راه اندازی فروش اینترنتی | چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم؟

سئو

..راه اندازی فروش اینترنتی | چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم؟..
سئو

راه اندازی فروش اینترنتی | چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم؟

برای راه اندازی فروش اینترنتی و اینکه بدانید چگونه محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید در این مقاله با ما همراه باشید.

فروش آنلاین می تواند ترسناک باشد. باید متوجه باشید که چه چیزی را می فروشید و آن ها را از کجا می توانید پیدا کنید. نگران نباشید، در این مقاله یاد می گیرید که چطور:

  • یک استراتژی برای فروش آنلاین ایجاد کنید
  • از طریق فروشگاه خود یا یک بازار مانند آمازون و شبکه های اجتماعی بفروشید
  • محصولات را برای فروش آنلاین پیدا کنید
  • مشتری جذب کرده و بازدیدکنندگان وب را به خریدار تبدیل کنید

ما همچنین در این مقاله چک لیستی را در اختیار شما قرار می دهیم که بدانید برای شروع فروش آنلاین به چه چیزهایی نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چطور می توان فروش آنلاین داشت، جای درستی را انتخاب کرده اید. اگر نگران این هستید که این پروسه بیش از حد فنی یا طولانی باشد یا هزینه زیادی نیاز داشته باشد، نگران نباشید، ما قدم به قدم به همه چیز خواهیم پرداخت. با توجه به Store Builderها (که بعداً به آن ها خواهیم رسید) فروش آنلاین هیچوقت به راحتی امروز نبوده است.

مراحل راه اندازی فروش اینترنتی (فروش آنلاین محصولات)

1 – مشخص کنید که چطور می خواهید در اینترنت فروش داشته باشید

تصمیم گیری در مورد نحوه فروش آنلاین می تواند کار سختی باشد، اما ما اینجا هستیم که به شما محبوب ترین انتخاب ها در این زمینه را نشان دهیم تا بهترین شیوه فروش آنلاین را برای خود پیدا کنید.

محبوب ترین شیوه های فروش آنلاین عبارتند از:

  1. فروشگاه سازان (Store Builder) ای کامرس مانند Shopify و BigCommerce
  2. وب سایت وردپرس به همراه اکستنشن WooCommerce
  3. فروشگاه هایی مانند Amazon، Etsy و eBay
  4. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام

نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که لازم نیست حتماً یکی را از میان این 4 گزینه انتخاب کنید، شما می توانید فروش آنلاین خود را در طول کانال های مختلف داشته باشید، بدون این که لازم باشد لشکری از کارکنان را استخدام کنید و از خواب خود بگذرید یا یک جفت دست دیگر در بیاورید!

چطور؟ به صورت خلاصه، فروشگاه سازان ای کامرس اپلیکیشن هایی را فراهم می کنند که به شما اجازه می دهد فروش آنلاین خود را با پلتفرم هایی مانند آمازون یا فیس بوک یکپارچه سازی کنید. لینک کردن فروشگاه آنلاین خود با اکانت های شبکه های اجتماعی یا یک بازار بزرگ می تواند به راحتی کلیک کردن بر روی یک دکمه انجام شود.

همه این ها بدین معنیست که محصولات شما با مثلاً صفحه فیس بوک شما Sync می شوند. بنابراین زمانی که یک مشتری از صفحه فیس بوک شما دیدن می کند، آن ها محصولات لیست شده در فروشگاه آنلاین شما را خواهند دید. اگر یک محصول را در فروشگاه آنلاین آپدیت کنید، در شبکه های اجتماعی شما نیز آپدیت خواهد شد. شما می توانید از طریق کانال های متعدد فروش آنلاین داشته باشید، اما همه آن ها را از یک مکان مدیریت کنید!

به همین دلیل است که یک Store Builder خوب مانند یک گوشی هوشمند است. با گوشی هوشمند شما می تواند از یک مکان زندگی خود را مدیریت کنید، به همین صورت نیز فروشگاه سازان ای کامرس همین کار را برای فروش آنلاین انجام می دهند.

دوره آنلاین راه اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی

هر آنچه باید برای اداره کردن یک فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از آن بدانید 

سرفصل های دوره را بررسی کنید

فروش از طریق فروشگاه آنلاین خود

اداره فروشگاه آنلاین خود بهترین راه برای فروش آنلاین است چرا که کنترل کامل همه چیز در دست شماست. شما در مورد ظاهر و احساس فروشگاه خود و نحوه رونمایی از محصولات تصمیم گیری می کنید. شما در برابر فاکتورهای خارجی آسیب پذیر نیستید، مانند آپدیت های الگوریتم و همچنین لازم نیست در بازارهای شلوغ رقابت کنید.

اگر بخواهید چیزی را تغییر دهید، به راحتی می توانید. لازم نیست منتظر اینستاگرام یا فیس بوک یا آمازون یا هر سایت دیگری بمانید. آپدیت الگوریتم بدین معنیست که پلتفرمی مانند فیس بوک نحوه تصمیم گیری در مورد اولویت بندی صفحات و محتواها را تغییر داده است.

فروشگاه سازان آنلاین به شما اجازه می دهند تا محصولات خود را نمایش داده و فروش را به سریع ترین و راحت ترین شیوه به جلو ببرید. شما می توانید بسیاری از پروسه های روزمره را خودکارسازی کنید و در نتیجه زمان بیشتری برای تمرکز روی بخش های دیگر بیزینس خود خواهید داشت. علاوه بر همه این ها، فروشگاه ای کامرس شما واقعاً می تواند 24 ساعته باز باشد!

بزرگترین پلتفرم های دنیا برای تازه کاران در زمینه ای کامرس به ترتیب Shopify، Wix و BigCommerce هستند. بیش از 600 هزار نفر، به عنوان مثال، از طریق بیزینس های پشتیبانی شده از سوی Shopify به فروش آنلاین می پردازند.

چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که این پلتفرم ها طراحی شده اند تا به فروش شما کمک کنند. قالب هایی که آن ها به شما ارائه می دهند با در نظر گرفتن فروش آنلاین طراحی شده اند. داشتن فروشگاه خود زمان فروش آنلاین به شما اعتبار می بخشد. اکثر خریداران اینترنت ذاتاً در زمینه فروشگاه های آنلاین بدبین هستند و هرچقدر بیشتر بتوانید به آن ها برای اعتماد کردن به خود دلیل بدهید، احتمال خرید آن ها از شما نیز بالاتر خواهد رفت.

داشتن فروشگاه آنلاین خود شما را حرفه ای نشان می دهد. یک لحظه به این موضوع فکر کنید. ترجیح می دهید یک جفت کتانی از کسی بخرید که تنها یک اکانت اینستاگرام دارد یا کسی که وب سایت برندسازی شده خود را دارد که با اکانت های شبکه های اجتماعی وی یکپارچه سازی شده است؟

در قسمت های بعدی، ما نگاهی به بزرگترین بازارهای آنلاین دنیا خواهیم داشت. قبل از این که به بخش بعد برویم، دو دلیل وجود دارد که چرا پلتفرم های ای کامرس بهترین شیوه فروش آنلاین هستند و می خواهیم به آن ها نگاهی بیاندازیم، بازیابی سبد خرید رها شده و عملگرایی بر روی موبایل.

بازیابی سبد خرید رها شده

سبد خرید رها شده به شما اجازه می دهد تا به مشتریانی که به صفحه پرداخت رسیده اما سفارش خود را رها کرده اند ایمیل بزنید. شاید آن ها حواسشان به چیزی پرت شده باشد، شاید اینترنت قطع شده باشد. در هر صورت، می توانید به آن ها در مورد سفارشی که داشته اند یادآوری کنید و به آن ها شانسی برای کامل کردن سفارش بدون نیاز به پر کردن دوباره جزئیات بدهید. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه شما داشته باشد.

فروش آنلاین را مانند ماهیگیری تصور کنید. بازیابی سبد خرید رها شده مانند داشتن یک تور مخصوص است که تعداد زیادی از ماهی هایی که دفعه اول موفق به فرار از چوب ماهیگیری شما شده اند را گیر می اندازد!

واکنش گرایی بر روی موبایل

39 درصد از تنها کاربران اینترنت امریکا طی ماه گذشته حداقل یک سفارش آنلاین از طریق تلفن همراه خود داشته اند. خوب به این آمار فکر کنید.

اگر می خواهید بدانید که چطور می توان فروش آنلاین موفقیت آمیز داشت، فروشگاه شما باید بتواند به همان اندازه ای که روی لپتاپ یا دسکتاپ خوب کار می کند، روی گوشی های هوشمند نیز خوب باشد. این جا جائیست که پلتفرم های ای کامرس وارد می شوند، آن ها به صورت اتوماتیک فروشگاه شما را به نحوی طراحی می کنند که روی موبایل نیز به خوبی عمل کند. بنابراین فرقی نمی کند که صفحه نمایشگر مشتری شما چه اندازه ای داشته باشد، مرور کردن و خرید محصولات شما می تواند کار خیلی لذت بخشی برای آن ها باشد.

فروش در وب سایت های بر پایه وردپرس با استفاده از اکستنشن WooCommerce

WooCommerce یک اکستنشن مربوط به ای کامرس است که برای وب سایت های وردپرس طراحی شده است که سایت وردپرس شما را به یک فروشگاه آنلاین قدرتمند تبدیل می کند. WooCommerce تا به حال بیش از 5 میلیون بار دانلود شده است و در حال حاضر از بیش از یک سوم فروشگاه های آنلاین دنیا پشتیبانی می کند و همچنین پشتیبان 22 درصد از یک میلیون فروشگاه برتر در سرتاسر دنیا نیز می باشد. از دید اعتماد داشتن، بیشتر از این نمی توان تلاش کرد، نه؟ اما آیا WooCommerce می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؟

بر خلاف فروشگاه سازان ای کامرسی مانند Shopify و BigCommerce، WooCommerce یک نرم افزار Open Source است و کمی نیازمند دانش در زمینه کدنویسی می باشد. ما استفاده از این نرم افزار را برای تازه کارها پیشنهاد نمی کنیم، اما در عین حال این اکستنشن آزادی نوآوری کاملی را برای شما به ارمغان می آورد اگر در کار با کیبورد و ماوس کمی با تجربه تر باشید.

نصب این نرم افزار رایگان است، اما شما باید برای خدمات مربوط به هاست، امنیت، نگهداری از سایت و طراحی قالب هزینه ای را پرداخت نمایید. وردپرس به صورت رسمی Bluehost را برای هاستینگ پیشنهاد می کند. این پلتفرم نه تنها سیستم پشتیبانی فوق العاده و فضای زیادی دارد، بلکه طرح های مخصوص به وردپرسی را دارد که زندگی را برای شما بسیار ساده تر می کند، در حالی که آپدیت های خودکار وب سایت و نصب با استفاده از یک کلیک را نیز برای شما فراهم می نماید.

در زمینه قابلیت های درون برنامه ای، WooCommerce نمی تواند با برنامه هایی مانند Shopify و BigCommerce رقابت کند. اگرچه که دسترسی به بیش از 50 هزار پلاگین برای ایجاد کارایی های بیشتر در فروشگاه آنلاین شما را ارائه می دهد. علاوه بر این، شما می توانید هر مدل سایت ای کامرسی را که می خواهید با استفاده از آن ایجاد کنید. اگر کدنویسی می دانید، می توانید آزادانه تر خلاقیت خود را جریان دهید و مانند فروشگاه سازان ای کامرس با محدودیت مواجه نخواهید شد.

معرفی سایت‌سازهای فروشگاهی

چگونه وب سایت یک فروشگاه اینترنتی را طراحی کنیم؟

اکنون بخوانید

فروش در فیس بوک

در کنار بازارها، شبکه های اجتماعی نیز شیوه ای محبوب برای تطابق دادن شما و محصولات شما با مشتریان هستند. فیس بوک و اینستاگرام در این زمینه می توانند به شما کمک زیادی بکنند و از آن جایی که فیس بوک، پلتفرم مادر اینستاگرام محسوب می شود، اکثر نکته ها و ترفندهای گفته شده برای فروش در فیس بوک، در اینستاگرام نیز قابل اجرا هستند.

برای شروع فروش در فیس بوک، شما باید یک صفحه بیزینسی ایجاد کنید و سپس یک دکمه خرید ایجاد کنید. اگر بخواهیم به چند نکته کلیدی برای موفقیت در فروش در فیس بوک اشاره کنیم، موارد پایین می توانند نکته های خوبی باشند:

  • سرگرم کنید: فقط محصولات خود را پست نکنید و انتظار واکنش داشته باشید. فیس بوک جای شلوغی است و مدت زمان توجه مشتریان کوتاه است. با ویدیوها، معماها، سوالات و حتی جوک ها امتحان کنید و سعی کنید توجه مشتریان خود را جلب کرده و از همه مهم تر این توجه را حفظ کنید.
  • تبلیغات انجام دهید: ارائه تخفیف های اختصاصی در برابر لایک بر روی صفحه شما یک راه عالی برای ایجاد یک گروه مخاطب است.
  • از عکس های با کیفیت استفاده کنید: اعتبار صفحه خود را با آپلود کردن عکس های تار و تیره خراب نکنید.
  • به صورت مستمر پست بگذارید: این کار خیلی مهم است، اما بیش از حد انجام دادن آن نیز می تواند به شما آسیب بزند، بنابراین به صورت کلی روی یک یا دو پست می تواند خوب باشد. زمان های مختلف روز را امتحان کنید تا ببینید در کدام زمان بیشترین واکنش را از سوی مخاطبان دریافت می کنید.

مشکل فروش اختصاصی در فیس بوک این است که شما باید تمامی سفارشات را به صورت دستی مدیریت کنید، کاری که می توانید بسیار وقت گیر باشد. در طرف مقابل، اگر شما از طریق یک پلتفرم ای کامرس که به صفحه فیس بوکتان لینک شده است بفروشید، می توانید تمامی آپدیت های محصولات و موجودی خود را از یک مکان مدیریت کنید.

2 – روی استراتژی فروش آنلاین خود کار کنید

زمانی که تصمیم گرفتید که چگونه می خواهید فروش آنلاین داشته باشید، وقت فکر کردن به استراتژی بیزینسی خود رسیده است. لازم نیست برای این کار وارن بافت باشید(!)، اما این کار به مقداری آماده سازی نیز نیاز دارد. ما بر اساس تجربه می دانیم که شروع کردن یک بیزینس آنلاین از صفر می تواند کار سختی باشد. از زمان شکل گرفتن یک ایده محشر تا رسیدن به اولین فروش می تواند احساس یک سفر خیلی خیلی طولانی را برایتان داشته باشد.

لازم نیست بترسید؛ ما اینجاییم تا در این مسیر به شما کمک کنیم و یکی از اولین قدم هایی که باید برداریم ایجاد یک استراتژی بیزینسی است. در این بخش، ما به چندتا از سوالات کلیدی که باید قبل از شروع به فروش آنلاین از خود بپرسیم می پردازیم.

این یک لیست قطعی و بلامنازع نیست، چرا که وقتی فروش آنلاین را شروع می کنید، خودتان بیشتر در مورد نحوه کار کردن بازار یاد می گیرید، اما نقطه شروع خوبی است. این لیست همچنین به شما در انتخاب بهترین پلتفرم ای کامرس مناسب شما نیز کمک می کند چرا که باعث می شود به این فکر کنید که فروشگاه آنلاین شما به چه چیزهایی نیاز دارد.

پس یک خودکار و کاغذ بردارید و آماده ایجاد استراتژی بیزینسی آنلاین خود شوید. یک استراتژی کاربردی بیزینسی لازم نیست پر از گراف های پیچیده یا پیشبینی هایی باشد که تنها یک فارغ التحصیل رشته ریاضیات از دانشگاه هاروارد آن را متوجه شود.

از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

1 – می خواهید چه چیزی کسب کنید؟ در مورد این که چقدر پول می خواهید دربیاورید و چه تعداد محصول را در 6 ماه اول بفروشید فکر کنید. تحقیقات خود را انجام دهید و داستان های موفقیت آمیز مربوط به ای کامرس در صنعت خود را بررسی کنید. نداشتن اهداف مالی (حتی اهداف سخت) درست مانند رانندگی در بزرگراه با چشمان بسته است، شما به سرعت گم شده و به دردسر می افتید.

2 – چه حاشیه امنی می خواهید ایجاد کنید؟ هر کسی می تواند کورکورانه شروع به فروش آنلاین کند، اما شما اینجا هستید تا بدانید چطور می توان به درستی فروش آنلاین را انجام داد، درست است؟ در این صورت شما باید حاشیه امن خود را تعیین کنید. ببینید که هزینه تولید یا خرید و سپس تحویل محصول برای شما چقدر می شود و این عدد را از مبلغی که می خواهید از مشتری دریافت کنید کم کنید. با این کار شما حاشیه امن ایجاد می کنید. اگر در مورد مبلغی که می خواهید تعیین کنید مطمئن نیستید، کمی تحقیق کرده و ببینید که فروشندگان دیگر برای فروش محصولات مشابه محصول شما چقدر هزینه دریافت می کنند.

3 – رقبای شما چه کسانی هستند؟ وقتی صحبت در مورد فروش آنلاین می شود، ایستادن بر روی شانه های غول های صنعت باعث می شود مسافت دورتری را ببینید. یادگیری از بهترین های صنعت هیچ اشکالی ندارد. جستجویی در آمازون، گوگل و فیس بوک برای محصولاتی که می خواهید بفروشید کنید و ببینید که چه کسانی در بالای نتایج ظاهر می شوند. احتمالاً این بیزینس ها فروشندگانی هستند که در این صنعت از همه موفق تر هستند. به توضیحات محصولاتشان، عکس ها و طرح بندی صفحاتشان نگاه کنید و لیستی از کارهای خوبی که انجام می دهند تهیه کنید. عضو خبرنامه ایمیلی آن ها شدن یک شیوه عالی برای در جریان قیمت گذاری رقبا و تبلیغات محصولاتشان قرار گرفتن است. به این فکر کنید که چطور می توانید بهتر از آن ها کار کنید، چرا که در نهایت شما می خواهید از بقیه متمایز باشید، درست است؟

4 – مردم چطور پول خود را به صورت آنلاین خرج می کنند؟ هرچقدر مشتریان خود را بهتر بشناسید، بهتر می توانید نیازهای آنان را برطرف کنید. هر چقدر بهتر نیازهایشان را برطرف کنید، پول بیشتری در می آورید. بخش بزرگی از این پروسه اجازه دادن به مشتریان برای پرداخت پول به هر نحوی که می خواهند است.

5 – مشتریان چطور شما و محصولات شما را پیدا خواهند کرد؟ بسیاری از کارآفرینان ای کامرس فراموش می کنند که زمان یادگیری فروش آنلاین به این موضوع فکر کنند. شما می توانید مشتریان را با بلاگ نویسی در مورد محصولات خود یا فرستادن کمپین های ایمیلی جذب کنید. ما در مورد این تکنیک ها کمی جلوتر بیشتر صحبت می کنیم اما به این فکر کنید که کدام شیوه بیشتر به بیزینس شما می خورد.

پاسخ دادن به این سوالات یک مرحله حیاتی برای یادگیری نحوه فروش آنلاین به صورت موفقیت آمیز است. این کار به شما ایده واضحی از چیزی که امید به کسب آن دارید و نحوه رسیدن به آن را می دهد. حال وقت آن رسیده که در مورد مهم ترین موضوع یعنی محصول شما صحبت کنیم.

آنلاین مارکتینگ (online marketing) چیست؟

7 تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

اکنون بخوانید

3 – چه محصولاتی را آنلاین بفروشیم

“برای محصولات خود مشتری پیدا نکنید، برای مشتریان خود محصول پیدا کنید.” ما همه عاشق این جمله از Seth Godin یکی از بزرگان صنعت بازاریابی هستیم چرا که به درستی مشخص می کند که اگر می خواهید فروش آنلاین داشته باشید، محصولات شما بسیار مهم هستند. ظاهر فروشگاه آنلاین شما شاید بهتر از بقیه باشد، اما اگر کسی نخواهد چیزی که می فروشید را بخرد، کارتان به خوبی جلو نمی رود.

به این موضوع فکر کنید؛ یک رستوران می تواند میزهای شکیل و گارسون های با کلاس داشته باشد، اما اگر مزه غذا بد باشد آیا مردم آن جا غذا خواهند خورد؟ به همین صورت هم اگر فروشگاه آنلاین شما ظاهر خوبی داشته باشد و خدمات مشتریان شما نیز عالی باشد، اگر محصولات ضعیفی داشته باشید برای رشد کردن با مشکل مواجه می شوید.

خبر خوب این است که ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور می توانید مطمئن شوید که تقاضایی برای محصولات شما وجود دارد و شما بهترین شانس را برای خریداری شدن آن ها از قفسه های فروشگاه مجازی ایجاد خواهید کرد.

ما این بخش را به سه سوال کلیدی تقسیم کرده ایم:

  1. چطور می دانید که چه محصولاتی را آنلاین بفروشید؟
  2. چطور منبعی برای محصولاتی که می خواهید آنلاین بفروشید پیدا می کنید؟
  3. چطور محصولات خود را به نحوی رونمایی می کنید که به فروش بروند؟

لازم نیست محصولات شما حتماً فیزیکی باشند. با فروشگاه سازان آنلاینی مانند شاپیفای شما به راحتی می توانید محصولات دیجیتال مانند کتاب های الکترونیکی را نیز به فروش برسانید. سوال پایین به ما کمک می کند که تصمیم درستی را برای بیزینس آنلاین خود بگیریم.

از کجا بدانید که چه محصولاتی را باید آنلاین فروخت؟

تمامی کارآفرینان ای کامرس رویای پیش بینی “اتفاق بزرگ بعدی” را دارند. تصور کنید که جلوتر می دانید که پرفروش ترین محصول یا محصولات ترندینگ در سال 2021 چه چیزهایی خواهند بود. اگر راه ساده ای برای این کار وجود داشت، همه ما تا به امروز میلیونر بودیم!

کاری که می توانید انجام دهید، تعیین میزان تقاضای محصول خود است. این کار برای بیشینه سازی شانس موفقیت شما انجام می شود. چطور باید آن را انجام داد؟ بیایید با هم چند تکنیک برای این کار را بررسی کنیم.

  • از گوگل ترندز استفاده کنید: Google Trends یک ابزار عالی برای فهمیدن این که محبوبیت چه محصولاتی رو به افزایش و کدام محصولات رو به کاهش است می باشد. نتایج این پلتفرم بر اساس محبوبیت موضوع جستجوی انتخابی شما در گوگل در مدت زمان معین است. فرض کنید می خواهید به صورت آنلاین لباس بفروشید، اما مطمئن نیستید که پالتوهای بلند یا پیراهن های هاوایی یا شلوارهای جین بفروشید. شما می توانید هر سه را در این پلتفرم وارد کنید و ببینید که محبوبیت کدام یک از آن ها رو به رشد است. کشوری که مشتریان شما در آن زندگی می کنند را وارد کنید و تمام! مطمئن شوید که به دنبال قله ها هستید، به عنوان مثال، اگر کفش ها در ماه دسامبر محبوب تر هستند، شاید بهتر باشد بازاریابی خود برای کفش ها را در این ماه افزایش دهید.

  • از تحقیقات کیوورد استفاده کنید: زمانی که ایده محصول را بدست آوردید، آن را در ابزار Google’s Keyword Analysis وارد کنید. شما در این جا داده هایی مبنی بر تعداد افرادی که هر ماه این محصول را جستجو کرده اند و میزان رقابتی بودن کیووردها دریافت خواهید کرد. به عنوان یک قانون کلی، از فروش محصولاتی که کمتر از 300 جستجو در ماه دارند خودداری کنید. هدف از تبلیغ و بازاریابی محصولی که تقاضا ندارد چه می تواند باشد؟ شما می خواهید از فروش آنلاین درآمد داشته باشید، درست است؟
  • انجمن های گفتگوی آنلاین را بخوانید: انجمن های گفتگو و سایت های نقد و بررسی به شما اطلاعات مستقیمی در مورد مشکلاتی که مشتریان با آن ها مواجه می شوند می دهند. این کار مانند نشستن در یک اتاق با میلیون ها مشتری و پرسیدن از آن ها درباره این که در مورد یک محصول بخصوص چه نظری دارند می باشد. هر شکایتی که مشتریان دارند را یادداشت کرده و از آن ها در انتخاب محصول و استراتژی بیزینس خود استفاده کنید.
  • از فروشگاه های بزرگ درس بگیرید: فروشندگان آنلاین بزرگ به صورت روزانه میزان بسیار زیادی از داده ها را جمع آوری می کنند. آن ها از همه بهتر می دانند که چه چیزی روی بورس است و چه چیزی نیست. صفحه محصولات بزرگترین نام های بخش خود را چک کنید و ببینید چه محصولی در حال حاضر تقاضای بالایی دارد. آیا ترندهای خاصی وجود دارد که از آن ها بهره ببرید؟ همچنین از داده های فروش خود Amazon، Etsy و eBay نیز به صورت مستمر با چک کردن صفحه “Best Sellers” در صنعتی که در آن فعالیت می کنید، استفاده کنید. EBay همچنین یک صفحه Trending نیز دارد. تبلیغات در روزنامه ها و مجلات نیز راه خوبی برای چک کردن این که فروشگاه های بزرگ در هر ماه از چه محصولاتی پشتیبانی می کنند می باشد.
  • چیزی که دوست دارید را بفروشید: اگر به چیزی علاقه مند هستید (مانند لوازم آرایشی، یا هنر، یا هر چیز دیگری) این علاقه باید روی انتخاب شما مبنی بر این که چه چیزی بفروشید تاثیر بگذارد. نوشتن توضیحات محصول، راه اندازی کمپین های بازاریابی و فروختن محصول شما زمانی که خودتان به آن باور داشته باشید بسیار ساده تر است. این بدین معنی نیست که شما باید بدون توجه به این که برای محصول مورد علاقه شما بازاری وجود دارد یا نه تلاش به فروش کنید. ابتدا تحقیق خود را انجام دهید، اما اگر متوجه شدید که برای محصولی که به آن علاقه دارید تقاضا وجود دارد، اولویت شما باید همین باشد.

همچنین مشکلات عملی وجود دارند که شما باید آن ها را در نظر بگیرید. محصولاتی که اندازه های عجیبی دارند، شکننده هستند یا زود فاسد می شوند (مانند غذا) به صورت کلی هزینه نگهداری و ارسال بیشتری را می طلبند. زمان تصمیم گیری برای این که چه محصولی را آنلاین بفروشید، این موضوع را در نظر بگیرید چرا که تاثیر بسیار بزرگی روی بیزینس شما دارد.

گوگل ترندز (Google trends) چیست؟

و چه استفاده ای در سئو و افزایش رتبه سایت دارد؟

اکنون بخوانید

چطور منبعی برای فروش محصولات به صورت آنلاین پیدا کنید؟

به صورت کلی، سه راه رایج برای پیدا کردن منبع جهت فروش آنلاین محصولات وجود دارد:

  • خرید از یک عمده فروش یا کارخانه: شما محصولاتی که می خواهید را از یک عمده فروش یا کارخانه خریداری می کنید، قبل از این که برندینگ خود و مارک های لازم را به آن اضافه کنید. هزینه های این مدل شامل خرید محصول، نگهداری آن در انبار، هزینه های محافظت و ارسال می باشد. استفاده از این شیوه بسیار ساده است اگر یک تامین کننده معتبر و قابل اعتماد را انتخاب کنید.
  • تولید محصول توسط خود شما: اگر کسی هستید که محصولات را خودتان تولید می کنید، این مسیر جذابی برایتان می باشد. این شیوه معمولاً توسط افرادی اتخاذ می شود که هنر، جواهرات و چیزهای دست ساز می فروشند. هزینه های اصلی متریال مورد نیاز و زمانی که باید برای تولید محصول صرف کنید می باشند. این شیوه برای ایجاد یک برند شخصی سازی شده عالیست و به شما آزادی کنترل کردن انبار و قیمت گذاری را می دهد، اما بدون استخدام نیرو می تواند روش خیلی سختی برایتان باشد.
  • تامین محصول از یک Dropship کننده: این شیوه ای برای فروش محصول به صورت آنلاین است که محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است. این شیوه به فروشندگان اجازه می دهد که سفارشات مشتریان خود را بدون این که لازم باشد خودشان محصول را انبار کرده یا کنترل کنند به دست مشتری برسانند. به صورت ساده این شیوه به این صورت کار می کند: شما لیستی از محصولاتی که فرد Dropshipکننده ای که با آن ارتباط برقرار کرده اید دارد را ایجاد می کنید، یک مشتری سفارشی را روی سایت شما ثبت کرده و مبلغ آن را پرداخت می کند، سفارش به تامین کننده مورد نظر داده می شود و وی محصول را به صورت مستقیم به مشتری می رساند.

چطور محصولات را به نحوی به نمایش می گذارید که به فروش برسند؟

زمانی که در مورد این که چه محصولی بفروشید تصمیم گرفتید و همچنین تامین کننده ای برای آن یافتید، وقت فروش فرا رسیده است. چرا که حتی اگر غذای یک رستوران خوشمزه باشد، احتمال این که از این رستوران خرید کنید در صورتی که منوی آن ها ضعیف نوشته شده باشد و عکس های روی بیلبورد بیرون رستوران ظاهر بدی داشته باشند، خیلی کم است.

بنابراین وقتی تصمیم به فروش محصولات به صورت آنلاین می گیرید، چطور می خواهید آن ها را نمایش دهید که منجر به فروش شود؟ دو رکن اصلی نحوه فروش موفقیت آمیز به صورت آنلاین در این زمینه عبارتند از:

  • عکس های محصول
  • توضیحات محصول

نحوه اضافه کردن عکس محصول

محصولات شما ممکن است عالی باشند، اما چطور می توانید به صورت موفقیت آمیز فروش آنلاین داشته باشید اگه عکس های شما به اندازه خود محصول خوب نباشند؟

نکته جالب اینجاست که لازم نیست حتماً یک عکاس حرفه ای باشید تا عکس های عالی از محصولات بگیرید. فقط کافیست این قوانین کلی را رعایت کنید:

  • همیشه از عکس های با کیفیت استفاده کنید، اگر عکس های شما تار باشند، مشتریانتان را از دست می دهید.
  • همیشه از ابعاد مشابه برای عکس ها استفاده کنید. شما می توانید از ابزارهای مختلفی مانند Paint برای تعیین طول و عرض عکس خود استفاده کنید.
  • تا جایی که امکان دارد زوایای مختلف را نشان دهید. هرچقدر بیشتر بتوانید دید 360 درجه ای از محصول به مشتری بدهید، آن ها در خرید محصول احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.
  • مطمئن شوید که هر محصول برای رنگ ها و طرح های مختلف خود عکس های جداگانه داشته باشد.
  • به مشتریان خود مفهوم بدهید، بدین صورت که عکس هایی از محصول ارائه کنید که در حال استفاده شدن توسط افراد مختلف هستند.

پلتفرم های ای کامرس اگر می خواهید بدانید که چطور آنلاین بفروشید آپشنی عالی محسوب می شوند چرا که آن ها آزادی بسیار زیادی به شما در نحوه نمایش محصولات می دهند. به عنوان مثال با استفاده از ویرایشگر Shopify شما می توانید عکس های خود را Crop، Enhance و Resize کنید و یا به عکس محصول متن اضافه کنید.

فروشگاه سازان آنلاین همچنین در اضافه کردن Alt Text به عکس نیز به شما کمک می کنند که خود مزیت بسیار بزرگی برای SEO به حساب می آید. Alt Text ها متون کوچکی هستند که به گوگل می گویند عکس شما در مورد چیست و به رتبه صفحه محصول شما در صفحه نتایج گوگل کمک می کنند. به Alt Tagها به چشم لیبل های روی یک آیتم در یک لباس فروشی نگاه کنید. آن ها به شما هر چیزی که لازم باشد در مورد لباس مورد نظر بدانید را می گویند، رنگ، سایز، جنس و … تا شما کاملاً بدانید که در حال خرید چه چیزی هستید.

نحوه نوشتن توضیحات محصول

ما خیلی به توضیحات محصول روی لیبل ها تکیه نمی کنیم. کلماتی که به فروشگاه خود اضافه می کنید باید کار بسیار بیشتری از تنها توصیف کردن محصولات انجام دهند. در واقع آن ها یکی از موثرترین شیوه های جذب مشتری برای شما هستند.

بزرگترین دلیل این اتفاق سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو باید یکی از اولویت های اصلی شما زمانی که می خواهید توضیحات محصول برنده ایجاد کنید باشد. سئو تکنیک افزایش ترافیک فروشگاه شما از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است. جهت رتبه گرفتن برای موضوعاتی که مرتبط با محصولات شما هستند، توضیحات شما باید شامل کیووردها یا کلمات محبوبی که مشتریان شما به دنبال آن ها هستند باشند.

فرض کنیم که شما پیراهن های هاوایی می فروشید، توضیح محصول شما می توانید چیزی مانند “پیراهن های رنگارنگ هاوایی موجود است. ما پیراهن های با طرح های قدیمی ارزان قیمت داریم که در رنگ ها و سایزهای مختلف موجود هستند” باشد.

کلماتی مانند پیراهن های هاوایی یا پیراهن های طرح قدیمی ارزان مثال هایی از کیووردها هستند. زمانی که یک توضیح می نویسید، لیستی از کیووردهای مرتبط با محصول خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که حداقل از 3 یا 4 عدد از آن ها در توضیح خود استفاده می کنید.

بیایید نگاهی به کارهایی که باید و نباید زمان نوشتن توضیحات محصول انجام دهیم داشته باشیم:

  • توضیحات تولید کننده محصول را کپی و پیست نکنید. این کار ظاهر آماتورگونه ای دارد و گوگل ممکن است شما را به دلیل محتوای تکراری با حذف کردن سایت شما از رتبه بندی نتایج جستجو تنبیه کند.
  • مزایای محصول را به همراه قابلیت هایش برای مشتریان خود هایلایت کنید. به عنوان مثال، تنها پیراهن هاوایی صورتی خود را توصیف نکنید (قابلیت)، توضیح دهید که چطور این پیراهن می تواند به مشتری شما کمک کند که در یک مهمانی دوستانه خوشتیپ و باحال به نظر برسد. (مزیت)
  • از کلیشه هایی مانند “تغییر و تحول در شما” یا “چیزی که هر کسی باید داشته باشد” استفاده نکنید. هر چقدر بتوانید بیشتر شبیه به خودتان و غیر روبات مانند باشید، مشتریان بیشتر به شما توجه خواهند کرد.
  • برای مشتریان خود بنویسید. به زبان آن ها سخن بگویید و به این فکر کنید که چه چیزهایی به آن ها انگیزه خرید می دهند. با استفاده از کلمات مناسب، شما حتی می توانید به اسکیموها یخ بفروشید!
  • استایل خود را از محصولی به محصول دیگر تغییر ندهید. این کار باعث ایجاد سردرگمی برای مشتریان می شود و فروشگاه شما را نامنظم نشان می دهد.
  • تایید اجتماعی را اضافه کنید. هیچ مهر تایید بهتری نسبت به مشتریانی که محصول شما را خریده و از آن راضی هستند نمی باشد. این کار ساده ای برای انجام دادن است. به عنوان مثال، با فروشگاه سازان آنلاین شما می توانید نقد و بررسی ها و هر پوشش رسانه ای که می خواهید به صفحه محصول خود اضافه کنید.
  • دروغ نگویید. این مورد ممکن است واضح به نظر برسد، اما بسیاری از افرادی که می خواهند بدانند چطور فروش آنلاین داشته باشند دچار اشتباه فروشی محصولات خود می شوند.
  • داستان خود را بگویید. اگر بیزینس شما داستان جالبی دارد، از گفتن آن ترسی نداشته باشید.

4- چک لیستی برای موارد مورد نیاز جهت فروش آنلاین

این جا جائیست که ما به شما چک لیستی از موارد کلیدی که به آن ها برای فروش آنلاین نیاز دارید ارائه می دهیم، از پرداخت تا ارسال. زمانی که چک لیست را اجرا کردید، آماده شروع به جذب مشتری هستید. شیوه کاری به این صورت است که شما چک لیست را مورد به مورد بررسی می کنید و برای هر کدام از خود می پرسید که آیا در مورد آن فکر کرده اید یا خیر. اگر پاسخ بله است، شما می دانید که چطور فروش آنلاین داشته باشید و آماده پول درآوردن هستید.

در طرف مقابل، اگر موردی است که تا به حال به آن فکر نکرده اید، خیلی مهم است که این کار را انجام دهید.

  •  ارسال و تکمیل سفارش: شما باید یک متد ارسال و تحویل برای محصولات خود در نظر بگیرید.
  •  پرداخت: شما باید یک آپشن پرداختی را به فروشگاه خود اضافه کنید.
  •  خدمات مشتریان: مطمئن شوید که خریداران حداقل یک راه برای تماس گرفتن با شما را دارند.
  •  مجوزها و مالیات: مطمئن شوید که شما مجوزهای لازم برای راه اندازی یک بیزینس در زمینه فروش آنلاین را دارید.
  •  امنیت: مطمئن شوید که فروشگاه یا صفحه شما امنیت مناسبی را دارد تا از داده های مشتریان شما محافظت شود.

5- جذب مشتری و اقدام به فروش

حال که چک لیست بالا را پشت سر گذاشته اید، وقت جذب مشتری رسیده است. این قسمت جذاب و کمی سخت تر فروش آنلاین است.

ما به شما چند شیوه موثر برای بازاریابی فروشگاه خود را معرفی می کنیم. ترفندهای جذب مشتری که خود ما نیز از آن ها استفاده می کنیم و شما هم می توانید شروع به بهره بردن از آن ها کنید. این ها روش هایی هستند که نتیجه می دهند بدون این که حتی یک هزار تومان برای شما هزینه داشته باشند. در این مقاله ما به تبلیغات آنلاین نمی پردازیم چرا که اگر با فروش آنلاین به تازگی آشنا شده باشید، متدهای دیگری هستند که باید ابتدا به سراغ آن ها بروید.

فکر نکنید که حتماً لازم است تمامی این تکنیک ها را امتحان کنید. همه را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهترین نتیجه را برای شما ایجاد می کند. یکی از تمرین های مفید در این زمینه این است که تصور کنید شما مشتری هدف هستید و از خود بپرسید کجا به دنبال محصولاتی که می خواهم می گشتم؟ آیا به شبکه های اجتماعی می رفتم یا گوگل؟ فراموش نکنید، هر چقدر کانال های بیشتری را پوشش دهید، شانس فروش شما نیز بالاتر خواهد رفت.

شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین اسلحه های شما در توپخانه بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند. شما دسترسی به میلیون ها مشتری را زیر انگشتان خود دارید. با پست گذاشتن از لینک های مربوط به محصولات خود، تبلیغ پیشنهادات اختصاصی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد برند خود در شبکه های مختلف غافل نشوید.

برای شروع، ما پیشنهاد می کنیم از فیس بوک، اینستاگرام و پینترست استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از هشتگ های قرار داده شده در پست های خود، با ترندهای مرتبط با بیزینس خود همراه شوید. این ابزارها همچنین برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان نیز عالی هستند. هزینه ورود به شبکه های اجتماعی بسیار پایین است، یکی از ابزارهایی که می تواند به شما در مدیریت پست ها در پلتفرم های مختلف کمک کند HootSuite است.

دوره آنلاین بازاریابی در شبکه های اجتماعی

هرآنچه درباره استفاده اثربخش از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی باید بدانید

سرفصل های دوره را بررسی کنید

سئو

تمام محتواهای فروشگاه شما، از توضیحات محصول تا پست های بلاگ باید به سایت شما در گرفتن رتبه بهتر در صفحه نتایج گوگل کمک کنند. رتبه بالا گرفتن برای موضوعات مرتبط با شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو و بینگ مانند این است که در هر خیابان یک پرچم مخصوص به خود را داشته باشید! چرا که بهترین شانس را برای پیدا شدن توسط مشتریان خواهید داشت.

مطمئن شوید که محتوای روی فروشگاه آنلاین شما مستقیماً به محصولات شما ارتباط دارد. شما باید مخاطب آنلاین مناسب را جذب کنید تا بازدید کنندگان شما احتمال خرید بیشتری داشته باشند. فروشگاه سازانی مانند Wix می توانند پشتیبانی سئوی عالی را فراهم کنند. آن ها همچنین به راحتی با Google Analytics یکپارچه سازی می شوند، که به شما اطلاعات و داده های بسیار زیادی در زمینه مشتریان می دهد، از موقعیت مکانی گرفته تا سن. اطلاعاتی که می توانید با استفاده از آن ها فروشگاه خود را بهبود بخشید.

بلاگ نویسی

بلاگ نویسی شیوه ای عالی برای بهبود سئوی سایت و فروش برند به صورت همزمان برای شماست. فرض کنید که شما فروشگاهی دارید که کیت های ورزشی می فروشد. شما یک پست بلاگ سرگرم کننده در مورد کیت های دهه 80 میلادی که همچنان روی بورس هستند می نویسید. این پست در شبکه های اجتماعی دیده می شود و مردم “کیت های دهه 80” را جستجو کرده و شروع به پیدا کردن آن ها در گوگل می کنند.

تعدادی از خوانندگان این پست بلاگ روی محصولات فروشگاه شما کلیک می کنند و این به نفع بیزینس شماست. پست گذاشتن به صورت مستمر در مورد صنعت شما می تواند شما را به یک رهبر افکار تبدیل کند، کسی که مردم با وی برای تصمیمات مختلف مشورت می کنند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می کنند دیگر جواب نمی دهد، فوق العاده است! ایمیل مارکتینگ یک رابطه شخصی خیلی خوب با مشتریان برقرار می کند. اگر به خوبی انجام شود، می تواند باعث شود که شما در یک مکالمه خوب با یک خریدار به صورت جداگانه قرار بگیرید.

مطمئن شوید که فروشگاه، شبکه اجتماعی یا صفحه شما در یک بازار بزرگ یک باکس دریافت کننده ایمیل دارد تا بتوانید آدرس های ایمیل بازدید کنندگان فروشگاه خود را بدست آورید. شما همچنین باید آدرس ایمیل هر مشتری که خریدی انجام می دهد را دریافت کنید. این به شما فرصت عالی برای ری تارگت کردن آن ها با پیشنهادات جدید یا محصولاتی که فکر می کنید ممکن است دوست داشته باشند می دهد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کمپین های ایمیل مارکتینگ به زمان آماده سازی و راه اندازی بیشتری نیاز دارند. آن ها برای فروشگاه هایی که راه اندازی شده و آماده هستند بهتر جواب می دهند. اگر تازه شروع به فروش آنلاین کرده اید، ایجاد گروه مخاطبان با استفاده از بلاگ نویسی، سئو و شبکه های اجتماعی ایده بهتری است.

منبع: https://www.websitebuilderexpert.com/building-online-stores/how-to-sell-online/

جمع بندی

زمانی که می خواهید فروش آنلاین را یاد بگیرید، این که بدانید از کجا شروع کنید می تواند سخت باشد. در این مقاله ما به شما محبوب ترین و موثرترین شیوه های فروش محصول به صورت آنلاین را نشان دادیم. بیایید نگاهی به مراحلی که پوشش دادیم به صورت خلاصه داشته باشیم تا مطمئن شویم که شما اولین قدم های خود برای پول درآوردن از فضای آنلاین و اینترنت را با قدرت برخواهید داشت.

  1. نحوه فروش آنلاین را انتخاب کنید: فرقی نمی کند که پلتفرم خود را بازاریابی می کنید یا با استفاده از یک بازار بزرگ می فروشید، تصمیم گیری اولین قدم است.
  2. استراتژی آنلاین خود را تعیین کنید: مشتریان شما چه کسانی هستند و چطور می توانند شما را پیدا کنند؟
  3. محصولاتی که آنلاین می فروشید را انتخاب کنید: تقاضا، منبع و انبارهای لازم را بررسی کنید و محصولاتی را به مشتریان ارائه دهید که عاشقشان خواهند شد.
  4. چک لیست ما را دنبال کنید: تا مطمئن شوید که بخش هایی مانند ارسال و تحویل محصول و شیوه های پرداختی پوشش داده شده باشند.
  5. شروع به بازاریابی کنید: حال که همه چیز سر جای خود است، وقتش رسیده که به مشتریان نشان دهید چه چیزی در چنته دارید!

111
16 آذر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22279
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

7636
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6531
27 آذر 1398