فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ

سئو

..فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ..
سئو

فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ

SEO، همان بهینه سازی موتور جستجو در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ

برای افزایش بازدید سایت و پیشرفت رتبه، افراد در موتورهای جستجو اقدام به سئو یا بهینه سازی سایت می کنند. همان طور که می دانید، اکثر افراد در کشورمان برای جستجو کردن گوگل را ترجیح می دهند. بدین ترتیب، هدف سئو رسیدن به صفحه اول گوگل است که در این راستا تمام سعی و تلاش خود را می کند.

سئو در حالت کلی به سه دسته تقسیم بندی می شوند که هر یک از آن ها در وب سایت برای بهینه سازی جنبه های خاصی کاربرد دارند. تکنیکال، داخلی، خارجی، جزء سه روش سئو هستند.

PPC (تبلیغات کلیکی)، روش فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات ppc یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال در جهت افزایش مشتریان به شمار می آید. تبلیغات ppc این امکان را به صاحبان کسب و کار می دهد که با پرداخت هزینه، بازدید از سایت و مشتریان خود را بالا ببرند.

در این روش به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی لینک وب سایت، سایت، صفحه شما می کند، باید شما یک مبلغ ناچیزی را به این منظور پرداخت کنید. این روش قابل اجرا در موتورهای جستجو و وب سایت های بزرگ می باشد.

بازاریابی محتوا

در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، یکی از روش های رایج و کم هزینه که تاثیر خیلی زیادی در جذب مشتری دارد، بازاریابی محتوا است. شایان ذکر است، بازاریابی محتوا تنها محدود به نوشتن نبوده بلکه به صورت صوتی، ویدیوئی نیز امکان پذیر می باشد.

از ابزارهای در دسترس برای بازاریابی محتوا می توان به مواردی نظیر کتاب های الکترونیکی، دوره آموزش آنلاین، تصاویر، ویدئو، پادکست و… اشاره کرد.

بازاریابی ایمیل

یکی از قدیمی ترین کانال های آنلاین دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیل است. در این روش بازاریابان حرفه ای با فراهم کردن ایمیل تعداد زیادی از کاربران به وسیله دیگر کانال های بازاریابی، به آن ها یک ایمیلی که شامل تصویر، ویدئو و… است، می فرستند.

بازاریابی به وسیله شبکه های اجتماعی در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ

از رایج ترین روش های بازاریابی می توان به سوشال مدیا مارکتینگ اشاره کرد. با استفاده از این روش، امکان دسترسی به کاربران زیاد وجود دارد. شما می توانید به کمک روش سوشال مدیا مارکتینگ از طریق درج تصاویر، ارسال پیام های تبلیغاتی، تولید محتوا، انتشار ویدئو، به کاربران زیادی دسترسی پیدا کنید.

آگاهی، ترغیب کاربران و تبدیل آن ها به مشتری، سه مرحله کلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که خیلی موثر و سریع رخ می دهد. همان طور که می دانید، امروزه در میان بیشتر افراد، فضای مجازی اینستاگرام رونق خیلی زیادی یافته و به خاطر قابلیت های جذاب آن به یکی از نرم افزارهای محبوب تبدیل شده است. بدین ترتیب می توان اینستاگرام را برای دیجیتال مارکتینگ آنلاین، بهترین رسانه معرفی کرد. 

بازاریابی مشارکتی یا واسطه ای

بازاریابی مشارکتی از روش فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید. این روش قدیمی بازاریابی با کمک اینترنت به پیشرفت های زیادی دست یافته است.

فروشگاه های اینترنتی و وب سایت های بزرگ، از روش بازاریابی مشارکتی استفاده می کنند که در فرآیند فروش برخی از کاربران نقش واسطه را اجرا می کنند. برای مثال آمازون و دیجی کالا از چنین سیستمی برخوردار هستند.

از طریق افراد واسطه فرآیند بازاریابی صورت می گیرد. به منظور فروش محصولات و ارتقای برند خود باید برای جلب مشارکت افراد، بازاریابی واسطه ای را انتخاب کنید. برای انجام این روش در مرحله اول باید برنامه و یا وب سایتی را طراحی کرده که کاربران بتوانند در آن ثبت نام کنند. سپس به مشخص کردن کمسیون فروش و درصد پاداش بپردازید. واسط تنها محدود به یک شخص نیست؛ بلکه شما می توانید یک شرکت را به عنوان واسط در نظر بگیرید. در فروش محصولات کمک گرفتن از شرکت های وابسته تاثیر بسزایی دارد؛ زیرا از کانال های متنوعی، فرآیند بازاریابی شما دیده و پیگیری می شود.

فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، روش بازاریابی جذبی

بازاریابی جذبی به وسیله معرفی برند و تولید محتوا به چگونگی جذب مشتریان اشاره می کند. در این روش، فروش مستقیم هدف بازاریاب نیست بلکه صاحب کسب و کار سعی دارند به کاربران با آگاهی دادن و توضیح از مزایای برند خود بتواند به فروش غیرمستقیم محصولات برسد.

به وجود آوردن کانال های ارتباطی دو سویه با مشتریان و ارتباط با مشتریان بالقوه، از هدف های روش بازاریابی جذبی است. از این روش بیشتر در زمان نشر رایگان مقالات و اطلاعات به روز در وب سایت ها استفاده می شوند که کاربران بتوانند بدون پرداخت هزینه از مطالب استفاده کنند. با انجام این کار نزد کاربران، ارزش و اعتبار سایتتان افزایش می یابد.

فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، روش موبایل مارکتینگ

نرم افزارهای گوشی های همراه که برای جذب مشتریان به کار می روند در واقع همان روش موبایل مارکتینگ است. شاید برای برخی از شما عزیزان سوال پیش بیاید که چرا بازاریابی پیامکی جدا شرح داده می شود و جزء بازاریابی موبایل قرار نگرفته است؟ مگر نرم افزار پیامک جزء نرم افزارهای گوشی نیست؟ اصلا تا به حال به جواب این سوالات فکر کرده اید؟ یا دلیل آن را می دانید؟

در جواب این سوالات باید بگوییم که بازاریابی پیامکی جزئی از بازاریابی موبایل است ولی به خاطر اینکه بازاریابی پیامکی یک روش جامع تبلیغاتی است، به شرح جداگانه آن می پردازیم.

فروش و درآمد خود را می توانید به کمک بازاریابی موبایل افزایش دهید. بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی، فروش و درآمد مستقیم را می توانید با استفاده از روش موبایل مارکتینگ به کار ببرید. هر کاربری که نرم افزار را در گوشی خود نصب می کند، به مخاطبان شما اضافه می شود.

فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، روش ویدئو مارکتینگ

یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال، ویدئو مارکتینگ است که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد. برخی از افراد حوصله خواندن مطالب تبلیغاتی را ندارند ولی در این بین کاربران از ویدئوها و کلیپ ها استقبال بیشتری می کنند.

اکثر کاربران در گوشی های همراه و یا لپ تاب خود نرم افزارهایی نظیر یوتیوب، آپارات، اینستاگرام را دارند که بازاریابان می توانند از طریق آنان ویدئوهای تبلیغاتی خود را انتشار دهند. برای جذب مشتری زیاد شما می توانید ویدئو را در قالب کلیپ سرگرم کننده نشر کنید تا با جذب زیاد کاربر، برند و یا محصول خود را به صورت غیرمستقیم تبلیغ کنید.

بازاریابی تلویزیون، قدیمی ترین روش های بازاریابی  

در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی تلویزیونی یک روش آفلاین بوده که از گذشته تا به امروز در جذب مشتری بازده خیلی خوبی داشته است. متاسفانه برای استفاده شرکت های کوچک و یا متوسط استفاده از این روش سخت است؛ زیرا هزینه بالایی دارد. این شرکت ها اگر قصد دارند با هزینه کم روش بازاریابی تلوزیونی را برای تبلیغات محصول و یا برند خود به کار ببرند، باید از شبکه های کم بیننده و نوپا استفاده کنند.

به نظر می رسد این روش در آینده به دلیل رونق تلویزیون اینترنتی پیشرفت زیادی داشته و مورد استفاده اکثر بازاریابان قرار بگیرد.

فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، روش بازاریابی پیامکی

از زمانی که گوشی های همراه تولید شد و سیستم ارسال پیام کوتاه راه افتاد، بازاریابی پیامکی به منظور تبلیغات مورد استفاده اکثر بازاریابان قرار گرفت و در بین آن ها این روش تبلیغ محبوب بود و تاثیر زیادی در جذب مشتری داشت.

استفاده از روش بازاریابی پیامکی باید هدفمند باشد. همان طور که می دانید روزانه به گوشی های همه ما چند پیام تبلیغاتی ارسال می شود که اکثر افراد نخوانده آن ها را پاک می کنند. بدین ترتیب باید از پیامک هایی که محتوای دقیق و روشنی دارند برای تبلیغات استفاده کنیم.

فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ و نحوه شروع بازاریابی دیجیتالی

اگر قصد آغاز یک دیجیتال مارکینگ را دارید، کار خیلی ساده ای است؛ شما می توانید برای ثبت نام و راه اندازی اولین کمپین از پلتفرم های متنوع تبلیغات آنلاین کمک بگیرید. اما قبل از آغاز دیجیتال مارکتینگ شما باید به 4 سوالی که در زیر مطرح می کنیم، پاسخ دهید.

در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ چقدر درآمد باید داشته باشید؟

در ابتدا باید مشخص کنید که چه میزان درآمد از دیجیتال مارکتینگ می خواهید. برای دانستن هزینه های بازاریابی دیجیتال، اول باید هدف های خود را مشخص کنید. زیرا تعیین هدف ها در هزینه ها تاثیر گذار هستند، اینکه شما می خواهید از چه روش هایی برای تبلیغات استفاده کنید و کدام روش برای کسب و کار یا برند شما بهتر و موثر است. به بیان ساده تر شما باید میزان درآمد درخواستی خود را مشخص کنید و بعد از آن هزینه هایی برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ کنار بگذارید. 

برای چه کسانی بازاریابی می کنید؟

در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ بعد از تعیین کردن میزان درآمد خود باید به این سوال پاسخ دهید که برای چه کسی بازاریابی می کنید. در صورت درک نکردن پرسوناهای خریداران، نمی توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر به وجود آورید. اگر تیم فروش دارید، با آن ها در این مورد می توانید حرف بزنید؛ زیرا آن ها بیشتر با مشتریان صحبت می کنند. اگر اطلاعات تیم فروش کافی نبود، بهتر است خودتان تک تک به مشتریان زنگ بزنید و دلیل اینکه برند و یا کسب و کار شما را انتخاب کردن را بپرسید. همچنین سوال کنید چطور به شما اعتماد کرده و هزینه پرداخت می کنند.

ارزش مشتریان شما چقدر است؟

سوال سومی که باید در خصوص آغاز فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ پاسخ دهید، مشخص کردن ارزش مشتریان است. پرسوناهای خریدار برای بودجه بندی بسیار مهم می باشد.

برای رسیدن به اهداف خود چقدر باید هزینه کنیم؟

سوال آخری که باید جواب دهید خیلی ساده است. شما می توانید هزینه مورد نیاز را با استفاده از میانگین سفارشات خرید و تعداد خریدها، هزینه به دست آوردن مشتری، بیابید. این موارد گفته شده را در ماشین حساب بزنید تا هزینه نهایی به دست آید.

منبع : seorooz  |  
102
2021-12-28 11:49:11
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

23689
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

10051
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

9178
27 آذر 1398