سئو اینستاگرام : 7 ابزار و نکته برای افزایش فالوور و بالا آمدن در اکسپلور

سئو

..سئو اینستاگرام : 7 ابزار و نکته برای افزایش فالوور و بالا آمدن در اکسپلور..
سئو

سئو اینستاگرام : 7 ابزار و نکته برای افزایش فالوور و بالا آمدن در اکسپلور

سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام راه حل اصلی بالا آمدن در اکسپلور و افزایش فالور است. آیا سئو اینستاگرام واقعا وجود دارد؟ چگونه میتوان با سئو اینستاگرام پیشرفت کرد؟

امروزه اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی اصلی برای تجارت است. بیش از 1 میلیارد کاربر هر ماه این پلتفرم را بررسی می کنند و 88 درصد از آنها از پروفایل های اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند . به همین دلیل است که بهینه سازی پیج اینستاگرام یک استراتژی قوی سئو نیاز دارد تا افزایش عملکرد کسب و کارتان بهبود یابد.

فهرست عناوین

چرا باید از تاکتیک های سئو اینستاگرام استفاده کرد؟

هدف سئو اینستاگرام مانند سایر تکنیک های سئو این است که محتوای خود را با نمایش در نتایج جستجو در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. وقتی از بهینه‌سازی اینستاگرام برای جستجو صحبت می‌کنیم منظورمان جستجو در داخل اپلیکیشن از طریق هشتگ‌ها و کلمات کلیدی است. تکنیک‌های سئوی اینستاگرام شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط برای هشتگ‌ها، مراقبت از متن های اینستاگرام و بهینه‌سازی پیج اینستاگرام شماست.

چرا باید از تاکتیک های سئو اینستاگرام استفاده کرد؟

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم به شدت به کلمات کلیدی (به شکل هشتگ اینستاگرام) برای جستجو متکی است. در نظر گرفتن کلمات کلیدی به عنوان هشتگ و اینستاگرام به عنوان یک پلت فرم جستجو می تواند دیدگاه جدیدی و نکات مفیدی برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام به شما بدهد.

شاید استراتژی سئو اینستاگرام هنوز بخشی از برنامه بازاریابی اینستاگرام شما نباشد، اما احتمالاً یک استراتژی هشتگ دارید.

علاوه بر این، اخیراً اینستاگرام  شروع به آزمایش گزینه جستجوی جدید در بین کاربران چندین کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و بریتانیا کرده است. افراد این کشورها می توانند از کلمات کلیدی اینستاگرام برای جستجو استفاده کنند، نه فقط از هشتگ ها.

قبلاً، اگر کلمات کلیدی را در نوار جستجوی اینستاگرام قرار می دادید، می توانستید حساب های اینستاگرام را با نام اینستاگرام، نام کاربری یا بیو پیدا کنید که با کلمات کلیدی هدف شما مطابقت داشته باشد.

جستجوی اینستاگرام بر اساس نام کاربری یا کلمات کلیدی

قبلا اگر در کشور های فوق نبودید و در اینستاگرام با نام کاربری و کلمات کلیدی جستجو می کردید قادر به دیدن پست های حاوی کلمات کلیدی نبودید اما اکنون افراد در همه کشور ها می توانند پست های اینستاگرامی را پیدا کنند که حاوی کلمات کلیدی آنها باشد.

هدف از سئوی اینستاگرام افزایش قابلیت کشف شما از طریق نتایج جستجو و سایر ویژگی های اینستاگرام مانند فید اینستاگرام یا تب Explore است. به همین دلیل هنگاام بهینه سازی اینستاگرام باید کلیدواژه هایی را که در پروفایل و پست های خود استفاده می کنید، را وارد کنید. پروفایل اینستاگرام شما به طور کلی، ویژگی های خاص مانند حلقه ها و استوری های اینستاگرام را هدف قرار می دهد.

در این مقاله، تمام تاکتیک‌ها و نکات ممکن در سئو اینستاگرام را بررسی می‌کنیم و ابزارهایی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانند به بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام شما کمک کنند.

نکات و ترفندهای سئو اینستاگرام

طبق گفته اینستاگرام، هنگام تصمیم‌گیری اینکه چه محتوایی در جستجو نشان داده شود، فاکتورهای مختلفی از جمله نوع محتوا، زیرنویس‌ها، زمان ارسال و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. همچنین از یادگیری ماشینی برای «پیدا کردن محتوا با بالاترین کیفیت مرتبط با شما» استفاده می‌کند.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام وجود دارد:

• مطمئن شوید که دسته و بیو اینستاگرام شما شامل تمام کلمات کلیدی مرتبط است. البته، در بیشتر موارد، نام تجاری و بیوگرافی شما باید شامل کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط با پروفایل شما باشد.

• توضیحی را بنویسید که دارای کلمات کلیدی باشد که مردم احتمالاً هنگام جستجوی محصولی مانند شما از آنها استفاده می‌کنند. اینستاگرام هنگام انتخاب پست های شما از نتایج جستجو و برگه کاوش، زیرنویس ها را در نظر می گیرد.

• از هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید. همان منطقی را که در جستجوی کلمات کلیدی دارید در استراتژی هشتگ خود اعمال کنید: در مورد تعداد دفعات استفاده از آنها تحقیق کنید و سودآورترین را انتخاب کنید.

• هنگام آپلود پست، متن جایگزین اینستاگرام خود را از طریق تنظیمات پیشرفته اضافه کنید.

• حس مشارکت افراد را تشویق کنید: محتوای عالی ایجاد کنید، حلقه‌های اینستاگرام را اضافه کنید و پخش زنده انجام دهید. الگوریتم اینستاگرام به حساب هایی که از تمام ویژگی های آن استفاده می کنند، کمک می کند. آیا نمی دانید حلقه های اینستاگرام چیست و چگونه از آنها استفاده کنید؟ در ادامه این مقاله به شما میگوییم.

خوشبختانه، ابزارهای مفیدی در اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می کند تا با این الزامات مطابقت داشته باشید، تجربه کاربری خود را افزایش دهید و از پلتفرم موبایل بهره بیشتری ببرید.

  • جایگاه خود را کشف کنید.
  • انجام نظارت و تجزیه و تحلیل هشتگ؛
  • قرار گرفتن در رادار کاربران تاثیرگذار اینستاگرام;
  • به دست آوردن تجزیه و تحلیل دقیق اینستاگرام؛
  • دنبال کنندگان خود را مدیریت کنید
  • گزارش محبوبیت اینستاگرام را بررسی کنید.

1. ابزار آواریو

همانطور که در بالا ذکر شد، هشتگ ها بخش مهمی از سئو اینستاگرام هستند. Awario برای شما تحقیقات هشتگ انجام می دهد و بهترین هشتگ ها را برای پست های خود به شما ارائه می دهد.

در اصل، Awario یک نرم افزار نظارت بر رسانه های اجتماعی است که کلمات کلیدی و ترکیب کلمات کلیدی شما را به صورت آنلاین جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. می توان از آن به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای نظارت بر برند خود یا رقبای خود استفاده کرد.

برای دیدن موارد زیر می توانید از Awario استفاده کنید:

چند بار نام تجاری شما در اینستاگرام ذکر شده است.

مخاطبان اینستاگرام شما چه کسانی هستند (سن، جنسیت، زبان هایی که استفاده می کنند).

چه هشتگ ها و کلمات کلیدی با برند شما مرتبط هستند؟

چگونه مردم در مورد برند شما در اینستاگرام صحبت می کنند (مثبت یا منفی).

ابزار آواریو

شما می توانید همین کار را برای رقبای خود انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام برند خود (یا نام تجاری آنها) را به عنوان کلمات کلیدی در Awario اضافه کنید و این ابزار هر پست اینستاگرامی را که نام تجاری شما را ذکر می کند پیدا کرده و آن را تجزیه و تحلیل می کند.

اگر می خواهید از Awario برای تحقیق در مورد هشتگ استفاده کنید، می توانید هشتگ خود را به عنوان یک کلمه کلیدی اضافه کنید و ببینید چند بار از آن استفاده شده است، کدام حساب ها از آن استفاده کرده اند و هشتگ هایی که بیشتر به همراه هشتگ شما استفاده می شود کدام هستند.

اساسا، شما می توانید یک استراتژی کامل اینستاگرام برای هشتگ های خود را برنامه ریزی کنید و با این ابزار به تجزیه و تحلیل های حیاتی اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر آن، Awario قادر به شناسایی اینفلوئنسرها و رتبه بندی آنها بر اساس محبوبیت است، بنابراین این یک ابزار عالی بازاریابی تأثیرگذار در اینستاگرام است.

Awario یک ابزار رایگان اینستاگرام نیست، اما یک آزمایش 7 روزه رایگان ارائه می دهد، بنابراین می توانید قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در آن، آن را آزمایش کنید. قیمت از 24 دلار در ماه شروع می شود.

2. Iconoquare

Iconosquare (قبلا Statigram )  یک رابط وب جالب دیگر برای اینستاگرام است. عمدتاً به دلیل آماری که ارائه می دهد در بین کاربران محبوب است.

وقتی وارد سیستم می شوید، آخرین عکس هایی را که دوستانتان آپلود کرده اند خواهید دید.

 Iconoquare

می‌توانید همه عکس‌ها را هم‌زمان مشاهده کنید یا می‌توانید با کلیک بر روی نماد دایره گروه‌هایی از دوستان خود را در آنجا ایجاد کنید . سپس گروه ها به عنوان گزینه های فیلتر در فید اصلی شما کار خواهند کرد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که فید خبری خود را شلوغ کنید و فقط تصاویر مورد نیاز خود را مشاهده کنید.

Statigram شاید بزرگترین مجموعه از گزینه ها را برای تعامل با دنبال کنندگان شما ارائه دهد . اگر روی هر عکسی کلیک کنید، می توانید آن را لایک یا نظر دهید و همچنین آن تصویر را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

به تب Statistics بروید و یک نمای کلی از فعالیت اینستاگرام خود به همراه اطلاعات مربوط به هر فعالیتی در هفت روز گذشته را مشاهده خواهید کرد.

 Iconoquare

در قسمت سمت چپ پنجره می توانید یک منوی پیمایش پیدا کنید

  • آمار ماهانه در حال چرخش؛
  • محتوای شما از اولین بارگذاری شروع می شود.
 Iconoquare

در حال حاضر Iconosquare پیشرفته ترین داده های تحلیلی را برای اینستاگرام در بازار ارائه می دهد! با این برنامه می توانید یاد بگیرید:

  • درگیرترین دنبال کنندگان شما؛
  • بیشترین لایک و کامنت شما;
  • طول عمر متوسط ​​رسانه شما؛
  • تراکم ارسال شما؛
  • آمار استفاده از فیلتر.
  • جغرافیای عکس های شما؛
  • بهترین زمان برای ارسال پست؛

این داده های ارزشمندی برای شکل دادن به یک استراتژی تبلیغاتی کارآمد در اینستاگرام است!علاوه بر این، Iconoscquare به  شما امکان می دهد عکس های فوری از آمار اینستاگرام خود را دریافت کنید تا با جامعه IG خود به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای افزایش تعامل با دنبال کنندگان شما و محکم کردن پیوندها با شبکه شما است.

و در نهایت، این برنامه به شما امکان می دهد مکاتبات خود را با دنبال کنندگان خود مدیریت کنید. Iconosquare  یکی از معدود اپلیکیشن هایی است که به شما امکان ارسال پیام خصوصی به سایر کاربران اینستاگرام را می دهد.

3. Unfollowgram فالوگرام

Unfollowgram یک برنامه بسیار اساسی مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد فالوورهای اینستاگرام خود را مدیریت کنید .

همانطور که می دانید، در اینستاگرام برای فالو/آنفالو کردن هر کاربر باید به پروفایل آنها مراجعه کنید. اما با کمک Unfollowgram می توانید لیست دوستان خود را پاک کنید و همه کاربرانی را که با آنها ارتباطی ندارید با کلیک ماوس حذف کنید.

همچنین، می‌توانید از Unfollowgram برای راه‌اندازی ارتباطات متقابل و گزارش کاربران سوءاستفاده‌کننده استفاده کنید.

رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است. هنگامی که وارد شوید، خواهید دید:

  • دنبال کنندگان شما؛
  • افرادی که شما آنها را دنبال می کنید؛
  • افرادی که شما آنها را دنبال می کنید ولی آنها شما را دنبال نمی کنند.
  • افرادی که شما را دنبال می کنند اما شما آنها را دنبال نمی کنید.
Unfollowgram فالوگرام

4. فالوگرام

پس از ورود به حساب کاربری اینستاگرام ، به داشبورد پر از آخرین عکس‌های دوستانتان همراه با آمار سریع حسابتان خواهید رسید.

فالوگرام

با کلیک بر روی یک تصویر می توانید آن را لایک کنید یا نظر خود را بنویسید. علاوه بر این، می توانید تصویر را در فیس بوک، توییتر، پینترست به اشتراک بگذارید یا کد آن را در وب سایت یا وبلاگ خود جاسازی کنید.

گزینه جالب دیگری که Followgram ارائه می دهد، ذخیره عکس هایی است که دوست دارید در آلبوم های خصوصی خود قرار دهید

این برنامه نه تنها یک رابط عمومی را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه یک آدرس وب اختصاصی نیز ایجاد می کند  (به اصطلاح  URL vanity ). این به شما امکان می دهد عکس های اینستاگرام خود را با دیگران خارج از برنامه تلفن همراه به اشتراک بگذارید.

در مورد گزینه های جستجو ، آنها به اندازه Gramfeed پیشرفته نیستند . با این حال، این برنامه به شما امکان می دهد جستجوی کاربران و عکس ها را انجام دهید:

فالوگرام

نمایه عمومی فالوگرام همچنین شامل یک فید RSS و همچنین یک کد QR است . این به شما امکان می‌دهد دانلود کنید، به اشتراک بگذارید (در وب‌سایت/وبلاگ خود) یا افراد را به نمایه عمومی فالوگرام خود هدایت کنید.

فالوگرام

در مورد آمار اینستاگرام ، فالوگرام انواع مختلفی از داده ها را برای کاربران رایگان و پولی فراهم می کند. با حساب رایگان می توانید برخی از آمارهای اولیه در مورد عکس ها، دنبال کردن و تعامل خود را مشاهده کنید.

اما برای استفاده از پیمایش گسترده و مرور بر اساس برچسب‌های برتر، فیلترهای برتر، مکان‌های برتر، باید به حساب پولی ارتقا دهید.

همچنین، کاربران پولی این امکان را دارند که آرشیو عکس های خود را به صورت ماهانه دانلود کنند، به سایر کاربران اینستاگرام پیام ارسال کنند، هر نوع تبلیغاتی را از پروفایل خود حذف کنند، به API فالوگرام دسترسی داشته باشند و از برخی امتیازات دیگر برخوردار شوند.

به طور خلاصه، فالوگرام ابزاری عالی برای مدیریت محتوای اینستاگرام، افزایش فالو و تجزیه و تحلیل آمار اینستاگرام است. با این حال، برخی از عملکردهای مهم فقط به صورت پولی در دسترس کاربران است.

5. اینستافی

Instafy یک برنامه تلفن همراه رایگان (در دسترس برای iPad®، iPhone®، و iPod touch® ) است که به شما امکان می‌دهد میزان محبوبیت عکس‌های اینستاگرام خود را بررسی کنید.

اینستافی

مزیت اصلی این برنامه این است که به شما امکان می دهد به سرعت آمار اولیه اینستاگرام را مستقیماً از دستگاه تلفن همراه خود بررسی کنید.

هنگامی که با اطلاعات کاربری اینستاگرام خود ثبت نام کردید ، عکس پروفایل، تعداد عکس ها، فالوورها و اکانت هایی را که دنبال می کنید مشاهده خواهید کرد.

می توانید آمار خود را از روزی که به Instafy پیوستید مشاهده کنید . افسوس، اما هیچ گزینه ای وجود ندارد که بتوانید تاریخ شروع را تنظیم کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که گزارش را در زمان دیگری ایجاد کنید.

برای مشاهده آمار دقیق تر، روی دکمه Instafy کلیک کنید . بنابراین شما با 3 گزینه به منو خواهید رسید: Badges، Collage و Facebook Cover .

اینستافی

هنگامی که گزارش کوتاه زیبای شما تولید شد، می توانید آن را در فیس بوک یا از طریق توییتر به اشتراک بگذارید. بنابراین توجه بیشتری را به حساب اینستاگرام خود جلب خواهید کرد و به طور بالقوه می توانید فالوورهای جدید بیشتری را جذب کنید.

در ویژگی کلاژ می توانید یک ترکیب عکس از بهترین تصاویر خود ایجاد کنید. پس از اتمام، همچنین می توانید در اکثر شبکه های اجتماعی محبوب به اشتراک بگذارید.

و در نهایت، اگر کلاژی از محبوب ترین تصاویر خود بسازید و از آن به عنوان عکس کاور فیس بوک استفاده کنید، می توانید در معرض دید بیشتری برای اینستاگرام خود قرار بگیرید. فیس بوک پوشش ویژگی اجازه می دهد تا شما به راحتی انجام دهد.

اینستافی

بله، Instafy به اندازه بسیاری از ابزارهای دیگر اینستاگرام قدرتمند نیست، با این حال، به شما امکان می دهد تا آمار اولیه محبوبیت و تعامل اینستاگرام خود را مستقیماً از دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید.

6. INK361

Ink361 یک رابط وب رایگان است که به شما امکان می دهد انواع محتوای اینستاگرام را مشاهده کنید و با سایر کاربران پلت فرم تلفن همراه تعامل داشته باشید.

پس از ورود، فید اصلی اینستاگرام خود را خواهید دید. در زیر هر عکس می توانید ببینید که آن عکس چند لایک و کامنت دارد و چند نفر در آن تگ شده اند. با کلیک بر روی یک عکس، می توانید نظر بدهید، آن را لایک کنید، آن تصویر را به آلبوم های خود اضافه کنید یا در وب سایت یا وبلاگ خود جاسازی کنید.

علاوه بر رابط منظم و منظم Ink361 می‌تواند توانایی‌های اشتراک‌گذاری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. می‌توانید هم محتوای خود و هم محتوای دنبال‌کنندگانتان را در طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند: Facebook، Twitter، VK.Com، Pinterest و StubmleUpon به اشتراک بگذارید .

INK361

برای اشتراک‌گذاری تصاویر، کافی است نشانگر را روی یک عکس نگه دارید و یک وب‌سایت اجتماعی را برای ارسال آن انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد تا در معرض دید بیشتری برای تصاویر خود قرار بگیرید و همچنین به ایجاد فالوورهای خود کمک کنید.

همچنین، از آنجایی که Ink361 به شما امکان می دهد حداکثر اطلاعات کامل را در مورد هر کاربر دریافت کنید، ابزاری عالی برای ایجاد روابط در اینستاگرام است . با کلیک بر روی نام هر کاربر، می‌توانید مشخصات او را با جزئیات بررسی کنید: بررسی کنید چه تعداد دنبال‌کننده دارند، چه مقدار محتوای ارسال می‌کنند، ایمیل و آدرس وب‌سایت‌شان را بیاموزید (اگر این اطلاعات را ارائه کنند. بنابراین می‌توانید به راحتی بفهمید چه کسی را دنبال خواهید کرد. و دنبال کنید، که می توانید با آنها روابطی ایجاد کنید (مثلاً لینک بسازید ) در خارج از اینستاگرام و غیره.

INK361

مانند Gramfeed، Ink361 لیستی از محبوب ترین کاربران در یک جایگاه خاص را در اختیار شما قرار می دهد. به منوی محبوب بروید تا محبوب‌ترین افراد و برندها، برچسب‌ها، فیلترها، آلبوم‌ها و کاربران برجسته را پیدا کنید.

INK361

وب سایت رسمی Ink361 همچنین دارای یک بخش Marketplace است که در آن می توانید لوازم جانبی عکس را برای تلفن هوشمند خود خریداری کنید یا حتی چاپ های مختلف از تصاویر اینستاگرام مورد علاقه خود را سفارش دهید.

به عنوان یک امتیاز، INK361 یک وبلاگ تخصصی عالی دارد. به چندین بخش تقسیم می شود که به موارد زیر اختصاص دارد:

  • آموزش اینستاگرام;
  • اخبار اس ام اس;
  • بررسی اپلیکیشن های موبایل؛
  • اخبار ;
  • پیشنهادهای ویژه؛
INK361

با ایجاد تعادل، Ink361 یک ابزار عالی برای مدیریت محتوای اینستاگرام و ایجاد مخاطب است. 

بدون شک اینستاگرام یک پلتفرم موبایل عالی برای تجارت است. و این 6 برنامه تکمیلی به شما کمک می کند تا برنامه را به قدرتمندترین ابزار برای مدیریت محتوای بصری خود تبدیل کنید.

* * * * *

آیا تا به حال از هیچ یک از برنامه ها استفاده کرده اید؟ آیا ابزار دیگری می شناسید که بتواند محتوای اینستاگرام شما را مدیریت کند؟

تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

Rate this post

113
2021-12-03 11:57:09
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23689
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10051
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

9178
27 آذر 1398