سئو تکنیکال چیست ؟ آموزش سئو فنی technical seo

سئو

..سئو تکنیکال چیست ؟ آموزش سئو فنی technical seo..
سئو

سئو تکنیکال چیست ؟ آموزش سئو فنی technical seo

سئوی فنی یا تکنیکال (technical seo) یکی از مراحل مهم سئو است که بصورت کاملا اختصاصی روی بهینه سازی ساختار فنی سایت تمرکز دارد . در حقیقت ،اگر مشکلی در سئو فنی شما وجود داشته باشد ، هیچ یک از تلاشهای شما در زمینه سئو داخلی انتظاراتتان را برآورده نخواهد کرد .

در این مقاله قصد داریم چک لیستی از بهترین روش های انجام سئو تکنیکال را توضیح بدم .

۱-دامنه خود را مشخص کنید

هنگام راه اندازی وب سایت یا وبلاگ تان باید دامنه موردنظرتان را مشخص کنید .یک وب سایت بطور پیش فرض با www یا بدون www در مقابل نام دامنه قابل دسترسی است . بعنوان مثال اگر دامنه شما seorooz.net باشد

می توانید به وب سایت از طریق https://www.seorooz.net و  https://seorooz.net  ) ) دسترسی داشته باشید .

این امر شاید برای کاربران طبیعی باشد ، اما موتورهای جستجو را کمی گیج می کند زیرا از نظر آنها این دو وب سایت کاملا جدا از هم هستند .

بنابراین ممکن است با مشکل ایندکس شدن ، محتوای تکراری و درنتیجه از دست دادن رتبه در نتایج جستجو روبرو شوید .

برای حل این مشکل باید دامنه موردنظر خود را تنظیم کنید و موتورهای جستجو را از انتخاب خود مطلع سازید .

 آدرس سایت با www یا بدون www؟

یکی از سوالات متداول این است که آیا در ادرس سایت از www در دامنه خود استفاده کنند یا خیر؟

درحقیقت ، هیچ تفاوتی چشمگیری وجود ندارد .این یک موضوع شخصی است . آنچه اهمیت دارد این است که موتورهای جستجو را از انتخاب خود مطلع سازید و سعی کنید همیشه در طول عمر وب سایت تان این آدرس را ثابت نگه دارید .

اگر  به هر دلیلی مجبور به تغییر ادرس دامنه خود شدید ، می توانید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید تا بین فرمت های مختلف جابجا شود .اما این روش توصیه نمی شود زیرا ریسک انتقال دامنه وجود دارد

 

۲-بهینه سازی Robots .txt

Robots.txt یک فایل متنی است که در فهرست اصلی وب سایت تان قرار دارد . با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد.

قالب این فایل بسیار ساده است و دربیشتر موارد لازم نیست تغییراتی در آن انجام شود .

نکته مهم این است که مطمئن شوید بخش مهمی از سایت تان از طریق Robots.txt مسدود نشده باشد .

 

۳-ساختار URL خود را بهینه سازی کنید

در بهینه سازی ساختار URL وب سایت تان موارد زیر را رعایت کنید:

  • کوتاه بودن URL
  • خوانا بودن
  • استفاده کردن از کاراکترهای مجاز (این کاراکترها شامل  اعداد ۹-۰ ، حروف A-Z ، a-z  و کاراکترهای خاص ! ، () ، * ، + ، – ، $ می‌شوند.)
  • استفاده نکردن از URL ها با محتوای یکسان

اگر از WordPress بعنوان CMS استفاده می کنید ، احتمالا متوجه شده اید هنگامیکه پست جدید ایجاد می کنید ، وردپرس عنوان شما را می گیرد و URL را ایجاد می کند .بعنوان مثال ، اگر عنوان شما “۱۰تکنیک برتر سئو برای مبتدیان” باشد ، آدرسی که وردپرس ایجاد می کند به این شکل خواهد بود :

http://wwwSeorooz.net/10-technical-seo-best-practices-for-beginners.

این آدرس خیلی هم بد نیست اما می تواند کوتاهتر از این باشد تا از نظر سئو هدفمنتر و آسان تر به خاطر سپرده شود .

http://www.Seorooz.net/technical-seo

 

همانطور که درباره تغییر دامنه توضیح دادیم ، اگر قصد دارید ساختار لینک دائمی تان را تغییر دهید می توانید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید .

 

۴-پیمایش و ساختارسایت

ساختار سایت یکی از عوامل مهم در سئو می باشد .بطور یقین کاربران می خواهند مدت بیشتری در وب سایت توقف کنند و چیزهایی که به دنبالش هستند را سریعتر پیدا کنند .از طرف دیگر موتورهای جستجو هم باید بتوانند وب سایت را راحت تر درک و فهرست بندی کنند .

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که وب مستران انجام می دهند این است که در زمان بهینه سازی سایت شان پیمایش و ساختار سایت را نادیده می گیرند و در نهایت به سئو سایت شان آسیب می زنند .

مثلا صفحات بایگانی سایت شان را از کاربران پنهان می کنند و کلیه محتواها را در یک دسته قرار می دهند .

در گذشته تصور می شد صفحات بایگانی یا صفحات چند دسته ای می توانند به سئو سایت لطمه بزنند اما درحقیقت  این یک روش بد در سئو است .

گوگل در زمان ارزیابی یک صفحه خاص ، ساختار کلی یک سایت را در نظر میگیرد و این مسئله ای است که نباید از آن غافل شوید .

البته صفحات دسته بندی شما باید بهینه شود .علاوه بر این ، همانطور که در اعلامیه های گوگل آمده است ، ساختار تعریف شده به مدیران وب سایت کمک می کند تا محتوای مهم یک وب سایت را به گوگل یادآوری کنند .این موضوع در رتبه بندی بسیار موثر است .

 

۵-منوهای Breadcrumb را اضافه کنید

ناوبری Breadcrumb اصطلاحی است که برای توصیف یک فهرست پیمایش سلسله مراتبی به عنوان دنباله ای از لینک به کار می رود. این اغلب به عنوان یک ناوبری ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد که به کاربران امکان می دهد در سلسله مراتب لینک بالا و پایین بروند.

 

لینک های ناوبری Breadcrumb با منوی پیمایس پیش فرض در وردپرس متفاوت است.

 

هدف از Breadcrumb ساخت یک مسیر کاربر است تا کاربران بتوانند به وسیله آن در سایت حرکت کنند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند سلسله مراتب لینک ها را در یک صفحه وب درک کنند که در کل میزان کلیک را برای سایت شما افزایش می دهد.

 

۶-مارک آپ داده های ساختار یافته و سئو

 

داده های ساختار یافته در چندسال اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است زیرا در نتایج جستجو به شدت مورد استفاده قرار میگیرد.

داده های ساختار یافته چه هستند ؟

داده های ساختار یافته به کدهایی گفته می شود که دارای فرمت مشخصی هستند و به گونه ای نوشته می شوند که قابل درک برای موتورهای جستجو باشند. موتورهای جستجو این داده ها را خوانده و از آنها در نمایش نتایج جستجو بهره می برند.

ارتباط داده های ساختاریافته با سئو تکنیکال چیست؟

همانطور که گفتیم داده های ساختار یافته به محتوای یک وب سایت مربوط می شوند اما بخشی از سئو فنی هستند زیرا برای بدست آوردن آن باید کد را به وب سایت اضافه کنید . معمولا اینکار را فقط یکبار انجام می دهید و دیگر لازم نیست تغییرات دیگری اعمال کنید .

بعنوان مثال ، در مورد breadcrumb ها باید یکبار داده های ساختار یافته تان را پیکربندی کنید و دیگر نیازی به انجام کارهای دیگر نیست .

در مورد مقالات نیز همینطور است . هنگامیکه تعریف داده های ساختاریافته صحیح را به CMS اضافه می کنید ، بطور خودکار برای محتوای جدید اعمال می شود .

 

مزیت استفاده از داده های ساختار یافته چیست ؟

داده ساختار یافته نوعی المان نشانه گذاری روی صفحات است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد اطلاعات موجود در وب سایت شما را بهتر درک کنند. موتورهای جستجو از این اطلاعات برای بهبود نتایج جستجو موضوع مرتبط با کسب و کار شما استفاده می کنند

 

۷-تگ های های کنونیکال تان را بررسی کنید

 

هر صفحه از وب سایت تان باید تگ کنونیکال داشته باشد .این تگ با اضافه کردن یک کد در بخش HEAD صفحات شما ایجاد می شود .

 

تگ کنونیکال چیست؟

تگ Canonical راهی برای کمک به گوگل جهت تشخیص برترین مطلب، میان مطالبی است که از شباهت زیادی نسبت به یکدیگر دارند. به بیان ساده تر، زمانی که تگ Canonical یا تگ کنونیکال (همان کد معروف Rel=Canonical) در یک صفحه قرار می‌گیرد، گوگل به آدرسی که این تگ در آن وارد شده است، اهمیت بیشتری می‌دهد و مسلماً آن صفحه را در نتایج جستجو ایندکس می‌کند.

 

برای مثال تصور کنید که در یک فروشگاه اینترنتی، کالاها در صفحات مختلف بر اساس معیارهایی نظیر حروف الفبا، ارزان‌ترین، گران‌ترین، نام برند و … دسته‌بندی شده‌اند، اما مهم‌ترین دسته مربوط به پرفروش‌ترین کالاها است که در نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

 

با این وصف، با صفحاتی مواجه‌ایم که از لحاظ محتوا شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما دارای آدرس‌های متفاوتی هستند و در حالت عادی ممکن است که موتورهای جستجو در تشخیص صفحه مطلوب ما کمی دچار مشکل شوند و آدرس دیگری را به‌عنوان صفحه اصلی ایندکس کنند. در مواقع چه چاره‌ای به ذهنتان می‌رسد؟

 

بهترین راه، استفاده از تگ Canonical برای نمایش ارجحیت یکی از آدرس‌هاست، به ‌طوری ‌که دیگر آدرس‌ها از نتایج جستجو حذف شده و تنها صفحه‌ای با دسته‌بندی پرفروش‌ترین‌ها در لیست نتایج ایندکس شود.

 

۸-صفحه ۴۰۴ خود را بهینه سازی کنید

خطای ۴۰۴ بیانگر این است که صفحه وب پیدا نشده است. هرچند بر خلاف سایر خطاها آنها معمولا بر روی صفحات اختصاصی نمایش داده میشوند؛ با یک صفحه خطای ۴۰۴ شخصی‌سازی و بهینه سازی شده شما میتوانید بازدید کنندگان را به مسیر درست برگردانید.

 

ویژگی های صفحه ۴۰۴ بهینه سازی شده

یک صفحه بهینه سازی شده باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • همان ساختار و منوهای ناوبری را که وب سایت تان دارد ، داشته باشد
  • به بازدیدکنندگان بصورت دوستانه بگوید که صفحه مورنظرشان در دسترس نیست
  • گزینه های دیگری را در اختیار بازدیدکنندگان بگذارید( صفحات مرتبط دیگر را پیشنهاد دهد)
  • براحتی بتواند کاربر را به صفحه قبلی ، صفحه اصلی یا سایر صفحات مهم برگرداند. .

 

چگونه صفحه ۴۰۴ تان را بررسی کنید؟

بررسی کردن صفحات ۴۰۴ بسیار آسان است . تنها کافی است که مرورگر را باز کنید و آدرسی که وجود ندارد را در وب سایت تان تایپ کنید . صفحه ۴۰۴ همان چیزی است که در مرورگر نشان داده خواهد شد .

بهتر است وقط خود را صرف بهینه سازی صفحه ۴۰۴ خود نکنید. فقط مطمئن شوید که زمانیکه صفحه ای پیدا نمی شود یک صفحه ۴۰۴ سفارشی را بر می گرداند .

 

۹-نقشه ی سایت XML تان را بهینه سازی کنید

 

یکی از عناصر مهم سئو فنی ، بهینه سازی نقشه سایت XML است . نقشه سایت XML یک فایل XML است که کلیه صفحات یا پست های موجود در وب سایت تان را نشان می دهد . علاوه بر این ، شامل تاریخ انتشار و آخرین تاریخ به روز شده است .

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML بعنوان یک راهنما در زمان خزش وب سایت استفاده می کنند .

 چگونه  نقشه سایت XML را بهینه سازی کنید ؟

بهینه سازی نقشه سایت بسیار ساده است . فقط صفحات مهم سایت را در نقشه سایت خود وارد کنید .در بیشتر موارد ، این صفحات پست ها و دسته بندی هایتان است .

در صفحات تگ نقشه سایت تان ، صفحات نویسنده یا صفحات دیگری که بطور خاص حاوی محتوای اصلی نیستند را قرار ندهید .

 

۱۰-با فعال کردن S S L ، سایت تان را به H T T P S  تغییر دهید

یکی از موارد مهم در اینترنت مسئله امنیت است و HTTPS یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی است که  باعث اعتماد بیشتر کاربران به وب سایت شما نیز می شود .

هنگامیکه گواهینامه SSL را نصب می کنید ، کاربران می توانند از طریق https ( نه http) به سایت تان دسترسی پیدا کنند .این نشان می دهد که تمام اطلاعات منتقل شده بین وب سایت و سرور شما (مانند نام کاربری ، گذرواژه ها ، اطلاعات شخصی و..) رمزگذاری شده است .

در گذشته ، گذرنامه SSL برای وب سایت های تجاری اهمیت داشت اما اکنون هر وب سایتی در اینترنت باید دارای SSL باشد .

اگر گواهینامه SSL را نصب نکرده اید ابتدا باید از هاستینگ خود بخواهید که SSL را در حساب کاربری تان فعال کند و سپس برای فعال کردن SSL در وب سایت وردپرسی تان از منو تنظیمات در پیشخوان وردپرس به بخش همگانی بروید سپس آدرس سایت را که در بخشهای نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) نمایش داده میشود به همراه https وارد کنید. با اینکار به وردپرس میفهمانیم که پروتکل سایت از http به https تبدیل شده است.

 

۹-سرعت سایت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه بندی یک سایت ، سرعت بارگذاری آن سایت است . طبق اعلامیه های گوگل وب سایت هایی که سرعت بهتری دارند در مقایسه با وب سایت هایی با سرعت کند ، عملکرد بهتری دارند .

سرعت سایت مربوط به سئو فنی سایت است و برای بدست آوردن نتایج بهتر باید در سایت تان و زیرساخت های آن تغییراتی ایجاد کنید .

برای شروع می توانید از یکی از ابزارهای       

 google page speed insights, Pingdom   یا google mobile speed برای بررسی سرعت سایت تان استفاده کنید .

این ابزارها توصیه هایی برای بهبود سرعت سایت تان در اختیار سایت تان قرار می دهد .اما همانطور که قبلا گفتیم سرعت سایت یک مسئله فنی است و شاید مجبور شوید برای اصلاح آن از یک وب مستر کمک بگیرید .

با این حال ، برای اینکه سایت تان با سرعت بارگذاری کند می توان کارهای زیر را انجام داد :

 برای استفاده از سیستم عامل ۶۴بیتی ، سرور خود را ارتقا دهید

به ­< PHP 7.2 ارتقا پیدا کنید . این در مقایسه با PHP 5.2 پیشرفت چشمگیرتری در سرعت سایت تان می دهد .

اندازه تصاویرتان را بهینه کنید .برای این کار ابزارهایی وجود دارد که بدون لطمه زدن به کیفیت تصاویر ، اندازه شان را بهینه می کند .

تا جاییکه امکان دارد از افزونه های کمتری استفاده کنید .

نسخه وردپرس و افزونه های تان را به روز رسانی کنید .

از تم های پیش ساخته سنگین استفاده نکنید. این تم ها کدهای زیادی را اضافه می کنند که ضرورتی ندارد .بهتر است روی یک تِم که سفارشی ساخته شده است هزینه کنید .

فایل های CSS و JS را بهینه سازی کنید .

برای ارائه صفحات کچینگ شده به کاربران تان از افزونه کچینگ استفاده کنید .

اسکریپت های بیش از حد به HEAD وب سایت تان اضافه نکنید .

از بارگذاری ناهمزمان جاوا اسکریپ استفاده کنید .  

 

 ۱۱-موبایل فرندلی

این روزها با افزایش کاربران اینترنتی موبایلی ، داشتن یک وب سایت موبایل فرندلی یکی از ضرورت ها بشمار می رود . الگوریتم mobile friendly تنها بر نتایج جستجو که توسط موبایل انجام می‌شود تأثیر دارد.

 با آپدیتی که برای الگوریتم موبایل فرندلی گوگل انجام شد سایت های که متناسب با موبایل نباشند جایگاه خود را در رتبه‌بندی گوگل از دست خواهند داد و بر عکس سایت های که در بر اساس موبایل فرندلی بودن طراحی‌شده‌اند جایگاه بالاتری در موتور جستجو گوگل کسب خواهند کرد. در نتیجه سایت های که به صورت mobile friendly طراحی نشده باشند کاربران خود را از دست خواهند داد.پس سایت خود را ریسپانسیو کنید .

 

در رابطه با موبایل فرندلی و سئو به چه نکاتی باید توجه داشته باشید ؟

محتوای وب سایت موبایلی شما باید همان محتوای نسخه دسک تاپ سایت تان باشد . با معرفی ایندکس موبایل اول ،گوگل ابتدا وب سایت های موبایلی را بر اساس محتوای موبایل رتبه بندی می کند .بنابراین هر محتوایی که روی دسک تاپ دارید باید روی موبایل هم در دسترس باشد .

وب سایت موبایلی تان باید در کمتر از ۶ثانیه بارگذاری شود . شاید نرخ تبدیل تان در موبایل (در مقایسه با نسخه دسک تاپ) پایین باشد که البته طبیعی هم هست .اما این بدان معنا نیست که نباید وب سایت موبایلی تان را بهینه سازی کنید .

از پنجره های پاپ آپ در نسخه موبایلی تان استفاده نکنید .

وب سایت AMP ، نمی تواند جایگذین وب سایت سریع موبایلی شود . حتی اگرصفحات شتاب دهنده موبایل ( Accelerated Mobile Pages) را در سایت تان فعال کرده باشید ، باز هم بایستی یک وب سایت موبایل فرندلی سریع داشته باشید . ایندکس موبایل اول صفحاتAMP را بعنوان جایگذین صفحات موبایل فرندلی درنظر نمی گیرد .

اگر یک سایت رسپانسیو دارید ، احتمالا نیازی نیست نگران ایندکس موبایل اول باشید .اما اگر یک وب سایت موبایلی جدا بر روی یک زیردامنه یا پوشه دارید ، مطمئن شوید که محتواهای دسک تاپ تان در نسخه موبایلی هم وجود دارد .

 

۱۲-از (AMP) استفاده کنید .

شتاب دهنده صفحات موبایل (AMP) مفهوم نسبتا جدیدی است که توسط گوگل به منظور سریعتر کردن وب سایت موبایلی معرفی شد .  

به زبان ساده ، با AMP شما یک نسخه از وب سایت تان را با استفاده از AMP HTML که نسخه کاهش یافته HTML معمولی است ارائه می دهید .

هنگامی که صفحات AMP را برای وب سایت تان ایجاد می کنید ، این صفحات از طریق حافظه پنهان مخصوص گوگل (که سریعتر از صفحات موبایل فرندلی بارگذاری می شود ) ذخیره و در اختیار کاربران قرار داده می شود .

صفحات AMP فقط از طریق نتایج جستجو Google Mobile یا سایر ارائه دهندگان AMP مانند توییتر قابل دسترسی هستند .

نظرات مختلفی درباره استفاده از AMP در بین جامعه سئوکاران وجود دارد .این صفحات مزیت ها و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد .

مهمترین مزیت های AMP :

صفحات موبایلی تان را سریعتر می کند

نرخ کلیک (CTR) تان را بشکل بالقوه ای افزایش می دهد .(از طرف مخاطبین موبایلی )

 

مهم ترین معایب AMP:

  • اجرای آن آسان نیست . حتی در وردپرس فعال کردن افزونه AMP کافی نیست .
  • نمی توان از صفحات AMP برای اهداف بازاریابی ایمیلی استفاده کرد .
  • برای ساختن وب سایت مناسب AMP باید از مشاوره و کمک یک توسعه دهنده بهره بگیرید.
  • تجزیه و تحلیل هایتان ممکن است گیج کننده باشد زیرا باید گزارش ها را از دو وب سایت مختلف( وب سایت معمولی و وب سایت AMP) مورد توجه قرار دهید .

درحال حاضر ، گوگل اعلام کرده است که صفحات AMP هیچ مزیتی برای سئو ندارد( به غیر از سرعت ) اما ممکن است در آینده این موضوع تغییر کند .

 

موضوعات پیشرفته سئو (صفحه بندی سایت یا Pagination  و وب سایت های چند زبانه )

دو مورد آخر لیست سئو تکنیکال شامل صفحه بندی سایت  وب سایت های چندزبانه است .

هر دوی این ایتم ها بسیار فنی هستند و شما باید فقط درصورت اعمال شدن در وب سایت تان ، به آنها بپردازید.

 

۱۳-صفحه بندی سایت (Pagination)

به معنی لینک کردن یک آرشیو دسته بندی موضوعی به یک آرشیو دیگر در یک توالی می باشد که معمولا بر اساس تاریخ مرتب می شوند. در نتیجه اگر شما ۱۰۰ مقاله داشته باشید و هر کدام از دسته بندی ها، شامل خلاصه و لینک های مرتبط با بیست مقاله باشند، در نتیجه شما نیازمند پنج آرشیو دسته بندی هستید تا بتوانید تمام این مقالات را دسته بندی کنید. این صفحه بندی، متشکل از پنج صفحه می باشد.

برای جلوگیری از موارد محتوایی تکراری و بمنظور ادغام لینک ها و رتبه بندی صفحه به صفحه اصلی ، می توانید از لینک های rel=”next” و rel=”prev” استفاده کنید و به موتورهای جستجو بگویید که صفحات بعدی ادامه صفحه اصلی هستند .

وقتی گوگل لینک های rel=”next” and rel=”prev” را در کد پیدا کرد ، می فهمد صفحه اصلی شما کدام است و از آن برای اهداف ایندکس کردن استفاده می کند .

 

۱۴-وب سایت های چند زبانه

اگر  وب سایت دو یا چند زبانه دارید برای استفاده از اطلاعات بیشتر درباره ساختار و محتوای سایت تان باید از ویژگی hreflang استفاده کنید .

این ویژگی کمک میکند تا محتوای مناسبی را به کاربرانتان ارائه دهید ( مثلا به کاربران آلمانی محتواهایی به زبان آلمانی ارائه دهید) .علاوه بر این به شما کمک می کند تا با اجتناب از موارد ایندکسینگ و محتوای تکراری ، سئو سایت تان را بهینه سازی کنید .

 

۱۴-ابزارهای وب مستر

 

برای انجام موارد مهم سئو فنی به ابزار وب مستر نیاز دارید.ابزارهای وب مستر توسط موتورهای جستجو تهیه شده اند و می توانید از آنها برای بهینه سازی وب سایت تان در زمینه سئو فنی استفاده کنید .

گوگل سرچ کنسول یکی از کاملترین ابزارها در این زمینه است که توسط خود گوگل تهیه شده است .

با گوگل سرچ کنسول می توانید فایل robots.txt تان را چک کنید ، نقشه سایت تان را ارسال کنید و خطاهای خزش سایت تان را پیدا و برطرف کنید .

توصیه اکید من این است که سایت خود را با ابزارهای وب مستر گوگل و بینگ ثبت و تنظیمات اصلی را پیکربندی کنید .

 

سئو فنی شامل تعدادی از بررسی ها و تنظیمات است که  باید برای بهینه سازی خزش ربات های موتورهای جستجو و ایندکسینگ انجام شود .

در بیشتر موارد ، هنگامیکه سئو فنی شما بدرستی انجام شود ، مجبور نیستید دوباره کاری کنید .

کلمه تکنیکال بدان معنا است که شما باید برای انجام برخی کارها دانش فنی داشته باشید (مانند بهینه سازی سرعت سایت ، افزودن داده های ساختار یافته و …) .اما مجبور نیستید این کارها را انجام دهید مگر اینکه بخواهید وب سایت تان به پتانسیل کامل خود برسد .

در صورتیکه در زمینه سئو فنی به مشاوره و اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید . متخصصین سایت ما می توانند ضمن پوشش دادن تمام جنبه های سئو سایت تان ، شما را مرحله به مرحله راهنمایی و مشاوره کنند .

32
22 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

17635
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3298
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2830
22 اردیبهشت 1398