سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

طراحی سایت

..سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟..
طراحی سایت

سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

موارد مهم در on page SEO

۱- Responsive بودن قالب سایت

واکنشگرا بودن وبسایت ها به معنی این است که سایت شما در تمام دیوایس های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت و دستکتاپ به خوبی نمایش داده شود و محتوای آن در موبایل به هم ریخته نشود. این موضوع برای گوگل یک موضوع بسیار مهم است و تاثیر بسیار زیادی در رتبه های سایت شما دارد. برای بررسی میزان واکنشگرا بودن وب‌سایت خود از ابزار mobile friendly test استفاده کنید.

۲- افزایش سرعت سایت

سرعت یک اصل بسیار مهم در زندگی مردن انسان به حساب می آید. سرعت در رانندگی و حمل و نقل، جابجایی سریع کالا و مسافر و امروز در قرن بیست و یکم سرعت در انتقال اطلاعات اصلی مهم برای وبسایت های حرفه ای به حساب می آید. بر اساس آمار اگر سرعت لود یک سایت بیش از ۴ ثانیه به طول انجامد احتمال انصراف کاربر و خروج از وبسایت شما نیز بیشتر می شود.  شما می‌توانید با انجام کارهایی مثل بهینه‌سازی تصاویر، کاهش queryها، فشرده‌سازی کدهای قالب و.. سرعت سایت خود را افزایش دهید.

۳- استفاده از قالب استاندارد

در خصوص سرعت لود سایت صحبت کردیم. اگر از قالب های آماده برای طراحی سایت خود استفاده کرده اید باید بیشتر دقت داشته باشید که کدهای استفاده شده برای طراحی چنین قالب هایی به صورت کاملا استاندارد نوشته شده باشد. موضوع سرعت لود شدن سایت یک موضوع بسیار مهم برای سئو سایت شماست و باید توجه ویژه به انتخاب قالب سایت داشته باشید.

۴- توجه به UI و UX

مورد بعدی که برای سئو داخلی سایت باید به آن توجه داشته  باشید طراحی UI و UX سایت شماست. UI و UX  به زیبایی های گرافیکی و تجربه کاربری در برخورد با صفحات سایت شما اشاره دارد.  احتمالا بارها با وبسایت هایی برخورد کرده اید که رنگ آن سایت یا نوع فونت نوشتار آن برای شما آزار دهنده باشد یا در مقابل سایت هایی را دیده اید که فرایند های استفاده شده در آن بسیار گیج کننده و نا مناسب است. طراحی UI و UX  بهینه باعث می شود که کاربران یک تجربه منحصر به فرد و مثبت در تعامل با وبسایت شما داشته باشند. در نهایت این موضوع مدت زمان تعامل با سایت شما و ترافیک ورودی به سایت شما را افزایش می دهد.

سئو داخلی

۵- لینک سازی داخلی

هرگاه ربات‌های خزنده به یک لینک برخورد می‌کنند در صورت follow بودن لینک به صفحه‌ی مقصد می‌روند و آن صفحه را هم بررسی می‌کنند.  وجود لینک‌های داخلی مناسب باعث می‌شود موتورهای جستجو صفحات مختلف سایت شما را بیابند و ایندکس کنند.

لینک سازی داخلی به ایجاد یک شبکه منسجم و به هم پیوسته از مطالب سایت شما اشاره دارد. وقتی ربات های خزنده به یک لینک داخلی در سایت شما برخورد می کنند در صورت فالو بودن این لینک ها به صفحه مقصد مراجعه می کنند. این لینک های داخلی همزمان به کاربران کمک می کند که در صفحات مختلف سایت شما به راحتی بچرخند و مطلب موردنظرشان را به راحتی پیدا کنند و از سوی دیگر این لینک ها باعث می شود که ربات های خزنده تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را در هر بار مراجعه به سایت آنالیز کنند.

از دیگر مزایای لینک داخلی، گردش کاربر در سایت است. وجود لینک‌های بجا و صحیح باعث می‌شود نرخ خروج کاربراز سایت (bounce rate) به شدت کاهش یابد.

۶- استفاده از alt مناسب

تگ آلت یکی دیگر از موضوعات مهم در سئو داخلی سایت شما به حساب می آید. وقتی شما یک محتوای سئو شده را تولید می کنید باید برای کلمه کلیدی مرکزی آن محتوا تگل آلت تصاویر را قرار دهید. این موضوع باعث می شود که ترافیک ورودی از سرچ عکس نیز به سایت شما افزایش یابد.

۷- درج تگ title

تگ تایتل شاید مهمترین تگ مورد استفاده برای بهبود سئو داخلی سایت ها به حساب می آید. تگ عنوان سئو یا title تگی است که در بخش <head> سایت قرار می‌گیرد و در نتایج گوگل قابل نمایش است. این تگ باید  به اندازه‌ی کافی جذاب باشد، حاوی کلمه‌ی کلیدی اصلی صفحه باشد و از نظر طول آنقدر کوتاه یا بلند نباشد.(حداکثر ۷۰ کارکتر)

۸- درج mata description‌ یا توضیحات متا

از نظر متا تگ های مورد استفاده در بخش <head> صفحات، mata description‌ بعد از متای title  مهمترین متا تگ در نگاه سرچ انجین ها به حساب می آید. بخشی که در پایین عنوان سئو در نتایج سرچ گوگل دیده می‌شود مربوط به همین mata description‌ است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در دریافت کلیک برای سایت شما داشته باشد.

۹- استفاده صحیح از تگ‌های heading

تگ‌های h1 تا h6 برای مشخص کردن عنوان به کار برده می‌شوند. تگ h1 با اهمیت‌ترین عنوان هر صفحه است که بهتر است فقط یکبار در هر صفحه استفاده شود. با توجه به اهمیت این تگ‌ها در سئو بهتر است از کلمات کلیدی خود در آنها استفاده کنید.
در استفاده از این تگ‌ها سعی کنید خاصیت سلسه مراتبی آن را حفظ کنید.

آیا سئو داخلی برای کسب رتبه در گوگل کافی است؟

اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در سئو است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و علاوه بر داخل سایت، برای کسب رتبه های برتر در نتایج گوگل سئو خارجی هم لازم است که مورد توجه قرار گیرد. در صورتی‌که سئو داخلی و خارجی سایت به صورت هم‌زمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود. در نگاه من سئو خارجی اهمیت بیشتری نسبت به سئو داخلی دارد اما بدون سئو داخلی هیچ موفقیتی برای کسب رتبه های برتر را نمی توان برای سایت شما تصور کرد. به عبارتی دقیق تر شرط لازم برای موفقیت یک سایت در زمینه سئو رعایت سئو داخلی است اما این شرط کافی نیست و شما بعد از انجام اقدامات مناسب برای بهبود سئو داخلی سایت باید به سئو خارجی اهمیت ویژه ای بدهید.

6
21 بهمن 1398
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

9672
24 فروردین 1398
برنامه نویسی

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی) افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند. برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

802
04 دی 1397
برنامه نویسی

ویژگی های جدید لاراول 5.8

تغییرات لاراول 5.8 LARAVEL ورژن بعدی فریم ورک لاراول با نسخه ۵.۸ در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر میشه. در حال حاظر تنها مواردی که قطعی شده پشتیبانی لاراول ۵.۸ از کتابخانه carbon نسخه ۲ می باشد. و قابلیت امکان سوییچ بین هر دو نسخه یک و دو carbon مورد دیگر استفاده laravel 5.8 از vlucas/phpdotenv ورژن 3 برای فایل .env میباشد که اجازه استف...

740
08 اسفند 1397