علت نوسان و تغییر نتایج جستجو در گوگل

سئو

..علت نوسان و تغییر نتایج جستجو در گوگل..
سئو

علت نوسان و تغییر نتایج جستجو در گوگل

دلایل زیادی وجود داره که باعث میشه رتبه بندی جستجو تغییر کنه.

در مورد چرایی این اتفاقات اطلاعات بگیرین و به همین دلیل ایده خوبیه که روی معیارهای دیگه نیز تمرکز کنین.

در این مقاله از سئو روز به سؤال زیر پاسخ میدم:

 چرا رتبه بندی برخی کلمات کلیدی نوسان زیاد دارد؟

به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی خاص در صبح در رتبه ۸، بعد از ظهر در رتبه ۱۰، عصر در رتبه ۱۵، و شب در رتبه ۹ قرار داره.

کلمه کلیدی فقط از یک مکان و یک آدرس IP جستجو میشه. دلایل زیادی وجود داره که باعث میشه رتبه بندی یک سایت تغییر کنه.

و در واقع، در اکثر موارد، شما به طور قطعی نمی دونین که چرا رتبه بندی تغییر کرده است.

اما در بسیاری از موارد، با پایین آمدن رتبه کلمه کلیدی، می تونین فرضیات بسیار خوبی ارائه بدین.

سوال مهمی که این جا باید به آن پاسخ دهیم این است که نحوه رتبه‌ بندی نتایج در این موارد چگونه هستش؟

سال ۲۰۰۳ گوگل دنس یا رقص گوگل معرفی شد که در واقع به معنای رتبه‌ دهی مجدد و جابه‌جایی رتبه ‌ها در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ روزه است. در واقع در گوگل دنس یا رقص گوگل، صفحه نتایج و رتبه ‌بندی‌ها، براساس یک سری معیارهای مشخص مدام توسط این موتور جستجو دستخوش تغییرات می‌شود و به همین دلیل ممکن است امروز در صفحه دوم باشید و چند روز دیگر رتبه‌ای در صفحه اول برای شما باشد.

شما هر روز خودتون رو وزن نمی کنید، درسته؟

هرکسی که سعی در کاهش وزن داره، می دونه که نباید هر روز وزن خود رو اندازه بگیره.

رتبه بندی موتورهای جستجو همین طوره. اگه رتبه بندی خود رو هر روز بررسی کنین یا همانطور که در سؤال مطرح میشه، آن رو چندین بار در روز بررسی کنین، نمی تونین تصویری دقیقی از وضعیت خود مشاهده کنین.

در حقیقت، اگه مرتباً رتبه بندی رو بررسی کنین، مستعد ابتلا به واکنش های تند و سریع هستین که ممکنه استراتژی کلی SEO شما رو از بین ببره.

توصیه من اینه که رتبه بندی خود رو حداکثر یک بار در هفته بررسی کنین. البته دلایلی وجود داره که ممکنه بعضی از سایت ها بخواهند اغلب، بیشتر یا کمتر، آن رو بررسی کنن.

اما برای اکثر سایت ها، هفته ای یک بار بررسی سئو ایده خوبی درباره روند کار ارائه میده و به شما امکان میده بفهمین آیا تلاش های SEO شما واقعاً مؤثر است یا نه.

نوسان رتبه بندی به دلیل رقابت

هرچه یک کوئری یا درخواست رقابتی تر باشه، نوسانات رتبه بندی سایت ها برای این کوئری بیشتر میشه.

وقتی یک کوئری رقابتی است، Google معمولاً سایت های مربوط به آن رو بیشتر جستجو می کنه.

بازیکنانی که برای کسب رتبه در این کوئری رقابت می کنن، به احتمال زیاد تغییرات مکرر در سایت های خود ایجاد می کنن.

در سؤال اصلی، به نظر می رسه که نوسانات روز به روز پایدارتر هستن.

حدس من اینه که این یک الگوریتم است که جریان داره. سرانجام، این رتبه بندی ها ثابت تر و سازگارتر میشن و فقط به صورت دوره ای تغییر می کنن.

اما در حالی که به روزرسانی در سایت اتفاق می افته، مرتب رتبه بندی تغییر می کنه.

بارها و بارها بررسی رتبه بندی در هنگام به روزرسانی سایت، مانند اینه که ۱۰ بار در روز خود رو وزن کنین.

ممکنه برای شما جالب باشه، اما به شما هیچ نشانه ای از میزان واقعی کاهش یا افزایش وزن نمیده.

رتبه بندی ها نتیجه نیستند

SERP که شما می بینین لزوماً SERP نیست که من می بینم.

من یک بار مشتری ای داشتم که سرچ کردن سایت خود رو دوست داشت.

او دوست داشت بعد از اینکه سایت خودش رو در گوگل سرچ کنه به من زنگ بزنه و به من نتیجه ای رو که دیده بگه، مخصوصاً اگه رتبه ای پایین کسب می کرد.

اما نکته جالب این بود که، بیشتر اوقات آنچه او می دید با آنچه من می دیدم متفاوت بود.

من کیلومتر ها دورتر بودم. او یک وکیل بود و من یک متخصص سئو بودم.

ما عادات و جغرافیای مختلف داشتیم و موضوعی که وی کوئری می کرد یکی از مهم ترین موضوعات رقابتی کره زمین بود.

من او رو مسخره نکردم، فقط به این دلیل که او پول زیادی به من پرداخت می کرد.

اما برایم مهم نبود که او چه چیزی دیده، زیرا می دونستم چیزی که او هنگام انجام یک کوئری مشاهده می کنه، واقعی نیست.

موفقیت از طریق فروش، هدایت، ثبت نام از طریق ایمیل یا سایر معیارها حاصل میشه. اینها معیارهایی هستن که باید روزانه آن ها رو ردیابی کنین.

اگر موفقیت خود را بر اساس نتایج واقعی و نه رتبه بندی قضاوت کنید، هم خوشحال خواهید بود و هم موفق تر.

منبع : seorooz  |  
19
2021-05-28 12:18:34
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

22556
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

8150
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

6931
27 آذر 1398