سوالات متداول FAQ چیست؟ | ۱۰ نکته برای ساختن صفحه سوالات متداول

سئو

..سوالات متداول FAQ چیست؟ | ۱۰ نکته برای ساختن صفحه سوالات متداول..
سئو

سوالات متداول FAQ چیست؟ | ۱۰ نکته برای ساختن صفحه سوالات متداول

آیا تا به حال به صفحه سوالات متداول (FAQ) وب سایتی هدایت شدید و جواب سوالات خود را پیدا کردید؟

سوالات متداولیک صفحه سوالات متداول یا همان FAQ یکی از مهم ترین و لازم ترین بخش ها برای وب سایت های بیزینسی و دارای محصول است. اگر تابحال دقیقاً نمی دانستید که یک صفحه FAQ چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد، جای درستی را انتخاب کرده اید!

اگر همچنان یک صفحه FAQ در وب سایت خود ندارید، در حال از دست دادن مزایای بسیار زیادی هستید که می تواند برای شما فراهم کند. مزیت هایی مانند ساعت ها صرفه جویی در وقت شما برای پاسخ دادن به تماس ها و ایمیل های مربوط به فروش محصولات و کمک کردن به خریداران احتمالی برای گرفتن تصمیم خرید کاملاً توسط خودشان. در این مقاله ما نگاهی جامع به هدف صفحات FAQ می اندازیم، برای این که بتوانیم هدف اصلی این صفحه را پیدا کنیم و همچنین ببینیم که چگونه با استفاده از این صفحه می توان فروش و تعداد مشتریان احتمالی را افزایش داد.

FAQ یا سوالات متداول چیست؟

FAQ که مخفف Frequently Asked Questions می باشد همانطور که گفته شد به معنی سوالات پرسیده شده متداول است. یک صفحه FAQ معمولاً لیستی از سوالات رایج است که مردم درباره یک محصول یا خدمات مشخص پرسیده اند.

تمامی وب سایت های بیزینسی و محصولات دارای صفحات پیش فرضی مانند صفحه “درباره ما “، صفحه “ارتباط با ما” و صفحه ” شرایط و ضوابط ” هستند. در واقع صفحه FAQ یکی از معدود صفحات این لیست پیشفرض است که باید حتماً برروی وبسایت خود داشته باشید. به صفحه FAQ به چشم یک صفحه خدمات مشتریان اتوماتیک سازی شده یا یک دفترچه راهنمای محصول ساده سازی شده نگاه کنید. جایی که کاربران می توانند پاسخ های مرتبط با محصولات مختلف را بدون این که نیاز باشد از کسی بپرسند، خودشان پیدا کنند.

دوره آنلاین مدیریت دیجیتال مارکتینگ

در خانه یا محل کار به راحتی آموزش دیده و متخصص رشد کسب و کارها در فضای دیجیتال شوید

هم اکنون بررسی کنید

چرا صفحات سولات متداول مهم هستند؟

بسیاری از بیزینس ها همیشه در حال سر و کله زدن با سوالات تکراری مشتریان احتمالی خود در مورد یک محصول هستند. این سوالات بسیاری از مواقع همه شبیه به هم هستند مانند ” کارت اعتباری هم قبول می کنید؟ “یا ” می توانم اشتراک خودم را از عمومی به بالاتر آپگرید کنم؟ “

با طراحی یک صفحه ی سوالات متداول کاربردی در هزینه و زمان نیروهای پشتیبانی صرفه جویی کنید

بسیاری از تیم های پشتیبانی آنلاین ساعت ها وقت با ارزش خود را صرف پاسخ دادن به این سوالات عمومی می کنند. کاری که می توان با استفاده از قرار دادن یک بخش سوالات متداول در وبسایت، از انجام آن اجتناب کرد. به این فکر کنید که یک بیزینس چقدر می تواند در صرف پول و هزینه خود با اجازه دادن به مشتریان برای نگاه کردن به صفحه FAQ وب سایت جلوگیری کند. اگرچه، صفحات FAQ صرفاً تنها یک در مورد خدمات رسانی به مشتریان نیستند.

چطور می توانیم از صفحات FAQ نهایت استفاده را ببریم

علاوه بر صرفه جویی در پاسخ دادن به بسیاری از تماس های قبل از خرید و پشتیبانی های لازم، صفحات FAQ همچنین می توانند یک راه عالی برای معرفی محصولات و برند شما نیز باشند. حتماً دلیلی برای بروز رسانی دائمی و مستمر صفحات FAQ توسط وب سایت های ای کامرس و بیزینس های مختلف وجود دارد. این کار برای افزایش آگاهی از برند و معرفی محصول انجام می پذیرد.

به عنوان مثال، شما می توانید از FAQ برای یک وب سایت ای کامرس، برای مقایسه یک محصول با یک رقیب استفاده کنید و نشان دهید که محصول شما چگونه خود را از محصولات دیگر رقبا در بازار متمایز می کند.

شما همچنین می توانید از صفحات FAQ به نفع سئو نیز استفاده کنید. همانطور که نیل پتل از بزرگان صنعت بازاریابی نشان می دهد، اضافه کردن یک صفحه FAQ به وبسایت شما می تواند رتبه شما را حتی به رتبه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل برساند در حالی که چیزی بجز یک الگوی افزایش ارزش توسط صفحه FAQ به سایت اضافه نشده است.

صفحه سوالات متداول کجای سایت قرار می گیرد؟

همانقدر که ایجاد یک صفحه FAQ مهم است، مکان قرارگیری آن در سایت نیز اهمیت دارد. در حالی که تعداد کمی از خوره های تکنولوژی در دنیا وجود دارند که مستقیماً از قسمت جستجوی وب سایت به دنبال صفحه FAQ می گردند، بسیاری از مردم حتی نمی دانند که صفحه FAQ چیست. بنابراین وظیفه شما این است که پیدا کردن این صفحات برای مردم را ساده تر کنید.

به عنوان مثال، صفحه قیمت گذاری یک بیزینس یا محصول در وب سایت می تواند یک مکان عالی برای قرار دادن بخش FAQ باشد. معمولاً اینجا جایی است که مشتریان احتمالی برای اولین بار با سوالاتی در مورد قابلیت ها، قیمت های مختلف و موارد مشابه مواجه می شوند.

قرار دادن بخش FAQ زیر جدول قیمت گذاری ها می تواند شما را از دردسر پاسخگویی به بسیاری از سوالات رایج مطرح شده توسط مشتریان نجات دهد. حتی لینک صفحه مخصوص FAQ را نیز در این بخش قرار دادن می تواند کمک بزرگی به شما بکند. صفحات فروش محصولات، صفحات آموزش کار با محصولات، صفحات نحوه شروع کار با محصولات، صفحات ارتباطی، صفحات پشتیبانی نیز همه انتخاب های بسیار خوبی برای قرار دادن بخش FAQ هستند. بیاد داشته باشید که همیشه می توان بیشتر از یک صفحه FAQ داشت.

بهترین مثال ها از صفحات سوالات متداول FAQ  تاثیرگذار

در این قسمت چند مثال از چند صفحه FAQ ساده اما فوق العاده کاربردی قرار داده ایم تا بتوانید با ایده گرفتن از آن ها این کار را برای وبسایت خود نیز انجام دهید. مایکروسافت یکی از بهترین صفحات FAQ را دارد. این صفحه شامل طراحی ساده و کاربردی است که کار با آن را برای مخاطبان بسیار راحت می کند.

صفحه FAQ سامسونگ نیز بسیار جذاب است. نه تنها این صفحه طراحی بی نظیری دارد، بلکه دارای سیستم جستجویی است که کار پیدا کردن سوالات و جواب ها را بسیار ساده می کند.

فروشگاه آنلاین Tesco نیز صفحه FAQ عالی دارد که در آن سوالات و پاسخ ها با توجه به موضوعات مختلف دسته بندی شده و به خوبی طراحی شده اند.

صفحه FAQ وب سایت Buffer نیز دارای طراحی منحصر به فردی است که سوالات را به صورت مرتب دسته بندی کرده و پاسخ های جامع و کاملی را برای هرکدام قرار داده است.

Nintendo نیز با ساده نگه داشتن طراحی صفحه FAQ خود سعی بر این دارد که بتواند پاسخگوی تمامی مشتریان در تمامی سنین باشد.

چه مواردی باید در صفحه FAQ قرار داشته باشند؟

صفحه FAQ صفحه ای است که باید دائماً آن را بروزرسانی و بهبود بخشید. شما باید به صورت مستمر سوالات جدید و پاسخ های جدید را اضافه کنید و همچنین سوالات و پاسخ های قدیمی را نیز آپدیت کنید تا صفحه را مرتبط نگه دارید.  با در نظر گرفتن مورد بالا، چند نکته درباره مواردی که در صفحه FAQ باشند تا بتوانید با استفاده از آن ها یک صفحه سوالات متداول موثر برروی وبسایت خود داشته باشید را در پایین می بینید:

  • سوالات رایج: همانطور که از نامش پیداست، یک صفحه FAQ کاملاً در مورد سوالات و پاسخ های ساده است. سوالات رایجی که مشتریان از بخش پشتیبانی شما پرسیده اند را جمع آوری کنید و آنها را با جواب در این صفحه قرار دهید.
  • کوتاه بنویسید: سوالات و جواب های کوتاه و دقیق بنویسید تا بتوانید پروسه خواندن سوال و جواب ها توسط مشتریان را تا حد ممکن ساده کنید.
  • دسته بندی کنید: از دسته بندی ها برای سازماندهی سوالاتی که با موضوعات مختلف مرتبط هستند استفاده کنید.
  • لینک اضافه کنید: شما همچنین می توانید از طریق پاسخ های صفحه FAQ به مقاله های روی بلاگ خود لینک بزنید تا جزئیات اضافی در اختیار مشتریان قرار داده و سئوی خود را نیز بهبود دهید.

ساخت یک صفحه سوالات متداول بسیار کار آسانی است، مخصوصاً اگر از وردپرس استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک قالب وردپرس ساخته شده برای صفحه FAQ و پلاگین مناسب است، و همچنین ۱۰ ترفندی که در پایین برای شما قرار داده ایم تا بتوانید با استفاده از آن ها یک صفحه FAQ بی نظیر ایجاد کنید!

۱۰ نکته برای ساخت یک صفحه سوالات متداول FAQ بی نظیر

۱ – از صفحه سوالات متداول FAQ به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید

اولین قانون صفحات FAQ این است که تا جایی که می توانید از آن ها اجتناب کنید؛ تضاد جالبی دارد، نه؟ بعضی اوقات صفحات FAQ تبدیل به جایی می شوند که چیزهایی که نمی دانیم کجا بگذاریم را درون آنها می گذاریم. این موضوع منجر به مشکلات زیادی می شود. به عنوان مثال، می تواند موجب جلوگیری از داشتن یک هدف متمرکز برای صفحات سوالات متداول شود. اگر تنها می خواهید چند سوال تصادفی را بردارید و در این قسمت بگذارید، صفحه شما از نظر پویا بودن و قابل درک بودن سخت خواهد شد.

از صفحه سوالات متداول FAQ به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید
از صفحه سوالات متداول FAQ به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید

یک دلیل دیگر برای اجتناب از این صفحات این است که همانطور که گفته شد آن ها نیاز دائم و مستمر به اطلاعات دارند. معمولاً در وب سایت ها ما صفحات را با محتواهای مرتبط گروه بندی می کنیم. بعضی وقت ها صفحات FAQ حکم بار اضافی را دارند و ممکن است باعث شوند که بازدیدکنندگان اطلاعات مهم و حیاتی دیگر را از دست بدهند.

۲- سوالات را به خوبی سازماندهی کنید

سازماندهی کلید موفقیت است. بسیاری از صفحات FAQ عالی کاربردی هستند چرا که سوالات آنها به خوبی سازمان دهی و دسته بندی شده اند. سوالات باید به دسته بندی های رایج تقسیم شوند تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند چیزی را که دنبالش هستند پیدا کنند.

به عنوان مثال، شما می توانید مثالی که بالاتر در مورد وب سایت Tesco را مشاهده کنید، و متوجه می شوید که سوالات واضح بوده و به خوبی برای کاربران سازماندهی شده اند. سوالات مشابه باید با هم گروه بندی شوند، حتی اگر باعث می شوند که صفحه طولانی تر شود. اگر صفحه شما به خوبی سازمان دهی شده باشد، بازدیدکنندگان شما با کمی پایین رفتن مشکلی نخواهند داشت.

۳ – مطمئن شوید که سوالات به صورت متداول پرسیده می شوند

بعضی مواقع صفحات FAQ به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاری سوالاتی استفاده می شوند که هیچوقت لازم نیست به آن ها جواب بدهیم، به جای سوالاتی که همه از ما می خواهند که پاسخ دهیم. همیشه به یاد داشته باشید که اینها سوالات رایج مشتریان شما هستند، نه چیزهایی که شما می خواهید به آنها بگویید. بنابراین سوالات خود را بر اساس موضوعات و به صورت مشتری محور نگه دارید.

۴ – آن ها را با زبان مشتریان خود بنویسید

مشتریان و صاحبان بیزینس ها با زبان های متفاوتی صحبت می کنند. شما باید صفحه خود را به نحوی بنویسید که با مشتری ارتباط برقرار کند، نه با خودتان. این یعنی که شما باید از زبان و گویش آنها استفاده کنید. ممکن است این کار برای شما ابلهانه به نظر برسد، اما مطمئن باشید که زمانی که در مورد کوئری های جستجو و مشتریان شما صحبت می کنیم بسیار ارزش بیشتری خواهد داشت.

۵ – افکار و پاسخ های خود را به صورت بصری منتشر کنید

قرار دادن یک عکس به عنوان مثال، یا یک اسکرین شات، یک راه عالی برای اضافه کردن ارزش به صفحه است. مطمئن شوید که المان بصری شما قابل اجرا بوده و سایز متناسب با صفحه شما را دارد. این یک راه دیگر برای اضافه کردن ارزش به صفحه شماست. سرنخ های بصری، مانند این آیکان ها در Mint.com، یک شیوه عالی برای جذاب تر و مفیدتر کردن صفحه شماست.

۶ – برای اسکن کردن برنامه ریزی کنید

بازدیدکنندگان به اسکن کردن صفحه، بجای خواندن همه چیز درون صفحه علاقه بیشتری دارند. اطمینان حاصل کردن از این که تیترها و سوالات شما اندازه مناسبی دارند می تواند یک تفاوت بزرگ در کارایی صفحه شما ایجاد کند. این صفحه از فروشگاه آنلاین آمازون را به عنوان مثال در نظر بگیرید. سوالات آنها پررنگ، مشکی و خط کشیده شده اند تا مشتریان همیشه آنها را ببینند. اسکن کردن این صفحه برای پیدا کردن پاسخی که مشتری می خواهد بسیار آسان است.

۷ – اجازه جستجو کردن بدهید

اگر FAQ PAGE شما به مرور زمان با سوالات بیشتر بزرگ تر شد، اضافه کردن یک گزینه برای جستجو می تواند ایده خوبی باشد. این کار باعث می شود تا مشتریان و بازدیدکنندگان شما بتوانند همه چیز را سریع تر پیدا کنند. نمی دانم که چندین بار یک بازدیدکننده را دیده ام که به دنبال قسمت جستجو در وبسایت هایی است که بزرگ هستند، این کار را برای آنها آسان کنید.

۸ – صفحه را بیش از حد پر نکنید

همین قدر کافی است، اگر صفحه FAQ خود را با سوالات بیش از حد زیاد پر کنید، تاثیر عکس برروی مشتریان گذاشته و باعث می شود تا از پیدا کردن ارزش در این صفحه توسط آنها جلوگیری شود. یک طراح محتوای دقیق باشید. تنها به مشتریان چیزی را بدهید که می خواهند و نیاز دارند.

۹ – لندینگ پیج ایجاد کنید

یک راه ساده برای بدست آوردن ارزش در زمینه موتورهای جستجو از صفحه FAQ ایجاد صفحات فرود مرتبط با سوالات مهم است. این موضوع مخصوصاً برای جستجوهای دم دراز بسیار اهمیت دارد، مثلاً زمانی که یک کاربر کل متن سوال را جستجو می کند. اگر صفحات فرود جداگانه برای سوالات رایج ایجاد کنید، گوگل سایت شما را به جستجوهای مرتبط لینک می کند، برای همه خوب شد!

۱۰ – تمرکز برروی مشتری

مثل همیشه، کلید موفقیت در داشتن یک وبسایت یا صفحه سوالات متداول موفق مشتری محور بودن آن است. درست همانند محصولات و خدمات شما، وب سایت شما نیز باید حول محور مشتریان شما و مشکلاتی که حل می کنید ساخته شود. اگر مشتریان خود را در وسط قرار دهید، همیشه پیشرفت خواهید کرد.

جمع بندی

امیدوارم که این راهنما شما را در مورد مزایای بیشمار صفحات FAQ متقاعد کرده باشد و توانسته باشد شما را به ساخت یک صفحه سوالات متداول بهتر برای بیزینس خود و افزایش میزان فروش تشویق کند. قبل از این که سوال کنید، بله ما هم صفحه سوالات متداول داریم که می توانید موارد گفته شده را در این بخش به طور کامل ببینید و الهام بگیرید.

256
2020-12-01 01:17:20
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22771
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8448
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

7212
27 آذر 1398