتمالاً این انکرها تأثیر زیادی ندارن، مگه اینکه در پروفایل انکر شما تعداد کمی از آن ها وجود داشته باشه.

توصیه هایی برای این انکرها

باید حداقل استفاده رو از ان ها در نظر بگیرین، خصوصاً اگه URL شما PMD یا EMD باشه.(EMD به نام دامنه‌ای گفته می‌شود که شامل عبارات کلیدی است مثلا: seo.com)

اگه آنالیز متن انکر مخصوص EMD / PMD رو انجام بدین، احتمالاً متوجه میشن که این مورد بیشترین استفاده رو داره.

دسته بعدی شامل برخی از سبک های متن انکر کمتر استفاده شده، اما هنوز هم از نظر موقعیتی با ارزش هستند.

متن انکر متفرقه- نسبت: ۶.۲٪ از مکان ها

متن انکر متفرقه چیست؟

متن انکر که به خوبی در هیچ یک از دسته های دیگه قرار نمی گرفت، اما شامل یک جمله منسجم بود (اینجا کلیک کنید و یا، بیشتر بخونید و یا N/A ) در این دسته قرار گرفت.

نسبت: ۶.۲٪ از مکان ها

این میزان استفاده مطابق با میانگین های ویژه بود.

به ندرت یک دلیل استراتژیک برای استفاده از این نوع انکرها وجود داره، مگه اینکه تنها چیزی که شما به دنبال آن هستین، تنوع باشه.

فقط ممکنه ایجاد تعادل در استفاده مؤثر از انکرهای دیگه در جای دیگه مفید باشه.

هرچند یک واقعیت جالب وجود داره: وقتی آزمایش PBN لایه ۲ رو انجام دادم، ابتدا خواستم یک پست مهمان ارسال کنم تا به یک سایت هدف لینک داده بشه، تا یک نمودار با رتبه بندی ثابت ایجاد کنم.

پس از انجام این کار، احساس راحتی می کنم که با PBN به پست میهمان ضربه بزنم.

من برای این کار از انکرهای متفرقه استفاده می کنم، زیرا احتمالاً باعث افزایش رتبه نمیشن و قبل از افزودن لینک های PBN نتیجه آزمون رو پایدار نگه می دارن.

توصیه هایی برای این انکر ها

این موارد احتمالاً به بهترین وجه برای انواع دیگه لینک ها رزرو شدن. لینک های ارتباطی احتمالاً بهترین کاندیداها هستن.

متن انکر N/A- 0.2% از مکان ها

متن انکر N/A چیست؟

این دسته از انکرها لینک های تصویر، تگ های خالی alt، نام نویسندگان و سایر انواع انکرها رو شامل میشه که هیچ نوع هدف یا پیامی ندارن.

نسبت: ۰.۲٪ مکان ها

استفاده از این انکرها از نظر آماری قابل اغماض بود.

مانند دسته آخر، احتمالاً دلیل استراتژیکی برای استفاده از آن ها وجود نداره، مگه اینکه در حال حاضر مجموعه خوبی از انکر داشته باشین و به تنوعی نیاز داشته باشین.

من برای دیدن تأثیر انکرهای NA بر روی حرکات، هیچ آزمایش متغیری انجام ندادم.

اگه حتی اثری وجود داشت، احتمالاً بسیار ناچیز بود.

من فقط آن رو به این لیست اضافه کردم که برخی از انکرها از هر نوع طبقه بندی دیگه ای سرپیچی می کنن.

زمان اجاره این لینک ها ۴.۶٪ کمتر از متوسط زمان بود.

توصیه هایی برای این انکرها

برخی از افراد دوست دارن از انکرهای NA برای Pillow استفاده کنن.

یعنی آن ها از این انکرها برای پر کردن نیازهای کوچک مانند نیاز به لینک های تصویر استفاده می کنن.

از انکرهای خود به خوبی استفاده کنید

این همه آن چیزی است که من از مطالعه ۵۰۰۰ لینک و متن انکر مورد استفاده برای آن ها کشف کردم.

نتایج نشان میده که با PBN ها کمی متفاوت از سایر منابع لینکی رفتار میشه.

بله، متن انکر هدف همچنان متداول ترین است، اما فرصت های عمده ای وجود دارن که بسیاری از افراد در مورد انکرهای موضوعی آن ها رو از دست میدن.

مقدار اندکی از کاری رو که برای برنامه ریزی انکرهای موضووعی جدید لازم است انجام بدین و می تونین از توانایی پیشرفته موتورهای جستجو در تشخیص و پاسخ دادن به آنچه انجام میدین، بهره مند بشین.

تا آنجا که سبک های دیگه پیش میرن، تنوع نه تنها برای ضربه زدن به فرصت های از دست رفته، بلکه برای جلوگیری از وجود رد پا که باعث مجازات میشه، به نفع شما خواهد بود.

این باید به معنای استفاده استراتژیک از متن انکر برند و URL با توزیع باشه، بسته به اینکه URL شما مطابقت دقیق یا جزئی داشته باشه.

اگه مدتهاست که انکر آماده می کنین، احتمالاً بعضی از ترفندهای شخصی در مورد تکمیل سبک های مختلف و پیش بینی عملکرد یاد گرفتین.

خیلی دوست دارم نظرات شما در این باره رو بشنوم.

منبع : seorooz  |  
40
2021-05-26 12:47:33
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23039
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8822
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7558
27 آذر 1398