سئو داخلی (on-page) چیست| چک لیست سئو داخلی

طراحی سایت

..سئو داخلی (on-page) چیست| چک لیست سئو داخلی..
طراحی سایت

سئو داخلی (on-page) چیست| چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی از مهم ترین بخش های سئو محسوب می شود و البته موارد زیادی را شامل می شود. در این مقاله سعی کردیم به کمک یک چک لیست سئو داخلی ، مهم ترین موارد سئو را در سال ۲۰۲۰ جمع آوری کنیم و برای شما عزیزان ارائه کنیم.

سئو داخلی در دنیای بازاریابی اینترنتی اهمیت زیادی دارد، می تواند پیشرفت های بیشتری برای یک کسب وکار داشته باشد. کاربران و افرادی که به وب سایت شما سرمیزنند از بهبود صفحات لذت می برند و همچنین در صفحات نتایج رتبه بهتری کسب می کنید.

در چک لیستی که برای شما تهیه کردیم مهم‌ترین استراتژی تدوین شده تا رتبه بندی شما را تا حد ممکن در گوگل بالا ببرد.

سئو داخلی چیست

در سئو داخلی (SEO on-page) هر صفحه از سایت بهینه سازی می شود وبه عنوان بنای سایت به HTML صفحه و متن بستگی دارد. در واقع شما باید با استراتژی هایی موارد سئو داخلی سایت را کنترل می کنید تا صفحات بهینه سازی شود وترافیک سایت به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند.

سرعت صفحه ، تراکم کلمات کلیدی، لینک های داخلی و غیره همه جز موارد داخلی سایت مربوط می شود. در سئو داخلی با انجام بهینه سازی صفحات سعی داریم تا بهترین نتایج را در بازه های طولانی مدت فراهم کنیم.

همچنین سئو داخلی کمک می کند یک وب سایت برای کاربران قابل استفاده وبا ارزش تر باشد و رتبه بندی شما را در گوگل ، Bing و سایر موتورهای جستجو افزایش دهد.

چرا سئو داخلی مهم است

فاکتور های سئو داخلی (SEO on-page)در یک صفحه برای نشان دادن حضور آنلاین به گوگل اهمیت زیادی دارد. از طرفی جذابیت و هیجان بیشتری را به سایت شما اضافه می کندو کاربران علاقه بیشتری برای بازدید دوباره سایت نشان می دهد. در نتیجه ترافیک زیادی وارد سایت شما می شود و اگر وب سایت فروشگاهی داشته باشید، فروش شما افزایش پیدا می کند.

وب سایت شما بدون انجام مراحل سئو داخلی، به احتمال زیاد دیرتر توسط ربات های جستجو مرور می شوند و در رتبه بندی گوگل جایگاه بالایی کسب نمی کنند و حتی مخاطبان نمی توانند به سادگی شما را پیدا کنند و در صفحات اول ببینند.

تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی یک وب سایت در چیست؟

همان طور که گفتیم سئو داخلی به HTMLصفحه ومحتویات صفحات مربوط می شود. در مقابل برای سئو خارجی سایت (SEO off-page) بک لینک ها ولینک شبکه های اجتماعی (موارد خارجی سایت) را در نظر می گیریم.

در سئو خارجی ، ارتباطی که وب سایت شما می تواند با سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی داشته باشد را مورد توجه قرار می دهیم. استراتژی که در سئو خارجی سایت در نظر می گیریم می تواند:

  • بازاریابی اینفلوئنسرها
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • لینک سازی (دریافت بک لینک و..)

باید به این امر توجه کنید که سئو خارجی سایت به اندازه سئو داخلی اهمیت دارد. از طریق لینک هایی که دریافت می کند، بخش زیادی ترافیک برای شما رقم می زند. در برندسازی اهمیت فراوانی دارد و بر اعتبار دامنه تاثیر می گذارد.

چک لیست سئو داخلی

یکی از سخت ترین کار ها در سئو داخلی سازماندهی و ردیابی همه عناصر در صفحه است. بهترین راه حل استفاده از یک چک لیست سئو داخلی تا بهترین نتیجه را ایجاد کند. در این بخش می توانید قدم به قدم تغییرات را ردیابی کنید و سئو خود را به درستی مدیریت کنید.

  • محتوای زیادی ایجاد کنید
  • کلمات کلیدی هدف را بهینه سازی کنید
  • لینک های داخلی بسازید
  • به لینک های خارجی خود توجه کنید
  • مطمئن شوید صفحات سرعت بالایی دارند
  • نسخه موبایل سایت را ارتقا دهید

۱. محتوای زیادی ایجاد کنید

ایجاد محتوا می تواند تأثیر زیادی در رتبه بندی بگذارد اما اگر فکر می کنید که تعداد محتواها بیش از حد است، بهتر است ریسک نکنید و از ایجاد محتوای دوباره خودداری کنید.

به وب سایت های بزرگ بیشتر دقت کنید که چطور در سراسر جهان رتبه بندی می شوند. متوجه می شوید که اگر اطلاعات جدیدی را برای کاربران نداشتند، نمی توانستند به رتبه خوبی در گوگل دست پیدا کنند.

برای نمایش در صفحات اول نتایج باید محتوای متنوعی را از طریق وب سایت در اختیار کاربران بگذارند. با ایجاد محتوا با کلمات کلیدی هدف متنوع، طیف وسیعی از کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید. این کاربران می توانند سلایق گوناگون ( مثلاً برای یک سایت فروشگاهی ) برای هدف خود داشته باشند. البته شما می توانید محتویات خود را در موارد زیر گسترش دهید.

  • محصولات
  • خدمات جدید
  • کارمندان
  • امکاناتی که می توانید برای هر کاربری در وب سایت خود داشته باشید
  • اخبار مربوط به صنعت

زمانی که نوبت به قرار دادن محتوا می رسد می توانید قالب محتوا را با ویدئو و تصاویر تنوع بدهید و قابل فهمیدن کنید. مثلاً فیلم ویا ایجاداینفوگرافیک می تواند برای موارد آموزشی عالی باشد.

۲. کلمات کلیدی هدف را بهینه سازی کنید

کلمه کلیدی در هر زمینه ای باید مرتبط با صنعت شما باشد. فقط کافیست زمان لازم را برای تحقیق کلمات کلیدی بگذارید تا بتوانید مواردی که مخاطبان آن‌ها را جستجو می کنند، شناسایی کنید.

با استفاده از یک ابزار اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی، تمام مواردی که می‌خواستید از آن صحبت کنید را تحت پوشش قرار داده و می‌تواند کاربران هدف را به شما نزدیک کند. برای اطمینان از هدف قرار دادن مشتریان خاص و پربازده باید کلمات کلیدی بلند یا کلمه کلیدی که شبیه به عبارت به نظر می‌آید را انتخاب کنید.

مورد دیگری که باید حتمی رعایت کنید:

 قرار دادن کلمه کلیدی در ۱۰۰ کلمه اول متن

استفاده از کلمه کلیدی در صد کلمه اول متن به گوگل کمک می‌کند تا تعیین کند این محتوا مطابق جستجوی کاربر است یا خیر.

تگ های هدر

کلمات کلیدی در هدر به اطلاع رسانی گوگل درباره صفحه شما کمک می کند.

تگ توضیحات (meta description)

اگرچه که کلمات کلیدی در رتبه بندی متا تأثیر نمی گذارد اما محتوای شما را برای کاربران توصیف می کند و بر احتمال کلیک کاربر تاثیر می گذارد.

تگ تصاویر (tag alt)

کلمات کلیدی مرتبط با تصویر باید به متن تگ alt اضافه شود. این کار به گوگل کمک می کند تا تصاویر را درک کند و متناسب به جستجو کاربر آن را در نتایج گوگل به نمایش بگذارد.

نامگذاری تصاویر را به کمک کلمات توصیفی بهتر کنید تا کاربران راحت تر در مدت زمان کمتری با یک جستجو به هدف خود برسندو از وب سایت شما استفاده کنند.

۳. لینک های داخلی بسازید

لینک داخلی یک فاکتور مهم در سئو داخلی است، فواید زیادی دارد و به عنوان یک استراتژی رعایت آن بسیار ساده است و زمان بسیار کمی را می گیرد. با یک لینک داخلی یک محتوا را به صفحه دیگری از سایت پیوند دهید. مرور و ایندکس صفحات را برای موتورهای جستجو ساده کنید.

زمانی که لینک های داخلی را برای صفحات خود قرار می دهید می توانند در سراسر وب سایت ارتباط ایجاد کنند و یک ساختار هرمی را بوجود بیاورند به طوری که صفحه اصلی سایت در بالای هرم قرار بگیرید و لینکها ارتباط صفحات دیگر در سایت ایجاد کند. در مقاله لینک داخلی چه تاثیری در سئو دارد می توانید با تدوین استراتژی به سایت خود کمک کنید و ساختار لینک داخلی قوی تری را ایجاد کنید.

لینک های داخلی به ماندن بیشتر کاربران در سایت کمک می کند و افراد را ترغیب می کند تا از صفحات دیگر مرتبط با محتوایی که مشاهده کردند را نیز بازدید کنند. به این ترتیب نرخ بانس ریت را کاهش داده و زمان ماندگاری را افزایش می دهد.

۴. به لینک های خارجی خود توجه کنید

برخی از کسب و کار ها اضافه کردن لینک های خارجی را در سایت خود ضروری نمی دانند و تصور می کنند از این طریق کاربران را دور می کنند. در صورتی که لینک های خارجی که به سایت های معتبر و با کیفیت بالا می دهید به گوگل نشان می دهد که محتوای قابل اعتمادی دارید.

۵. مطمئن شوید صفحات سرعت بالایی دارند

سرعت صفحه یکی از مهم‌ترین فاکتور های سئو داخلی است چون تأثیر مستقیمی در ماندگاری کاربران دارد. زمان ایده آل کمتر از سه ثانیه است، اگر صفحات بیشتر از این زمان آپلود شوند سرعت بانس ریت افزایش پیدا می کند.

در واقع گوگل می خواهد که بهترین منابع ممکن در کمترین زمان در اختیار کاربران قرار گیرد. پس باید به تاثیر سرعت صفحه در تجربه کاربر فکر کنید. اگر آپلود صفحه ای از سایت بیش از حد طول بکشد به احتمال زیاد کاربر نا امید می شود و از صفحه خارج می شود.

وب مسترها اغلب از ابزار Page speed گوگل برای آنالیز سرعت صفحات استفاده می کنند. این ابزار به شما اطمینان می دهد که هر کدام از صفحات به خوبی بارگذاری می شود. Page speed نمره کلی صفحات را مشخص می کند و به شما کمک می کند تا داده هایی را که از سایت شما به دست آورده و سرعت بارگذاری را به‌خوبی بفهمید.

اگر می‌خواهید در چند مورد کوتاه سرعت خود را بهبود دهید، می‌توانید:

  • حجم تصاویر خود را به کمک وب سایت های آنلاین یا افزونه های وردپرس کم کنید
  • تعداد ریدایرکت های خود را محدود کنید
  • از حافظه کش مرورگر استفاده کنید
  • کد های خود را فشرده سازی کنید
  • render-blocking جاوا اسکریپت را حذف کنید

۶. نسخه موبایل سایت را ارتقا دهید

یک نسخه موبایل خوب نشان می دهد مورد mobile-friendly را در اولویت طراحی خود قرار دادید. دلایل بسیاری وجود دارد که نسخه موبایل شما نمایش عالی داشته باشد از جمله :

  • از سال ۲۰۱۱ استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت رشد ۵ برابری داشته
  • بیش از نیمی از کل پخش ویدئو ها در تلفن همراه انجام شده است
  • پیش بینی شده که تا سال ۲۰۲۵ حدود هفتاد و پنج درصد مردم دنیا برای دسترسی به اینترنت از موبایل استفاده می کنند.

پس هر چه زودتر سایت خود را برای نمایش موبایل آماده و کامل کنید، منو پیمایش (navigation) را به گونه‌ای فراهم کنید تا در تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود. فرم های سایت را برای همه دستگاه ها قابل دسترسی، آسان کنید وطراحی بهتری برای دکمه های CTA خود داشته باشید تا برای کاربران جذابیت داشته باشد.

پایان

چک لیست سئو داخلی ۲۰۲۰ بهترین مواردی است که نتایج سایت را در رتبه بندی بالاتری قرار می دهد و تمرین خوبی برای ارتقا هر سایتی به حساب می آید. ولی مواردی که در چک لیست سئو داخلی گفته شده ، نمی تواند برای یک وب سایت کافی باشد پس شما می توانید در بخش سئو آی وحید سوالات خود را مطرح کنید و از ما بخواهید تا بهترین بازدهی را برای وب سایت تجاری یا شخصی شما فراهم کنیم.

86
24 خرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18763
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3894
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3664
08 اردیبهشت 1399