قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چگونه است ؟

سئو

..قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چگونه است ؟..
سئو

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چگونه است ؟

اگر الان درحال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد به دنبال راه هایی برای هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت خود می باشید.

بطور کلی برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل دو روش وجود دارد: یا از یک متخصص سئو برای بهینه سازی سایت تان کمک بگیرید و یا هزینه تبلیغات در گوگل را پرداخت کنید.هر دوی این روش ها هزینه براست.

اما آنچه که من در این مقاله به آن می پردازم، روشهای کاملا رایگانی است که می تواند در مدت کوتاهی وب سایت تان را درصفحه اول نتایج گوگل قراردهد.بعد از خواندن این مقاله شما می توانید چند تکنیک آسان را برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل بر روی وب سایت تان اعمال کنید.البته پیشنهاد میکنم مقالات : بهبود رتبه سایترازهای سئو و نکات سئو را مطالعه کنید که حتما مفید خواهد بود .

خلاصه همین مقاله در ویدیوی زیر …

 

راه های رسیدن سایت به صفحه اول گوگل

اول باید عملکرد سئو را درک کنید

برای اینکه حداکثر استفاده را از ابن مقاله من ببرید، ابتدا باید نحوه کار سئو را درک کنید.اگر بدانید گوگل چطور یک وب سایت را نسبت به وب سایت دیگر در اولویت قرارمی دهد، بهتر متوجه می شوید که چگونه باید سایت خود را درگوگل رتبه بندی کنید.

برای شروع، ابتدا باید تفاوت سئو داخلی (onsite SEO) را با سئو خارجی (offsite SEO) بدانید.سئو داخلی فرایندی است که طی آن موتورهای جستجو را با وب سایت خود آشنا می کنید.با سئو داخلی به گوگل (و سایر موتورهای جستجو) اجازه می دهید در وب سایت شما خیزش و آن را در نتایج جستجوی خود لیست کند.

از طرف دیگر،سئو خارجی همه موارد خارج از وب سایت تان که روی نمره سئو سایت تان تاثیرمی گذارد را در بر می گیرد.بطور مثال اگر یک سایت ارزشمند و مرتبط در یکی از پست های خود به وب سایت شما لینک داده باشد،این امربه اعتبار و افزایش نمره سئو شما کمک می کند.

 

چطور می توان در نتایج جستجوی گوگل رتبه گرفت؟!

نظریه های مختلف بسیاری درباره کسب رتبه های بالا در گوگل وجود دارد.افراد معمولا روشهایی که برایشان مفید بوده است را با شما به اشتراک می گذارند.با این وجود اکثر متخصصین سئو بر روی این ۵ روش اتفاق نظر دارند:

ساختارسایت و نقشه  سایت اهمیت زیادی دارند: ساختار سایت خود را ترسیم کنید تا موتورهای جستجو به راحتی محتوای تان را پیدا کنند.سپس نقشه سایت تان را در گوگل(یا هر موتور جستجوی دیگر) بارگذاری کنید.

محتوای مرتبط تولید کنید: اگر محتوای ارزشمند و یونیک تولید نکنید،گوگل هیچ اهمیتی به سایت شما نمی دهد.(چگونه تولید محتوا کنیم؟ )

تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید: وقت بگذارید و کلمات کلیدی مرتبط و کم رقابت را پیدا کنید.( آموزش انتخاب کلمات کلیدی

بک لینکهای باکیفیت بسازید: برای بک لینک های بی ارزش هزینه نکنید.در عوض،روی کیفیت آنها تمرکز کنید.

توضیحات متا و تگ عنوان جذاب و منحصربه فرد بنویسید: عنوان و توضیحات متا اولین برداشتی است که کاربراز سایت شما می کند.بنابراین روی آنها بطور دقیق کار کنید.

این تکنیک ها را در زمان تولید محتوا اعمال کنید. این روش ها برای رتبه بندی وب سایت تان بسیار موثراست.

 

رقبایتان را زیرنظر داشته باشید.

زمانیکه متوجه شدید محتوای تان باید روی چه موضوعی تمرکز داشته باشد، نوبت به شناسایی و زیرنظر گرفتن رقبا است.به این ترتیب که فرصتی از کلمات کلیدی که قرار است در مقاله تان بگنجانید تهیه و آنها را در گوگل سرچ کنید.با انجام این کار ایده های خوبی از محتواهایی که سایرین درباره این موضوع انجام داده اند،به دست می آورید.و مهمتر اینکه متوجه می شوید چه کسی این محتوا را به بهترین شکل ممکن نوشته است.

ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند.بطور مثال با ابزار Ahrefs می توانید بفهمید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و چه میزان ترافیک از آن کلمات کلیدی دریافت کرده اند.

به یاد داشته باشید که برای پیشی گرفتن از رقبای خود، باید آنچه که آنها انجام داده اند را تکرار کنید، البته بهتر و کاملتر.

در زمان شناسایی و تحلیل رقبا موارد زیر را یادداشت کنید:

بر روی چه کلمات کلیدی تمرکز کرده اند؟ برای دانستن این موضوع می توانید از روش های دستی یا ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کنید. اگر به شیوه دستی این کار را انجام می دهید،به دنبال کلماتی باشید که در طول مقاله تکرار می شوند.

ساختار مقالات رقبا چگونه است؟ روی عناوین مقاله تمرکز کنید.آیا در عنوان های خود از کلمات کلیدی استفاده کرده اند؟ محتوای آنها حدودا چند کلمه است؟ بطور معمول،هرچقدر محتوای متنی طولانی تر باشد،از نظر سئو بهتر است.

توضیحات متای آنها تا چه حد فریبنده و جذاب است؟ آیا توضیحات متای آنها توصیفی است؟می توانست بهتر از این هم باشد؟ به این فکرکنید که چطور می توان توضیحات متای بهتری نوشت.

با کمک این اطلاعات می توانید روی قسمت هایی که نیاز به پیشرفت دارید،بهتر تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید با وجود اینکه فاکتورهای زیادی مانند دامنه یا URL بر روی رتبه بندی وب سایت تاثیر دارند اما اینها همیشه عامل تعیین کننده ای نیستند.

 

تحقیق کلمات کلیدی؛ چطور با تحقیق کلمات کلیدی در گوگل رتبه بگیریم؟

تحقیق کلمات کلیدی هدف تان یکی از مراحل اصلی در جهت درک نحوه ورود به صفحه اول گوگل در عرض چند ساعت است.در این روش شما روی کلمات کلیدی کم رقابت (که جستجو برایشان زیاد است) تمرکز می کنید.

ابزارهای رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از آنها برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید:

Google Keyword Planner

Uber suggest

Moz

Ahrefs 

KW finder

Google trends

از بین این ابزارها،Moz ،Ahrefs و KW finder پولی هستند.

هر یک از این ابزارها بینش متفاوتی در اختیار شما قرار می دهد.به همین دلیل،بهتر است از چند ابزار باهم استفاده کنید تا مطمئن شوید که تصمیماتی که می گیرید مبتنی بر داده ها است.

 

بر روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظرتان که رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رتبه خوبی دریافت کنید، به دلیل عدم استفاده از کلمات کلیدی دم بلند است. به عنوان مثال اگر نمی توانید برای عبارت “سئو سایت” در صفحه اول گوگل  قرار بگیرید ، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل “سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی” استفاده کنید. البته خود بنده برای سئو روز این کار را انجام نمیدم !! همیشه رتبه رو به دست کاربران گذاشتم که اگر تمایل و علاقه ای به سئوروز داشته باشند سایت را لینک کنند و این برای من با ارزش تر است …

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی دم بلند استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید.

 با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی دم بلند به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است زیرا رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

جالب است بدانید که سایت های فروشگاهی می توانند از این تکنیک برای فروش بهتر محصولات خود بهره ببرند. آمارها نشان می دهد که تقریبا ۶۰% از خریداران از عبارت های کلیدی دم بلند در هنگام جستجو استفاده می کنند زیرا می خواهند اطلاعات دقیق تری درباره محصول مورد نظرشان بدست بیاورند.

در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد موضوع مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی از خود ارائه کنید.

 

آوردن سایت به صفحه اول گوگل

زمانیکه کلمه کلیدی هدف خود را پیدا کردید، از همان روش برای یافتن سایر کلمات کلیدی تان استفاده کنید. بهتر است در هر مقاله ۵ تا ۱۰ کلمه کلیدی هدف قرار دهید. افزونه Yoast SEO (در وب سایت های وردپرسی) به شما کمک می کند تا چگالی مطلوبی برای کلمه کلیدی تان به دست بیآورید.

اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، توصیه های دیگری برای بهبود امتیاز کلی سئو به شما ارائه می دهد.برای آن دسته از افرادی که از این افزونه استفاده نمی کنند، رعایت موارد زیر توصیه می شود:

  • در پاراگراف اول از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید
  • کلمات کلیدی اصلی و ثانویه را در زیرعنوان های H2 بکار ببرید.
  • کلمات کلیدی را در تگ alt بکار ببرید.
  • از لینک دهی داخلی و خارجی در درون محتوا غافل نشوید.
  • در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید.

آموزش کامل افزونه Yoast SEO

از عنوان و توضیحات متای ترغیب کننده استفاده کنید

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

علاوه بر این می توانید این عنوان ها را تست کنید.به این ترتیب که با کمک ابزار گوگل سرچ کنسول ،تعداد ایمپرشن و کلیک ها بر روی مقاله تان را بررسی کنید.سعی کنید نرخ کلیک(CTR) را بالای ۵ درصد قرار دهید.

زمانی که مقاله شما در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت، این عنوان جذاب است که می تواند کاربر را گیر بیندازد. به عبارت دیگر، عبارت ها به کاربران می گوید که قرار است چه چیز جذابی را بخوانند و توضیحات متا برای آنها توضیح می دهد که با کلیک کردن روی لینک مقاله تان قرار است چه چیزی را پیدا کنند.

 

خود را محدود به گوگل نکنید

بسیاری از بازاریاب های دیجیتالی این تکنیک را رعایت نمی کنند.اگر شما جزء آن دسته هستید، بدون شک سهم بزرگی از بازار را از دست می دهید. علاوه بر این، بینگ سهم زیادی از بازار بسیاری از کشورهای مطرح دنیا را نیز در دست دارد.

به عقیده برخی از متخصصین مطرح سئو، علی رغم کمتر بودن تعداد کاربران بینگ، این کاربران فعال تر از کاربران  گوگل هستند.اگر می خواهید مقالات شما در یاهو، بینگ و MSN دیده شود، بایستی نقشه سایت خود را در سیستم عامل آنها بارگذاری کنید.

 

حالا شما تمام آنچه را که برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل لازم دارید را بدست آورده اید. برای رفتن به لینکهای اول گوگل رقبایتان را شناسایی و زیر نظر داشته باشید.تحقیق کلمات کلیدی را برای یافتن عبارات کلیدی کم رقابت اما پرتقاضا انجم دهید.

اگر نمی توانید این نوع کلمات کلیدی را پیدا کنید، روی عبارات کلیدی دم بلند تمرکز کنید.به یاد داشته باشید سئو یک علم دقیق نیست.به این معنا که با صرف وقت و تلاش کافی بر روی تحقیق کلمات کلیدی می توانید وب سایت خود را در جایگاه بالاتری از رقبایتان قراردهید.

اگر در پیاده سازی این تکنیک ها به مشکل خوردید، آزمایش را ادامه دهید تا زمانیکه نتیجه بگیرید. بعنوان مثال اگر کلمه کلیدی هدف تان در گوگل رتبه بالایی نگرفت، آن را با کلمه کلیدی دیگری جایگذین کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا درک درستی از نحوه رتبه بندی وب سایت تان در گوگل داشته باشید.

28
24 شهریور 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18794
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3916
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3723
08 اردیبهشت 1399