سئو سایت با آموزش گوگل آنالیتیکس در چند دقیقه

سئو

..سئو سایت با آموزش گوگل آنالیتیکس در چند دقیقه..
سئو

سئو سایت با آموزش گوگل آنالیتیکس در چند دقیقه

seo موضوع گسترده ای است .چرا سئو اینقدر مهم است ?

در این مقاله چند تکنیک به شما معرفی کنم تا بتونید در مدت چند دقیقه سئوی سایت تان را تا ۷۰% بهبود ببخشید . نکته جالب توجه اینکه ، این تکنیک ها نیاز به هفته ها و یا ماه ها آزمایش و خطا ندارند و فقط کافی است در چند دقیقه این روش ها را در گوگل آنالیتیکس پیاده سازی کنید .

اما قبل از هرچیزی مطمئن شوید که گوگل آنالیتیکس خود را به درستی نصب کرده اید .سپس موارد زیر را بررسی کنید :

نقشه سایت XML را بدرستی نصب کنید

گوگل برای اینکه بتواند سایت شما را بدرستی تجزیه و تحلیل کند باید نقشه سایت تان به درستی بر روی سرچ کنسول نصب شده باشد . یک نقشه سایت استاندارد بدین صورت است :

اگر سایت شما وردپرس است فقط کافی است افزونه Google XML Sitemap را نصب کنید .البته ارتباط دادن سایت مپ به تنهایی کافی نیست و باید مطمئن شوید که گوگل آن را بدرستی می خواند و مشکلی وجود ندارد .

خطاهای ایندکس گزارشات آنالیتیکس شما را دچار مشکل می کند و شما را از بهینه سازی سریع سایت تان باز می دارد .

مواردی که باید بررسی کنید :

  1. خطاهای موجود در سایت مپ تان مانند خطای ۴۰۴، ۳۰۱ یا ادرس  های کنونیکال شده
  2. آدرس های یتیم شده (orphaned) که نمی خواهید ایندکس شوند
  3. گم شدن یا نادرست بودن تاریخ آخرین تغییرات
  4. گم شدن صفحات اصلی
  5. صفحات و آدرس های Noindex که توسط فایل robots.txt بلاک شده اند

در مرحله بعد باید بررسی کنید که آیا گوگل واقعا از سایت مپ تان استفاده می کند یا خیر؟

بررسی کنید که آیا گوگل در سایت تان خزش دارد ؟

ابتدا وارد سرچ کنسول شوید ، بر روی سایتی که می خواهید گوگل در آن ایندکس کند کلیک کنید ، سپس بر روی گزینه ” Fetch as Google ” در بخش ” Crawl ” کلیلک کنید .

حالا می توانید مسیر صفحه را در کادر متن وارد کنید .از لیست کشویی یکی از گزینه های دسکتاپ یا موبایل را انتخاب کنید .سپس روی ” Fetch” کلیک کنید. شما می توانید حالت دسکتاپ و موبایل را با هم تست کنید .

هر زمان تست به پایان رسید می توانید درخواست indexing بدهید .

بدین ترتیب می توانید مطمئن شوید که گوگل درحال خزش سایت تان است .علاوه بر این می توانید از گوگل بخواهید در تمام لینک های مستقیم سایت را ایندکس کند.

همچنین شما باید  برای تمام صفحاتی که می خواهید ربات گوگل در آنها خزش داشته باشد (یا نداشته باشد ) از ابزار robots.txt Tester بمنظور اطمینان از نصب صحیح فایل robots.txt استفاده کنید .

با ابزار Screaming Frog می توانید بررسی کنید که ربات های گوگل در سایت تان به مشکلی برنخورده اند .

ایندکس های سایت خود را بررسی کنید .

این کار به دو روش امکان پذیر است :

در روش اول کافی است  عبارت “site:yourdomain.com.” را در قسمت جستجوی گوگل تایپ کنید .

با این روش فورا متوجه می شوید که از نظر گوگل چند صفحه متعلق به سایت شما است .

روش دوم استفاده از سرچ کنسول و انتخاب ” Index Status” است . با این روش تعداد صفحاتی که گوگل ایندکس کرده است نیز برایتان نمایش داده می شود (عددی که در اینجا می بینید باید با عددی که در روش اول بدست آورده اید مطابقت داشته باشد )

اگر گوگل عدد کمتری نشان دهد به این معنی است که هنوز تعدادی از صفحات شما را ایندکس نکرده است و نمی توانید به اطلاعات آنالتیک آنها دسترسی داشته باشید .

از طرف دیگر اگر این عدد بیشتر بود ، این مشکل احتمالا مربوط به  داشتن محتوای تکراری است .با استفاده از ابزارهای Screaming Frog یا Copyscape برای تشخیص محتواهای تکراری تان کمک بگیرید .

بسیارخب ، حالا که مطمئن شدید گوگل بخوبی سایتتان را ایندکس میکند یک نکته دیگر را نیز باید بررسی کنید تا داده های گوگل آنالتیک خود را به حداکثر برسانید .

هدف تان (goal) را تنظیم کنید

از نظر گوگل ، اهداف(goal ( معیارهای نحوه انجام دادن کارهایی است که افراد قصد انجام دادنشان را دارند .هدف گذاری به شما این امکان را می دهد که داده های گوگل آنالتیکس را در کنار نتایج خاصی که برایتان مهم است ارزیابی کنید . برای دسترسی به هدف ، روی مدیریت در نوار بالایی کلیک کرده و در ستون نمایش روی گزینه پایین تر یعنی هدف Goal کلیک کنید.

سپس روی هدف جدید New Goal کلیک می کنید. این دکمه با رنگ قرمز مشخص شده است.

اکنون یکی از قالب های آماده که با وب سایت تان سازگار است یا گزینه “custom” (به معنی سفارشی ) در قسمت پایین را انتخاب کنید .

کافیست برای هدف جدید خود یک نام برگزینید، سپس مقصد را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه مرحله بعد (Next Step) کلیک کنید. در اینجا باید مسیر یا آدرس URL برگه تشکر را پس از آدرس وبسایت خود بنویسید، و دکمه مقصد را که به صورت کشویی بوده باز کرده و روی Begin with آغاز شده با … قرار دهید.

سپس شما میتوانید هزینه یا ارزش و یک عدد به عنوان پول را برای تبدیل (در صورت نیاز) وارد کرده و روی ایجاد هدف Create Goal کلیک میکنید. در نهایت برای مشاهده وضعیت هدف خود، به بخش مربوط به هدف در پیشخوان بازگشته و وضعیت آن را مشاهده کنید.

بعد از تنظیم هدف تان ، وقت آن رسیده به سراغ موضوع اصلی بحث یعنی بهینه سازی سریع سایت بپردازیم :

بهترین محتوای تان را پیدا کنید .

مسلما برخی از مطالب سایت شما از نظر نرخ تبدیل و رنکینگ بهتر از سایرین است . با کمک گوگل آنالتیک می توانید در کوتاه مدت این مطالب را پیدا و بیشتر روی انها سرمایه گذاری کنید .برای پیدا کردن بهترین محتوا دو راه وجود دارد :

روش اول: می توانید از مسیر attribution به تبدیل (conversion) نگاهی بیندازید .

گوگل تعدادی از مدل های  انتساب (attribution) را ارائه می دهد که بتوانید ببینید مشتری هایتان قبل از تبدیل از کجا آمده اند .

درنظر داشته باشید که گوگل بطور پیش فرض روی ” last touch attribution,” تنظیم شده است که می تواند دروغ باشد .

اگر قصد دارید از مدل های انتساب (attribution) برای تشخیص محتواهایی که تبدیل کننده هستند استفاده کنید ، بایستی از مسیر خریدار آگاهی داشته باشید .

خریداران معمولا مسیرهای مختلفی را طی می کنند . با درنظر گرفتن مسیرهایی که یک خریدار طی می کند ، استفاده از مدل انتساب می تواند به شما در تفسیر بهتر و موثر تر داده ها کمک کند .

 روش دوم : با جستجو Reverse Goal Path(مسیر هدف معکوس) است .وارد گوگل انالتیک شوید و گزینه Reverse Goal Path را از قسمت conversions در منوی سمت چپ انتخاب کنید .

اکنون هدفی که می خواهید ردیابی شود را انتخاب کنید. در سمت راست ، می توانید تمام مراحلی که یک کاربر برای تبدیل شدن به خریدار طی کرده است را مشاهده کنید .چیزی مانند تصویر زیر:

 صفحه تایید یا تشکر در سمت چپ قرار دارد . در کنار آن ، صفحه خرید یا انتخاب قرار دارد .در سمت راست صفحاتی می بینید که برایتان ترافیک آورده اند .

این صفحات اغلب صفحات فرود هستند . با این وجود ، ممکن است صفحات یا پست های دیگری نیز ببینید که calls-to-action های قدرتمندی داشته اند .

زمانیکه مشتریان سایت تان  در بخش “آماده خرید ”  قیف فروش هستند ، احتمالا بخواهید روی کشاندن انها به صفحاتی که در سمت راست قرار دارند تمرکز کنید .

حالا که می دانید این محتواها پتانسیل تبدیل بالایی دارند می توانید آنها را تبلیغ کنید تا ترافیک شان بالا برود .

علاوه بر این می توانید لینک های داخلی بیشتری در این صفحات ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان سایت را به سمت این محتواها هدایت کنید . این یک روش عالی برای بالا بردن نرخ تبدیل است .اما توجه داشته باشید بهترین محتوا از نظر نرخ تبدیل لزوما بهترین محتوا  از نظر رنکینگ نیست . پس چطور میتوان بهترین محتوا از نظر رتبه بندی را در کوتاه مدت شناسایی کرد؟

در منوی سمت چپ گوگل آنالیتیکس، گزینه Acquisition سپس Search Console و درنهایت Queries را انتخاب کنید .

بدین ترتیب می توانید کلمات کلیدی که صفحات تان بواسطه اینها در گوگل رنکینگ گرفته اند را مشاهده کنید .

می توانید ببینید چه صفحاتی با چه جستجوهایی (یا چه کلمات کلیدی ) و در صفحه چندم گوگل رتبه بندی شده اند ؟ صفحاتی که در صفحه یک گوگل نشان داده می شوند و نیز کلمات کلیدی برای رتبه بندی این صفحات را شناسایی کنید .این کار دو مزیت دارد :

۱- اگر کلمات کلیدی و محتوا یکی از صفحات با نرخ تبدیل برتر را کامل می کنند ، حتما یک لینک یا CTA را در صفحه رتبه بالا قرار دهید تا به بهینه سازی نرخ تبدیل کمک کند .همچنین لینک های داخلی بیشتری را از محتواهای دیگر به صفحات رتبه برترتان اضافه کنید تا به بهتر شدن رنکینگ آن کمک کند .

۲- محتواهایی که رتبه پایین تری دارند را بهینه سازی کنید

روشی که در بالا به آن پرداخته شد ، به شما نه تنها در شناسایی بهترین محتوا کمک خواهد کرد بلکه از همین روش می توانید در یافتن محتوای خوب هم استفاده کنید .این کار چه منفعتی برای تان خواهد داشت ؟

بروز رسانی و بهینه سازی محتواهای قدیمی بمنظور بالا بردن رنکینگ آن ، راهی سریع برای بهبود سئو سایت تان است .

سایت خودم (سئو روز) رو به مدت تقریبا ۳ هفته از انتشار دادن محتوا های جدید منع کردم و فقط به آپدیت مقالات قدیمی پرداختم که از ۲۵ پست با ارزش خود ۲۵% نرخ تبدیل بدست آوردم.

اما اگر تعداد محتواهایتان زیاد است چگونه باید بفهمید بر روی کدام پست تمرکز کنید ؟ برای پاسخ به این سوال باید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید. گوگل آنالیتیکس به شما در پیدا کردن مطالب با بهترین پتانسیل کمک می کند تا با صرف انرژی کمتر عملکرد نسبتا بهتری را داشته باشید .

درنظر داشته باشید که بین صفحه یک و صفحه دو SERP تفاوت چشمگیری وجود دارد .در مطالب قبلی، به شما گفتم که پنج نتیجه اول ،۶۷% کلیک ها را به خود اختصاص می دهند .

از سوی دیگر اگر در صفحه دوم گوگل باشید ،سهم شما  کمتر از ۶% کلیک خواهد بود . این بدان معنا است که محتواهایی ارزش صرف وقت و هزینه را دارند که تقریبا در ابتدای صفحه دوم باشند .اگر بتوانید آنها را به صفحه اول بیاورید ، می توانید انتظار ترافیک زیادی داشته باشید .

برای پیدا کردن چنین محتوایی به صفحه کوئری (جستجو) خود در گوگل آنالیتیکس بروید .سپس ، روی گزینه “advanced” کلیک کنید و “Average Position” را روی بیشتر از ۱۰ (Greater than 10.) قرار دهید .

نتایج را ذخیره کنید ،آنگاه تمام محتواهایی که در خارج از صفحه یک قرار دارند را مشاهده می کنید .حالا اگر در صفحه دو محتواهای زیادی دارید ، آنهایی که بیشترین ایمپرشن (تعداد جستجو) را دارند انتخاب کنید .

علاوه بر این می توانید به تمام کوئری های جستجوی بالقوه با سیلابی بلندتر که احتمالا به همان صفحه ترافیک می فرستند اشاره کنید .خب حالا باید چکار کنید؟

ابتدا به آخرین استراتژی خود رجوع کنید .اگر محتوا با رنکینگ بالا دارید که طبیعتا در صفحه دو گوگل نشسته است ، حتما دو بخش از محتوا را به یکدیگر لینک دهید .علاوه بر این باید محتوا را تازه کنید و مراحل بهینه سازی آن را انجام دهید .مراحلی مانند:

  • تمام محتوا را برای موبایل بهینه سازی کنید
  • بک لینک های خارجی با کیفیت بدست آورید
  • تعاملات تان را با سوشال مدیا و بخش نظرات افزایش دهید
  • تصاویرتان را بهینه کنید
  • مطمئن شوید فاکتورهای برتر و مهم رتبه بندی را انجام داده اید : { بهبود رتبه سایت }

اگر تعداد این فاکتورها زیاد بنظر می رسد نگران نباشید ، می توانید فقط روی فاکتورهای اساسی تمرکز کنید و بسرعت بهینه سازی سایت تان را مشاهده کنید .

شما در حال حاضر در صفحه دو گوگل (نه صفحه ۱۰) هستید و این یعنی اینکه در مسیر صحیح قرار دارید . فقط کافی است کمی روی محتوایتان کار کنید تا آن را دوباره زنده کنید .

۳-نرخ پرش صفحاتی که ترافیک بالایی را دارند کاهش دهید

نرخ پرش سایت با توجه به زمینه کسب و کار ، موقعیت جغرافیایی ،جمعیت  کاربر ، نوع دستگاه مورد استفاده و بسیاری از فاکتورهای دیگر تغییر می کند .نرخ پرش وبلاگ ها در مقایسه با صفحات فروشگاهی بیشتر است . بنابراین ، چگونه می توان علل آن را تشخیص داد ؟

در ابتدا باید روی ثابت کردن صفحات با بیشترین ترافیک تمرکز کنید سپس انها بیشترین تاثیر را خواهند گذاشت . این کار را با شناسایی صفحاتی که رتبه بالا دارند و ترافیک جستجوی زیادی را ایجاد می کنند شروع کنید . بعد از آن می توانید تشخیص دهید کدام یک از این صفحات ارزشمند در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری عملکرد ضعیفی دارند . این کار را با گوگل آنالیتیکس انجام دهید .

از منوی سمت چپ ، در زیر “Behavior”  ، گزینه “Site Content” و سپس ” All Pages” را انتخاب کنید .

در مرحله بعد ، بر روی قسمت “advanced” کلیک کنید .

مطمئن شوید که بَعد اصلی شما “Source” است سپس منابعی را که حاوی “Google / organic.” هستند را انتخاب کنید .

با این روش فقط صفحاتی که مستقیما از نتایج جستجوی ارگانیک بدست می ایند و عملکرد بالایی دارند نمایش داده می شوند . نتایجی که از طریق دادن انعام به سوشال مدیاها یا تبلیغات ترافیک گرفته اند در این روش نمایش داده نمی شوند .

حالا که نتایج شما جمع آوری شد، آنها را به ترتیب بالاترین ترافیک مرتب کنید .

به خاطر داشته باشید که اینها بزرگترین و سریعترین کلیدهای بهینه سازی ما هستند بنابراین درجایی هستند که می خواهیم اولین توجهاتمان روی آنها باشد .

در ستون های سمت راست ، می توانید قسمت “Bounce rate” و “% Exit” را برای هر یک از صفحات ترافیک بالای تان مشاهده کنید .

میانگین نرخ پرش کمی بیش از ۵۸% است .

اگر این رقم بالاتر بود وحشت نکنید .بخاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی نرخ پرش تاثیر می گذارند .میانگین نرخ پرش بسته به  نوع کسب و کار متغییر است .

اگر یک سایت مشاوره وبلاگ نویسی دارید ، نرخ پرش تان ممکن است بالاتر از حد میانگین باشد .از طرف دیگر ، یک سایت فروشگاهی که خدمات مالی ارائه می دهد نرخ پرش پایین تری دارد . بنابراین به جای نگران بودن درباره رقم دقیق نرخ پرش ، بهتر است روی نرخ پرش های بالا تمرکز کنید .مخصوصا روی صفحاتی که هم نرخ پرش و هم درصد خروج بالا دارند .این دو معیار با یکدیگرسیگنال های خوبی هستند که نشان می دهند صفحه شما برای تطبیق هدف جستجوگر کار بزرگی انجام نمی دهند .ابتدا مشکلات زیر را بررسی کنید :

  • آیا محتوایتان قدیمی است ؟
  • آیا با وجود تعداد تصاویر مربوط زیاد و فضاهای سفید ، به راحتی قابل خواندن است؟
  • آیا برای موبایل بهینه سازی شده است ؟
  • بارگیری آن چقدر زمان می برد؟
  • آیا صفحه بیش از حد خلاصه شده است بطوریکه نمی تواند به نحو موثر به موضوع بپردازد ؟

علاوه بر این کلمات کلیدی که صفحه تان برای آنها رنک گرفته است را درنظر بگیرید .

آیا هر کدام از موارد بالا برای شما معنی مضاعفی دارد ؟

اگر صغحه شما در حال رنک گرفتن برای کلمه کلیدی ای است که می تواند بیش از یک معنی داشته باشد ،دراینصورت این می تواند نرخ پرش بالاتری را ایجاد کند .

اگر مسئله این است ، مطمئن شوید که تگ متایتان درباره محتوای شما کاملا واضح باشد .

روش های زیادی برای استفاده از گوگل آنالیتیکس برای تحلیل نرخ پرش بمنظور درک بهتر دلایل آن وجود دارد . با این وجود ، یک روش سریع انجام برخی تست ها برای پی بردن به اینکه چرا کاربران صفحات با ترافیک بالا را ترک می کنند وجود دارد . می توانید این کار را با نقشه حرارتی (heat map )  انجام دهید . نقشه های حرارتی مانند Crazy Egg به شما این امکان را می دهد که ببینید بازدیدکنندگان بر روی کدام قسمت های سایت تان کلیک کرده اند .مثل تصویر زیر :

علاوه بر این از طریق نقشه حرارتی می توانید بفهمید کدام محتواها توجه کاربران را به خود بیشتر جلب کرده است .

نقشه حرارتی به شما کمک می کند تا ببینید کاربران قبل از ترک صفحه کدام محتوا را لمس کرده اند .

یکی دیگر از راه های کاهش نرخ پرش ، انجام تست A/B است .با کمک این تست می توانید تشخیص دهید چه تغییراتی به شما در کاهش نرخ پرش کمک می کند .

برخی مواردی که شاید بخواهید در تست A/B درنظر بگیرید شامل :

عنوان صفحه

زیر تیترها

پاراگراف توضیحات

نظرات مشتریان

متن دکمه فراخوان به عمل

دکمه فراخوان به عمل

لینک‌ها

تصاویر

محتوای موجود در صفحه

دکمه‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی

ریپرتازهای خبری در رسانه‌های مختلف

گواهینامه‌ها و افتخارات

۴-نرخ تبدیل موبایل تان را بهبود ببخشید .

گوگل درحال حاضر از ایندکس موبایل استفاده می کند و این دستگاه به یکی از الویت های SERP تبدیل شده است .جای تعجبی نیز ندارد چون استفاده از موبایل دائما در حال افزایش است .جدول زیر استفاده از موبایل را در یک روز کاری نشان می دهد :

تلفن های همراه و تبلت ها حتی در ساعات غیر کاری و خارج از دفتر نیز مورد استفاده قرار می گیرند . اما بیایید نگاهی به تحقیقات نگران کننده موسسه Monetate بیندازیم .بیش از ۵۰% بازدیدهای سایت ها از طریق موبایل صورت گرفته است .

اما نرخ تبدیل موبایل کمتر از نصف نرخ تبدیل کاربرانی است که از طریق دسکتاپ وارد سایت شده اند .

گوگل آنالیتیکس چطور می تواند این مشکل را بسرعت برای ما حل کند ؟

ابتدا وارد حساب گوگل آنالتیک خود شوید ، در زیر بخش ” Audience” در نوار کناری سمت چپ _بدنبال گزینه موبایل باشید .

قسمت کشویی گزینه موبایل را باز کنید و گزینه “Overview” را انتخاب کنید . این قسمت اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد سایت تان بر روی موبایل را در اختیارتان قرار می دهد .

در سمت راست ، می توانید برای گوگل آنالیتیکس تان یک اتمام هدف که در کنار قسمت مربوط به نقاط ضعف عملکرد موبایل تان قرار دارد را انتخاب کنید  .سپس می توانید تفاوت بین نرخ تبدیل و مجموع تکمیل هدف ها را در طول یک دوره مشاهده کنید .

بدین ترتیب می توانید به خوبی ببینید که بین عملکرد موبایل و دستک تاپ سایت تان تفاوت قابل قبولی وجود دارد .بر اساس تحقیق بالا ، بطور متوسط اگر تبلت یا تلفن های هوشمند را جدا کنید ،  نرخ تبدیل حدودا ۲% کاهش خواهد یافت .این تغییر بسیار کم است .برای حل آن بایستی تمام محتواهایتان را برای موبایل بهینه سازی کنید . 

صفحات موبایل خود را بهینه سازی کنید..

۱-از صفحات موبایل (AMP) استفاده کنید.

۲- نشانه گذاری طرح واره را پیاده سازی کنید .

۳-یک طراحی وب رسپانسیو را انتخاب کنید.

۴-تصاویر را کم حجم کنید

۵-فلش را حذف کنید

۶-از نقشه حرارتی برای نسخه موبایلی سایت تان و بررسی تفاوت آن با نسخه دسکتاپ استفاده کنید

۷-برای بهینه سازی تجربه موبایل از مخزن اطلاعات گوگل استفاده کنید .

۸-مطمئن شوید که نسخه موبایل تان بسرعت چشمک می زند .

۹-پست ها را بر اساس جستجوی موبایلی تگ کنید

۱۰- پاپ آپ ها را از نسخه موبایل خود حذف کنید

برای اینکه بسرعت به نتیجه دلخواه تان برسید بر روی محتواهایی تمرکز کنید که از طریق موبایل بیشترین ترافیک را برای سایت شما آورده اند ، مخصوصا صفحاتی که روی دستگاه موبایل نرخ پرش بالایی دارند .

نتیجه گیری

 بهبود سئو ،کار پیچیده و وقت گیری نیست . اما بیشتر مواقع، ما آن را بیش از حد برای خودمان دشوار کرده ایم . بعبارت دیگر ، به جای تمرکز روی کارهایی که می توانیم انجام بدیم، نگران موضوعاتی هستیم که خارج از کنترل ما هستند.

با تمرکز روی این تکنیک های سریع و آسان گوگل آنالتیک می توانید همین امروز ،اصلاحات ساده سئو را بی درنگ بر روی سایت تان پیاده سازی کنید .

بهترین محتوی هایتان را بهینه سازی کنید .

سعی کنید تا رتبه بندی محتوی صفحه دوم خود را بالا ببرید تا به صفحه اول ارتقا یابد .

بر روی کاهش نرخ بازگشت صفحات پر ترافیک تان تمرکز کنید.

و در آخر روی ترافیک موبایل و بهینه سازی آن کار کنید .

و من الله توفیق

41
04 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18763
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3894
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3662
08 اردیبهشت 1399