سئو فنی چیست؟

سئو

..سئو فنی چیست؟..
سئو

سئو فنی چیست؟

سئو فنی به فرآیند بهبود زیرساخت وب سایت جهت رتبه بندی در موتور جستجو گوگل اشاره دارد. سئو فنی یکی از سه رکن اصلی سئو سایت است. در جایی که سئو داخلی در مورد بهبود محتوا است و سئوی خارجی مربوط به کسب بک لینک است، سئوی فنی بر روی بهبود مناطقی از صفحات وب تمرکز دارد که بازدیدکنندگان آن را نمی بینند.

حتی با وجود بک لینک ها و محتوای بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی، یک وب سایت نمی تواند به اندازه پتانسیل خود رتبه بندی کند. سئو داخلی می‌تواند بازدیدکنندگان را جذب کند و سئو خارج از صفحه می‌تواند قدرت را افزایش دهد، اما اگر می‌خواهید شانسی برای رسیدن به جایگاه اول در صفحه یک گوگل داشته باشید، به سئو فنی نیز نیاز دارید.

در حالی که «سئو فنی» زمانی به بهبود یک صفحه صرفاً برای خزنده‌های موتورهای جستجو اشاره می‌کرد، اکنون به گونه‌ای رشد کرده است که بازدیدکنندگان انسانی را نیز شامل می‌شود. به عنوان مثال، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، در قسمت سئو فنی است، اما این برای بازدیدکنندگان انسانی است تا خزنده های موتورهای جستجو.

چک لیست 10 امتیازی سئو فنی برای مبتدیان

برای اکثر افراد، سئو فنی ترسناک به نظر می رسد و اگرچه استراتژی سئو در این شاخه می تواند پیچیده باشد، اما مفاهیمی که آنها بر اساس آنها ساخته شده اند پیچیده نیستند. آیا وب سایت شما از نظر فنی برای جستجو بهینه شده است؟ سوالات زیر را از خود بپرسید و نکات سئو را در مورد چگونگی بهبود آن دریافت کنید.

آیا از اسکیما استفاده کرده ام؟

ساختار داده‌های شما می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا به سرعت و با دقت در صفحات وبسایت شما بخزند. این کار با نشانه گذاری اسکیما انجام می شود. به آن به عنوان نوعی زبان برچسب گذاری فکر کنید که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای صفحه وب شما را بهتر درک کنند.

علاوه بر آسان‌تر کردن پردازش صفحه، نشانه‌گذاری اسکیما می‌تواند نتایج مربوط به سایت شما را در موتور جستجو با قطعه‌های غنی قوی‌تر کند. ریچ اسنیپت ها می توانند لینک سایت، ستاره های رتبه دهی، پرسش و پاسخ و موارد دیگر را به نتیجه شما در SERP اضافه کنند.

این قابلیت دراسکیما نه تنها باعث می شود نمایش سایت شما در گوگل فضای بیشتری را نسبت به سایرین در صفحه اشغال کند، بلکه اطلاعات بیشتری نسبت به دیگر نتایج دارد. به همین دلیل، می تواند CTR را افزایش دهد.

آیا سایت من محتوای تکراری دارد؟

داشتن چندین صفحه با محتوای مشابه یا تقریباً یکسان غیر معمول نیست. هنگامی که این اتفاق می افتد، گوگل همه آنها را ایندکس نمی کند.

اگر گوگل از میان چند محتوای یکسان انتخاب اشتباهی انجام دهد، می تواند به معنای محتوای نادرست یا نامربوط یا حتی از دست دادن قدرت جستجو باشد. گوگل می گوید:

اگر یک صفحه دارید که توسط چندین URL قابل دسترس است، یا صفحات مختلف با محتوای مشابه (به عنوان مثال، صفحه ای با نسخه موبایل و دسکتاپ)، Google آنها را به عنوان نسخه های تکراری همان صفحه می بیند. Google یک URL را به عنوان نسخه متعارف انتخاب می کند و آن را می خزند، و همه URL های دیگر را تکراری در نظر می گیرد و کمتر خزیده می شوند.

برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، می توانید از تگ canonical در یکی از صفحات خود استفاده کنید. گوگل به جای حدس زدن الگوریتمی که باید بر اساس آن در موتور جستجوی خود رتبه بندی کند، آدرسی را که دارای URL متعارف است، خزیده و فهرست می کند.

آیا من جستجوی موبایل را در اولویت قرار می دهم؟

دستگاه های تلفن همراه منبع اصلی ترافیک وب هستند. به همین دلیل، استراتژی جستجوی موبایل دیگر نباید در درجه دوم و بعد از دسکتاپ قرار گیرد. شما باید آن را در اولویت قرار دهید.

گوگل متعهد شده است که از Mobile First Indexing استفاده کند، به این معنی که موتور جستجو ابتدا نسخه موبایل صفحه شما را ایندکس می کند. در غیر اینصورت، بر رتبه بندی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

آیا سرعت صفحه را بهینه کرده ام؟

هنگامی که کاربران روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند، صفحه فرود باید بلافاصله بارگیری شود. اگر اینطور نباشد، تحقیقات نشان داده است که درصد زیادی از بازدیدکنندگان پرش خواهند کرد.

این یک جزء کلیدی از تجربه کاربر در سئو فنی است که گوگل سرعت صفحه را به یک فاکتور رتبه بندی رسمی تبدیل کرده است. اگر صفحه شما بلافاصله بارگیری نمی شود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از هاست سریعتر استفاده کنید
  • درخواست های HTTP را به حداقل برسانید
  • جاوا اسکریپت و CSS را کوچک کنید
  • تصاویر را بهینه کنید

این یکی از آن مسائل سئو فنی است که باید برای جلب رضایت موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان حل شود. از آن غافل نشوید. با Google Pagespeed Insights سرعت صفحه خود را ببینید .

آیا تجربه کاربری را برای زبان های دیگر بهینه کرده ام؟

اگر افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند به وب سایت شما دسترسی دارند، گوگل باید بداند. به این ترتیب، می تواند مرتبط ترین نتایج را در SERP های خود ارائه دهد.

برای کمک به شما در انجام این کار سئو فنی راه حل دارد، برچسب hreflang را استفاده کنید. استفاده از hreflang می‌تواند زمانی با Google ارتباط برقرار کند که کاربر باید صفحه متفاوتی را بسته به زبانی که در آن جستجو می‌کند ببیند.

آیا از Robots.txt استفاده کرده ام تا گوگل را از بخش هایی از سایت خود منع کنم؟

برخی از صفحات هستند که نمی خواهید ایندکس شوند. بنابراین، زمانی که می خواهید صفحه ای را از SERP ها دور نگه دارید، می توانید از فایل Robots.txt استفاده کنید.

این نوع فایل توسط وب مسترها نه تنها برای اجازه یا غیرمجاز خزیدن استفاده می شود، بلکه برای اینکه از گوگل بخواهد صفحات را به روشی خاص بخزد نیز استفاده می شود. به گفته گوگل، باید عمدتا برای جلوگیری از بارگیری بیش از حد سایت شما با درخواست ها استفاده شود.

آیا نقشه سایت XML را به گوگل ارسال کرده ام؟

اگر می‌خواهید از یک پیچ و خم عبور کنید، داشتن یک نقشه به شما کمک می‌کند. به همین دلیل است که نقشه های XML برای گوگل مفید هستند. به جای اینکه خزنده ها تمام صفحات شما را با آزمون و خطا پیدا کنند، می توان این نوع فایل را به گوگل ارسال کرد تا خزیدن آسان تر و کارآمدتر شود.

نقشه سایت XML به خزنده‌ها می‌گوید: «در اینجا صفحات مهمی وجود دارد که باید بخزید، و در اینجا نحوه رسیدن به آنجا آمده است.»

آیا ساختار سایت و ساختار URL را برای فهم آسان کرده ام؟

یک سایت و URL های آن باید برای کاربران و خزنده ها آسان باشد. برای به حداقل رساندن مشکلات درک مطلب و خطاهای خزیدن، ساختار URL خود را ساده نگه دارید ، و یک تا دو کلمه کلیدی را در آن قرار دهید. به جای زیردامنه از پوشه های فرعی استفاده کنید زیرا ممکن است گوگل یک زیر دامنه را به عنوان یک وب سایت جداگانه مشاهده کند که قدرت رتبه بندی شما را بین دو نهاد تقسیم می کند.

صفحه اصلی شما باید گسترده شروع شود و سپس در صفحات دیگر اختصاصی تر بپردازد. این سلسله مراتب طبقه بندی باعث می شود بازدیدکنندگان به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و خزنده ها متوجه شوند که سایت شما در مورد چیست.

آیا روی ابزارهای سئو سرمایه گذاری کرده ام؟

فرآیندهای دستی فقط می توانند شما را تا اینجای کار هدایت کنند. آنها خسته کننده، پیچیده و به ندرت به اندازه کافی قدرتمند هستند. اگر در مورد بهبود سئو فنی جدی هستید، به ابزارهای سئو مناسب نیاز دارید.

کنسول جستجوی گوگل برای هر کسی که سعی در بهبود رتبه بندی جستجوی خود دارد، ضروری است.

آیا من HTTPS را فعال کرده ام؟

HTTPS از بازدیدکنندگان شما در مقابل تهدیدات امنیتی آنلاین در امان نگه می دارد. مانند سرعت سایت، این عنصر بسیار مهمی از سئو است که اکنون گوگل از آن به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مثبت استفاده می کند. آنها نمی خواهند بازدیدکنندگان را به سایتی هدایت کنند که در آن ایمن نباشند. در کروم، گوگل حتی تا آنجا پیش رفته است که در صورت ایمن نبودن سایت به بازدیدکنندگان با نشانگر قرمز هشدار می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

132
2022-07-16 03:56:09
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

24115
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10367
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

9737
27 آذر 1398