طراحی دیجیتالی سایت چیست

طراحی سایت

..طراحی دیجیتالی سایت چیست..
طراحی سایت

طراحی دیجیتالی سایت چیست

در طراحی سایت با قسمت های مختلفی از وب مواجه می شویم که ممکن است تعریف درستی از طراحی آن در ذهن نداشته باشیم. طراحی دیجیتالی سایت از تصاویر پس زمینه وب سایت گرفته تا صفحه فرود، اینفوگرافیک، حتی ایمیل مارکتینگ وطراحی صفحات شبکه اجتماعی می تواند تاثیر بسزایی در مطرح شدن برند وب سایت شما بگذارد.

طراحی دیجیتال یک اصطلاح کلی برای هر نوع طرحی است که در قالب دیجیتال ( در یک برنامه یا وب سایت ) ظاهر می شود. ویژگی بازر این طراحی پویا و دینامیک بودن آن است، به معنی اینکه در طراحی گرافیک، فرد فقط می تواند آن را مشاهده کند. ( استاتیک بودن تصاویر) ولی طراحی دیجیتالی کاربر مطابق مورادی که مشاهده می کند، عملیاتی را انجام می دهد.

در این مقاله مواردی که باید هنگام طراحی در نظر داشته باشید تا تعامل عناصر خود را بیشتر کنید و مواردی که باید (مثل تکرار لوگو یا برند) از آنها برای بقیه طراحی خود الهام بگیرید، را می توانید مطالعه کنید.

طراحی دیجیتالی چیست

طراحی دیجیتالی نوعی ارتباط بصری است که اطلاعات، محصول یا خدمات را از طریق رابط دیجیتالی ( وب سایت) ارائه می دهد. این نوع طرح های گرافیکی با در نظر گرفتن عواملی چون تجربه کاربر، تعامل و مناسب بودن در اندازه صفحه نمایش و موارد دیگر ساخته می شود.

به طور کلی طراحی های دیجیتالی برای نتیجه تعامل کاربران با دستگاه هایی مانند موبایل یا لپ تاب ساخته می شوند که در مقابل عمقی که باید ایجاد شود صحبت در مورد آن بسیار ساده است.

این روزها دستگاه های زیادی برای نمایش دیجیتالی وجود دارد که باید برای هر یک از این موارد حداقل نمای قابل قبولی داشته باشد. با این حال، برای داشتن بهترین نتیجه درک انواع اشکال طراحی دیجیتال و همچنین اهدافی که هر کدام دنبال می کنند، ضروری است.

تفاوت بین طراحی دیجیتالی سایت با طراحی گرافیکی در چیست؟

با وجود اینکه طراحی های گرافیکی برای چاپ استفاده می شوند اما در حال حاضر به طراحی دیجیتالی بسیار نزدیک شدند. بسیاری از طرح های دیجیتالی مانند برند تجاری قابلیت چاپ دارد و بالعکس در پروژه های گرافیکی علاوه بر چاپ امکان استفاده دیجیتالی را هم برای آن در نظر می گیرند.

فقط نکته ای که باید رعایت شود، در نظر گرفتن این موضوع است که زمانی بینندگان با طراحی شما مواجه می شوند بتوانند با آن تعامل برقرار کنند چون اکثر طرح های گرافیکی برای تاثیر بصری استاتیک طراحی شده است.

از طرفی هم طراحی های دیجیتالی را با کد گذاری توسعه می دهیم ولی طراحی های گرافیکی فقط باید در چاپ خود مناسب باشند و از لحاظ کیفیت دچار مشکل نشوند.

انواع طراحی دیجیتالی و زمان استفاده از آن ها

طراحی دیجیتالی مجموعه ای گسترده است که طیف وسیعی از رابط های دیجیتالی را شامل می شود، برای یک کاربرد خاص مثل بنر تبلیغاتی سایت یا حتی تصاویر بندانگشتی در خود جای می دهد.

طراحی وب سایت

طراحی وب  سایت بیشترین و محبوب ترین شکلی از طراحی دیجیتال است. وب سایت ها به عنوان قطب اصلی تجارت یا خدمات عمل می کنند، با تعداد صفحاتی که دارند قسمت های مختلف کسب و کار را ارائه می کنند که از آن برای اطلاعات، تجارت و سرگرمی و موارد دیگر استفاده می شود.

طراحی دیجیتالی سایت در جهت گیری هنری ، تایپوگرافی ، رنگ و همچنین نماد و تصویر ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. پس باید طراح وب در چیدمان و طراحی بصری وب سایت ها آن ها را بکار ببریم.

طراحی UX

طراحی  UXبه رفتار ، احساس و حالاتی که کاربران در سایت شما تجربه می کنند مربوط می شود. معمولا متناسب تجربه کاربری اغلب با اصطلاحی مانندUX  انجام می شود و تیم ها از این روند برای طراحی محصول خود استفاده می کنند تا تجربه ای معنا دار و مرتبط را برای کاربران ایجاد کند.این روند شامل جنبه های برندسازی، طراحی، قابلیت های استفاده و عملکرد است.

طراحی تجربه کاربری به طور متناوب با نام های قابلیت استفاده وطراحی رابط کاربری استفاده می شود. اغلب سعی می کنند، چارچوب آن را در طراحی های خود حفظ کنند.

شما می توانید از طریق این مقاله 10 نکته در طراحی تجربه کاربری UX سایت خود داشته باشید.

طراحی UI

طراحی رابط کاربری UI در طراحی دکمه های صفحه ، فیلدهای متنی و سایر عناصر تعاملی یک طراحی دیجیتالی قرار دارد. معمولا در راهنما، دستور و تصویرها را برای همه مولفه های تعاملی ارائه می کنند. هدف این نوع طراحی نگاهی دلپذیر و مداوم برای رابط کاربری است.

طراحی صفحه فرود

طراحی صفحه فرود در طراحی های دیجیتال زیر مجموعه ای از طراحی وب سایت به حساب می آید که البته بیشتر به اهداف بازاریابی در صفحه ای از سایت متمرکز است. صفحه فرود مانند دروازه ورود کاربران به سایت است در حالی که وب سایت کانال اصلی برای تجارت عمل می کند و کاربران را به صفحات دیگر منتثل می کند.

صفحه فرود می تواند برای یک محصول خاص یا خدمات باشد وبا یک CTR به عمل برسد. پس باید طراحان دیجیتال اطمینان حاصل کنند که این صفحات فرود با وب سایت متناسب با هم هستند و یک مجموعه ی منسجم را تشکیل می دهند.

طراحی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک داده هایی را در مورد موضوعی با رابط بصری ( مثلا گرافیک های جذاب ) ارائه می کنند. انیمیشن وگرافیک های متحرک کمک می کند تا داستانی را با نمایش اطلاعات موضوع دلخواه شما نمایش دهد.

معمولا اینفوگرافیک های سایت برای تعامل بیشتر نیاز دارند سرگرم کننده نیز باشد تا بتوانند برای معرفی برند و آگاهی از آن می تواند به عنوان یک استراتژی خوب عمل کنند.

طراحی ایمیل

ایمیل مارکتینگ از مهم ترین موارد صنعت بازاریابی کسب وکار های آنلاین به حساب می آید. حال طرح هایی که برای ایمیل های خود تعیین می کنید، می تواند در برند های منسجم تاثیر بگذارد و ارتباطات کسب وکار شما را افزایش دهد. طراحی ایمیل می تواند با قدرت بصری خود از ابتدا تا انتهای ایمیل باعث تعامل کاربران باشه و احتمال بازدید را افزایش دهد.

بسیاری از وب سایت ها متناسب به فعالیت های خود می توانند از قالب های آماده ایمیل استفاده کنند و آن ها را شخصی سازی کنند. هر چند هدف ما از بیان این قسمت داشتن طراحی اختصاصی است. شما می توانید در مقاله اهمیت ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.

طراحی تبلیغات بنر

معمولا این نوع تبلیغ می تواند برای آگهی از برند یا فروش یک محصول طراحی شود تا به یک کلیک به صفحه فرود بروند و هدف شما را در سایت انجام دهند. معمولا این تبلیغات تعاملی هستند و کاربران برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول بر روی این تبلیغات کلیک کنند.

این تبلیغات دیجیتال در اشکال و اندازه های بزرگ و اغراق آمیز در معرض دید کاربران اند تا بتوانند مخاطبان را جذب کنند.

طراحی صفحه رسانه های اجتماعی

طراحی که برای رسانه های اجتماعی انجام می دهید می تواند شامل آواتارها، تصاویر و مطالب ارسال شده از توییتر تا وبلاگ های کسب وکار باشد.

معمولا اکثر کسب وکارها برای طراحی یا قلب کلی تصاویر از برند یا لوگوی سایت کمک می گیرند.

طراحی کتاب الکترونیکی (ebook)

کتاب ها الکترونیکی معمولا در قالب پی دی اف برای ارائه اطلاعاتی از محصولات و یا داستان، تاریخچه برند در وب سایت ها قرار می گیرد که می تواند برای هر کسب و کاری مفید و بسیار کارآمد باشد.

برای طراحی کتاب هاب الکترونیکی خود می توانند در عین سادگی متناسب با برند ترافیک بیشتری از کاربران را به خود جلب کند.

طراحی قالب پاور پوینت

طراحی های پاور پوینت می توانند به کمک قالب های مارک دار ایجاد شوند تا بتوانید برای تمام نیاز های شرکت از آن استفاده کنید. حتی برای به اشتراک گذاری برنامه های آتی از آن ها استفاده کنید یا در به روزرسانی های داخلی با کارمندان ، ارائه خدمات به افراد شخص ثالث و موارد دیگر از آن استفاده کنید.

طراحی های سه بعدی

طرح و تصاویر سه بعدی واقع گرایانه می تواند حتی برای مقاصدی سرگرم کننده یا نمایشی از برند ایجاد شود. معمولا برند ها از طرح های سه بعدی برای ارائه محصول ومدل های پروژه های ساختاری برنامه ریزی شده استفاده می شود.

طراحی محصول

طراحان محصول ارتباط نزدیکی با طراحان UX دارند. زمانی که طراحی محصولی را انجام می دهید، باید تصمیم بگیرید یک طراحی چطور برند را نشان دهد و چه خدماتی را باید ارائه دهد، در نهایت فراتر از تجربیات کاربران باشد.

طراحی تعاملی

هر تعامل لحظه به لحظه یک کاربر  با یک طراحی دیجیتال تجربه می شود. هر زمان که کاربر روی چیزی کلیک می کند یا در صفحه اسکرول می کند، نوعی بازخورد از یک طراح تعاملی دریافت می کند.

طراحی انیمیشن

انیمیشن های سفارشی معمولا طبق نیازهایی که در طراحی سایت یا دیجیتال انجام می شود. در مقایسه با یک طراحی تعاملی اغلب انیمیشن ها قوی تر هستند مانند تکه هایی از انیمیشن که در یک سر صفحه وب سایت قرار می گیرد یا مانند نسخه متحرک لوگو که در حین صفحه آپلود می شود.

برای پیاده سازی انیمیشن های خود از مقاله آموزش ساخت انیمیشن SVG می توانید کمک بگیرید.

پایان

طراحی دیجیتالی سایت نیاز به یک تیم بازاریابی دارد تا برنامه هایی که به طور معمول با آن ها تعامل دارد و نوع عملکرد آنها مشخص شود و بتوانید در یک پروژه احتمالات را در مورد کاربران امتحان و آزمایش کنید.

25
23 تیر 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

17198
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3187
27 آذر 1398
طراحی سایت

دلایل موفقیت دیجی کالا

یکی از موفق ترین استارت اپ های ایران در دهه ی اخیر سایت دیجی کالا بوده است . به طوری که به جرئت می توان گفت این سایت بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی خاورمیانه است . اقایان محمدی در سال 1384 تصمیم راه اندازی این وب سایت گرفتند و در سال 85 این برند با نام فعلی ” دیجی کالا ” پایه گذاری گردید . مدیران این پروژه با این هدف او...

2773
22 اردیبهشت 1398